Epifaniczny tom 9 – rozdział 7 – str. 491-505
poprzednia strona – następna strona
Daniel – typ i antytyp
PYTANIA
(1) Jaka jest intencja rocznicowych artykułów dotyczących pastora Russella i co w związku z tym czynimy w tym rozdziale? Co nasz Pastor wiedział odnośnie do antytypu Daniela i jakie dwa przygotowane do Fotodramy obrazy wskazują na to, mimo że nie zostały wykorzystane? W jakich związkach Daniel nie jest typem naszego Pastora, a w jakich jest? Czego autor nie byłby w stanie wyjaśnić odnośnie do proroctwa Daniela, gdyby nie liczne informacje od brata Russella? Co szczególnie dokładnie brat Russell opisał autorowi? Co autor uczyni z faktami dotyczącymi życia brata Russella i w jakim celu, a w jakim celu tego nie uczyni? Co zostanie uczynione, żeby zaoszczędzić miejsce?
(2) Co jest zawarte w pierwszym rozdziale Księgi Daniela? Kogo w pierwszym rozdziale przedstawia król Nabuchodonozor, a kogo Aspenas? Czego pragnął nominalny lud Boży zgodnie z w. 3. i 4.? Co w. 6. przedstawia odnośnie do Daniela i jego antytypu? Co pokazuje w. 5. odnośnie do pokarmu z królewskiego stołu w typie i antytypie? Jakie postanowienie Daniela przedstawia w. 8. i jak brat Russell to uczynił w antytypie? Z jakiego powodu autor poda tę historię w szczegółach?
(3) Z jakim usposobieniem religijnym urodził się brat Russell? Kiedy jego matka poświęciła go Panu i o co zadbała z wielką starannością? Jakiego czasu brat Russell nigdy nie pamiętał? Co zaczął wcześnie przejawiać i w jaki sposób to może być zilustrowane? Jakie wydarzenie spotkało go, gdy miał 16 lat i głosił ewangelię? Co uczynił dręczony postawionym mu pytaniem na temat Boskiego charakteru doskonałego w mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy? Jaki był rezultat zadania tego dręczącego go pytania w kręgach swego kościoła i jakie pogłoski w związku z tym pojawiły się w kościele? Co uczynił pastor i starsi tego kościoła i w jakim celu? O czym oni go przekonywali i jaka była jego odpowiedź na ich wywody? Co brat Russell wówczas postanowił w odniesieniu do Biblii w łączności z Boskim charakterem? Co wypełnił brat Russell w zgodzie z w. 8. w tym momencie i co powinniśmy zauważyć odnośnie do jego stanowiska utrzymanego do końca jego życia?
(4) Jak przedstawiciele najwyższych władz kościelnych oceniali brata Russella i w jakiej sytuacji postawiła ich jego determinacja w przyjmowaniu tylko tego, co zgadzało się z Boskim charakterem? Co oni uczynili, nie chcąc stracić tak obiecującego młodzieńca? Jakiego zatem widzimy brata Russella jako szesnastoletniego młodzieńca? Jakim był umysł brata Russella i co w związku z tym postanowił uczynić? Jakie religie zbadał i z jakim wynikiem? Co sprawiło odrzucenie przez niego religii niechrześcijańskich i z jakim zastrzeżeniem?
(5) Jakie pytanie niepokoiło brata Russella i dlaczego? Co on w końcu powiedział sobie odnośnie do Biblii na podstawie Mat. 22:37,39 oraz Mat. 7:12? Do czego to pobudziło brata Russella i z jakim wynikiem? Jakie pragnienie to w nim wzbudziło i do czego go skłoniło? Jaki był jego stosunek do Ewangelii i do nauk Jezusa w nich zawartych? Jak w wyniku tego ocenił Jezusa? Czego więcej chciał się dowiedzieć na temat życia Jezusa? Pod jakim kątem przestudiował Ewangelie oraz co w wyniku tego studiowania zrozumiał i uznał? Co dalej mimo to odrzucał?
