Epifaniczny tom 4 – rozdział 5 – str. 359-367

poprzednia stronanastępna strona

Młodociani Godni

PYTANIA

      (1) Co zwykle czynimy w odniesieniu do biblijnych pojęć, a do czego jesteśmy czasami zmuszeni? Co w takich przypadkach jest jednak oczywiste? W jaki sposób Biblia nazywa wiernych Starego Testamentu? W jaki sposób nazywa ona klasę znaną jako „młodociani godni”? Z jakich dwóch powodów w tej książce nazywamy tę klasę Młodocianymi Godnymi?

      (2) Co można powiedzieć o istnieniu przed rokiem 1881 Młodocianych Godnych jako jednostek i jako klasy? Jaki był powód pojawienia się ich jako klasy po roku 1881? W jaki sposób Pan traktował członków tej klasy? Dlaczego w chwili ostatecznego pozyskania wszystkich wybranych w rezerwie znajdowała się spora liczba członków klasy Młodocianych Godnych i co dzieje się z tą liczbą od tego czasu? Gdzie „on Sługa” traktuje o tej klasie?

      (3) Dlaczego właściwą rzeczą jest przedstawienie pewnych prawd Epifanii, dotyczących Młodocianych Godnych?

      (4) Dlaczego powinniśmy żądać dowodu, że światło na wszystkie tematy wiary i praktyki pochodzi z Biblii? Czy Pismo Święte uczy o istnieniu klasy, którą my nazywamy „Młodocianymi Godnymi”?

      (5) Zacytuj i omów najbardziej jasny ze wszystkich tekstów na ten temat. O jakich klasach traktuje zatem Joela 2:28,29 i kto jeszcze skorzysta z urzędu Chrystusa jako Zbawiciela, wyzwalającego do doskonałości i wiecznego życia?

      (6) W jaki sposób istnienie tej klasy popiera 2 Tym. 2:20? – omów jego znaczenie.

      (7) Co jest treścią Psalmu 72? Na jakich górach i pagórkach zbudowane było literalne Jeruzalem i jakie jest ich znaczenie? Jaki jest związek zabudowywania przez Izraelitów kolejnych gór i pagórków z ich antytypicznym znaczeniem? – omów kolejno. Gdzie w literalnej Jerozolimie pokazany jest świat ludzkości i jaka wydaje się myśl tego wersetu?

      (8) Co studenci Biblii przypominają sobie odnośnie różnych znaczeń Lewitów, podawanych w literaturze paruzyjnej? Jak należy traktować te trzy różne myśli? W jaki sposób można dowieść harmonii między tymi trzema rodzajami antytypicznych Lewitów? Czy fakt, że typiczni Lewici reprezentują różne rodzaje antytypów powinien być uważany za wyjątkowy? – uzasadnij.

      (9) Z jakich grup składają się antytypiczni Lewici w każdym z tych trzech okresów? Co dzieje się z Lewitami żyjącymi w okresie przejściowym? Z jakich grup w okresie przejściowym składa się Wielka Kompania i czym różni się ona wtedy od Młodocianych Godnych? Jaka jest relacja tych trzech grup każdej z tych klas i kto jest pod tym względem wyjątkiem? – podaj szczegóły.

      (10) Czego dowodzą wersety wymienione w pierwszym zdaniu ak.10 odnośnie trzech grup Lewitów i rodziny Aarona? – podaj szczegóły. Co P 6 podaje na temat rodziny Gerszona na str.129 i co możemy o tym stwierdzeniu powiedzieć? Jakie fakty wskazują, że na Tysiąclecie Gerszonici są typem części Kościoła Wieku Tysiąclecia? Jak należy traktować ten fakt w odniesieniu do „onego Sługi” oraz podobny przypadek z czasu pobytu naszego Pana w ciele? Jakie zadania otrzymały trzy klasy Lewitów oraz jakie było ich miejsce wokół Przybytku? – podaj znaczenie w antytypie.

      (11) W jaki sposób o klasie Młodocianych Godnych traktuje Iz. 60:13? Co było zadaniem Lewitów?

