Epifaniczny tom 4 – rozdział 4 – str. 249

Trąd – typ i antytyp

to, o czym dowiadujemy się dosłownie z Psalm 107:10,11, który od wielu lat rozumiemy jako podający oznaki, wskazówki, nieczystości Wielkiej Kompanii.

      (7) Lecz werset 3 podaje drugi objaw, który musi być obecny, zanim ktoś z całą pewnością może być ogłoszony za trędowatego. Chore miejsce nie może być jedynie na powierzchni, czymś powierzchownym. Musi być ono zagłębione wobec powierzchni skóry – „na spojrzeniu głębsze niż inna skóra ciała”. Innymi słowy, musi to być głęboko zakorzenione zło. Reprezentuje to fakt, że rewolucjonizm musi być uporczywy i samowolny. Tak jak wielokrotnie podkreślaliśmy, zanim ktokolwiek może być uznany za członka Wielkiej Kompanii, jednego z symbolicznie trędowatych, jego rewolucjonizm musi być uporczywy, odmawiający poddania się pełnej miłości perswazji, napomnieniu i przestrodze. Dlaczego rewolucjonizmowi musi towarzyszyć taka samowola? Ponieważ wszyscy Kapłani (z wyjątkiem Jezusa) popełniają błędy w kwestii nauczania i zarządzeń. Gdyby pewnym dowodem nieczystości Wielkiej Kompanii było tylko zbielenie symbolicznego włosa, oznaczałoby to, że wszyscy Kapłani (z wyjątkiem Jezusa) odpadliby do Wielkiej Kompanii, a więc nie byłoby żadnego członka Maluczkiego Stadka, ponieważ wszyscy w wielu sprawach błądzimy. Na przykład, jak często w czasie naszych bereańskich badań podajemy błędne odpowiedzi! W naszej służbie często używamy niewłaściwych metod do wykonywania pracy Pana. Same przez się nie czynią nas one jednak posiadaczami nieczystości Wielkiej Kompanii. Przypadek taki staje się przypadkiem nieczystości Wielkiej Kompanii dopiero wtedy, gdy występuje upór, pomimo pełnej miłości perswazji, napomnienia i przestrogi. Pod wpływem takiej perswazji, napomnienia i przestrogi wierni porzucają bowiem swe błędy i złe zarządzenia. Dowodzi to, że ich błądzenie było wynikiem słabości, a nie samowoli. Tego, że mamy do czynienia z nieczystością Wielkiej Kompanii możemy być zatem pewni dopiero wtedy, gdy w nowym stworzeniu zauważamy wypaczanie prawdy i jej zarządzeń

poprzednia stronanastępna strona