Epifaniczny tom 4 – rozdział 4 – str. 302-315

poprzednia stronanastępna strona

Trąd – typ i antytyp

PYTANIA

      (1) Co jest celem tego rozdziału? Jaką chorobą jest trąd? Czego typem był trąd pokrywający całe ciało, a czego ten pokrywający jedynie jego część oraz jakiego trądu dotyczy 3Moj. 13 i 14? Dlaczego ktoś całkowicie pokryty trądem był uznawany za czystego? Co zauważamy, przyglądając się poszczególnym rodzajom trądu wymienionym w 3Moj. 13 i 14? – podaj szczegóły. Czego typem jest trąd pokrywający całe ciało i jaki jest tego powód? Czego typem jest trąd miejscowy i jaki jest tego powód?

      (2) Kogo przedstawia trędowata Miriam i niedotknięty trądem Aaron? Co przedstawia dotknięcie Miriam trądem? Co przedstawia usunięcie jej poza obóz? Kogo typem jest Syryjczyk Naaman? Kogo przedstawia dotknięty trądem Gehazi? Kogo przedstawia dotknięty trądem Uzzjasz? Co pomogą nam zrozumieć te przypadki i kiedy poja     wią się dowody szczegółowe?

      (3) Kogo przedstawia Jehowa mówiący do Mojżesza i Aarona? Co omawia w. 2 i jakie polecenie podaje? Jakich antytypów i dlaczego nie będziemy teraz wyjaśniać? Kogo przedstawia tutaj Aaron i przyprowadzenie do niego osoby podejrzanej o trąd? Jaki fakt wskazuje na to, że pokazany tutaj trąd nie może oznaczać deprawacji Adamowej i czego typem jest zatem podejrzenie trądu? W jaki sposób jest to pierwszym powodem twierdzenia, że z wyjątkiem w. 12 i 13 trąd z 3Moj. 13 i 14 jest typem nieczystości Wielkiej Kompanii? Jaki jest drugi powód tego twierdzenia? W jaki sposób dokonuje się to przyprowadzanie w antytypie?

      (4) W jaki sposób antytypiczni trędowaci nie są, a w jaki są przyprowadzani do Najwyższego Kapłana w celu zbadania? Na podstawie jakiego przypadku możemy zauważyć tego prawdziwość? Kogo typem jest więc tutaj Aaron i jak wyglądało jego postępowanie wobec członków Wielkiej Kompanii po ustaniu natchnienia? Jak wygląda działanie antytypicznego Aarona w okresie Epifanii?

      (5) Co ktoś mógłby zarzucić w związku z treścią w. 2 i jakie jest znaczenie podkapłana z tego wersetu? Kogo w innym czasie przedstawiałby kapłan nazwany z imienia? Kto jest pokazany przez podkapłana badającego trąd i ogłaszającego decyzję? Kto i w jakim zakresie ma prawo badać i wydawać orzeczenie w sprawie podejrzenia o przynależność do Wielkiej Kompanii?

      (6) O czym mówi pierwsze zdanie w. 3, co to przedstawia i czego dowodzi? Jakie dwa niezawodne objawy prawdziwego trądu podaje w. 3? Co w symbolach Biblii przedstawiają włosy? Co oznacza symboliczne bielenie się włosów jako takie oraz w odniesieniu do Wielkiej Kompanii? W jaki sposób wiąże się to z Ps. 107:10,11?

      (7) Jaki drugi objaw musi być obecny, by ktoś z całą pewnością mógł być ogłoszony za trędowatego? Jakie jest tego znaczenie jako takie oraz w odniesieniu do Wielkiej Kompanii? Dlaczego objaw ten musi towarzyszyć rewolucjonizmowi? – podaj stosowne przykłady. Kiedy przypadek taki staje się przypadkiem nieczystości Wielkiej Kompanii? – podaj różnicę w zachowaniu się wówczas członka Maluczkiego Stadka i utracjusza korony. Kiedy możemy być zatem pewni, że mamy do czynienia z nieczystością Wielkiej Kompanii?