      (12) Co opisuje ten rozdział? Jakie dwa wyjaśnienia tego obrazu podają reprinty Strażnicy i czy obydwa są prawidłowe? Kogo reprezentują trzej młodzieńcy oraz złoty obraz? Jakie dwa fakty wskazują na antytypiczne znaczenie tych trzech młodzieńców?

      (13) Jaka jest treść 2 Król. 2:9,10 i co można powiedzieć o tłumaczeniu „dwójnasobny duch twój we mnie”? Gdzie jeszcze występuje hebrajskie wyrażenie pe shenayim i jak jest ono tam tłumaczone? Jaką część majątku otrzymywał w Izraelu pierworodny syn i gdzie występuje podobna zasada? Kim stawali się pierworodni przy śmierci ojca i jakie w związku z tym wydaje się być znaczenie wyrażenia pe shenayim? Jakie jest zatem poprawne znaczenie 2 Król. 2:9?

      (14) Co „on Sługa” uczył na temat znaczenia Elizeusza i jak wiąże się to z 2 Król. 9? Co „on Sługa” uczył odnośnie niespłodzonych poświęconych, którzy okażą się wierni i co ta jego myśl nam podaje? Dlaczego Starożytni Godni nie mogli osobiście mieć udziału w antytypie 2 Król. 2:9,10? W jaki sposób są oni jednak pokazani w antytypie Elizeusza? Co dostrzegamy z tego punktu widzenia? Czego dowodzi powyższych siedem zarysów biblijnych myśli?

      (15) Jakimi Lewitami są Młodociani Godni, a jakimi członkowie Wielkiej Kompanii oraz z jakich trzech grup się składają? W jaki sposób pracują Kehatyci, Merarici i Gerszonici każdej z tych dwóch klas? Na czym będzie polegać praca Młodocianych Godnych, jeśli Pan nie oddzieli ich od odpowiadających im grup Lewitów Wielkiej Kompanii i jakim wyjątkiem pod tym względem są Kehatyci? Czym będą zajmować się dobrzy Lewici w okresie przejściowym? Jakie pytania będzie zadawał sobie każdy wierny Młodociany Godny i jaka jest najlepsza na nie odpowiedź?

      (16) Czym opiekowali się Gerszonici w typie? Na czym w związku z tym będzie polegała służba Młodocianych Godnych w Tysiącleciu? Na co w związku z tą klasą wskazuje antytyp pagórka Bezeta?

      (17) Co możemy powiedzieć o nagrodzie Młodocianych Godnych i z czego to wynika?

      (18) Jakie dowody przedstawimy najpierw? Jaką nagrodę i dlaczego Bóg przewidział dla Starożytnych Godnych? W jakim czasie w stosunku do zasługi okupu Starożytni Godni okazali swą wierność? Jaki ma to związek z nagrodą dla Młodocianych Godnych? Co gwarantuje niezmienność świętego Boskiego charakteru?

      (19) Co pokazuje Joela 2:28?

      (20) Czego dowodzi 2 Tym. 2:20?

      (21) Co pokazuje Ps. 72:3?

      (22) Co potwierdza Iz. 60:13?

      (23) Czego dowodzą 4 Moj. 3:40-51 oraz Żyd. 12:23?

      (24) Kogo częścią stają się w antytypie Młodociani Godni? Jaki przywilej otrzymają i kiedy to się stanie?

      (25) Kiedy nastąpi pełnia nagrody klasy Godnych i w jaki sposób dowodzi tego R 5182? Co na temat nagrody Starożytnych Godnych w 1905 roku mówił „on Sługa”? O co zapytaliśmy „onego Sługę” w związku z poglądem z P 6, str.129 i jaka była jego reakcja? Kiedy po raz pierwszy w Strażnicy ukazało się coś, co wskazywało, że Starożytni Godni staną się istotami duchowymi, a kiedy „on Sługa” podał na ten temat wiele dowodów?

      (26) Dlaczego rozsądne jest założenie, że obydwie klasy Godnych ostatecznie otrzymają wyższą nagrodę od tej, jaką mogliby posiadać na ziemi? – omów kolejno tego powody.

