Epifaniczny tom 4 – rozdział 3 – str. 226
Kozioł Azazela
naszą odnośną książkę i broszury. Jak wskazuje jednak lęk pierworodnego Gedeona przed zabiciem Zebacha i Salmunny, bracia oświeceni Epifanią nie prowadzili tej walki wystarczająco gorliwie i odważnie, by całkowicie zniszczyć wiarę w doktryny o świadomości umarłych i o wiecznych mękach, czego nasz Pan dokona później, być może przy współpracy całego ludu prawdy.
(87) Podczas gdy w stosunku do protestanckiej części Kozła Azazela nie prowadzono żadnych działań, które nie dotyczyłyby także jego części katolickiej (to znaczy w odpieraniu jego rewolucjonizmu, co jest antytypem prowadzenia Kozła do Bramy, nie czyniono niczego, co nie dotyczyłoby także jego części katolickiej), w przypadku katolickiej części Kozła Azazela prowadzono działania niedotyczące jego części protestanckiej. Jest to wynikiem większego i bardziej powszechnego rewolucjonizmu części katolickiej. Obydwie części Kozła Azazela w kościele nominalnym są winne rewolucjonizmu w postaci nauczania o świadomości umarłych i wiecznych mękach. Denominacje protestanckie przynajmniej w Ameryce nie są winne praktycznej unii państwa z kościołem, chociaż winne są tego kościół luterański w Niemczech, Skandynawii i krajach bałtyckich; kościół episkopalny w Anglii oraz kościół prezbiteriański, inaczej reformowany w Szkocji, Niemczech, Holandii i Szwajcarii. Kościół rzymskokatolicki jest natomiast winny rzeczywistej unii kościoła z państwem w wielu krajach Europy i Ameryki Łacińskiej oraz praktycznej unii z państwem w Ameryce. Z tego powodu w Ameryce przeprowadzono na niego wyłączny atak za jego odnośne niemal ogólnoświatowe zło, szczególnie to w Ameryce. Atak ten jest prowadzony przez wykłady, broszury, Dodatki do Zwiastuna oraz bieżące numery Zwiastuna, począwszy od 15 września 1922, i to przy pomocy tego samego rodzaju narzędzi, jakie były używane w antytypicznej drugiej bitwie Gedeona.
(88) Literaturą używaną przez kolporterów i strzelców jest Podwójny Zwiastun (nr 14), który wydany w takiej samej postaci