(6) Na jaki tekst później zwrócił on uwagę i czego pragnął się dowiedzieć w związku z tym tekstem? Co dostrzegł w wyniku studiowania Dziejów Apostolskich, Listów i Objawienia? Do jakiego przekonania odnośnie do Nowego Testamentu stopniowo doszedł w wyniku tych studiów? Co nadal odrzucał? Jakie kolejne spostrzeżenia stopniowo doprowadziły go do uznania Starego Testamentu? Jakim naukom jednak wciąż nie ufał i z jakiego powodu? Co go przekonało o tym, że był on w błędzie i co pozwoliło mu zrozumieć ustawodawstwo Mojżeszowe jako najbardziej właściwe? Co w ten sposób jego wiara zaakceptowała?
(7) Jak długo badał on Pismo Święte od czasu rozpoczęcia poszukiwania Boskiego objawienia? Co po tym badaniu nastąpiło i jakie główne nauki Pisma Świętego przyjął on jako nauczane przez Biblię? Czego odzwierciedleniem są pierwsze trzy rozdziały P1? Jak wydarzenia tych czterech lat są pokazane w typie w w. 12.,14. i 15.? Co przedstawia fakt, że twarz Daniela była piękniejsza i pełniejsza przy końcu 10. dnia odżywiania się jarzynami? Co oznacza symboliczna twarz, skomentuj 2 Kor. 4:6? Co przedstawia pozwolenie szafarza dane Danielowi, by nadal jadł jarzyny? Co przedstawia biegłość Daniela w wiedzy, snach i widzeniach?
(8) Czym był rok 1875 dla antytypicznego Daniela? Co następowało w przypadku brata Russella począwszy od 1872 r.? Co on zrozumiał w 1874 r. odnośnie do drugiego adwentu naszego Pana? Gdzie nasz Pastor zawarł te myśli i w jakiej ilości egzemplarzy traktat ten był rozpowszechniony? W jakim celu? Co błędne nauki adwentystów odnośnie do tych kwestii powodowały w umysłach wielu? Czego antytypem są takie wątpliwości i pytania w zgodzie z w. 18.? Co reprezentuje ich stawienie się przed królem? Gdzie zostały udzielone w antytypie odpowiedzi Daniela i jakim uznaniem się cieszyły w porównaniu z innymi naukami? Kogo przedstawia Daniel stojący przed królem i nominowany na urzędnika w Babilonie? Jaka była ocena jego nauk na wszystkie tematy?
(9) Co opisuje drugi rozdział Księgi Daniela? Czego nie będziemy podkreślać w naszym rozważaniu typu i antytypu Daniela, dlaczego? Do czego ograniczymy naszą uwagę odnośnie do typicznych zarysów Księgi Daniela? Co nasz Pastor podał, interpretując opis snu wyjaśnionego przez Daniela? Jaka jest historia opisana w drugim rozdziale Księgi Daniela? Co przedstawia historia opisana w drugim rozdziale Księgi Daniela typicznie? Jaki jest antytyp króla Nabuchodonozora? Czego Apostołowie właściwie uczyli w odniesieniu do budowy posągu? W którym momencie Królestwo Boże zniszczy królestwa tego świata? Co ten obraz w skrócie pokazuje i jak pogląd nauczany przez Apostołów przetrwał na przestrzeni wieków?
(10) Przez co zaciemnione zostały nauki Apostołów o Królestwie Bożym? Czego uczyło papiestwo w przeciwieństwie do posągu ukazującego je w glinie zmieszanej z żelazem w stopach i palcach u nóg? Co spowodowała papieska doktryna o Królestwie Bożym zgodnie z w. 5.? Czego i od kogo zaczęli domagać się nominalni chrześcijanie z początkiem okresu oświecenia? Co przedstawia brak umiejętności mędrców Nabuchodonozora, by przypomnieć jego sen i zinterpretować go? Co jest pokazane przez wydanie dekretu o zabiciu mędrców Babilonu? Kogo przedstawia Arioch i jakie było jego działanie w antytypie od 1785 r.? Jaki był od tego czasu wynik takiego działania? Co przedstawia Arioch szukający Daniela? Co przedstawia takt Daniela w postępowaniu z Ariochem oraz opisywanie przez tego ostatniego Danielowi wydarzeń w. 15.?