      (27) W jaki sposób i dlaczego Boskie przymioty nagrodzą te dwie klasy?

      (28) Czego dowodzi Żyd. 12:23? Co potwierdza 4 Moj. 3:40-51?

      (29) Kto w Izraelu nie miał żadnego dziedzictwa w ziemi i czego to jest typem?

      (30) Co przedstawia położenie kapłanów i trzech grup Lewitów w stosunku do dwunastu pokoleń Izraela?

      (31) Co Żyd. 7:1-10 mówi o składaniu dziesięcin? Czego wydaje się dowodzić typ w odniesieniu do świata ludzkości i trzech klas Lewitów?

      (32) O kim mówi Obj. 20:9?

      (33) Omów treść cytatu ze Strażnicy, zawartego w ak.33.

      (34) Czego nie może oznaczać otoczenie „obozu świętych” i „miasta umiłowanego” i czym można to zilustrować?

      (35) Jakie dowody wskazują na to, że Bóg przewidział dla Godnych „coś lepszego”?

      (36) Jakie nie może być znaczenie otoczenia „obozu świętych” i „miasta umiłowanego”? – uzasadnij. Kto kryje się pod terminem „miasta umiłowanego” oraz „obozu świętych” i dlaczego „on Sługa” nie podał takiego wyjaśnienia?

      (37) Do czego powinny wystarczyć powyższe wyjaśnienia?

      (38) Na co wielu z naszych korespondentów zwracało nam uwagę i o co prosiło? Jakie wrażenie sprawia początek tego artykułu Strażnicy i czy jest ono prawdziwe? – uzasadnij. W co muszą wprawiać artykuły Strażnicy zwolenników Towarzystwa na przestrzeni ostatnich 21 lat (przed wydaniem E 4)?

      (39) Jakie znaczenie ma omawiana obecnie kwestia? Jakie trzy warunki uzyskania aprobaty Pana wymienia omawiany artykuł? Jakie dwa poglądy obala? Co czyni z poglądem naszego Pastora przedstawionym w P 6, str.156? Jakie twierdzenie wysuwa on odnośnie doktryny o współczesnych Młodocianych Godnych? Jakie jest nasze stanowisko do treści wyrażonych w tym artykule? Kto i dlaczego jest prawdopodobnym autorem tego artykułu?

      (40) Z jakim twierdzeniem tego artykułu się zgadzamy i dlaczego? Co nasz Pastor oraz inni nauczali na temat nagrody dla towarzyszy Starożytnych Godnych? Jaką prawdę podaje omawiany tu artykuł Strażnicy, a w jaki sposób powinien to uczynić?

      (41) Co być może było celem redaktorów Strażnicy i w jaki sposób doszło do publikacji w Strażnicy listu Claytona Woodwortha?

      (42) W czym jeszcze zgadzamy się z omawianym tutaj artykułem i co możemy powiedzieć o przytoczonych w nim wersetach, w opinii niektórych odnoszących się do Młodocianych Godnych? Co możemy powiedzieć o Sof. 2:3 i Zach. 13:9 oraz Mat. 8:11 i Łuk. 13:29? W jaki sposób i dlaczego potraktujemy pozostałe wersety wymienione w tym artykule?

      (43) Co i dlaczego dobrze jest określić przy omawianiu nauk innej osoby? Jakie uwagi są tutaj godne odnotowania z tego punktu widzenia? – omów kolejno punkty 1 do 7. Dlaczego Strażnica odrzuca obecnie naukę o usprawiedliwieniu tymczasowym?

      (44) Jaka jest główna różnica między usprawiedliwieniem tymczasowym a ożywionym? Co Apostoł Paweł dowodzi w Rzym. 4:1-12? – podaj ogólną charakterystykę tych wersetów. W jaki sposób dowodzi tego, powołując się na Abrahama i słowa Dawida z Ps. 32:1-5? W jaki sposób Apostoł dowodzi, że usprawiedliwienie tymczasowe w czasie Wieku Ewangelii dotyczy wszystkich wierzących? – przytocz i skomentuj Rzym. 4:11 i 12. Co potwierdzają wersety Rzym. 4? Jakie greckie przyimki pokazują różnicę między wiarą wierzącego usprawiedliwionego a wiarą poświęconego wierzącego? – podaj stosowne wersety zawierające te dwa przyimki. Jak można zdefiniować wiarę poświęcającą? Jakie wersety między innymi potwierdzają usprawiedliwienie tymczasowe? Jakie wersety między innymi traktują o usprawiedliwieniu ożywionym? Na jakim zaprzeczeniu oparty jest ten artykuł Strażnicy? Co usprawiedliwienie tymczasowe dawało wiernym Starego Testamentu i co może ono dać obecnie Młodocianym Godnym?