      (8) Co miał czynić typiczny i antytypiczny kapłan, dostrzegający te dwa objawy trądu? Od kiedy się to dzieje i kto przeciwko temu protestuje? Dlaczego po zaśnięciu Apostołów aż do Epifanii zabronione było ogłaszanie kogokolwiek za winnego nieczystości Wielkiej Kompanii? Od kiedy Pan objawia znak przynależności do Wielkiej Kompanii i przed czym w związku z tym wielokrotnie ostrzegał braci nasz Pastor? Na kiedy zapowiadał nadejście takiego sądzenia? Kto i dlaczego musi znać znak przynależności do Wielkiej Kompanii w okresie Epifanii? W jaki sposób sądzenie to przedstawiają wersety z 1 Kor. 4:5 oraz liczne wersety z 3Moj. 13? Co będą musieli uczynić ci, którzy potępiają takie sądzenie i z czego to u nich wynika? Jaki był główny zarzut dużego kościoła nominalnego wobec prawdy paruzyjnej, a jaki jest główny zarzut małego kościoła nominalnego wobec prawdy epifanicznej?

      (9) O jakich przypadkach traktują w. 4-6? Jakie jest znaczenie trzech objawów wymienionych w w. 4? W jaki sposób osoba taka miała być pomimo tego potraktowana i co to przedstawia? Co w typie oznaczało zamknięcie i na co ono wskazuje? Czego typem jest fakt zamknięcia podejrzanego o trąd na siedem dni? Co Pan przez ten typ pokazał?

      (10) Przed czym przestrzega w. 4, a przed czym w. 5 i jak jest to pokazane w typie? Jak powinien postępować Kapłan w antytypie? Jak powinien być potraktowany brat, u którego nie występuje uporczywy rewolucjonizm? Jak powinien być potraktowany w typie podejrzany, którego zakażenie było tylko świerzbem i jakie jest tego znaczenie w antytypie? Czego typem jest wypranie szat przez podejrzanego? Co należało uczynić w typie, jeśli po pierwszych siedmiu dniach świerzb się rozszerzył i co to oznacza w antytypie? Co w antytypie powinien uczynić Kapłan, jeśli po trzech próbach doprowadzenia danej osoby do pokuty rewolucjonizm się rozszerza i co to oznacza? Do jakiego spostrzeżenia prowadzą nasze rozważania w. 18 i gdzie pojawią się szczegóły? Czego dowodzi cała procedura podana w w. 1-8 i czego dotyczą te typiczne wersety?

      (11) Jakie rodzaje trądu opisuje pozostała część 3Moj. 13 i 14? Czemu odpowiadają te cztery rodzaje literalnego trądu? – omów kolejno. W jaki sposób przejawia się przynależność do Wielkiej Kompanii? O co jesteśmy często oskarżani w zakresie używania typów i jaka jest nasza odpowiedź? Do czego we dług Biblii prowadzi grzech? – podaj stosowne wersety. Jakie wersety rozpoczniemy teraz rozważać i czego są one typem?

      (12) Dlaczego trąd w postaci obrzęku (puchnięcia) trafnie przedstawia grzech Wielkiej Kompanii? Co sugeruje biały kolor obrzęku oraz zbielenie na nim włosów? – omów kolejno znaczenie tych dwóch objawów. Dlaczego dowód ten wciąż jest niepełny i kiedy stanie się on pełnym dowodem utraty korony? Jakie wydaje się znaczenie przymiotnika w wyrażeniu „trąd zastarzały” i do czego jest ono podobne? Co ma uczynić Kapłan przeprowadzający badanie, który stwierdzi obecność tych warunków i co okazuje się właściwą drogą?

