Epifaniczny tom 4 – rozdział 5 – str. 345
Młodociani Godni
człowieczeństwo klasy Kościoła, jako przykryte zasługą Chrystusa. Zasłona jedenasta, ta odsłonięta, tj. ta, która była złożona we dwoje „u wejścia do namiotu”, nie reprezentuje usprawiedliwionego człowieczeństwa Kościoła, lecz usprawiedliwienie z wiary, przy czym (jak podaliśmy powyżej) część widoczna dla tych na dziedzińcu była typem usprawiedliwienia tymczasowego, a część widoczna dla tych w świątnicy – usprawiedliwienia ożywionego. Zasłony z lnu są typem klasy Chrystusa jako nowych stworzeń, w których jako takich nie ma grzechu (1Piotra 2:22; Rzym. 8:1-4; 1Jana 3:6,9). Ta zasłona, jako złożona we dwoje, po raz pierwszy w antytypie została nam przedstawiona w Strażnicy z 15 grudnia 1909, w artykule na temat „szaty weselnej”. Od tego czasu wielokrotnie była nam opisywana przez prawdziwy przewód do podawania prawdy na czasie, naszego drogiego Pastora, w różnicy między usprawiedliwieniem tymczasowym a ożywionym. Jednak część widoczna na antytypicznym Dziedzińcu jest obecnie odrzucana przez fałszywy przewód do podawania Kapłanom prawdy na czasie, który – jako korporacja – był prawdziwym przewodem dla pracy antytypicznych Meraritów Machlego.
(46) Główne różnice między usprawiedliwieniem tymczasowym a ożywionym są następujące: (1) jeśli chodzi o Boską sprawiedliwość, to pierwsze działa bez uczynienia jej zadość zasługą Chrystusa, to drugie z takim zadośćuczynieniem; (2) jeśli chodzi o zasługę Chrystusa, to pierwsze działa bez przypisania Jego sprawiedliwości w interesie zainteresowanej osoby, to drugie z takim przypisaniem; (3) jeśli chodzi o działania odbiorcy, to pierwsze działa wyłącznie na podstawie wiary w nauki Słowa na dane tematy bez poświęcenia, to drugie na podstawie takiej wiary z poświęceniem; (4) jeśli chodzi o przypisywane wartości, w tym pierwszym za sprawiedliwość rzeczywiście przypisywana jest wiara, zaś zasługa Jezusa przypisywana jest w sposób poczytany (Rzym. 3:21-28; 4:3-8,21-25; 10:4); natomiast w tym drugim rzeczywiście przypisywane są wiara i zasługa Jezusa (1Kor. 1:30; Gal. 2:16-20; 3:22; Filip. 3:9) [wyrażenie „wiara Jezusa”