Epifaniczny tom 4 – rozdział 2 – str. 148-152
poprzednia strona – następna strona
Ogólne uwagi na temat Wielkiej Kompanii
PYTANIA
(1) Co dość szczegółowo przeanalizowaliśmy i do czego obecnie przechodzimy? Jak klasa ta jest nazwana w Joela 2:29 oraz w Obj. 7:9; 19:6? Do czego jednostki z tej klasy były początkowo zaproszone? Dlaczego musiały być przeniesione do klasy drugorzędnej? – omów kolejno tego powody. Jaką rolę odegra w ich przypadku szatan? Co ostatecznie zachowają, a co stracą? Kiedy doznają wielkiego rozczarowania? Co doprowadzi ich do oczyszczenia się? Jaką służbę będą następnie prowadzić? Jaką chwałę otrzymają w niebie? Kim będą w Królestwie Bożym? Kiedy zaczyna być szczególnie dostrzegana działalność i znaczenie członków tej klasy? W jakich „dniach” rozwijane są Maluczkie Stadko i Wielka Kompania?
(2) O jakich ogólnych dwóch klasach traktuje Boski plan? Jakie jest znaczenie zrozumienia tej różnicy? W jaki sposób Biblia kontrastuje te dwie klasy? – omów kolejno.
(3) Czy Biblia mówi o zbawieniu innych klas poza Boską i ludzką? Ile klas Bóg powołuje do zbawienia w czasie Wieku Ewangelii? Jakie zbawienie oferowane jest w czasie obecnego Wieku i co Bóg w jego ramach proponuje? W jaki sposób kolejna klasa uzyskuje zbawienie w czasie Wieku Ewangelii i co dzieje się z jej nagrodą? Na czym polega ich dwoistość umysłu? W jaki sposób dochodzi do ich ostatecznego zwycięstwa? Do czego się nie nadają i co Pan dla nich przewidział? Kiedy i do czego zaprosił On ich po raz pierwszy jako klasę? Jaki będzie rezultat tego zaproszenia?
(4) Z jakiego faktu wynika możliwość istnienia takiej klasy? – omów kolejno z punktu widzenia biblijnych nauk, napomnień oraz możliwości popełnienia grzechu na śmierć. Na co dodatkowo wskazuje ostatni dowód? Do jakich dwóch klas trafiają ci, którzy tracą nagrodę wysokiego powołania i jak można to udowodnić? Z jakich jednostek składa się Wielka Kompania oraz do czego są, a do czego nie są one wystarczająco dobre?
(5) Kim i z jakiego powodu byli członkowie Wielkiej Kompanii przy swym poświęceniu i spłodzeniu z Ducha? Czy niezdobycie przez nich nagrody wynika z faktu, że Pan niedostatecznie ich miłuje? Co jest tego powodem? Co otrzymali oni po spełnieniu warunków usprawiedliwienia i poświęcenia? W jaki sposób Pan powstrzymywał ich od złego postępowania? Co było jedynym powodem pójścia przez nich złą drogą? W jakim czasie pojawiali się tacy częściowo niewierni bracia?
(6) Co można powiedzieć o ich postępowaniu wobec Pana, prawdy i ludu Pana oraz jakie występują wśród nich różnice? Co jest problemem w przypadku niektórych z nich i w jaki sposób różnią się pod tym względem od swego Mistrza? Jakim rzeczom niektórzy z nich dodatkowo się oddają? Co można o nich powiedzieć ogólnie jako o klasie?
(7) Co ten stan sprawia i czego w związku z tym Bóg nie może wobec nich uczynić? – omów kolejno. Jakie postępowanie ze strony Boga byłoby nierozsądne? W jaki sposób Bóg traktuje wiernych, a w jaki częściowo wiernych oraz jaka jest w tym rola szatana? Co w każdym przypadku staje się środkiem ich karania? – omów kolejno. Co stale napotykają w życiowych doświadczeniach i co kolejno tracą? Co w ten sposób przechodzi ich ciało? W jaki sposób zużywane jest ciało wiernych?
