Epifaniczny tom 4 – rozdział 5 – str. 329
Młodociani Godni
Bezeta w Jerozolimie wydaje się, że Młodociani Godni będą nauczać pewnych spraw dotyczących Królestwa oraz używać pewnych niższych władz tego Królestwa. Szczegóły na temat ich obecnej i przyszłej misji muszą być pozostawione do późniejszego rozważenia.
(17) Kilka słów na temat nagród Młodocianych Godnych: Rozumiemy, że będą oni nagrodzeni razem ze Starożytnymi Godnymi. Wydają się na to wskazywać Boskie przymioty w relacji do ziemskich zarysów Przymierza Potwierdzonego Przysięgą, jak również konkretne wersety.
(18) Najpierw przedstawimy dowody wynikające z Boskich przymiotów w ich relacji do ziemskich zarysów Przymierza Potwierdzonego Przysięgą, przyznających nagrody tym, którzy wiernie służą Bogu w czasie przewagi grzechu, to znaczy tym, „którzy są z wiary Abrahama”. W planie Pana Jego mądrość zaplanowała, a Jego moc, sprawiedliwość i miłość będą w tym współdziałać, by w Tysiącleciu przyznać urząd książąt jako nagrodę (Ps. 45:17; Iz. 32:1; Gal. 3:6-9) dla Starożytnych Godnych, którzy byli wierni Bogu w warunkach, które z powodu przewagi i panowania wśród ludzi szatana, grzechu, błędu i śmierci były bardzo trudne (zanim zasługa okupu stała się dostępna do przypisania i zanim rozpoczęło się ogólne powołanie do Boskiej natury i współdziedzictwa z Chrystusem; Mat. 11:11-13; Żyd. 2:3). Stwierdzamy więc, że Boskie przymioty przewidują podobną nagrodę w Tysiącleciu dla Młodocianych Godnych za podobną wierność Bogu w warunkach, które z powodu przewagi i panowania wśród ludzi szatana, grzechu, błędu i śmierci są bardzo trudne (gdy przypisywanie zasługi okupu nie było już dostępne dla pewnych poświęconych, a ogólne powołanie do Boskiej natury i współdziedzictwa z Chrystusem skończyło się, lecz jeszcze przed zastosowaniem zasługi okupu i ustanowieniem wśród ludzi Królestwa Bożego). Powód tego jest bardzo oczywisty: