Epifaniczny tom 4 – rozdział 1 – str. 27
Epifania Biblii
szczegółami tych epifanicznych dzieł Pana wobec Wielkiej Kompanii.
(22) Pierwszym z nich jest rozdzielenie Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii. Z punktu widzenia obrazu Kapłanów i Lewitów rozdzielanie to rozpoczęło się 14 stycznia 1917 roku. Z punktu widzenia obrazu Eliasza i Elizeusza, urzędu rzecznika wobec nominalnego duchowego Izraela, rozpoczęło się ono jednak 27 czerwca 1917. Ponieważ fakty z tego drugiego obrazu są nam wszystkim bardziej znane, omówimy je tutaj. Nie ulega wątpliwości, że z wyjątkiem wodzów i kilku ich zwolenników w klasach Eliasza i Elizeusza do lata 1917 roku wśród ludu Pana z obydwu klas panowała głęboka harmonia. Oczywistym faktem jest także i to, że na początku lata 1917 wśród ludu Pana pojawiła się niezgoda, dzieląca go na dwie części. Podział ten jest obecnie ogólnoświatowy. Od 7000 do 10.000 osób spośród ludu prawdy zerwało kontakty z Towarzystwem. Wszyscy muszą przyznać, że wtedy wśród ludu Bożego nastąpił większy podział od jakiegokolwiek z pozostałych przesiewań Żniwa. PODZIAŁ TEN NIEWĄTPLIWIE JEST ROZDZIELENIEM ANTYTYPICZNEGO ELIASZA I ELIZEUSZA. W związku z tym, że nasi drodzy bracia z P.B.I. oraz ich zwolennicy, a także Menta Sturgeon i Carl Olson oraz ich zwolennicy uczą, że pierwsze uderzenie Jordanu wciąż należy do przyszłości, chcemy ich zapytać, jak mogą pogodzić fakt, że Biblia uczy, iż między Eliaszem i Elizeuszem miała panować niezmącona harmonia od ich przybycia nad Jordan w październiku 1914 aż do pewnego czasu po pierwszym uderzeniu Jordanu, z faktem, że po tej dacie, a przed ich przyszłym uderzeniem Jordanu wśród ludu Bożego doszło do największej dysharmonii i podziału? Czy fakt ten nie dowodzi jednoznacznie, że ich scenariusz zaprzecza Biblii i faktom? Jeśli potrafią, niech pogodzą sprzeczność między Pismem Świętym i faktami z jednej strony, a ich przyszłym pierwszym uderzeniem Jordanu