(11) Co przedstawia przyjście Daniela do króla i uzyskanie czasu na udzielenie odpowiedzi? Co reprezentuje przedstawienie przez Daniela tematu trzem przyjaciołom i prośba o ich modlitwy? Co jest pokazane w ujawnieniu przez Boga Danielowi snu Nabuchodonozora i wyjaśnienie jego znaczenia? Co przedstawia dziękczynienie Daniela z w. 19-23? A co życzenie Daniela, aby Arioch nie zabijał mędrców Babilonu? Co reprezentuje Arioch wprowadzający Daniela do króla w celu opowiedzenia królowi jego snu i wyjaśnienia znaczenia tego snu? Co pokazuje pytanie Nabuchodonozora o to, czy Daniel może przypomnieć mu jego sen i objaśnić ten sen? A co przypomnienie Nabuchodonozorowi przez Daniela, że jego mędrcy nie potrafili udzielić odpowiedzi na pytania króla? Co przedstawia przypisanie przez Daniela otrzymanej mądrości Bogu, a nie sobie?
Co pokazuje opowiedzenie i wyjaśnienie snu przez Daniela? W jaki sposób nasz Pastor wyrażał ten pogląd? Co przedstawia zaszczycenie i awansowanie Daniela przez króla? Co przedstawia Daniel pragnący awansu dla swoich trzech przyjaciół? A co zasiadanie przez Daniela w bramie królewskiej?
(12) W czym Daniel nie brał udziału? Co było częstym powodem zastanawiania się nad tą kwestią? Co w tej sprawie jest pewne i pomimo czego? Jakie światło na tę kwestię rzuca antytyp i co on pokazuje? Co jednak Daniel napisał i co przedstawia napisanie przez niego trzeciego rozdziału? Jak zatem nasz Pastor wypełnił antytyp Daniela?
(13) Do którego rozdziału Księgi Daniela przechodzimy i co ten rozdział zawiera? Do kogo odnosiło się wyjaśnienie snu przez Daniela? Co nasz Pastor wytłumaczył w P2, a czego tam nie podał? Jaka potrzeba wyjaśniania nie zachodzi obecnie i dlaczego? Co obecnie wyjaśnimy? Co przedstawiają w 4. rozdziale – omów kolejno: Nabuchodonozor? Zgrzeszenie przez niego pychą? Wyrok przeciw niemu? Wygnanie Nabuchodonozora? Jego doświadczenia przed rozpoczęciem się siedmiu lat? Jego doświadczenia w ciągu siedmiu lat? Wyzdrowienie króla z obłędu i powrót Nabuchodonozora do jego królestwa? Oddanie przez króla chwały czci i uwielbienia Bogu? Co do tej pory przedstawiliśmy i na co zwrócimy uwagę?
(14) Co przedstawia sen Nabuchodonozora? Kto ten pogląd przedstawiał i czy ma on swoich wyznawców? Co przedstawia prośba Nabuchodonozora według w. 6. i 7. o wyjaśnienie znaczenia snu? Do kogo była ona skierowana w typie i antytypie? Co przedstawia fakt, że mędrcy, praktykarze, Chaldejczycy i wieszczkowie nie potrafili wyjaśnić Nabuchodonozorowi jego snu? Co przedstawia pojawienie się Daniela na koniec? Jak Pismo Święte pokazuje antytyp Daniela? Co jest przedstawione przez opowiedzenie Danielowi snu, który śnił się Nabuchodonozorowi? Co przedstawia niepokój Daniela trwający przez jedną godzinę? Co przedstawia zapewnienie króla przez Daniela zgodnie z w. 19.? Co jest przedstawione w Danielu tłumaczącym Nabuchodonozorowi sen? Co powoduje wszelką pewność, że znaczenie antytypiczne snu podane powyżej jest właściwe?