      (13) Jakie oczywiste pytanie budzi myśl wyrażona w w. 12 i 13 i jaka jest odpowiedź na to pytanie? Dlaczego osoba, której ciało całkowicie pokryte jest trądem, nie jest typem nieczystości Wielkiej Kompanii i kogo jest ona typem? Dlaczego trąd okrywający całe ciało nie może być typem nieczystości Wielkiej Kompanii? Dlaczego osoba całkowicie pokryta trądem stawała się typem nieczystego członka Wielkiej Kompanii, jeśli pojawiało się u niej żywe mięso? Jakie dwie rzeczy Bóg chciał w takim przypadku pokazać w typie i jak miał zachować się kapłan?

      (14) Co w. 16 i 17 mówią o przypadkach uleczonych trędowatych i gdzie jest to szczegółowo pokazane? Jak w w. 16 opisane jest uleczenie trędowatego, który cierpiał na trąd w postaci obrzęku, i czego to jest typem? Jaki przypadek opisany w Nowym Testamencie jest dobrą tego ilustracją? Co oznacza polecenie, by uleczony trędowaty przyszedł do kapłana? Dlaczego w typie i antytypie kapłan musiał zbadać, czy taki trędowaty rzeczywiście został oczyszczony? Dlaczego w tej kwestii należy zachować ostrożność i do jakiej społeczności taka osoba powinna być przyjęta?

      (15) Jaki rodzaj trądu omówiony jest w w. 18-23? – podaj szczegóły powstania tego rodzaju trądu. Co reprezentuje ta postać trądu i co na ten temat mówi Żyd. 2:15? W jaki sposób inne wersety Nowego Testamentu omawiają ten rodzaj nieczystości Wielkiej Kompanii? – omów kolejno. Czego typem jest zagojenie się wrzodu i ponowne jego pojawienie się?

      (16) W jaki sposób pojawienie się trądu w odnowionym wrzodzie opisane jest w w. 19 i co to reprezentuje? Jak w przypadku tego rodzaju trądu powinien zachować się typiczny i antytypiczny kapłan i czego musi szukać? – przypomnij antytypiczne znaczenie tych dwóch szczegółów. Kiedy Kapłan dokonujący badania może być pewien, że ma do czynienia z antytypicznym trędowatym i co powinien wtedy uczynić?

      (17) Jakie warunki nie usprawiedliwiały w typie decyzji o nieczystości i jakie jest tego znaczenie w antytypie? Czego nie możemy określić na podstawie samego samolubstwa? Czego nie możemy więc stwierdzić bez dwóch wyżej wspomnianych elementów towarzyszących samolubstwu? Co musi występować w każdym przypadku podejrzenia o utratę korony? Kiedy kładliśmy nacisk na to, że grzech, samolubstwo i światowość objawiają przynależność do Wielkiej Kompanii? Jaki był tego powód?

      (18) Jak należało postąpić w typie z osobą, gdy plama na jej wrzodzie pociemniała, i co to przedstawia? Co reprezentuje siedem dni zamknięcia i jak powinien zachowywać się wobec takiej osoby Kapłan dokonujący badania? Jaka miała być decyzja typicznego i antytypicznego kapłana, jeśli po siedmiu dniach jasna plama na wrzodzie znacznie rozszerzyła się na skórze? Co miał uczynić typiczny i antytypiczny kapłan, jeśli w czasie obserwacji jasna plama nie rozszerzyła się? Jak taki wrzód miał być traktowany w typie, a jak w antytypie?

      (19) Jaki jest trzeci rodzaj trądu i jaką nieczystość Wielkiej Kompanii pokazuje? Jakie wersety biblijne potwierdzają fakt istnienia tego rodzaju nieczystości Wielkiej Kompanii? – omów kolejno. Do czego wersety te są wystarczające? Jakie jest dosłowne tłumaczenie wyrażenia oddanego jako oparzelizna od ognia? Co nowe stworzenie dotknięte światowością często przejawia i często posiada? Co należało z takim przypadkiem uczynić w typie i antytypie? Kiedy antytypiczny Kapłan miał ogłaszać takiego podejrzanego za winnego nieczystości Wielkiej Kompanii?

