Epifaniczny tom 4 – rozdział 2 – str. 116

Ogólne uwagi na temat Wielkiej Kompanii

określany jako ci, którzy zostali zaproszeni na Weselną Wieczerzę Baranka. W tym obrazie Oblubieńcem jest Jezus, Oblubienicą – Maluczkie Stadko, Gośćmi na wieczerzy weselnej – Wielka Kompania. Następująca kolejność wydarzeń związanych z symbolem rodziny dowodzi, że Gośćmi nie może być klasa restytucyjna. Najpierw jest wesele, potem wieczerza weselna, następnie spładzanie dzieci, a wreszcie ich narodzenie. Ponieważ wielki lud, temat Obj. 19:1-9, stanowi Gości na Wieczerzy Weselnej, nie może on być klasą restytucyjną, która będzie dziećmi z tego małżeństwa, spłodzonymi i urodzonymi po Wieczerzy Weselnej. Obraz Lewitów i arystokracji, użyty w Obj. 7:15, także dowodzi, że nie jest on klasą restytucyjną. Wyrażenie „służą mu we dnie i w nocy w kościele jego” dowodzi, że są oni antytypicznymi Lewitami. Tutaj obraz dotyczy Kapłanów, Lewitów i Izraelitów. Kapłanami są Jezus i Kościół; Izraelitami – klasa restytucyjna; częścią Lewitów – Wielka Kompania (Mal. 3:2,3). Fakt, że Lewici nie mieli dziedzictwa w ziemi dowodzi, że Lewici Tysiąclecia albo będą klasą duchową, albo się nią staną, a więc żaden z nich ostatecznie nie będzie należał do klasy restytucyjnej. Miejsce przed królewskim tronem Boga (Obj. 7:15), lecz nie stanie przed Jego tronem sędziowskim (Obj. 20:12), oznacza stanowisko arystokraty i urzędnika Królestwa. Zatem w obrazie królestwa (nie w obrazie sądu, w którym występuje On jako sędzia) klasa Chrystusa na tronie to Król; Wielka Kompania to urzędnicy, arystokracja przed tronem; a klasa restytucyjna to poddani Króla i podwładni Jego urzędników, arystokracji. Dlatego nie są oni pokazani w tej scenie, która sugeruje scenę w pałacu, ponieważ ich miejsce jest poza pałacem. Ps. 45 stosuje te same i dodatkowe rozróżnienia. Werset 2 przedstawia Jehowę; wersety 3-10 przedstawiają Jezusa; wersety 10-14 – Kościół jako Oblubienicę Jezusa; wersety 15, 16 – Wielką Kompanię jako druhny; werset 17  – Starożytnych Godnych jako dzieci Chrystusa oraz książąt klasy restytucyjnej; natomiast werset 18 przedstawia klasę restytucyjną, odrębną i różną

poprzednia stronanastępna strona