(15) Co zawiera w swej treści piąty rozdział Księgi Daniela? Gdzie jest pokazany antytyp tego wyjaśnienia? Czego nie będziemy poniżej przytaczać, a co podamy? Kogo w tym rozdziale przedstawia Balsazar? Na co wskazuje liczba tysiąca książąt w w. 1.? Kogo przedstawiają żony i nałożnice króla? Co przedstawia uczta w w. 1? Co przedstawiają złote i srebrne naczynia i rozkaz przyniesienia tych naczyń na ucztę? Co przedstawia wlanie babilońskiego wina do tych naczyń? A co picie z tych naczyń przez ucztujących? Co przedstawiają palce ludzkiej ręki piszącej na ścianie? Co przedstawia ujrzenie przez króla części ręki, która pisała?
(16) Co przedstawia wielki niepokój króla na widok pisma na ścianie i z czym to było związane? Co kolejno przedstawiają: żądanie króla, aby przyprowadzono do niego mędrców Babilonu? Królewska nagroda w postaci szkarłatu, złotego łańcucha i stanowiska trzeciej osoby w królestwie? Niepowodzenie praktykarzy, Chaldejczyków i wieszczków w odczytaniu i wytłumaczeniu pisma? Wzrastający lęk Balsazara i jego książąt? Dlaczego wszyscy zaufani nauczyciele nie potrafili odczytać ani wyjaśnić rozgrywających się wydarzeń jako znaków czasu? Co zostało rozbite o skałę prawdy i objawione w tych wydarzeniach?
(17) Kogo przedstawia królowa i co ją szczególnie przekonało do wyjaśnień naszego Pastora? Co ich w tym przekonaniu szczególnie utwierdziło? Co spowodowało pojawienie się tych życzliwych czytelników na symbolicznej uczcie? Co jest antytypem rady królowej, aby posłać po Daniela w celu odszyfrowania pisma na ścianie? Co przedstawia przywołanie Daniela opisane w w. 12. i 13.? Co jest pokazane w przybyciu Daniela do króla? W jaki sposób przedstawiony jest szacunek nominalnego ludu Bożego dla brata Russella i przez co jest on okazany? Jakie wydarzenia w typie i antytypie są pokazane w wersetach 13-16? Co przedstawia oświadczenie Daniela w w. 17., aby król zatrzymał swoje dary lub aby obdarzył nimi kogoś innego? Co przedstawia gotowość Daniela, by odczytać i wytłumaczyć pisma według w. 17.?
(18) Czym Daniel poprzedził odczytanie i zinterpretowanie napisu na ścianie? Co Daniel przypomniał w w. 18-21? Jak nasz Pastor odniósł się do tej historii jako antytypu kazania Daniela? Czym to było dla pokolenia okresu Paruzji i dlaczego? Jakim było, ogólnie rzecz biorąc, postępowanie jednostek z tego pokolenia szczególnie widoczne w wodzach i ich organizacjach (w. 23.)? Co oni czynili i komu nie oddawali czci? Czym są nasycone pisma, kazania i wykłady naszego Pastora? Co Daniel wskazał w w. 24. i jak to zrealizował brat Russell w antytypie? Zrobienie czego było konieczne w typie i antytypie przed przeczytaniem i zinterpretowaniem napisu na ścianie i co potem nastąpiło?
(19) Co Daniel odczytał w pierwszej kolejności w kontraście do mędrców Babilonu? Co to przedstawia w odniesieniu do naszego Pastora? Co następnie uczynił Daniel i odpowiednio brat Russell w antytypie? Jaki jest antytyp wyjaśnienia przedstawionego przez Daniela w w. 26.? Co należy w związku z tym podkreślić odnośnie do wartości liczbowej słów zapisanych na ścianie? Jaki fakt jest pokazany w tych wydarzeniach uznanych za znaki czasów? Czego te znaki czasów dowodziły? Jaki jest antytyp wyjaśnienia TEKEL z w. 27.? Gdzie nasz Pastor szczególnie to przedstawił? Co stanowiło objawienie tych faktów? Co wykazało to ważenie na wadze? Co z tego wynika?
