Epifaniczny tom 9 – rozdział 10 – str. 599-604
poprzednia strona – następna strona
PYTANIA
(1) Co do tej pory przeanalizowaliśmy? Co obecnie proponujemy przestudiować i co powinno towarzyszyć tym studiom? Jakim opisem rozpoczyna się 1 Sam. 18.? Co zauważyliśmy odnośnie do antytypicznej rozmowy Dawida z Saulem? Kto był głównym przedstawicielem antytypicznego Saula w tej sprawie i co czynił? Kto był innym przedstawicielem antytypicznego Saula i w jakich zarysach? Czy poza tymi dwoma byli jeszcze jacyś inni członkowie antytypicznego Saula? Kto działał jako antytypiczny Saul w rozdziałach 18-20? Co tę myśl nasuwa? Jak to bliskie powiązanie wynika z hebrajskiego tekstu 1 Sam. 17:55-18:5 w przeciwieństwie do Biblii A.V.? Jakie jest znaczenie imienia Jonatan (w. 1.) i kogo Jonatan przedstawia? Czym obdarzyli antytypicznego Dawida poświęceni i miłujący prawdę utracjusze koron i za co? Jak to pokazuje w. 1.? Co uczynił Saul wobec Dawida w typie i antytypie (w. 2.)? Czego książęta utracjuszy koron pragnęli odnośnie do Dawida w antytypie? Jak to pokazuje w. 2.? Na jaki związek Dawida z Jonatanem wskazują słowa w. 3.? Co w w. 4. przedstawia zdjęcie przez Jonatana jego płaszcza i danie go Dawidowi? W jakich jeszcze elementach uzbrojenia Jonatana jest to pokazane w antytypie i co te części przedstawiają?
(2) Jaką walkę prowadził brat Russell zgodnie z w. 5. i z czego to można zauważyć, omów to zgodnie z w. 5.? Co Saul uczynił względem Dawida według w. 5. i co to przedstawia? Komu podobało się jego postepowanie z tym związane? Jak członkowie Kościoła witali antytypicznego Dawida, gdy jego pisma potęgowały obalanie ewolucji? Jak to pokazuje w. 6.? Jak w. 7. pokazuje uznanie brata Russella za zdolniejszego od książąt utracjuszy koron? Jak to odebrały dwoiste umysły książąt utracjuszy koron i dlaczego? Co ich zazdrość spowodowała i jak to jest pokazane w typie (w. 8.)? Na co w antytypie wskazują słowa Saula w w. 8. (a czegoż mu niedostaje, jedno królestwa)? Jak oni od tego czasu patrzyli na brata Russella (w. 9.)? Co wywołała ich zazdrość i jak to pokazuje w. 10? Nawet kiedy ta zazdrość im towarzyszyła (w. 10.)? Co brat Russell starał się wobec nich czynić? Wobec kogo i kiedy czynił to przedtem? W jaki sposób brat Russell starał się ich uspokajać i jak oni zachowywali się w tej sytuacji wobec brata Russella?
(3) W jaki sposób dr Cook starał się obalić brata Russella i kogo użył do tego celu? Jaka była pozycja profesora Dornera i co on wówczas głosił odnośnie do próby dla niewybranych? Czyje wsparcie wybrał dr Cook i kogo chciał dzięki niemu uderzyć antytypiczną włócznią? Co było tą antytypiczną włócznią? Czego dokonał dr Cook w osiemnastostronicowym wstępie do swej książki? Czego spodziewał się dr Cook, dokonując tego ataku? Jak to pokazuje w. 11.? Jak brat Russell udaremnił cel dr. Cooka – po pierwsze, po drugie? Jak to pokazuje w. 11. w tłumaczeniu I.V., a także dr. Younga? Jaki był skutek odpowiedzi brata Russella wobec dr. Cooka i jego współpracowników i dlaczego? Dlaczego dr Cook obawiał się naszego Pastora i jakie przesłanki były powodem tych obaw wg w. 12.? Do czego to umysłowe nastawienie skłoniło dr. Cooka i jego współpracowników względem antytypicznego Dawida? Jak to jest pokazane w w. 13.? O co antytypiczny Saul starał się w tym zakresie i co uczynił? Co przedstawiają słowa w. 13.: „Dawid wychadzał i wchadzał przed ludem”? Jak w. 14. pokazuje, że brat Russell we wszystkich przedsięwzięciach miał powodzenie i dlaczego? Jaki skutek to wywarło wg w. 15. na książętach utracjuszy koron? Jak na to reagowały, zgodnie z w. 16., antytypiczny Izrael i Juda?
(4) Dlaczego i w jaki sposób niektórzy z książąt utracjuszy koron starali się doprowadzić do upadku brata Russella? Jak to pokazuje w. 17.? Jaką nadzieję oni z tym wiązali? Co miało sobą obejmować udzielenie pełnomocnictwa bratu Russellowi i jak to jest pokazane w typie? Pod jakim warunkiem ono miało być udzielone? Co oni byli gotowi zaoferować bratu Russellowi w tej ograniczonej sferze? W jaki sposób oni działali, czym to działanie się wyrażało i jakie wierzenie obejmowało? Co w związku z tym myśleli oni o bracie Russellu? Jakie rzeczy brat Russell potwierdził po otrzymaniu tej oferty i jak to jest pokazane w w. 18.? Czego jednak pożałowali bratu Russellowi książęta utracjuszy koron i komu przekazali ten ograniczony urząd? Jak sposób działania wyżej wymienionych ewangelistów jest pokazany w w. 19.? Jaką jeszcze władzę posiadał antytypiczny Saul, związaną z jego urzędem? Jak to pokazuje w. 20.? Jaką była ta władza dla brata Russella i jak to jest pokazane w typie wersetu 20.? Co poszczególne kongregacje dały poznać antytypicznemu Saulowi odnośnie do ich preferencji i jak antytypiczny Saul to przyjął? Jaką decyzję w związku z tym podjął Saul w typie i antytypie według w. 21.? Jaka była sugestia antytypicznego Saula wobec różnych pastorów i zwierzchników grup, jak ta sugestia jest pokazana w w. 22.? Do czego pouczeni w ten sposób pastorzy i zwierzchnicy grup zachęcali brata Russella i jak to wynika z w. 23.? Jaką zaletę okazał brat Russell w swej odpowiedzi na tę propozycję?
(5) O czym posłańcy poinformowali książąt utracjuszy koron wg w. 24.? O jakim zapewnieniu dla brata Russella książęta utracjuszy koron powiedzieli posłańcom? Z czego będą zadowoleni? Jak to pokazuje w. 25.? Co przedstawia myślenie Saula nad sposobem oddania Dawida w ręce Filistynom? Jaka była reakcja Dawida na przedstawioną mu propozycję wg w. 26.? Co oznaczają słowa w. 27.: „ a jeszcze się nie były wypełniły dni one” w typie i antytypie? W jaki spór wraz ze swoimi współpracownikami wdał się brat Russell przeciwko p. Patonowi i jego współwojownikom? Co przedstawia zabicie pierwszej setki Filistynów, a co zabicie drugiej setki Filistynów? Co przedstawiają nieobrzezane napletki zabitych Filistynów? Czego brat Russell dowiódł, obalając bezbożne teorie obu klas niewierzących i do czego uzyskał prawo? Na co książęta utracjuszy koron wówczas mu pozwolili? Jak to pokazuje typ w. 27.? Z jakich względów zwycięstwo brata Russella nad niewierzącymi przesiewaczami wśród ludu prawdy wywarło większe wrażenie na książętach utracjuszy koron? Co te wydarzenia wzbudziły w książętach utracjuszy koron i zamiast czego? Jak to pokazuje w. 29.? W jakim czasie i o której godzinie Żniwa miało to miejsce? Jakim było to przesiewanie niewiary wg w. 30.? Jakie sukcesy w walce z nimi odnosił brat Russell w porównaniu ze wszystkimi innymi pomocnikami książąt utracjuszy koron? Co jest pokazane wobec brata Russella przez słowa w. 30.: „przetoż sławne było imię jego bardzo”?
(6) Do czego prowadzą nas obecne rozważania? Do czego sukcesy brata Russella w walce z przesiewaczami niewiary doprowadziły książąt utracjuszy koron, a do czego nie doprowadziły? Co i komu doradzali książęta utracjuszy koron w odniesieniu do brata Russella i jak to jest pokazane w 1 Sam.19:1? Kogo przedstawia w antytypie Jonatan, jak bardzo to polecenie zabolało go i co w związku z tym uczynił wobec brata Russella? Jaką poradę antytypiczny Jonatan dał bratu Russellowi według w. 2.? Co zaproponowali bratu Russellowi ci, którzy byli antytypicznym Jonatanem według w. 3.? Jak ta propozycja jest pokazana w wyrażeniach w. 3.? Jak ci bracia pokazani w Jonatanie mówili o bracie Russellu w obecności książąt utracjuszy koron i co wobec nich postulowali, z jakim uzasadnieniem według w. 4? Co oni szczególnie podkreślali w porównaniu z tym, że żaden z książąt utracjuszy koron ani ich współwojowników nie był w stanie tego zrobić (w. 5.)? Co Pan przez to dał swojemu ludowi i co pokazał w obecności książąt utracjuszy koron? Jakie napominające pytanie stawia antytypiczny Jonatan książętom utracjuszy koron (w. 5.)? Jaki skutek odniosła ta szlachetna prośba wobec przywódców utracjuszy koron i w czym się to okazało?
(7) Co najwierniejsi miłujący prawdę utracjusze koron uczynili wobec brata Russella i jak to jest pokazane w w. 7.? Co oni ponad to uczynili i z jakim rezultatem? Co i kiedy zaczęli przedstawiać przeciwnicy Okupu i nauki o zastępstwie? Co uczynił brat Russell w obronie Okupu i w obaleniu przeciwników Okupu zgodnie z w. 8.? Jaki artykuł między innymi jest częścią tego pogromu, do jakiej antytypicznej bitwy to nawiązuje? Co uczynili przeciwnicy Okupu pod wpływem tego naporu i jak to pokazuje tekst Pisma Świętego? Jaki był duch niepokoju Saula w jego urzędzie i czego to było skutkiem zgodnie z w. 9? Co przedstawia włócznia w ręce Saula? Jaką symboliczną muzykę wydobył brat Russell i gdzie można znaleźć tego przykłady? Kto wziął udział w antytypicznym rzucaniu włócznią z w. 10.? Co okazało się być antytypiczną włócznią w ręku Saula i kiedy ona się pojawiła w postaci raportu prasowego, a kiedy w postaci książki Zachód? Jak była zatytułowana poprzednia przedmowa, a jak obecnie analizowana? Czym dr Cook był mocno wzburzony przed rokiem 1884 i w kogo głównie mierzył symboliczną włócznią (w. 10.)? Co w tej sytuacji uczynił brat Russell według typu? Dlaczego ta przedmowa nie spełniła swojego zadania i jak to jest pokazane w wyrażeniach z typu w w. 10.?
(8) Czyje czyny widzimy w wersetach od 11-17 i z czym one są związane? Kogo oprócz brata Russella dosięgły ataki dr. Cooka przeciwko dr. Dornerowi we wspomnianych dwóch przedmowach? Do czego jednak odnosi się typ? Co dr Cook uczynił do tego czasu zgodnie z w. 11. i co miało być tego rezultatem? Jak to jest pokazane w typie? Skąd brat Russell otrzymał ostrzeżenie o niebezpieczeństwie i jak uniknął tego niebezpieczeństwa zgodnie z w. 12.? Jak broniła brata Russella symboliczna Michol oraz co przedstawiają: łoże, obraz, kozia skóra i przykrycie szatą? Czego domagali się współpracownicy dr. Cooka od zwolenników brata Russella z nominalnego kościoła i dlaczego to nie nastąpiło (w. 14.)? Co spowodowało, że dr Cook ponownie nakłonił swoich współpracowników do wykonania tego zadania i jak pokazuje to w. 15.? Czego posłańcy dr. Cooka nie mogli otrzymać od sympatyków nominalnego kościoła, a co otrzymali (w. 16.)? Czego użyła antytypiczna Michol według w. 17. i w jakim celu, podczas gdy dr Cook i inni wodzowie utracjuszy koron dyskutowali odnośnie do związanych z tą sprawą władz brata Russella?
(9) Przed czym brat Russell uciekł i wśród których braci znalazł pocieszenie zgodnie z w. 18.? O jakich swych doświadczeniach powiedział brat Russell braciom z okresu filadelfijskiego i dlaczego oni mogli mu współczuć? Co jest pokazane przez to, że Dawid i Samuel mieszkali w Najot? Jak wiadomość o działalności brata Russella i braci z okresu filadelfijskiego wpłynęła na dr. Cooka i innych książąt utracjuszy koron oraz co oni w związku z tym uczynili (w. 19-20)? Co autor teraz zilustruje? W jaki sposób dr Smyth odpowiedział na przedmowę dr. Cooka i do czego to między innymi doprowadziło? W jakich dniach dr Cook odpowiadał na pytania dr. Smytha? Gdzie i kiedy odpowiedzi dr. Cooka zostały opublikowane i jak ta publikacja wpłynęła na brata Russella? W związku z czym wystąpiły antytypy 1 Sam. 19:20-24 i co z nimi uczynimy? Kim są antytypiczni posłańcy Saula z w. 20.? Kiedy miało miejsce pierwsze osobiste spotkanie brata Russella z dr. Cookiem i co brat Russell wręczył dr. Cookowi? Co to tłumaczy? Jaką zachętę różnym osobom dał dr Cook swoimi trzema odpowiedziami? Czym skończyły się te trzy próby w mniejszym lub większym stopniu i dlaczego, zgodnie z w. 20-21?
(10) Do czego dr Cook i inni wodzowie utracjuszy koron zostali skłonieni? Jak to jest pokazane w w. 22.? O co oni pytali i co im odpowiedziano zgodnie z w. 22.? Co oznaczają w antytypie słowa „w Najot w Ramacie” (w. 22.)? Do czego to skłoniło wodzów utracjuszy koron i na co zwrócili uwagę, jak to pokazuje w. 23.? Jaki wpływ te dwie rzeczy na nich wywarły? Co jest przedstawione w tym, że Saul prorokował, ale nie w Najot w Ramacie? Czego utracjusze koron pozbyli się i jak to jest pokazane w w. 24.? Jakie nauczanie wodzowie utracjuszy koron kontynuowali i w czym to jest przedstawione? Co jest prawdopodobne odnośnie do tego spotkania Samuela z Saulem w typie i antytypie? Co oznacza, że Saul leżał nagi? Co od tego czasu antytypiczny Saul głosił przez długi czas, w jaki sposób i z czego się w większości wycofał? Do jakiego pytania to doprowadziło ze strony sympatyków wodzów utracjuszy koron? Jak to pokazuje typ (w. 24.)? Z czego możemy się cieszyć odnośnie do tych książąt utracjuszy koron, naszych braci? Z jakim usposobieniem autor zaleca nam pokorne dziękowanie i chwalenie Boga za błogosławione poglądy, które na ten temat lud Boży otrzymał od Boga?
(11) Na co teraz zwrócimy uwagę? Co spowodowała pogoń antytypicznego Saula za naszym Pastorem i z jakiego powodu? Kto kierował takie zarzuty wobec brata Russella i jak to jest pokazane w w. 1.? Co sugerują i czemu zaprzeczają retoryczne pytania dawane Jonatanowi przez Dawida w w. 1.? Co odczuwali wierniejsi i bardziej miłujący prawdę utracjusze koron w odniesieniu do pytań zadawanych przez Dawida? O czym zapewnili antytypicznego Dawida ze swej strony? Co czuł antytypiczny Jonatan wobec książąt utracjuszy koron? Z jakich słów wersetu 2. to wynika? Dlaczego antytypiczny Jonatan czuł, że nie istnieje taki plan w odniesieniu do brata Russella? Jak to pokazuje wyrażenie w. 2.? Co brat Russell uroczyście potwierdził antytypicznemu Jonatanowi i dlaczego to było konieczne? Jakimi intencjami kierowali się utracjusze koron wobec antytypicznego Jonatana? O czym brat Russell ponownie uroczyście zapewnił antytypicznego Jonatana i jak pokazuje te myśli w. 3.? Jakie było zapewnienie Jonatana wg w. 4. w typie i antytypie?
