Epifaniczny tom 4 – rozdział 1 – str. 49

Epifania Biblii

Paruzji, w jej pierwszym znaczeniu; że Paruzja, w pierwszym znaczeniu tego słowa, jest okresem 40 lat, poprzedzającym okres Epifanii; oraz że Epifania i czas ucisku to ten sam okres. Dawn jest zatem winny poważnego zniekształcenia odnośnych nauk naszego Pastora oraz nauczania na ten temat szkodliwych błędów.

      (47) Wielu drogich braci zadaje pytania na temat trwania Epifanii. Pytania te oznaczają, że Epifania jest okresem. Zauważyliśmy, że jest to biblijna myśl, której nauczał także nasz drogi Pastor (2Tym. 4:1; 1Tym. 6:14,15). Epifania jest podzielona na różne okresy. Taka myśl jest oczywista na podstawie dosłownego tłumaczenia 1Tym. 6:14,15: „Zachowaj to przykazanie bez skazy i bez nagany aż do Epifanii naszego Pana Jezusa Chrystusa, którą w jej okresach On okaże, Ten błogosławiony i jedyny Władca, Król królów i Pan panów”. Nie wiemy jeszcze, ile takich okresów będzie miała Epifania poza tymi, które wymieniliśmy powyżej. Minął już pierwszy, drugi oraz dwie części trzeciego z nich, a ich dziełem było objawienie ośmiu grup Lewitów w prawdzie, znajdujących się pod złym kierownictwem. Odpowiedź na pytanie, ile innych okresów będzie ona zawierać, musi także być pozostawiona na przyszłość, ponieważ światło na ten oraz inne tematy niewątpliwie będzie postępować. Następny okres Epifanii zakończy się objawieniem dobrych Lewitów. Potem nastąpi okres wielkiej pomyślności dzieła oczyszczonych Lewitów dla Pana.

      (48) Można powiedzieć, że w niektórych wersetach Epifania nazywana jest dniem: „Tak też będzie w dniu, kiedy Syn człowieczy się objawi” (Łuk. 17:30). „Każdego robota jawna będzie; bo to dzień pokaże” (1 Kor. 3:13). „W dniu, kiedy Mojżesz ukończył budowę przybytku [kościoła], namaścił go i poświęcił … książęta … przyprowadzili sześć krytych wozów [w antytypie organizacji] …

poprzednia stronanastępna strona