Epifaniczny tom 4 – rozdział 3 – str. 230-242
poprzednia strona – następna strona
Kozioł Azazela
PYTANIA
(1) Co wydaje się być wolą Pana odnośnie kozła Azazela i zgodnie z czym to uczynimy?
(2) Jak zazwyczaj nazywa się kozła Azazela i co możemy o tej nazwie powiedzieć? Jak kozły te nazywane są w języku hebrajskim i co możemy o tych nazwach powiedzieć? Dlaczego powinniśmy używać wyrażenia kozioł Azazela? Jaka myśl wiąże się z dwoma antytypicznymi Kozłami? Co i dzięki czemu czynił antytypiczny Kozioł Pana przez cały Wiek Ewangelii? Co i z jakiego powodu czynił w tym czasie antytypiczny Kozioł Azazela? Jakie myśli wyraża 1Kor. 3:1115? Co antytypiczny Kozioł Azazela buduje w naszych czasach i kto prześladuje Maluczkie Stadko?
(3) Dlaczego nazwa Kozioł Azazela jest odpowiednia dla klasy, którą opisuje, i kogo ona charakteryzuje? Co i w jakim okresie czynili członkowie klasy Kozła Azazela jako rewolucjoniści? Czego takie postępowanie im nie przynosiło i w jaki sposób traktowali tę klasę szatan i Bóg?
(4) Co Pismo Święte uczy o pewnej klasie świętych – omów kolejno różne tego aspekty wraz z odniesieniami do wersetów i obrazów biblijnych? Co jest antytypem kozła Azazela?
(5) Jakimi są ważne elementy Boskiego planu i jak w związku z tym są przedstawiane w Piśmie Świętym? W jaki sposób objawione są w Biblii grzechy nominalnego ludu Bożego? – omów kolejno. Jaki jest najbardziej wyraźny z tych obrazów?
(6) O czym musimy pamiętać, by lepiej zrozumieć nasz temat? Jaka kolejna rzecz okaże się pomocna w zrozumieniu naszego tematu i czego ona dowodzi? W jaki sposób zmienił się pogląd naszego Pastora na ten temat? – odwołaj się do cytatu z R 4601. Czym taka zmiana myśli jest podyktowana i czego jest to kolejnym dowodem?
(7) Czego nasz Pastor był niepewny i z jakich cytatów to wynika? Co nasz Pastor mówi na str.682 odnośnie kolejności ofiarowanych zwierząt w typie i antytypie? Co w tym cytacie mówi on o jednostkach z klasy wielkiego ucisku w trakcie całego Wieku? Kiedy według cytatu ze str.470 miały rozpocząć się czynności z kozłem żywym i jaka wydaje się być nauka typu? Kiedy to szczególne postępowanie z Wielką Kompanią miało nastąpić w relacji do przejścia Kościoła poza zasłonę? Co nasz Pastor mówi w tym cytacie o każdym zarysie typu i proroctwa? W jakim celu Bóg nie dał, a w jakim dał proroctwa i typy – jak potwierdza to nasz Pan? Kiedy postępowanie Pana z klasą Wielkiej Kompanii miało się stać bardziej zrozumiałe?
(8) Czego dowodzą wypełnione fakty? Z czego wynikała niepewność naszego Pastora? W jakich trzech naukach naszego Pastora zawiera się nasz pogląd w tej kwestii? – omów kolejno. Kiedy zatem będzie zastosowana krew antytypicznego Kozła Pańskiego?
(9) Czego i z jakiego powodu Pan nie pozwolił naszemu Pastorowi dokładnie zrozumieć w przypadku antytypicznego Eliasza i Elizeusza? Czego jeszcze Pan nie pozwolił mu jasno zrozumieć? Czego dowodzą cytaty z jego pism i podane powyżej odniesienia do nich? Czego ten przykład jest kolejnym dowodem?
(10) O czym przekonuje nas fakt, że zajęcie się przez Najwyższego Kapłana drugim Kozłem było jego ostatnią służbą w stosunku do ludzi przed opuszczeniem świata? Kiedy miało miejsce spłodzenie z Ducha ostatniego członka Maluczkiego Stadka oraz pieczętowanie czoła niektórych z nich? Jakie wydarzenie z życia Eliasza jest potwierdzeniem spłodzenia w tym dniu ostatniego z klasy Chrystusa? – podaj dwa tego aspekty. W jaki sposób fakt ten jest potwierdzony w Wielkiej Galerii? Jakie czynności Żniwa są kolejnym tego potwierdzeniem – kiedy żęcie nabrało charakteru zbierania pokłosia? Czego powinniśmy oczekiwać na podstawie faktu, że zajmowanie się przez Najwyższego Kapłana Kozłem Azazela jest jego ostatnim dziełem w ciele wobec ludzi? Do jakiego wniosku skłaniają nas te uwagi, a także inne stosowne fakty?
