Epifaniczny tom 4 – rozdział 5 – str. 327
Młodociani Godni
i przemawiali reprezentacyjnie w stowarzyszonych z nimi „Młodocianych Godnych”. W ten sam reprezentacyjny sposób będą oni uczestniczyć w pozostałych antytypach działań Elizeusza, z których wszystkie są typem spraw, jakie będą miały miejsce przed powrotem Starożytnych Godnych z umarłych, chociaż po ich powrocie możemy spodziewać się powtórnego wypełnienia. Z tego punktu widzenia dostrzegamy, że 2Król. 2:9,10 uczy nas, iż Młodociani Godni wspólnie z Wielką Kompanią są rzecznikiem Boga do nominalnego Izraela duchowego – mają udział we władzach symbolizowanych przez płaszcz Eliasza. Powyższych siedem zarysów biblijnych myśli dowodzi, że pod koniec Wieku Ewangelii oraz w Wieku Tysiąclecia występuje pewna klasa, która jest odrębna i różna od Maluczkiego Stadka, Wielkiej Kompanii, Starożytnych Godnych i klasy restytucyjnej: klasa wierna Bogu w czasie sprawowania panowania nad ziemią przez szatana, grzech i śmierć, a następnie powiązana z Maluczkim Stadkiem, Starożytnymi Godnymi i Wielką Kompanią w błogosławieniu świata ludzkości, klasy restytucyjnej. Dochodzimy zatem do wniosku, że Młodociani Godni to ci wierni bracia, którzy z powodu poświęcania się po roku 1881 nie są spładzani z Ducha.
(15) Jaka jest obecnie praca Młodocianych Godnych? Powyżej zauważyliśmy, że Młodociani Godni – jako Lewici Wieku Ewangelii – w przejściowym okresie składają się z Kehatytów, Meraritów i Gerszonitów, tak samo jak Wielka Kompania –jako przejściowi Lewici – składa się z przejściowych Kehatytów, Meraritów i Gerszonitów. Powyżej zasugerowaliśmy również (z uwagi na Elizeusza jako typ obydwu tych klas, przynajmniej w odniesieniu do stronniczych zwolenników Towarzystwa; 2Król. 2:9), że Kehatyci każdej z tych dwóch klas, Merarici każdej z tych dwóch klas oraz Gerszonici każdej z tych dwóch klas pracują razem w swych oddzielnych grupach. Jeśli Pan nie oddzieli Lewitów będących Młodocianymi Godnymi z Wieku Ewangelii w ich trzech grupach od