Epifaniczny tom 4 – rozdział 2 – str. 99
Ogólne uwagi na temat Wielkiej Kompanii
Rozumiemy, że okres 40 dni oczyszczania matki po urodzeniu syna reprezentuje 40 lat Paruzji (1874-1914). Oczyszczenie matki w czasie tych 40 dni przedstawia dwie rzeczy: (1) usunięcie z prawdy (w jej zastosowaniu do Maluczkiego Stadka – chłopca) wszelkiego towarzyszącego jej błędu; oraz (2) oczyszczenie jej wiernych sług tak, że do października 1914 było wiadomo, że jak dotąd zachowali oni korony i że dzięki temu zachowają je także później. Rozumiemy też, że okres 80 dni oczyszczania matki po urodzeniu córki reprezentuje 80 lat Paruzji i Epifanii (1874-1914 plus 1914-1954). Oczyszczenie matki w czasie tych 80 dni przedstawia dwie rzeczy: (1) usunięcie z prawdy (w jej zastosowaniu do Wielkiej Kompanii) wszelkiego towarzyszącego jej błędu; oraz (2) oczyszczenie wiernych i częściowo wiernych sług prawdy z takich plam, które czyniłyby ich nieodpowiednimi do ich stanowiska w Wieku Tysiąclecia, a także do szczególnej służby poświadczającej, począwszy od października 1954.
(14) Jak można zauważyć, fakty dowodzą, że zarówno słudzy zachowujący korony, jak i ci, którzy je tracili – służyli, służą i będą jeszcze służyć tymi dwoma rodzajami prawd przez te okresy, i to wobec obydwu klas. W typie matki pozostającej nieczystą przez 7 dni (w.2) należy jednak przyjąć, że w obrazie dotyczącym tych rozwijających Maluczkie Stadko pominięty jest udział sług tracących korony, chociaż służyli oni pomocą w rozwijaniu Maluczkiego Stadka. Należy też przyjąć, że zarówno słudzy zachowujący korony, jak i ci, którzy je tracili, uwzględnieni są w typie matki w obrazie dotyczącym tych rozwijających Wielką Kompanię, chociaż słudzy zachowujący korony nie są uwzględnieni w obrazie matki pozostającej nieczystą przez 14 dni (w. 5). Fakty obydwu antytypów, obydwu okresów typicznej nieczystości oraz typicznego oczyszczenia zmuszają nas do wprowadzenia tego rozróżnienia w tym punkcie widzenia. W obydwu przypadkach