(11) Jaka myśl odnośnie spłodzenia ostatniego członka klasy Chrystusa wydaje się być zawarta w typie 3 Moj. 16:16,18-20? Co to znaczy? Omów dokładne znaczenie 3Moj. 16:16.
(12) Podaj kolejno dokładne znaczenie wersetów z 3Moj. 16:18,19,20. Co z łatwością zauważamy z tego wyjaśnienia? Z jakim poglądem obraz ten pozostaje więc w harmonii?
(13) Na jakie wątpliwości naszego Pastora wskazuje cytat z „Książki pytań” str.470-471? Co my jako świadkowie tych wydarzeń możemy o nich obecnie powiedzieć? Czym jest praca z Kozłem Azazela i Lewitami i kiedy została podjęta?
(14) Czego wspaniałą ilustracją jest cały ten rozdział i w czym można to zauważyć? – omów kolejno.
(15) Kiedy i dlaczego ostatnia osoba straciła koronę? Dlaczego po tej dacie Bóg nie miał już nikogo spładzać? Kto i w jakiej postaci istniał do 16 września 1914?
(16) Dlaczego tamten czas był najbardziej stosowny do rozpoczęcia wyznawania grzechów? Co zaczął wówczas ogłaszać Najwyższy Kapłan? Jakie cztery sprzyjające warunki wystąpiły wówczas na ziemi? W jaki sposób Bóg realizuje Swój plan?
(17) Jakie słowa wyrażają pierwszą myśl opisującą tę pracę Najwyższego Kapłana i gdzie są one zapisane? Co wyrażenie to wydaje się oznaczać – omów kolejno dwa tego aspekty? Co oznacza to w antytypie i czego praca ta wymagała? Co było konieczne dla dobra świata?
(18) Jakimi działaniami Najwyższy Kapłan w antytypie przyprowadził tych pokazanych w koźle żywym? – podaj szczegóły tego działania w odniesieniu do klasy Lota. Jaka kolejna rzecz pomagała w „przyprowadzaniu bliżej” antytypicznego żywego Kozła? W jaki sposób potwierdzają to roczne sprawozdania w Strażnicach z lat 1914, 1915 i 1916 i na czym to polegało? Przy pomocy jakiej trzeciej rzeczy Najwyższy Kapłan przyprowadził Kozła żywego i gdzie można znaleźć liczne tego dowody? Jaka była czwarta użyta w tym celu rzecz? W jaki inny sposób obecność takiej klasy braci w prawdzie była jeszcze podkreślana? W jaki sposób zostało w tym celu wykorzystane podkreślanie znaków czasów i kto wtedy przyszedł do prawdy? Jaki był siódmy tego sposób?
(19) Jakie kolejne zdanie będziemy obecnie rozważać i przy jakiej okazji czytaliśmy już o kładzeniu rąk przez Aarona i jego synów? Co to oznacza i czego czynność ta jest typem? Co przedstawia położenie obydwu rąk Najwyższego Kapłana na głowę kozła Azazela? Jakie może to wzbudzić pytanie i jaka jest nasza odpowiedź? Jak długo każde nowe stworzenie Bóg traktował jako część Najwyższego Kapłana? Co dzieje się z nowymi stworzeniami Wielkiej Kompanii, gdy jej człowieczeństwo prowadzone jest do Bramy Dziedzińca? Dlaczego przed rozpoczęciem wyznawania grzechów nowe stworzenia Wielkiej Kompanii były częścią Najwyższego Kapłana? Co ten typ potwierdza odnośnie nauk naszego Pastora? Kiedy i gdzie rozpoczęło się rozdzielanie Maluczkiego Stadka od Wielkiej Kompanii? Kogo nie było, a kto był w czasie, gdy Najwyższy Kapłan kładł ręce na głowę antytypicznego Kozła Azazela? Gdzie w tym konkretnym miejscu tej czynności pokazane było człowieczeństwo i nowe stworzenia takich osób? Jaki błąd możemy dzięki temu wyjaśnieniu zrozumieć?
(20) W jaki sposób Najwyższy Kapłan kładł Swe ręce w antytypie? Co w ten sposób Najwyższy Kapłan oznajmiał?
(21) Jakie grzechy nie były wyznawane nad kozłem Azazela i dlaczego? Za jakie inne grzechy należy dokonać pojednania? Za czyje świadome grzechy Kozioł Azazela nie dokonuje pojednania i dlaczego? Za świadome grzechy jakiej klasy dokonuje pojednania Kozioł Azazela? Na co należy zwrócić uwagę w ostatnim zdaniu i co to oznacza? W jaki sposób złe postępowanie Izraela opisane jest w Ps. 107:17? W jaki sposób tekst ten jest pomocny do zrozumienia rozważanego obecnie wersetu? Co rozumiemy zatem odnośnie grzechów, za które pojednania dokonuje Wielka Kompania, i jaki jest cel tych pojednawczych cierpień? Za jakie grzechy dokonuje pojednania krew klasy Chrystusa?