      (45) Co jest zwykle symbolizowane w Przybytku i w jaki sposób dotyczy to dwóch rodzajów usprawiedliwienia? Omów znaczenie przykryć Przybytku, kolejno dla skór borsuka, skór baranich farbowanych na czerwono oraz dziesięciu zasłon z sierści koziej. Czym różni się jedenasta zasłona z sierści koziej od pozostałych dziesięciu? Czego typem są zasłony z lnu? Kiedy po raz pierwszy został podany antytyp zasłony złożonej we dwoje i w jaki sposób był później opisywany, aż do odrzucenia usprawiedliwienia tymczasowego przez fałszywy przewód?

      (46) Jakie są główne różnice między usprawiedliwieniem tymczasowym a ożywionym? – omów kolejno punkty 1 do 7.

      (47) Jak Żyd.11:4-7 dowodzi prawdziwości działania tymczasowego usprawiedliwienia od Abla aż do restytucji? Pomimo czego doktryna ta pozostanie prawdziwą? Jak długo doktryna ta się ostoi i pomimo czego?

      (48) W jaki sposób omawiany artykuł zaprzecza działaniu obecnie usprawiedliwienia tymczasowego? Gdzie i kiedy zaprzeczali mu J.F.R. oraz W.E. Van Amburgh? Czemu dokładnie oni zaprzeczają – terminowi czy idei tymczasowego usprawiedliwienia? W jaki sposób zaprzeczenie to widoczne jest w cytacie Strażnicy i jaką metodę ona stosuje, by czytelnicy zapomnieli o dwóch rodzajach usprawiedliwienia? Jaki jest efekt działania półprawd i w jaki sposób może on wystąpić w odniesieniu do Młodocianych Godnych? Co musimy widzieć, jeśli chcemy jasno rozumieć usprawiedliwienie w Wieku Ewangelii?

      (49) W związku z jaką inną kwestią omawiany artykuł również podaje tylko połowę prawdy i w jaki sposób to czyni? Jakie fakty artykuł ten powinien wspomnieć, by nie sugerować czytelnikom, że usprawiedliwienie Starożytnych Godnych było pełne, ożywione? – omów kolejno punkty 1 do 5. Jakie istotne pominięcia są wielkimi wadami tego artykułu? Jakie różnice „on Sługa” podkreślał w usprawiedliwieniu Starożytnych Godnych i Kościoła Ewangelii?

      (50) Jakim usprawiedliwieniem nie było usprawiedliwienie Starożytnych Godnych i dlaczego? W jaki sposób otrzymywali oni od Boga różne łaski przymierza i na jakiej stali próbie? Z czym próba ta była związana począwszy od Abrahama? Czego to Przymierze Łaski nie ignorowało i nie unieważniało oraz w jaki sposób wobec nich działało? Z jakiego punktu widzenia Bóg z nimi postępował i do czego można to porównać? Co Bóg przewidział dla nich na Wiek Tysiąclecia? – omów kolejno punkty 1 do 3. Jakie obietnice Bóg mógł udzielić Starożytnym Godnym i ich usprawiedliwieniu tymczasowemu? Co i dlaczego nie byłoby możliwe bez takiego usprawiedliwienia tymczasowego?

      (51) Jakie dwie grupy tematów i dlaczego wyjaśniają sytuację dotyczącą Młodocianych Godnych? W jakich aspektach ich relacja wobec Boga jest dokładnie taka sama jak Starożytnych Godnych? – omów kolejno punkty 1 do 14. Jakie dwa fakty zrównują się wzajemnie z punktu widzenia sprawiedliwości i okupu i do czego się to sprowadza? Czego św. Paweł oraz „on Sługa” nie widzieli w nauce o usprawiedliwieniu tymczasowym i czemu nie zaprzeczali?