(20) Do jakiego pytania doprowadza nas porównanie w. 28. z w. 25.? Na co nasz Pastor zwrócił uwagę odnośnie do chrześcijaństwa? Na co więcej on wskazywał? Co również podkreślał on odnośnie do znaków czasów? Co one manifestowały? Co brat Russell uczynił, wyjaśniając antytyp napisu na ścianie? Jaka była niewątpliwie interpretacja którą podał nasz Pastor w przeciwieństwie do mędrców Babilońskich? Co potwierdza rozwój wypadków szczególnie od 1914 r.? Na co typem jest Daniel ubrany w szkarłatną szatę, w złoty łańcuch na szyi, uhonorowany urzędem trzeciego (religijnego) władcy w Babilonie? Co obrazuje uznanie Daniela za trzeciego (religijnego) władcę Babilonu? Co przedstawia śmierć Balsazara i przejęcie królestwa przez Dariusza?
(21) Co jest zawarte w 6. rozdziale Księgi Daniela? Kogo w tym rozdziale przedstawia Daniel i jak to jest pokazane w przesłaniu ilustracji w Kazalnicy Ludowej? Kogo przedstawia Dariusz? Kogo przedstawia królestwo w w. 1. oraz 120 starostów? Kogo reprezentują trzej książęta w w. 2.? Kto był głównym wodzem wśród tych trzech? Komu i dlaczego 120 starostów miało składać sprawozdanie w antytypie? Kiedy miało początek takie ułożenie spraw i co później sobą objęło? Co przedstawia fakt, że Dariusz przedkładał Daniela nad pozostałych książąt i starostów według w. 3.? Z jakiego powodu tak było? Co przedstawia zamiar króla, by postawić Daniela nad całym królestwem i czy to nastąpiło? Jakie powiedzenie ilustruje tę sytuację? Co czyniło dwóch książąt i 120 starostów w typie i antytypie oraz z jakim rezultatem? Jaki był według w. 5. wniosek tych mężów w typie i w antytypie?
(22) Co przedstawia zredagowanie przez dwóch książąt i 120 starostów dekretu według w. 6. i 7.? Jaki zwyczaj istniał w kościele nominalnym odnośnie do modlenia się do Jezusa i jak go uzasadniano? Co większość członków kościoła nominalnego praktykuje odnośnie do modlitwy i pomimo czego? Czym stał się dla zwolenników Trójcy antytrynitaryzm brata Russella? Co przedstawia proszenie króla Dariusza przez książąt i starostów, aby podpisał i zapieczętował dekret? Jakie przekonanie wzbudziło w nich przyzwolenie Jezusa, by kontynuowali swoje postępowanie? Czego Jezus nie uczynił ani bezpośrednio, ani pośrednio i co jest tego wyrazem?
(23) Co nas nie powinno dziwić, jeśli chodzi o oddawanie czci Dariuszowi i innym pogańskim władcom? Za jakie były uważane dekrety królewskie i jaka zasada to potwierdzała? Na co Daniel nie pozwolił według w. 10. i co to przedstawia? Co reprezentuje otwarte okno skierowane na Jerozolimę? Co przedstawia fakt, że Daniel na kolanach modlił się trzy razy dziennie do Boga? Co czynili wrogowie Daniela według w. 11. i jaki jest tego antytyp? Co przedstawia podstępne uzyskanie przez wrogów Daniela potwierdzenia ważności i niezmienności prawa według w. 12. i jaki to miało skutek w antytypie w zestawieniu z milczeniem Jezusa?