(22) Kogo typem i dlaczego byli synowie Izraela w obozie? Kto jest zatem pokazany w typie przez synów Izraela i czyje grzechy były wyznawane nad kozłem Azazela? Do czego rościła sobie prawo każda z tych grup? Co to oznacza w odniesieniu do każdej z nich? – omów kolejno.
(23) Co można powiedzieć o każdej z tych czterech doktryn i do czego doprowadziło ich praktykowanie? Co z łatwością dostrzeżemy, gdy spojrzymy na skutki będące logicznym następstwem doktryn o Boskim prawie? Podaj przykłady z listy zła wynikającego z doktryny o Boskim prawie królów. Co można powiedzieć o każdej z tych rzeczy?
(24) Podaj przykłady z listy zła wynikającego z doktryny o Boskim prawie arystokracji. Co można powiedzieć o każdej z tych rzeczy?
(25) Podaj przykłady z listy zła wynikającego z doktryny o Boskim prawie kleru. Co można powiedzieć o każdej z tych rzeczy?
(26) Podaj przykłady z listy zła wynikającego z doktryny o Boskim prawie świata pracy. Co można powiedzieć o każdej z tych rzeczy? Co można powiedzieć o winie świata pracy w stosunku do pozostałych trzech grup społecznych?
(27) Co przypominamy sobie, spoglądając wstecz do okresu od jesieni 1914 do jesieni 1916? Co jeszcze jest oczywistym potwierdzeniem tego faktu i co nie może budzić żadnych wątpliwości? Jaki jest tego powód? Czego dowodzą wypełnione fakty?
(28) Do czego wyliczanie tych grzechów oraz nauczanie o przyszłym uderzeniu Jordanu pobudziło jednostki, które miały być przeniesione do Wielkiej Kompanii? Dlaczego prospektywna Wielka Kompania uważała, że drugie uderzenie Jordanu będzie tym pierwszym? O czym należy pamiętać, by rozumieć, co było pierwszym, a co drugim uderzeniem Jordanu?
(29) Jakimi stwierdzeniami kończy się opis wyznawania grzechów Izraela nad kozłem Azazela? Co w świetle Pisma Świętego oznacza poniesienie nieprawości i grzechu? Jakie jest znaczenie w antytypie włożenia nieprawości i przestępstw Izraela na głowę kozła? Gdzie można znaleźć potwierdzenie tego faktu?
(30) Co stanowi Kozła Azazela? Co Pismo Święte pokazuje odnośnie miejsca występowania Wielkiej Kompanii w czasie Paruzji? – pokaż to na przykładzie Elizeusza, Miriam i Lota. Kogo wydają się przedstawiać Abihu i Jambres? Kogo reprezentuje panna z PnP 5? Jakich członków Wielkiej Kompanii reprezentują Rachab, Heli i głupie panny? O jakich członkach tej klasy mówi Iz. 66:8 oraz Ps. 107:1016? Dlaczego powinniśmy pamiętać o tych różnych obrazach i chronologicznych aspektach przychodzenia do prawdy przez członków Wielkiej Kompanii?
(31) Czym różni się wyznawanie grzechów nad Kozłem Azazela od pozostałych kroków podejmowanych wobec niego? Kiedy Najwyższy Kapłan zaczyna podejmować kolejne kroki wobec Kozła Azazela niebędącego w prawdzie? Kogo objęły kroki następujące po wyznaniu grzechów do 18 lipca 1920 i co jest tego dowodem? Kiedy Pan zaczął prowadzić do Bramy Kozła Azazela w kościele nominalnym i w czym jest to widoczne? Co próbowała uczynić część Wielkiej Kompanii w prawdzie i kto tak naprawdę wypełnia ten typ jako Ciało Najwyższego Kapłana?
(32) Dlaczego powinniśmy unikać spekulowania co do szczegółów następnych kroków (z punktu widzenia roku 1920)? Do czego w następnych akapitach ograniczymy nasze rozważania – wymień kolejno? Jaka jest pełna liczba kroków dokonywanych wobec Kozła Azazela?
(33) Co przekład A.V. i tekst hebrajski mówią o umieszczeniu kozła Azazela przy wejściu do Przybytku? Dlaczego kozioł Azazela musiał być przywiązany przy wejściu do przybytku? Co na ten temat mówił nasz Pastor? W jaki sposób jest to potwierdzone przez antytyp? Do kogo się to odnosi, a do kogo nie?
(34) Czego możemy być pewni odnośnie zachowania się kozła „przymocowanego” u drzwi? Czego jest to ilustracją? W jaki sposób Pan powstrzymywał samowolę tej klasy i kim się w tym celu posługiwał?
