Epifaniczny tom 4 – rozdział 4 – str. 300
Trąd – typ i antytyp
lecz Kapłani już je dostrzegają. Ta nieczystość w większym lub mniejszym stopniu pozostanie w nich aż do końca Epifanii (do wieczora). Nie powinniśmy sądzić, że ich oczyszczenie będzie natychmiastowe. Jeśli chodzi o oczyszczenie, jakiego dostępują przez krew Baranka (Obj. 7:14), będzie ono natychmiastowe, ale jeśli chodzi o oczyszczenie, jakie przechodzą poprzez wodę Słowa (4Moj. 8:7), jest ono procesem stopniowym, osiągającym pełnię pod koniec Epifanii (wieczora).
(55) Werset 47 mówi o kalających skutkach spania i jedzenia w trędowatym domu. W symbolach Biblii łóżko reprezentuje czyjąś wiarę, wyznanie (Psalm 4:5; 36:5; 41:4; 63:7; Izaj. 28:20). Spanie w symbolicznym łożu oznacza znajdowanie odpoczynku w swojej wierze, wyznaniu. Spanie w trędowatym domu oznacza zatem dobre samopoczucie, odpoczynek w wierzeniach sekty Wielkiej Kompanii, gdy jest ona nieczysta. Oznacza to, że jednostka taka jest zadowolona z fałszywych nauk i błędnych praktyk takiej nieczystej sekty Wielkiej Kompanii. Postępowanie takie oczywiście doprowadzi jej cechy (odzież) do nieczystości, plamiąc je wadami i błędami tej sekty. Oczyszczenie się z tego wymaga omycia w wodzie Słowa, a także we krwi Baranka. Jedzenie w symbolach biblijnych oznacza przyswajanie sobie symbolicznie spożywanych rzeczy (Psalm 22:27,30; 78:24,25; Pieśni.Sal. 4:16; 5:1; Izaj. 3:10; 4:1; 7:15; 30:24; 55:1,2; 61:6; 65:4, 13). Jedzenie w trędowatym domu jest więc typem przyjmowania fałszywych nauk i błędnych zarządzeń nieczystej sekty Wielkiej Kompanii za swe własne. Takie wierzenie i praktykowanie na pewno pokala symbolicznego jedzącego. Cechy jego serca i umysłu zostają skalane, co dotyka również jego doktryn i służby. Staje się zupełnie nieczystym, co przejawia się w jego dążeniu do ograniczania postępu prawdy, a propagowania interesów błędu. Jego odzież we wszystkich trzech znaczeniach tego słowa zostaje zatem splamiona; aby stać się czystym,