      (20) Dlaczego w. 26 sugeruje ostrożność w badaniu w typie? Dlaczego taka sama ostrożność ważna jest w antytypie? W jakich przypadkach należało wstrzymać się od osądu w typie i w antytypie? Jak należało postąpić w typie, jeśli takie miejsce było nieco pociemniałe, i jakie jest tego antytypiczne znaczenie? W jakim przypadku antytypiczny Kapłan powinien orzec, że dana osoba posiada nieczystość Wielkiej Kompanii? W jakim przypadku antytypiczny Kapłan nie powinien tego czynić?

      (21) Jakie rodzaje trądu dotąd rozważyliśmy, a jakie rozważymy w w. 29-44? Jakie wersety Biblii mówią o tej formie nieczystości Wielkiej Kompanii? – omów kolejno. Dlaczego symbolika trądu głowy lub brody jest pouczająca i gdzie w całym tym fragmencie prawie zawsze występuje zakażenie? Jak zwany jest ten rodzaj trądu i jakie są jego objawy?

      (22) Co pokazuje w. 31? Jakie jest znaczenie obecności lub braku na liszaju czarnych włosów? Jakie jest znaczenie wgłębienia na liszaju oraz zamknięcia podejrzanego na siedem dni? Jakie jest znaczenie pozostałych elementów w. 32? Co przedstawia zgolenie wszystkiego z wyjątkiem liszaja? W jakim przypadku Kapłan powinien ogłosić podejrzanego za wolnego od nieczystości Wielkiej Kompanii? – podaj stosowne przykłady. Co i dlaczego czyni wielu Kapłanów i jak w związku z tym powinni się oni zachować?

      (23) Jaki przypadek przedstawiony jest w w. 35 i jakie jest tego antytypiczne znaczenie? Co i dlaczego ma uczynić w takim przypadku antytypiczny Kapłan? Co przedstawia w. 37? Przed czym przestrzegają w. 38 i 39 i jaki jest tego antytyp? Jakie ostrzeżenie zawierają w. 40 i 41 i jakie jest tego antytypiczne znacznie? Co decyduje, a co nie decyduje o miejscu w klasie Maluczkiego Stadka?

      (24) W jakich okolicznościach łysina dowodzi istnienia trądu i co to przedstawia? Na co wskazuje fakt, że taka rana znajdowała się w łysym miejscu i czy zawsze wskazywała ona na trąd? W jaki sposób kapłan określał rzeczywisty stan? Dlaczego w tym przypadku nie musiały występować żółte włosy i do czego zawsze doprowadziłby prawdziwy trąd? Co miał uczynić antytypiczny Kapłan, jeśli był to prawdziwy przypadek trądu, a co, jeśli była to zwykła rana?

      (25) Jakie instrukcje przedstawione są w w. 45 i 46? Jaka była pierwsza rzecz, którą musiał zrobić typiczny trędowaty, uznany za takiego przez kapłana, i jakie jest tego znacznie? W jaki sposób wiąże się to z rozdarciem szat przez Elizeusza i czego jest to kolejnym dowodem? Jaka była druga czynność związana z trędowatym uznanym za takiego przez typicznego kapłana? Kto mógł, a kto nie mógł chodzić w typie z odkrytą głową i jakie jest tego znaczenie? Co oznaczało odkrycie głowy przez typicznego podkapłana i jakie jest tego znaczenie w antytypie? Czym pod tym względem różnią się członkowie Wielkiej Kompanii od Młodocianych Godnych?