(35) Jakich wydarzeń powinniśmy szukać w związku z zajęciem się Kozłem Azazela po 16 września 1914? Jakie były to wydarzenia? – omów pierwsze z nich. Jakie było drugie wydarzenie? Co za swego życia kontrolował On Sługa? Jak zachowywali się Lewici pod ograniczeniami onego Sługi? – podaj kilka tego przykładów. Jak długo Lewici ci byli powstrzymywani i kiedy uzyskali wolność? W czym pokazane jest powolne umieranie naszego Pastora i jak zachowywał się wówczas Kozioł Azazela? – podaj przykład Wielkiej Brytanii. Jakie dwie rzeczy miały miejsce w trakcie odwiązywania Kozła? Co jeszcze było antytypem szarpania się Kozła w trakcie jego odwiązywania? Czym była walka o władzę, jaka rozpoczęła się bezpośrednio po śmierci onego Sługi?
(36) Co stwierdziliśmy powyżej odnośnie symbolicznych węzłów sznura? Do jakiego założenia skłania nas antytyp? Co powiedzieliśmy powyżej odnośnie odwiązywania tych dwóch symbolicznych węzłów? Jakie fakty przedstawimy? – podaj ich streszczenie. Jaki znamienny zbieg okoliczności zasługuje na podkreślenie? Co miało miejsce, gdy wyznawanie grzechów było w połowie zaawansowane, i kiedy to dobiegło końca?
(37) Czym był drugi węzeł i jak przebiegało jego odwiązywanie? Co nasz Pastor zauważył na wiosnę 1916 i co rozważał? Co być może Pan wtedy rozpoczął i kiedy na pewno to zakończył? Jakie agitacje równolegle trwały w Przybytku w Brooklynie i przez kogo były prowadzone? Czego dowodzi postępowanie J.F.R. po śmierci naszego Pastora? Kogo nasz Pastor miał na myśli, odwołując się do Towarzystwa jako kontrolującego pracę?
(38) Dlaczego będziemy musieli pisać o sobie i jaką mamy nadzieję? Od czego byliśmy wolni i jak pewni wodzowie na nas patrzyli? O czym nie wiedzieliśmy, a o czym dowiedzieliśmy się dopiero po powrocie z Wielkiej Brytanii? O czym zaczęliśmy się dowiadywać po 21 października 1916?
(39) W jakiej znaleźliśmy się sytuacji, gdy przypadło nam w udziale współpracować w prowadzeniu Kozła Azazela do Bramy Dziedzińca? Czego nigdy nie podejrzewaliśmy w odniesieniu do braci? Czym i dlaczego napełniło nas wielkie zło lewickich wodzów? Wobec kogo takie uczucia i zabiegi cechowały nasze postępowanie i na co mamy nadzieję w przyszłości? Co możemy powiedzieć o wykonanej przez nas pracy?
(40) Co można powiedzieć o skromnym mówieniu o używaniu kogoś przez Pana? – podaj przykłady Jezusa, Pawła i onego Sługi. Jak niektórzy Lewici interpretują nasze działania na tym polu i jaki jest nasz stosunek do nich? Przeciwko czemu protestują i czy mają w tym rację?
(41) Dlaczego pisząc w roku 1917 Przegląd przesiewań Żniwa nie podaliśmy pewnych faktów? Podanie jakiego faktu związanego z datą 10 listopada 1916 byłoby dla nas korzystne? Jakie fakty obecnie podamy i dlaczego? Dlaczego Komitet Wykonawczy poprosił nas o ich ukrycie przed brytyjskimi braćmi? Podaj streszczenie tych faktów z podkreśleniem powodu, dla którego br. Hemery sprzeciwiał się planowi br. Shearna. Jakie czyny tego pierwszego przekonują nas o tym?
(42) Podaj wydarzenia między 3 a 11 listopada 1917, które potwierdzają, że listy uwierzytelniające nie zostały udzielone w celu zdobycia paszportów.
(43) Jaka zasada potwierdza, że nasze pełnomocnictwa były wiążące, choć nie zostały wydane na wyraźne polecenie Zarządu? Jakie fakty potwierdzają, że nasze pełnomocnictwa były wiążące między Zarządem a nami? Kto i dlaczego miał prawo do podejmowania ustaleń co do naszego powrotu? Jakiej odpowiedzi należy udzielić tym, którzy twierdzą, że to Komitet Wykonawczy udzielił nam pełnomocnictw? Co można powiedzieć w podsumowaniu o ważności naszych pełnomocnictw?
(44) Jakie fakty potwierdzają, że przed wyjazdem do Wielkiej Brytanii przeczytaliśmy korespondencję br. Hemery’ego? Co nam polecono przed wyjazdem do Wielkiej Brytanii i jakiej metody użyliśmy, by to polecenie wykonać? Pod jakim wrażeniem pozostawiliśmy w ten sposób dyrektorów Przybytku w Londynie?
