Epifaniczny tom 4 – rozdział 1 – str. 61
Epifania Biblii
i jej dzieła wobec świata oraz Wielkiej Kompanii, co wykażemy poniżej.
(57) Chcemy przytoczyć kilka fragmentów z pism naszego Pastora wskazujących, że Epifania i czas ucisku są tożsame. W poniższym cytacie z jego pism należy zauważyć, że chociaż pokazuje on, iż Epifania i czas ucisku są tożsame, największy nacisk kładzie na wspaniały punkt kulminacyjny Epifanii, który oczywiście ma nastąpić po opuszczeniu świata przez ostatniego członka prawdziwego Kościoła. Wczytując się w jego myśl, nie zapominajmy, że słowa epiphaneia używa on w obydwu jego znaczeniach, tj. niekiedy jako okresu zwanego Epifanią, a niekiedy jako dzieła tego okresu – objawiania. Pamiętajmy również, że większość cytatów pochodzi z broszury „Our Lord’s Return”, napisanej w roku 1902, kiedy uważał, że wierny Kościół w całości znajdzie się poza zasłoną przed początkiem ucisku, co później uznał za niewłaściwe. Pamiętając o tej zmianie i uwzględniając ją, będziemy mogli zauważyć, jak w następujących cytatach wyraźnie uczy on, że Epifania i czas ucisku są tym samym okresem. Na ten temat, tak jak na wszystkie inne mające proroczy charakter, jego pogląd stawał się coraz jaśniejszy, w miarę zbliżania się dnia doskonałego. Podaliśmy już niektóre z tych cytatów, lecz w formie skróconej. Ich pełna forma pozwoli jeszcze bardziej utrwalić je w naszym umyśle.
(58) Nasz Pastor uznawał tożsamość Epifanii i czasu ucisku. Można to między innymi zauważyć w jego broszurze wydanej w roku 1902, pod tytułem „Our Lord’s Return”. Najpierw zacytujemy stamtąd (str.17, ak. 1, 2) kilka z jego uwag na ten temat, które podał przy okazji omawiania gromadzenia pszenicy i palenia kąkolu: „Rozdzielenie kąkolu od pszenicy oraz zebranie pszenicy do spichlerza niebiańskich warunków poprzedza dzieło oczyszczenia pola