Epifaniczny tom 4 – rozdział 3 – str. 216
Kozioł Azazela
ogłaszanie kogokolwiek jako należącego do Wielkiej Kompanii, ponieważ w tamtym etapie drugiego adwentu Pan nie zaczął jeszcze objawiać Wielkiej Kompanii jako takiej. Wszystkie urywki z dzieł naszego Pastora, jakie Lewici przytaczają w formie nagany dla takiego ogłaszania, właściwie odnoszą się do Paruzji i czasów wcześniejszych. Używaniu ich do tamtego czasu mówimy im całkowite: Amen! Stosowanie ich jednak do Epifanii jest pogwałceniem właściwego dzielenia Słowa prawdy (2Tym. 2:15). Skoro Lewici cytują z dzieł naszego Pastora tak wiele fragmentów zabraniających w Paruzji ogłaszania kogokolwiek jako należącego do Wielkiej Kompanii, dlaczego nie zacytują Z ‘16, 264, ak.1 (zob. TP ’34, 31 – przypis tł.) oraz Raportów konwencyjnych 1916, 198, kol. 2, ak. 2, pyt. 10, gdzie nasz Pastor stwierdził, że po rozdzieleniu antytypicznego Eliasza i Elizeusza, a przed opuszczeniem ziemi przez tego pierwszego, klasy te będą odrębne i różne; że po ich rozdzieleniu właściwym będzie wskazywać na objawionych członków antytypicznego Elizeusza jako takich? Wielu z nich zna te cytaty. Dlaczego nie odwołują się do nich, zamiast stosować sprawy Paruzji do Epifanii?
(78) Rozdzielenie Wielkiej Kompanii i Maluczkiego Stadka następuje w drugim etapie drugiego adwentu naszego Pana – w Epifanii (2Tym. 4:1), która jest tym samym co czas ucisku, kiedy to Wielka Kompania się rozwija (Obj. 7:14). Zatem od roku 1914 nasz Pan Jezus zaczął zajmować się Wielką Kompanią i sądzi ją teraz (2Tym. 4:1), wyprowadzając na światło dzienne zakryte sprawy ciemności i objawiając zamysły serc. Przez ich rewolucjonizm (Psalm 107:10, 11) objawia On ich nam obecnie jako utracjuszy koron. Gdy więc w celu ochrony Stada konieczne staje się ogłoszenie ich jako Lewitów, nie jest to już rzeczą zabronioną. Dlaczego nie? Ponieważ jest to po czasie: czekaliśmy bowiem, aż Pan objawił zakryte sprawy ciemności i zamysły serc. 1Kor. 4:5 nie tylko nie zabrania nam teraz ogłaszać ich jako takich, gdy zachodzi taka potrzeba, lecz nawet to nakazuje. Właściwą więc rzeczą jest