(45) Dlaczego nie byliśmy w stanie wygłosić pocieszającej mowy do rodziny w Bethel przed wypłynięciem do Wielkiej Brytanii? W jakim stanie ducha byliśmy odnośnie problemów Wielkiej Brytanii w dniu 17 listopada i czego z przyjemnością oczekiwaliśmy? Dlaczego bardzo miłowaliśmy braci Crawforda i Shearna? Jakie były dobre i złe strony postaw braci Hemery’ego i Shearna? Jaka była nasza postawa po przybyciu do Anglii w stosunku do wszystkich trzech dyrektorów i czego w najmniejszym stopniu się nie spodziewaliśmy? Jakie uwagi na temat braci Shearna i Crawforda podamy obecnie?
(46) Jakie czynności wykonywaliśmy pod kierownictwem Pana, używani przez Niego do prowadzenia różnych części Kozła do Bramy? – omów kolejno.
(47) Czy w dziele prowadzenia różnych części Kozła Azazela do Bramy byliśmy jedynym Kapłanem w ciele, który to czynił? – podaj szczegóły. Kiedy byliśmy porzucani przez większość i jaki był dalszy rozwój wydarzeń? Podaj ilustrujące to fakty, powołując się na konkretne nazwiska i związane z nimi wydarzenia. Jak długo działania takie będą kontynuowane w stosunku do Kozła Azazela w prawdzie? Omów rolę odgrywaną w tych czynnościach przez naszą Głowę, nas samych oraz innych członków Ciała.
(48) Jak długo nowe stworzenia tracące korony pozostają w Ciele Najwyższego Kapłana? Zilustruj to przykładem br. Hemery’ego. Jakie zjawisko to tłumaczy i dlaczego nikt nie może być jeszcze pewien, że w skończonym dziele okaże się „więcej niż zwycięzcą”?
(49) Skąd wiemy, że to Najwyższy Kapłan Świata prowadził Kozła do Bramy? – omów kolejno trzy tego powody.
(50) Jakie wnioski możemy wyciągnąć odnośnie zachowania się kozła w warunkach z dnia pojednania? Jakie trzy czynności miały miejsce w antytypie w trakcie prowadzenia Kozła do Bramy? – omów kolejno każdą z nich, podając stosowne przykłady.
(51) Co obecnie w krótkości wymienimy i jaka była nasza w tym rola? Zilustruj te czynności, podając kolejno przykłady następujących braci: (1) Shearna, (2) Hemery’ego, (3) Rutherforda.
(52) Omów te czynności w odniesieniu do br. Sturgeona.
(53) Omów te czynności w stosunku do br. Ritchiego.
(54) Omów te czynności w stosunku do br. Hoskinsa.
(55) Co pociąga za sobą akt prowadzenia wodzów do człowieka na to wyznaczonego i na co wydają się wskazywać wypełnione fakty? Jak często wódz i jego zwolennicy prowadzeni są do Bramy i człowieka na to wyznaczonego? Co rozumiemy przez działania ogólne? – zilustruj to przykładem Rutherforda. Dlaczego takie postępowanie J.F.R. było wtrącaniem się w sprawy Zarządu i nasze? Jaki werset w słusznym czasie wyjaśnimy Kościołowi, jeśli Pan pozwoli?
(56) W jaki sposób we wcześniejszych pismach określaliśmy prowadzenie Kozła Azazela do Bramy Dziedzińca?
(57) Jakie wyjaśnienia i dowody pragniemy obecnie podać? Jakie dwie definicje człowieka na to wyznaczonego pozostawił nasz Pastor i czy są one prawidłowe? Wyjaśnij 1Kor. 5:3-5 jako przykład oddawania członka Wielkiej Kompanii w ręce człowieka na to wyznaczonego przez trzy grupy Najwyższego Kapłana Świata. Czy w tym przypadku został osiągnięty cel w postaci zniszczenia ciała? W jaki sposób jest tu pokazana rola człowieka na to wyznaczonego? (58) Jakie osoby opisane są w 1Tym. 1:19,20? Na co wskazuje typ z 3Moj. 16:8,10,26? Dlaczego Azazel nie może być człowiekiem na to wyznaczonym?
(59) Który Najwyższy Kapłan oddaje Kozła człowiekowi na to wyznaczonemu – gdzie i jakie podaliśmy tego dowody? Kto działał w Koryncie i na co wskazuje antytyp?