      (26) Co jest pokazane przez zakrycie górnej wargi? – odwołaj się do symboliki ust w Biblii. Jakie są dwie symboliczne wargi i czym zatem są wargi ludu Bożego? Jakie jest symboliczne znaczenie zakrycia przez lud Boży górnej wargi? W jaki sposób wpływa to na działanie symbolicznej wargi dolnej? Co jest przedstawione w wołaniu: Nieczysty, nieczysty?

      (27) Jak długo trędowaty pozostawał nieczysty w typie i antytypie? – odnieś się do każdego z czterech rodzajów nieczystości Wielkiej Kompanii, jakie zostały dotychczas omówione. Jaki jest wpływ nieczystej Wielkiej Kompanii na samą siebie, prawdę oraz tych, którzy poddają się jej wpływowi? Jak długo powinna być ona uważana za nieczystą? Jaką drugą rzecz wymienia w. 46 w odniesieniu do trędowatego i co to oznacza w antytypie? – omów w odniesieniu do Świecznika, Stołu, i Złotego Ołtarza. Na czym polega społeczność kapłańska i czemu służy pozostawienie Wielkiej Kompanii samej sobie?

      (28) Jaką ostatnią kwestię podaje w. 46 na temat trędowatego i w jaki sposób zalecenie to było realizowane w Izraelu? Jakie jest antytypiczne znaczenie tego faktu? Kiedy nieczysta Wielka Kompania będzie mogła powrócić do społeczności z Kapłanami i dobrymi Młodocianymi Godnymi?

      (29) Co obejmują nasze powyższe rozważania 3Moj. 13 i jakie są jeszcze dwa inne rodzaje trądu? Dlaczego pragniemy rozważyć także te dwa rodzaje trądu? Dlaczego pominiemy na razie analizę 3Moj. 14:1-32, 49-53 i dlaczego oczyszczenie trędowatego jest przedstawione między dwoma ostatnimi rodzajami trądu? Od czego rozpoczniemy zatem nasze obecne rozważania?

      (30) Jakie jest znaczenie szat w symbolach biblijnych? – omów kolejno, cytując stosowne wersety. Jakie jest znaczenie szat 3Moj. 13:47-59 i z czego to wynika? W jakiej formie przejawia się ta nieczystość Wielkiej Kompanii? – omów kolejno biblijne tego przykłady.

      (31) Jakie rodzaje odzieży przedstawiają w. 47 i 48 i czemu one odpowiadają? Jaki zarzut ktoś mógłby postawić i jak można go odeprzeć? W jaki sposób potwierdzeniem tego faktu jest użycie hebrajskiego słowa seh? Z czego mogła być więc tkana zasłona, która w Przybytku znajdowała się między zasłoną lnianą a tą wykonaną ze skór baranich? Dlaczego w 3Moj. 13 nie ma mowy o baranich skórach farbowanych na czerwono? Jakie jest zatem nasze zrozumienie odzieży lnianej, wełnianej i tej wykonanej ze skóry? Z czym związane są te względy i czego typem są stroje lniane, wełniane i te wykonane ze skóry? Do czego wydaje się odnosić osnowa, a do czego wątek?

      (32) Jaką nieczystość Wielkiej Kompanii przedstawia trąd na odzieży i kogo on dotyczy? Co reprezentuje trędowata odzież wykonana z lnu? Co reprezentuje trędowata odzież wykonana z wełny? Co reprezentuje trędowata odzież wykonana ze skóry? Co przedstawiają więc w. 47 i 48, a co w. 49?

      (33) Jakie objawy trądu na odzieży opisuje w. 49? – podaj znaczenie obydwu występujących tam kolorów. Jakie urzędowe władze posiadają lokalni starsi? Jakie urzędowe władze posiadają starsi generalni? Co jest przywilejem sług Pana i do czego szatan stale próbuje ich pobudzać? Co w wielu przypadkach udaje się szatanowi i w jaki sposób osiąga on swój cel? – podaj stosowną uwagę naszego Pastora. Czego w każdym przypadku winni są wodzowie Wielkiej Kompanii i jakie z tego powodu staje się ich stanowisko przed Bogiem?

