Epifaniczny tom 4 – rozdział 2 – str. 129
Ogólne uwagi na temat Wielkiej Kompanii
chlebem – takim, którego nigdy nie było na antytypicznym Stole. Jeśli chodzi o pokarm na czasie – postępującą prawdę, znajdując się w rękach człowieka na to wyznaczonego i Azazela, nie karmią się nią, lecz ją odrzucają. W wyniku tego ich nowe stworzenia są głodne, słabe, chorowite i śpiące, a niektórzy z nich już nigdy z tego snu się nie obudzą. Po oczyszczeniu Lewitów niewątpliwie będą karmić się przeznaczonymi dla nich prawdami Epifanii, ponieważ wtedy będą nieco podobni do dobrych Młodocianych Godnych, którzy mają przywilej widzieć i oceniać każdą prawdę z wyjątkiem tych prawd, które Pan pragnie ograniczyć tylko do Kapłanów. Pamiętajmy, że w okresie przejściowym wszystko ma być otworzone dla oczyszczonych Lewitów z wyjątkiem rzeczy zastrzeżonych wyłącznie dla Kapłanów. Natomiast w Tysiącleciu cała zawartość Biblii będzie rozumiana przez Starożytnych i Młodocianych Godnych oraz przez wiernych restytucjonistów. Jedyną rzeczą, jakiej nie będzie wówczas rozumiał i oceniał poświęcony, wierny człowiek, będzie działanie ducha spłodzenia. Tak też jest obecnie z dobrymi Młodocianymi Godnymi. Oczyszczeni Lewici zrozumieją wszystko w sprawach duchowych z wyjątkiem tego, co odnosi się do pełnego namaszczenia. Cokolwiek jednak Pan w czasie Epifanii poda tylko dla Kapłanów, będzie wyłącznie dla nich, aż spełni się ukryty tego cel, a wówczas zostanie to zrozumiane przez właściwie usposobionych Lewitów. Dla przykładu, obecnie nie jest im dane zrozumienie kapłańskich spraw związanych z prowadzeniem kozła Azazela do bramy, oddawaniem go człowiekowi na to wyznaczonemu i porzucaniem Azazelowi. Gdy się oczyszczą, zrozumieją te sprawy. Niewątpliwie będą też rzeczy związane z działaniami Kapłanów wobec nich po ich oczyszczeniu, które będą ukryte przed nimi, dopóki ukryty tego cel nie zostanie spełniony, a wówczas zostaną one im wyjaśnione. Znajdujemy się w przejściowym okresie pomiędzy Wiekami Ewangelii i Tysiąclecia. W czasie Wieku Ewangelii bardzo wiele biblijnych spraw – spraw ducha – było zakrytych przed wszystkimi z wyjątkiem nowych stworzeń. W czasie