(8) Czego dowodzi Pismo Święte i doświadczenie? Kiedy są oni po raz pierwszy traktowani jako klasa? Co na Wiek Ewangelii pokazuje obraz Przybytku i czy jest w nim miejsce na Wielką Kompanię jako klasę? Kiedy po raz pierwszy członkowie tej klasy zajmują swe miejsce na Dziedzińcu i kiedy takich osób jest najwięcej? Gdzie między innymi opisana jest ta klasa? W jaki sposób reagują tam one na wołania Oblubieńca, by zeszli ze swych dróg? Co ich spotka, gdy w końcu udzielą spóźnionej odpowiedzi? Co ich spotka, gdy zaczną dawać świadectwo prawdzie? W jaki sposób staną się gorliwi dla Pana? Przez co muszą przejść i co będzie wówczas ich błogim przywilejem? Czym i pomimo czego będą się cieszyć przez łzy? Co się stanie z ich nowym stworzeniem w dniu Pana Jezusa? W czym będą uczestniczyć jako druhny? Jakiego dostąpią przywileju jako istoty duchowe i kim w tym obrazie będą Jezus oraz wierny Kościół? Czym staną się ostatecznie ich ciężkie doświadczenia i co na wieki będzie im towarzyszyć? Co dzięki łasce i miłosierdziu Boga spotka tych krnąbrnych braci, a czego dostąpią wierni?
(9) Jakie grupy wersetów dołączamy i czego dotyczy każda z nich?
(10) W jaki sposób każdy powinien rozważyć te wersety i na jakie pytania powinien sobie odpowiedzieć?
(11) O co często byliśmy proszeni od roku 1918 i jakiej odpowiedzi musieliśmy udzielać aż do roku 1928? Dlaczego Pan powstrzymywał zrozumienie tego antytypu aż do roku 1928? Czego dowodzi właściwie zrozumiany antytyp 3 Moj. 12? O co prosimy czytelników przed dalszym badaniem tego rozdziału?
(12) W jaki sposób uzyskaliśmy klucz do 3 Moj. 12? Czego typem na nasze czasy jest Rachela? Co stwierdziliśmy, podając powyższą definicję znaczenia Racheli na Wiek Ewangelii, i jak należy doprecyzować tę definicję z punktu widzenia urodzenia przez nią Józefa i Beniamina? Jaka jest w tym obrazie rola Jakuba, a jaka Racheli oraz do czego można to porównać? Jaki jest zatem związek między matką z 3 Moj. 12 a Rachelą przy końcu Wieku? Czego i z jakiego powodu dowodzą w. 6-8?
(13) W jaki sposób kontrastowane są klasy Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii? Co zatem rozumiemy odnośnie znaczenia chłopca i dziewczynki z 3 Moj. 12? Jaki inny podobny typ pokazuje razem te dwie klasy w tym czasie? Ilu dni wymagało pełne oczyszczenie matki po urodzeniu syna, a ilu po urodzeniu córki? Jaki okres i jakie dwie rzeczy reprezentuje 40 dni oczyszczania matki po urodzeniu syna? Jaki okres i jakie dwie rzeczy przedstawia 80 dni oczyszczania matki po urodzeniu córki?
(14) Czego dowodzą fakty odnośnie służących obydwu klasom? Co należy przyjąć w typie matki pozostającej nieczystą przez siedem dni? Co należy przyjąć odnośnie sług rozwijających Wielką Kompanię? Co zmusza nas do wprowadzenia tego rozróżnienia w tym punkcie widzenia? Co w obydwu przypadkach należy rozumieć przez pełne oczyszczenie matki w jej pierwszym antytypicznym znaczeniu jako prawdy oraz na co wskazuje stopniowe oczyszczanie? Czyim dziełem jest oczyszczanie w jego obydwu znaczeniach i jakiego dotyczy okresu? Gdzie jest pokazany stopniowy przebieg tego oczyszczania?