(12) Co brat Russell uczynił po otrzymaniu zapewnień antytypicznego Jonatana i co zasugerował zgodnie z w. 5.? Jakiemu celowi miało służyć jego wycofanie się z tych uroczystości aż do czasu, gdy się one skończą i jak to jest pokazane w typie? Jaką sugestię podał brat Russell antytypicznemu Jonatanowi i w jakim celu było to uczynione (w. 6.)? Jaki miał być rezultat zamierzonej przez brata Russella próby wobec antytypicznego Saula i jak to jest pokazane w w. 7.? Co w tych okolicznościach byłoby trudne do opracowania? Co brat Russell podał jako powód wyświadczenia mu tej oczekiwanej przysługi przez antytypicznego Jonatana (w. 8.)? O czym brat Russell zapewnił antytypicznego Jonatana i o co w związku z tym go prosił? Jak to pokazuje typ w. 8.? O czym antytypiczny Jonatan zapewnił brata Russella i jak to pokazują wyrażenia w. 9.?
(13) Na co zgodził się antytypiczny Jonatan i zgodnie z czyją sugestią? Jakie dwa pytania brat Russell zadał antytypicznemu Jonatanowi w w. 10.? Jaka była sugestia Jonatana, dlaczego taką była i jak została zrealizowana? Co antytypiczny Jonatan zapewnił uczynić w stosunku do brata Russella w przypadku, gdyby nastawienie antytypicznego Saula do niego było dobre (w. 12.,13.)? A co gdyby nastawienie antytypicznego Saula do brata Russella było złe? Co jest zobrazowane w w. 13. przez wyrażenie Jonatana: „niech będzie Pan z tobą, jako był z ojcem moim”? Czego antytypiczny Jonatan pragnął od brata Russella i jak to jest pokazane w w. 14. i 15.? Wytrwanie w jakiej postawie obiecał wówczas Jonatan bratu Russellowi zgodnie z w. 16.? Co to oznacza? Do czego skłoniła antytypicznego Jonatana wielka miłość do brata Russella zgodnie z w. 17.? Z czego antytypiczny Jonatan zdawał sobie sprawę odnośnie do udziału brata Russella w ucztach przywódców utracjuszy koron zgodnie z w. 18.?
(14) Co następnie antytypiczny Jonatan zasugerował bratu Russellowi, zgodnie z jakim planem i jak to było pokazane w komentarzu do w. 5.? Jakich czynności miał się podjąć brat Russell zaraz po konwencjach książąt utracjuszy koron? Jak te myśli popiera 1 Sam. 19:2 w połączeniu z w. 19.? Do czego antytypiczny Jonatan zachęcił brata Russella, mówiąc, że ma siedzieć „u kamienia Ezel”? Jak myśl rozstania z Babilonem pokazuje znaczenie słowa Ezel? Co z tego wnioskujemy odnośnie do nadziei antytypicznego Jonatana? Co następnie antytypiczny Jonatan przedstawił bratu Russellowi? Jaką była pierwsza cecha tego znaku (Ps. 45:6) i co sobą obejmowała (w. 20.)? Jaką była druga cecha i co ona sobą obejmowała w. 21.? Jaka jest trzecia cecha tego znaku, jak ją potwierdził antytypiczny Jonatan według w. 21.? Jaka jest czwarta cecha znaku i co ona miała oznaczać? Czego by to wymagało od brata Russella? Jak to jest pokazane w w. 22.? O czym przypomniał antytypiczny Jonatan po podaniu znaku wskazującego na postawę antytypicznego Saula? Czego gwarancją miało być to zapewnienie dla antytypicznego Jonatana i dla brata Russella (w. 23.)? Co sugeruje to przypomnienie, jak również myśli podane w wersetach od 13-16 odnośnie do brata Russella? Co jest przygnębiające w odniesieniu do antytypicznego Jonatana mimo jego szlachetności?
