Epifaniczny tom 4 – rozdział 6 – str. 396

Rut – typ i antytyp

w latach 1920 i 1921. Następująca genealogia (w. 17-22) nie jest częścią tej historii, choć z nią związana, i dlatego pomijamy ją bez dalszych komentarzy. Nasze krótkie powyższe wyjaśnienia są prawdziwym, harmonijnym, logicznym i naturalnym zastosowaniem historii z księgi Rut wobec odnośnych faktów. Jako prawda na ten temat, stoją one w wyraźnym kontraście do nieprawdziwego, nieharmonijnego, nielogicznego i naciąganego zastosowania tej historii do ruchu J.F.R., dokonanego przez niego w roku 1932. Moglibyśmy tutaj zauważyć, że podane wyżej wyjaśnienie zostało zrozumiane przez nas dopiero wiele lat po całkowitym wypełnieniu się antytypu. W czasie pisania przez nas artykułów, za pośrednictwem których antytypiczny Boaz wygłaszał antytypy mów Boaza z rozdziałów III i IV, nie zdawaliśmy sobie sprawy z używania nas oraz Teraźniejszej Prawdy przez Pana, tak jak nasz Pastor nie był świadomy antytypicznych działań, do wykonania których był używany.

      (22) Otrzymaliśmy kilka listów proszących o zharmonizowanie naszego zrozumienia Rut jako typu Młodocianych Godnych z komentarzem w Podręczniku bereańskim na temat Rut 4:1. Odpowiadając stwierdzamy, że wspomniany komentarz jest własnym dodatkiem C.J. Woodwortha, przed którym ostrzegaliśmy braci w Teraźniejszej Prawdzie. Idąc do P 5, 153, nie znajdujemy tam odniesienia do naszego Pana jako „zięcia Noemi, typu (?) Ewy, aby wykupić Rut, typ Kościoła, oraz jej pole, typ świata”, jak ujmuje to ten komentarz. Nigdzie w pismach naszego Pastora nie byliśmy w stanie odnaleźć takiej myśli, która każdego myślącego człowieka uderza jako bardzo niepodobna do trzeźwych poglądów naszego Pastora. Nasz Pan nie mógłby być symbolicznym zięciem Noemi, jak sugeruje ten komentarz, nawet gdyby Rut reprezentowała Kościół, ponieważ Rut nie była córką Noemi, lecz jej synową. Noemi nie była też typem Ewy jako rzekomej typicznej teściowej Chrystusa, ponieważ Ewa nie była typiczną teściową Jezusa; tak naprawdę była matką Jezusa w takim samym znaczeniu, w jakim Adam był Jego ojcem, co zawiera się w wyrażeniu Syn Człowieczy; jeśli chodzi o Ewę, z tego punktu widzenia Jezus mógłby nazwać siebie Synem Niewiasty (1Moj. 3:15). Noemi

poprzednia stronanastępna strona