Epifaniczny tom 4 – rozdział 4 – str. 296
Trąd – typ i antytyp
(51) Kapłan powracający i badający dom (w.39) po siedmiu dniach przedstawia naszego Pana, który przez Swoje oko ponownie zwraca uwagę na daną sektę Wielkiej Kompanii i ponownie bada jej sekciarskie władze (ściany). Jeśli w typie w czasie tych siedmiu dni zaraza rozszerzyła się na ścianach (w.39), kapłan musiał nakazać wyjęcie kamieni dotkniętych zarazą i wyrzucenie ich na nieczyste miejsce poza miasto. Szerzenie się zarazy jest typem narastania sięgania po władzę i panowania w zakresie nauczania i zarządzeń. Jeśli tak się dzieje, antytypiczny Najwyższy Kapłan poprzez Swoje oko, usta i rękę rozkazuje, by symboliczne kamienie – wodzowie sięgający po władzę i panujący (1Piotra 2:5) – zostali odrzuceni i usunięci z grona ludu Pana (miasta), jako źli (nieczyste miejsce). Kilka przykładów uczyni to jaśniejszym. Gdy nieczystość Towarzystwa z powodu popierania przez niego rewolucjonizmu J.F.R. w nauczaniu i zarządzeniach stała się bardzo widoczna, Pan – po wcześniejszych badaniach – poprzez Teraźniejszą Prawdę zawiadomił jego zarząd, by pozbawił go wszystkich władz urzędowych. Przy innych okazjach wysyłał im informacje, by odrzucić i usunąć jego nielegalnych dyrektorów z grona ludu Bożego, jako złych. Podobne rzeczy były czynione wobec P.B.I., zwolenników Olsona, Adama Rutherforda itd. itp. Proch na ścianach wewnątrz całego domu (w. 41) przedstawia fałszywe nauki i zarządzenia sekt Wielkiej Kompanii. Zdrapywanie prochu ze ścian i zbieranie go przedstawia zbijające zbieranie w jedno miejsce błędnych nauk i zarządzeń sekt Lewitów przez Teraźniejszą Prawdę. Odbywało się to w artykułach dokonujących ich przeglądu i badania, np. Zbadanie olsonizmu; Zbadanie chronologii P.B.I.; Poglądy i przeglądy; Zbadanie Oto Oblubieniec; seria artykułów Ściemnianie się prawego oka; Zbadanie riemeryzmu na temat nowego stworzenia; Zbadanie bolgeryzmu; Zbadanie brickeryzmu itp., itd. Z pewnością było to gruntowne zdrapywanie odnośnego symbolicznego prochu! Został