      (34) Jakich szczegółów z w. 49 nie będziemy powtarzać i dlaczego? Na co jednak warto zwrócić uwagę? – powołaj się na przykład Rutherforda. Jacy inni wodzowie Wielkiej Kompanii czynili podobne rzeczy? Jak można określić ich postępowanie? Co widać na ich wszystkich strojach oraz na całym ciele? W jakim stopniu to samo zjawisko dotyka starszych lokalnych?

      (35) W jaki sposób wypełniały się w antytypie słowa „będzie pokazany kapłanowi”? Podaj przykłady z Nowego Testamentu. Dlaczego jest to bardziej wyraźne w Epifanii i w jaki sposób trędowate stroje wodzów Wielkiej Kompanii przynoszone są do Jezusa? Jaką rolę odgrywa w tym Teraźniejsza Prawda oraz inne wydawnictwa Epifanii? Z jakich dwóch powodów dokonywanie tych badań musiało być publiczne? O co wielu nas obwinia i jaka jest nasza na to odpowiedź? Co jeszcze oznacza wyrażenie „będzie pokazana kapłanowi” w odniesieniu do Kapłanów i Młodocianych Godnych?

      (36) Czego dotyczy w. 50 i czym badanie typicznej odzieży różniło się od badania ludzi dotkniętych trądem? Co i przez kogo musi być przeprowadzone w przypadkach sięgania po władzę i panowania? Dlaczego nie wolno uchylać się od tego obowiązku i co na ten temat doradzał nasz Pastor? Jakie jest znaczenie wyrażenia „zamknie na siedem dni”? Co należy uczynić w przypadku istnienia obawy, że ma miejsce sięganie po władzę i panowanie i jaka jest wtedy reakcja winnego?

      (37) Co kapłan miał uczynić z odzieżą siódmego dnia i jaka miała być jego diagnoza w przypadku rozszerzenia się zarazy? Jaki antytyp sugerowany jest przez typ? – podaj przykład z postępowania J.F.R. Jaką jeszcze inną postać może przyjąć to rozszerzanie się trądu?

      (38) Jak taka zaraza na odzieży nazywana jest w typie w tłumaczeniach angielskich i polskich oraz co nazwa ta pokazuje w antytypie? W jaki sposób ilustruje to przypadek J.F.R.? Podaj różne tego objawy. Jakie jeszcze inne przykłady jego pełnego niepokoju zachowania można podać? Kogo dotyczy ta sama zasada? Co w takich i podobnych przypadkach musiał czynić kapłan dokonujący badania?

      (39) Co kapłan przeprowadzający badanie miał w typie uczynić z taką odzieżą? Co to przedstawia i kto to czyni w przypadku starszych generalnych? W jaki sposób odbierane są władze urzędowe? Czego takie zdymisjonowanie nie oznacza? – powołaj się na przykład J.F.R. Czego objawieniem jest prawomocne ogłoszenie lokalnego starszego w zborze jako uzurpatora w sięganiu po władzę i panowaniu? Co dzieje się ze zborem lub grupą popierającą uzurpacyjne sięganie po władzę i panowanie w swym gronie? Co przedstawiają słowa „niech będzie spalone w ogniu”?

      (40) Co opisują w. 47-52? Co opisują w. 53-58? Co miało się stać z odzieżą, na której po siedmiu dniach zamknięcia nie było widać oznak rozszerzania się zarazy? Jakie jest antytypiczne znaczenie wyprania takiej odzieży? Jakie jest znaczenie w antytypie ponownego zamknięcia winowajcy na siedem dni? Przez kogo jest to dokonywane w stosunku do starszego generalnego, a przez kogo w stosunku do starszego lokalnego? Kiedy powinno to mieć miejsce i jak może to się odbyć w przypadku starszego lokalnego?