(60) Jak nastąpiło oddanie brata z Koryntu człowiekowi na to wyznaczonemu? Kto i przez jakie cztery procesy oddaje członków Wielkiej Kompanii w ręce człowieka na to wyznaczonego? W jaki sposób od tej chwili okazywana jest społeczność braterska? Na co powinniśmy uważać w naszym stosunku do tych braci? Co zauważamy, analizując naszą współpracę z Głową w oddawaniu różnych braci człowiekowi na to wyznaczonemu? W jaki sposób w typie pokazana jest różnica między zrywaniem społeczności kapłańskiej a oddawaniem Kozła Azazela człowiekowi na to wyznaczonemu? Jakie dwie rzeczy wspólnie stanowią antytypicznego człowieka na to wyznaczonego?
(61) Jaka jest różnica w oddawaniu Kozła Azazela w wykonaniu Najwyższego Kapłana i podkapłanów? Jakie są powody tej różnicy w działaniach Głowy i Ciała Najwyższego Kapłana Świata? – omów kolejno. Czego i dlaczego żaden z podkapłanów nie powinien czynić? Do czego w tych działaniach mamy prawo, a do czego nie? Czym byłoby przekroczenie tych granic? Jakie czynności powinniśmy pozostawić Lewitom? Jaki powinien być stosunek podkapłanów do takich osób i co powinno rządzić naszym postępowaniem w tym dziele?
(62) Do czego i dlaczego użyjemy przykładu J.F.R. i jego stronniczych zwolenników? Kiedy J.F.R. zaczął być oddawany niesprzyjającym okolicznościom i jak po tej dacie wyglądała jego sytuacja w odniesieniu do Kapłanów? Czego przykładem jest tytuł „Zmuszenie go do powrotu do Wielkiej Brytanii”? Dlaczego odwołujemy się do rozdziału pod takim tytułem i co można tam zauważyć? Co pokazuje ta korespondencja i co stało się 17 lipca? Do jakich aktów zmusiły go niesprzyjające okoliczności w czasie pierwszego tygodnia jego podróży? Jakie inne wydarzenia miały miejsce w tym czasie i podczas następnego tygodnia, wskazujące na to, że on i jego zwolennicy znajdowali się w niesprzyjających okolicznościach?
(63) Czego przykładem są doświadczenia zwolenników Towarzystwa związane z ograniczeniami ze strony rządu? Gdzie podaliśmy już nasze myśli na ten temat i na jakie oskarżenie odpowiedzieliśmy? Kim może być człowiek na to wyznaczony jako prześladowca?
(64) Co zauważyliśmy powyżej w związku z prowadzeniem Kozła do Bramy? Czym różnią się kroki związane z prowadzeniem kozła w typie od tych w antytypie?
(65) Co wydaje się oznaczać wypuszczenie Kozła Azazela w jego części będącej w prawdzie na pustynię? Jak sytuacja ta wygląda w przypadku Kozła Azazela w kościele nominalnym? Jaką część Kozła Azazela opisywał nasz Pastor w Cieniach Przybytku i do kiedy pozostawiamy omówienie związanych z tym szczegółów? Kiedy następuje zerwanie społeczności kapłańskiej, a kiedy – braterskiej? Kiedy nastąpiło zerwanie społeczności kapłańskiej z J.F.R.? Jak doszło do zerwania z nim społeczności braterskiej przez pierwszego Kapłana, który to uczynił? Kiedy i w jaki sposób doszło do zerwania z nim społeczności braterskiej przez czterech dyrektorów? Czego przypadek J.F.R. jest wystarczającą ilustracją?
(66) Czego ilustracją jest nasze postępowanie w stosunku do J.F.R. i jego towarzyszy przed procesem? Dlaczego zerwaliśmy z nim nawet społeczność braterską i czemu nie staraliśmy się zapobiec? Do jakiego stanu doprowadziły go prześladujące osoby?
(67) Jakie są dwa sposoby oddawania tej klasy szatanowi? Jaki jest cel Pana pod tym względem? – omów kolejno. Dlaczego obecnie można przytoczyć jedynie część takich doświadczeń i czyim przykładem ponownie się posłużymy? Co i dlaczego uczyniliśmy wobec J.F.R. w dniu 25 lipca 1917? Co i pod czyim wpływem uczynił J.F.R. w dniu 27 lipca?
(68) Kiedy i w jaki sposób J.F.R. utracił braterską społeczność z usuniętymi dyrektorami? Do czego posunął się on po południowym posiłku w dniu 27 lipca? Jaka jest jego historia od tego czasu? Co stanie się z nim, jeśli nie podda się on trzem rzeczom z 4 Moj. 8:7? Jakich trzech postaci rewolucjonizmu jest on przykładem?