(15) Czego nie wiemy jeszcze odnośnie ofiary przynoszonej przez antytypiczną matkę córki na potwierdzenie jej oczyszczenia i do jakiego wniosku się skłaniamy? Co wiemy odnośnie ofiary przynoszonej przez matkę syna oraz w jaki różny sposób opisujemy tę służbę? Czego potwierdzeniem była ta służba i czego dowodził wierny w niej udział? Co jest potwierdzeniem tego, że służba w tej pracy nie zasługiwała na wysokie powołanie? Co było antytypem ofiary całopalnej przynoszonej przez matkę syna? Co było antytypem przynoszonej przez nią ofiary za grzech? Czego typem jest przyniesienie przez matkę ofiary całopalnej i za grzech do kapłana oraz ofiarowanie ich przez kapłana Jehowie? Co wydaje się przedstawiać gołąb lub synogarlica, składane jako ofiary za grzech? Na co wydaje się wskazywać różna wartość ofiary całopalnej? – powołaj się na ubogą Marię i jej ofiarę z Łuk. 2:24. Kogo typem jest przynoszący baranka?
(16) Jak była traktowana nieczystość matki po urodzeniu syna, a jak po urodzeniu córki? Jaki jest antytyp 7 dni nieczystości matki i kogo on dotyczy? Kto występuje, a kto nie występuje w antytypie nieczystości 7 i 14 dni? Kto miał udział w pierwszym oczyszczeniu pokazanym przez pierwsze 7 z 14 dni nieczystości, a kto i dlaczego musiał przejść przez kolejne oczyszczenie? W jaki sposób jest w tym kolejnym oczyszczaniu użyta zasługa Jezusa i w czym zawiera się to drugie pojednanie? Kiedy nastąpiło to drugie przypisywanie i co jeszcze miało w tym czasie miejsce? Jakie słowa skłoniły nas do stwierdzenia, że niektórzy słudzy są wyłączeni z typu nieczystości 7 i 14 dni? Jakie jest prawdopodobne znaczenie 33 oraz 66 dni?
(17) Jaka pierwsza lekcja wynika z powyższych rozważań? Jakie fakty dowodzą, że okresy Paruzji i Epifanii są równej długości i trwają po 40 lat? – omów kolejno 7 tego dowodów.
(18) Z czym ma związek druga lekcja z naszych rozważań z 3 Moj. 12? Jak wyglądało w antytypie składanie ofiary na dowód oczyszczenia po upływie 40 dni i jak okres ten często nazywaliśmy? Podaj na ten temat odnośne dane chronologiczne. Czego w związku z tym możemy się spodziewać przy okazji składania ofiary po 80 dniach oczyszczania? Jaką służbę będzie w tym czasie prowadziła Wielka Kompania i do czego będzie ona podobna czasem trwania?
(19) Jakiej trzeciej lekcji uczy 3 Moj. 12? Co ten fakt dowodzi odnośnie prawdy Maluczkiego Stadka, pozostawionej przez naszego Pastora? Czego ten fakt dowodzi odnośnie wodzów Lewitów, którzy odrzucili nauki Paruzji? W jaki sposób pokazuje to fałsz twierdzenia złego sługi i czego dowodzi pełne oczyszczenie matki syna pod koniec 40 dni? Jak powinniśmy odpowiadać Lewitom mówiącym, że zaprzeczanie przez nich naukom Paruzji jest podawaniem prawd niewidzianych przez naszego Pastora?
(20) Jaką czwartą lekcję możemy wyciągnąć z naszych rozważań nad 3Moj. 12 i z czego jeszcze ona wynika? W jaki sposób zasada ta była widoczna w podawaniu przez Boga prawdy onemu Słudze? Podaj kilka tego przykładów. W jaki sposób powinniśmy z tego powodu traktować onego Sługę? W jakim stanie on Sługa pozostawił prawdę w październiku 1914 w odniesieniu do rozwoju Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii? Jakich spraw on Sługa był w związku z tym niepewny?
(21) Jak zasada ta widoczna jest w podawaniu prawdy niezbędnej do rozwoju Wielkiej Kompanii? Co zasada ta tłumaczy? Jak w związku z tym powinniśmy traktować posłannictwo Epifanii i jej posłannika? Od czego powstrzyma nas takie spojrzenie i na co nam pozwoli? Kto jest ostatecznym źródłem oczyszczonej prawdy i w jakiej roli używa On Swych rzeczników?