      (52) Co dokonuje, a co nie dokonuje przebłagania sprawiedliwości i jak się to wiąże z obydwoma klasami Godnych? Na czym polega fałsz argumentacji wspomnianego artykułu?

      (53) Co sprawiało, że wierni Starego Testamentu nadawali się do członkostwa w klasie Starożytnych Godnych? Co sprawia obecnie, że niespłodzeni poświęceni nadają się do członkostwa w klasie Młodocianych Godnych?

      (54) Co omawiany artykuł twierdzi odnośnie nauki naszego Pastora o połączeniu w Tysiącleciu Młodocianych Godnych ze Starożytnymi Godnymi pod względem nagrody i służby, a co rzeczywiście miał on na myśli? Jakie zdanie potwierdza, że miał on na myśli jedno i drugie?

      (55) Gdzie odsyłamy czytelników po obalenie twierdzenia tego artykułu, że Żniwo rozpoczęło się w roku 1878, a zakończyło w 1918? Gdzie można znaleźć potwierdzenie tego obalenia odnośnie roku 1918? Kiedy ostatni członek Maluczkiego Stadka został spłodzony, a kiedy zapieczętowany na czole i do czego w związku z tym nie należy nikogo zachęcać?

      (56) Co omawiany artykuł stwierdza odnośnie stania przed Bogiem i jaki wyciąga z tego wniosek? Jakie dwie poprawki należałoby wprowadzić, by zdanie to podawało prawdę? – omów kolejno. Co czyni tak poprawione zdanie i jaką prawdę podaje odnośnie nawiązania relacji przymierza przez Boga ze Starożytnymi Godnymi? Dzięki czemu Starożytni Godni mogli stać przed Boską miłością w relacji przymierza? W jaki sposób całkowicie upada zatem argument redaktorów Strażnicy, że nie ma obecnie Młodocianych Godnych? Czy Młodociani Godni w jakimkolwiek znaczeniu są jednak pod Orędownikiem?

      (57) Jaki jest kolejny argument tych redaktorów i co można o nim powiedzieć? Co należałoby udowodnić, by ich argument był wiążący? Jakie przymierze działa dotychczas w stosunku do tych, którzy nie są dziećmi ani Przymierza Sary, ani Hagar? – podaj przykłady. Jakie wersety Apostoła Pawła mogą rozwiać jakiekolwiek dalsze wątpliwości? – omów kolejno. Czego nie dają obecnie ziemskie zarysy Przymierza Potwierdzonego Przysięgą, a co dają? Jakie Przymierza nie zostały pokazane w typie w żadnej z trzech żon Abrahama i w jaki sposób wiąże się to z klasą Młodocianych Godnych?

      (58) Co zakłada argumentacja redaktorów Strażnicy i na czym jest ona zbudowana? O czym należy pamiętać, by rozproszyć zaćmienie powstałe w wyniku argumentów redaktorów Strażnicy?

      (59) Do czego jeszcze odwołuje się rozważany artykuł, by zaprzeczyć istnieniu klasy Młodocianych Godnych, i co przytacza na potwierdzenie tego? W jaki sposób komentarze tego artykułu odnośnie tych wersetów różnią się od wyjaśnień naszego Pastora? W jaki sposób werset ten wyjaśniał nasz Pan i jak wiąże się to z wyjaśnieniami Strażnicy? W jaki sposób wersety te obejmują klasy Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych, a w jakim znaczeniu ich nie obejmują? Jaki inny werset ma podobne dwa zastosowania? Na jakiej podstawie mamy upoważnienie głosić wszystkim, którzy są z wiary Abrahama?

      (60) Jaki wyciągamy więc wniosek odnośnie istnienia obecnie klasy Młodocianych Godnych? Co powinniśmy ogłaszać tym, którzy nie mogą już wejść do wysokiego powołania?

poprzednia stronanastępna strona