(69) Jakich braci dotyczą podobne doświadczenia? Co ponownie sprowadzał na nich każdy nowy ogólny akt rewolucjonizmu? Co dzieje się przy końcu tych pięciu etapów każdego generalnego aktu rewolucjonizmu – jak często powtarzane są te doświadczenia antytypicznego Kozła? Co czynimy widząc akt rewolucjonizmu u wodza wśród ludu prawdy i do czego zachęcamy współkapłanów? Jaką działalność w ten sposób prowadzimy i czy wszyscy odpowiednio ją rozumieją? Kiedy wśród ludu Bożego zapanuje pełny pokój i miłość?
(70) Przez jakie etapy przechodzi Kozioł Azazela? – omów kolejno.
(71) Którzy Lewici dostąpią przewidzianego dla nich błogosławionego przywileju? Co stanie się z wszystkimi pozostałymi Lewitami?
(72) W jaki sposób wypełniły się ogólne zarysy antytypu, podane przez naszego Pastora w Cieniach Przybytku? Dlaczego szczegóły tego antytypu przedstawiane są obecnie Kościołowi?
(73) Dlaczego i do jakiego czasu Pan zabronił sądzenia, kto należy do Maluczkiego Stadka, a kto do Wielkiej Kompanii? Jaką zmianę wprowadził podział? Jakie osoby zostały objawione jako członkowie Wielkiej Kompanii w roku 1917? Jakie dwie rzeczy częściowo stanowią rewolucjonizm? Co czynili ci z nas, którzy przeciwstawiali się rewolucjonistom i zrywali z nimi? Na czym polega społeczność kapłańska i jej zrywanie? – omów kolejno w odniesieniu do każdego z jej trzech aspektów. Kiedy zrywaliśmy z nimi społeczność braterską? Na czym polega zachowanie społeczności braterskiej z członkami Wielkiej Kompanii i jakie występują tu ograniczenia? – omów kolejno w odniesieniu do nauk, Umywalni oraz krwi Cielca. Czego w ten sposób nie uprawialiśmy, a co wypełnialiśmy?
(74) Jakie w świetle Epifanii jest znaczenie trzech grup Lewitów? Kim są antytypiczni Merarici? Kim są antytypiczni Gerszonici?
(75) Z kim pewnego dnia Kapłani zerwą społeczność kapłańską? Na jakie pytanie trzeba obecnie udzielić odpowiedzi i jaka jest odpowiedź na nie w odniesieniu do „ruthefordyzmu” i „standfastyzmu” oraz P.B.I.?
(76) Dlaczego Lewici niestrudzenie potępiają postępowanie Kapłanów Epifanii? Jakiej możemy udzielić na to odpowiedzi w oparciu o 3Moj. 13 i 14? O jakim sądzeniu mówi Mat. 7:1,2, a o jakim Jan 7:24 oraz 1Kor. 4:5? Kogo i do czego Bóg upoważnił w 1Kor. 5:5 oraz 1Tym. 1:18, 19? Jakiego sądzenia zabrania 1Kor. 4:5? O co oskarżają nas Lewici i jaka jest nasza na to odpowiedź? Kto wydaje wyrok skazujący kogokolwiek do Wielkiej Kompanii, a kto go ogłasza? Na co zawsze czekaliśmy przed ogłoszeniem, że dana jednostka jest Lewitą?
(77) Jak na podstawie 1 Kor. 4:5 możemy udowodnić, że nie ogłaszaliśmy sądu Pana przed czasem? Na ile okresów można podzielić drugi adwent Pana i czego On w każdym z nich dokonuje? – podaj uwagi ogólne. Z jakimi dwoma klasami Pan prowadził taką pracę w Paruzji? – podaj stosowne przykłady. Co i dlaczego było złem w Paruzji? Co można powiedzieć o urywkach z dzieł naszego Pastora, zabraniających ogłaszania kogokolwiek członkiem Wielkiej Kompanii? Jakich fragmentów z dzieł naszego Pastora Lewici wolą nie cytować?
(78) Kiedy następuje rozdzielenie Wielkiej Kompanii i Maluczkiego Stadka i kiedy rozwija się Wielka Kompania? Co zatem Pan czyni od roku 1914? Dlaczego od tego czasu ogłaszanie Lewitów nie jest już rzeczą zabronioną? Czy 1 Kor. 4:5 zabrania ogłaszania Lewitów? Co na ten temat mówi Apostoł Paweł w 2 Tym. 4:1? Czego nasz Pastor uczył na ten temat, i to już w okresie Epifanii? Co byłoby błędem w okresie Epifanii?
(79) Co Pan uczyni w trzecim etapie drugiego adwentu i co nie będzie wtedy złem? Co było lub nie było złem przed Paruzją, Epifanią i Bazyleą? Czego 1 Kor. 4:5 zatem nie zabrania i co nakazuje?
(80) Co J.F.R. napisał w liście na dzień przed zabraniem go do Atlanty? Jaki jest wpływ tego listu na wielu zwolenników Towarzystwa? Kto powtórzył te oskarżenia przed pewnym zborem?