      (41) Jaki przypadek pokazuje w. 55? Jakie jest tego znaczenie w antytypie i co oznacza brak zmiany koloru typicznej odzieży? Co powinno się stać z jego władzami urzędowymi? Czego dowodzi on brakiem pokuty i co w związku z tym musi się stać z jego władzami urzędowymi? Kto dokonuje tego usunięcia w przypadku starszych generalnych, a kto w przypadku starszych lokalnych? Jakiego rodzaju był to niepokój i jakie jest tego znaczenie w antytypie? W jaki sposób dobrym tego przykładem jest br. Shearn?

      (42) Jaki przypadek omawia w. 56 i co on przedstawia? Czego typem jest usunięcie ciemnego miejsca z szaty? – podaj przykłady dla starszych generalnych i lokalnych.

      (43) Co opisuje w. 57 i co ten przypadek przedstawia? Jak typ nazywa taki przypadek i co to przedstawia? Czego to dowodzi i na co wskazuje? Jak następuje spalenie w ogniu tego, na czym jest ta zaraza? – podaj w odniesieniu do starszego generalnego oraz lokalnego.

      (44) Jaki przypadek podaje nam w. 58 i jakiego rodzaju był to trąd? Co to reprezentuje i jaki był efekt zastosowania wody Słowa? Z czego wynikał ten przypadek i do czego nie doprowadził? Co było konieczne w typie i jakie jest tego znaczenie? Czym jest w. 59?

      (45) W jakiej kolejności i z jakiego powodu będziemy badać 3Moj. 14? Co można powiedzieć o treści w. 33? Czego dotyczą instrukcje z w. 34-53 i jaki jest tego powód? Co reprezentują domy dotknięte trądem i na jaką postać nieczystości Wielkiej Kompanii one wskazują? Na co często zwracaliśmy uwagę w naszych artykułach?

      (46) Jakie dowody tej formy nieczystości Wielkiej Kompanii chcemy przedstawić? Na podstawie Ps. 107:11 wykaż, na czym polega pogardzanie radą Najwyższego. Jakie jest jedno z zarządzeń Boga dla Kościoła i co jest atakiem wymierzonym w to zarządzenie? Jaką nieczystość Wielkiej Kompanii wymienia więc Ps. 107:10 i 11? Dzięki komu możemy zrozumieć znaczenie 1 Król. 19:18? – wyjaśnij znaczenie tego wersetu. Co znaczy Baal i do kogo słowo to się odnosi? – podaj znaczenie kłaniania się Baalowi i całowania go.

      (47) Kim są całujący Baala wśród ludu Bożego i czym są oni dotknięci? W jaki sposób naszą myśl potwierdzają Dz. 20:30? Do czego wersety te są wystarczające? Co reprezentuje zatem dom z w. 34 oraz trąd w takim domu? Czym i dlaczego jest sekciarstwo? Jaki jest klasyczny przykład sekciarstwa wśród ludu prawdy i do czego jest ono podobne? W jaki sposób Bóg zsyła zarazę antytypicznego trądu do sekty?

      (48) Co w typie miał powiedzieć właściciel domu i kogo on reprezentuje? W jaki sposób właściciele domów dotkniętych trądem przychodzą w antytypie do Kapłana? – powołaj się na przykład Towarzystwa. Jaką rolę pełnią zwolennicy wodzów grup Wielkiej Kompanii i jakie słowa wodzowie ci wypowiadają swymi czynami?

      (49) Kogo przedstawia typiczny kapłan dokonujący badania domu i z czego to wynika? Jaki fakt dowodzi, że typiczny kapłan przedstawia Jezusa? Przez kogo i dlaczego Jezus dokonuje takiego badania? Co oznacza polecenie opróżnienia domu z rzeczy jeszcze niezarażonych trądem? Co antytypiczny Kapłan musi uczynić po przeprowadzeniu tego rozdzielenia w swym umyśle i co to oznacza? Jaki jest jeden z zarzutów podnoszony przez Lewitów wobec Teraźniejszej Prawdy i na ile jest on słuszny? Dlaczego przeciętny Lewita może sądzić, że Teraźniejsza Prawda zawiera jedynie krytykę i zbijanie? Co przedstawia wejście kapłana, by obejrzeć dom, i jakie jest to wejście?