(15) Co brat Russell czynił zgodnie ze zrozumieniem utracjuszy koron w tym czasie, gdy książęta utracjuszy koron zajmowali się ucztami (w. 24.)? Jakie miejsce zajął antytypiczny Saul zgodnie z w. 25.? Jak się zachował antytypiczny Jonatan i kto zajął najbardziej eksponowane miejsce obok antytypicznego Saula? Czyje miejsce w antytypie zostało puste? Czego nie wspomnieli książęta utracjuszy koron podczas pierwszej części ich uczt? Jak sobie tłumaczyli nieobecność brata Russella i jak to jest pokazane w typie w. 26.? Jaka była reakcja książąt utracjuszy koron na nieobecność brata Russella podczas pierwszej i ostatniej części uczty zgodnie z w. 27.? Jaka sytuacja w ten sposób się wywiązała według porównania wersetów 28. i 29. z w. 6.? Czego testem to się okazało? Jak książęta utracjuszy koron odnieśli się do antytypicznego Jonatana zgodnie z w. 30.? Za co i z jakiego powodu antytypiczny Jonatan został zganiony publicznie przez książąt utracjuszy koron? Przed czym książęta utracjuszy koron ostrzegali antytypicznego Jonatana jako następcę tronu (w. 31.)? Do czego to uwarunkowanie skłoniło książąt utracjuszy koron i w jakim celu? Jaka ta wrogość była?
(16) Co pokazuje w. 32. odnośnie do antytypicznego wystąpienia Jonatana przed książętami utracjuszy koron w obronie brata Russella? Jak na obronę brata Russella zareagował antytypiczny Saul i dlaczego (w. 33.)? Jaka wśród innych publikacji była publikacja dr. Cooka w tej sprawie? Czego w ten sposób nie miał już antytypiczny Jonatan? Jak to pokazują słowa w. 33.? Jak w związku z tym zachował się antytypiczny Jonatan zgodnie z w. 34.? Jakie dwie rzeczy odnoszące się do brata Russella martwiły klasę antytypicznego Jonatana? Na jakie czynności nadszedł w tym momencie czas i jak to jest pokazane w w. 35.? Kto jedynie towarzyszył antytypicznemu Jonatanowi? Jakie było polecenie antytypicznego Jonatana dane niedojrzałym zwolennikom? Co miał on zamiar uczynić z tymi prawdami? Jak to pokazuje typ (w. 36.)? Co powiedział antytypiczny Jonatan niedojrzałym intelektualnie, gdy dotarli do tych nauk i co to dla nich miało oznaczać (w. 37.)? Co antytypiczny Jonatan czynił wobec tych niedojrzałych zwolenników i w jakim celu? Jak to pokazuje typ w. 38.? Jaki to przyniosło skutek i jak to jest pokazane w w. 38.?
(17) Czego nie wiedzieli niedojrzali sympatycy i zwolennicy antytypicznego Jonatana, ale co nieświadomie wykonali wobec brata Russella zgodnie z w. 39.? Gdzie następnie antytypiczny Jonatan wysłał swoich niedojrzałych zwolenników i z czym, w jakim celu (w. 40.)? Na jakim gruncie pokazał się brat Russell po odejściu symbolicznego chłopca (w. 41.) i co wówczas uczynił wobec swoich umiłowanych braci? Jak brat Russell i antytypiczny Jonatan byli względem siebie nastawieni i co odczuwali w tym momencie, z jakich powodów? Jak to jest wyrażone w w. 41.? Dlaczego smutek brata Russella był większy? Dlaczego słowa pożegnania były wypowiedziane przez antytypicznego Jonatana, a nie przez odchodzącego brata Russella?
(18) Czego antytypiczny Jonatan życzył bratu Russellowi według w. 42.? Co członkowie antytypicznego Jonatana podkreślali w związku z tym? Co powtórzyli? Jaki fakt jest podkreślony przez wyrażenia wersetu 42.: „między mną i między tobą, i między nasieniem mojem, i miedzy nasieniem twojem”? W jaki sposób to porozumienie było utrzymywane w następnych latach i na czym to polegało ze strony antytypicznego Jonatana? Na czym to polegało ze strony brata Russella i tych, którzy posiadali jego ducha prawdy? Co następnie głęboko poruszony brat Russell uczynił, a co uczynili wszyscy pokazani w antytypicznym Jonatanie? Jaka jest podniosłość tego typicznego i antytypicznego rozstania? Jak autor opisuje wpływ antytypicznej sceny rozstania na odczucia Kapłaństwa w okresie Paruzji, na podstawie jakich doświadczeń to czyni i jak opisuje odczucia wynikające z antytypu Dawida, „iż płakał on obficiej”? Jak to pokazują przytoczone teksty Pisma Świętego? Jaka nadzieja towarzyszyła zasmuconym sercom Kapłaństwa?