(81) Do czego skłaniają nas te oskarżenia – co i dlaczego doradzaliśmy braciom? W jaki sposób broniliśmy oskarżanych braci przed prokuratorem i co jest tego najlepszym dowodem? Co i w jakim celu uczyniliśmy przez br. Herra i jak zostało to przedstawione przez J.F.R.? Jaka była reakcja niektórych braci z Towarzystwa i czym była spowodowana? Jaka była reakcja dwóch braci z Towarzystwa spotkanych przez nas na ulicy w Brooklynie i na co pomimo tego nie pozwoliliśmy?
(82) Co doprowadziło, a co nie doprowadziło do skazania tych braci? – podaj szczegóły pierwszego zarzutu oraz sposobu jego uniknięcia. Omów trzy kolejne zarzuty. Z czego się cieszymy, a co jest godne pożałowania? Do czego te oskarżenia pasują, a do czego nie? Jaka jest nasza opinia na temat ich uwięzienia i w czym znajduje to swoją ilustrację?
(83) Co możemy powiedzieć o postępowaniu pozostałych braci, oskarżanych przez wodzów Towarzystwa o pomaganie prokuraturze – podaj przykład br. Ritchiego? Jaki pogląd wyznawali oni wszyscy? – jako ilustrację podaj przykład br. Hirsha. Jaki fakt związany z bratem Hirshem demaskuje prawdziwe oblicze aresztowanych wodzów Towarzystwa?
(84) Kto jest najbardziej przebiegłą istotą we wszechświecie i kogo próbuje on zwerbować? Jaką taktykę stosuje on przeciwko sługom prawdy? Jak było to widoczne w oskarżaniu naszego Pana, św. Pawła i onego Sługi? Co czynią religijni błądziciele i oszuści, gdy przy pomocy argumentów nie mogą odpowiedzieć na objawianie ich fałszywych doktryn lub złych praktyk? W jaki sposób ta szatańska taktyka doprowadziła do oczerniania nas i naszej działalności w Wielkiej Brytanii i Ameryce? – podaj szczegóły. Jakie plotki na nasz temat były rozsiewane w liście do „New Era Enterprise”? Jaki jest cel szatana w rozpowszechnianiu tych kłamstw i kim są jego narzędzia? Dlaczego cieszymy się z tych doświadczeń? Dlaczego takie doświadczenia są konieczne?
(85) Gdzie jest najwięcej członków Kozła Azazela? Kogo dotyczyło wyznawanie grzechów antytypicznego Izraela i odwiązanie kozła oraz jaki był następny krok wobec jego części w prawdzie? Jakie dwa stanowiska zajmowaliśmy wobec części Kozła pokazanej w Gerszonitach Libnitach (brytyjskich)? Jak wyglądało powstawanie opozycji wobec protestanckiej i katolickiej części Kozła? W związku z jakimi dwoma błędami odpierany był rewolucjonizm protestanckiej i katolickiej części Kozła Azazela i czym to było? Jak nazywamy tę działalność i w jakiej formie była ona prowadzona?
(86) Jaka literatura i w jaki sposób była w tym celu używana – gdzie sprawa ta jest wyjaśniona? Jaka była dwojaka reakcja kościoła nominalnego? Gdzie i w jakiej postaci była rozprowadzana odnośna literatura? Czego typem jest lęk pierworodnego Gedeona przed zabiciem Zebacha i Salmunny i czego w związku z tym Pan dokona później?
(87) Czym i dlaczego różnią się działania wobec protestanckiej i katolickiej części Kozła Azazela? Czego jest winna każda z tych dwóch części Kozła Azazela? – podaj szczegóły. Z jakiego powodu i w jaki sposób jest przeprowadzany szczególny atak na Kościół rzymskokatolicki w Ameryce?
(88) Jaka literatura jest używana przez kolporterów i strzelców? – podaj szczegóły. Jaka literatura jest używana przez ochotników? – podaj szczegóły. Co te artykuły demaskują i przeciwko czemu trwa ten protest? Jaka jest reakcja Rzymu? Jak traktujemy udział władzy świeckiej w tych formach ograniczania?
(89) Kiedy i dlaczego zerwano społeczność kapłańską z Kozłem Azazela w kościele nominalnym i kiedy oddano go człowiekowi na to wyznaczonemu w znaczeniu niesprzyjających okoliczności? W jakim znaczeniu człowieka na to wyznaczonego Kościół rzymskokatolicki znajduje się w jego rękach w różnych krajach świata? Jak wygląda to w przypadku kościoła protestanckiego? W czym możemy zauważyć to, że obydwie części tego Kozła znajdują się w rękach Azazela? Kiedy i z czyjej strony nastąpi kulminacyjny punkt ich trudności? Jakie będą ostateczne efekty tych doświadczeń dla tych dwóch części Kozła Azazela?