      (50) Co pokazuje w. 37 i czego to jest typem? Co symbolizują ściany domu oraz ich wklęśnięte smugi? Czego typem są kolory zielony i czerwony i czego wodzowie sekt Wielkiej Kompanii zawsze są winni? Czego typem są zielone i czerwone kolory wklęsłych smug oraz to, że były one głębsze niż powierzchnia ścian? Co przedstawia wyjście kapłana z domu? W czym jest to pokazane i na czym to polega? Jakie jest znaczenie siedmiu dni zamknięcia?

      (51) Kogo przedstawia kapłan badający dom po siedmiu dniach i w jaki sposób on to czyni? Co miał uczynić kapłan, jeśli w czasie tych siedmiu dni zaraza rozszerzyła się na ścianach i jakie jest tego znaczenie w antytypie? Podaj kilka tego przykładów. Co przedstawia proch na ścianach wewnątrz domu oraz jego zdrapywanie i zbieranie? W jakich artykułach to się odbywało? Co stało się z tym symbolicznym prochem?

      (52) Co przedstawia wstawienie innych kamieni i innej zaprawy? Czy wstawianie innych kamieni i zaprawy będzie dotyczyć wszystkich grup lewickich? Jakie działania przedstawiają w. 43-45? Czego typem jest nawrót zarazy i szerzenie się jej w domu oraz kiedy coś takiego może się zdarzyć? Co pokazuje w. 45 i w jaki sposób do tego dochodzi? W jakich przypadkach stało się to już faktem?

      (53) Czego to nie oznacza, a co oznacza? Czego od roku 1920 Bóg nie uznaje jako pracy Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych, a co wciąż za nią uznaje? Jaki charakter nosi praca wykonywana przez Towarzystwo jako korporację od roku 1920? Co spotkało dwóch wodzów jako kamienie? Jakie dwie rzeczy doprowadziły do odrzucenia Towarzystwa jako korporacji? Co przedstawia rozebranie drewna typicznego domu? Co reprezentuje usunięcie zaprawy? – podaj dwa tego przykłady. Jaki typ podaje Biblia odnośnie zniszczenia P.B.I. i kiedy ma to nastąpić? Kto dokonuje tego burzenia i co to przedstawia? Czego typem jest wyniesienie wszystkich materiałów takiego domu poza miasto i porzucenie ich na miejscu nieczystym?

      (54) Na co zwraca uwagę w. 46 i jakie były tego konsekwencje w typie? Czego to jest typem i jakim czyni to człowieka? Jak będzie wyglądał proces oczyszczania osób dotkniętych tą nieczystością?

      (55) O czym mówi w. 47? Co oznacza spanie w trędowatym domu i z czego to wynika? Co to oznacza dla takiej jednostki i do czego doprowadzi jej cechy charakteru? Czego wymaga oczyszczenie się z tej nieczystości? Co w symbolach biblijnych oznacza jedzenie? Czego typem jest więc jedzenie w trędowatym domu i do czego ono doprowadza? Co taka jednostka musi uczynić, aby stać się czystą?

      (56) Co przedstawiają w. 39-47, a co w. 48? Kiedy następowało przybycie kapłana do domu z w. 48 i co to reprezentuje? Co miał uczynić kapłan po stwierdzeniu, że trąd nie rozszerzył się w domu i na co to wskazuje? Czego dotyczą w. 49-53 i dlaczego te wersety rozważymy później? Co w ten sposób zakończyliśmy i co w tych rozważaniach znaleźliśmy?

poprzednia stronanastępna strona