(24) Co w symbolach biblijnych przedstawia dół? Czyja historia potwierdza ten pogląd i jaki jest jej antytyp? Jaki jeszcze typ to pokazuje i co to przedstawia? Co przedstawia wrzucenie kogoś do dołu z lwami i co przedstawiają lwy? Co przedstawiają spiskowcy donoszący Dariuszowi na Daniela (w. 13.)? Czego typem są starania Dariusza o uwolnienie Daniela z jaskini lwów (w. 14.)? Co jest pokazane w natarczywości typicznych spiskowców pokazanej w w. 15.? A co w ich twierdzeniu o niezmienności prawa? Co jest pokazane w ustąpieniu króla pod wpływem tych żądań? Na co wskazuje wrzucenie Daniela do dołu z lwami oraz ufność króla, że Bóg wybawi Daniela? Co przedstawia kamień położony na otworze wejściowym do dołu (w. 17.)? Jaki był skutek działania opatrzności na naszego Pastora? Co jest pokazane przez zapieczętowanie kamienia sygnetami?
(25) Jaki był rezultat tej sytuacji dla oszczerców? Co po pierwsze uczyniły intrygi wodzów kościoła nominalnego? Co uczyniły po drugie i dlaczego żona brata Russella wystąpiła o rozwód, co mu przypisywała i co z tego wynikło pomimo tego, że jej roszczenia były bezpodstawne? Co te intrygi spowodowały po trzecie? Co po czwarte? O co wrogowie naszego Pastora oskarżyli go w 1911 r., wykorzystując gazetę Brooklyn Eagle? Co oni dodali do tych głównych oszczerstw i czym te oskarżenia były w typie i antytypie?
(26) Co przedstawiają w w. 18.: post, żałoba i bezsenność króla? Co przedstawia 30 dni z w. 12., czym się charakteryzuje zapoczątkowanie, a czym zakończenie tych dni w przypadku Onego Sługi? Czym był wczesny ranek z w. 19. i co jest pokazane w Dariuszu spieszącym do jaskini lwów? Co pokazuje pytanie Dariusza w w. 20. – czy Bóg Daniela zdołał go wybawić? Czym, wśród tych niekończących się przykrości i utrapień, wielokrotnie niepokoili się bracia w odniesieniu do naszego Pastora? Co ilustrują pierwsze słowa Daniela w w. 21.: „Królu, żyj na wieki”? Co pokazuje w antytypie przekonanie Daniela, iż swoje ocalenie zawdzięcza łasce Bożej (w. 22.)? Jakie nie było wyzwolenie naszego Pastora, a czego ono dotyczyło w odniesieniu do nowego stworzenia? Jakie cechy charakteru nowego stworzenia ujawniły się w miejscu ich przeciwieństw w tym doświadczeniu? Czego nie doznało jego nowe stworzenie i pomimo czego, zgodnie z w. 22.? Co było tego powodem w typie i antytypie? Co przedstawia przekonanie Daniela, że nie wyrządził królowi zła i dlaczego?
(27) Co przedstawia radość króla w w. 23.? Co przedstawia rozkaz uwolnienia Daniela i wydobycie go z dołu z lwami? Jaki był tego skutek w antytypie? Jaką decyzję wydał sąd na koncern prasowy i jaki był skutek nałożenia na ten koncern kary w odniesieniu do brata Russella? Co spowodowało przedstawienie decyzji sądu innym wydawcom, którzy prowadzili podobne kampanie oszczerstw? W jaki sposób przedstawiano brata Russella szerokiej publiczności? Za kogo go wtedy uważano? Jak to publiczne uznanie brata Russella stało się widoczne podczas Wystawy Panama-Pacific i jak był później wszędzie przyjmowany? Co uczyniła wiara Daniela i co odpowiednio uczyniła wiara naszego Pastora? Jak Ap. Paweł odnosi się do tej kwestii w Żyd. 11:33? W jakich okresach większe zaszczyty (w. 28.) były udziałem Daniela i naszego Pastora?
(28) Co przedstawia rozkaz króla, by spiskujących książąt i starostów wraz z ich żonami i dziećmi wrzucić do dołu z lwami (w. 24.)? Co przedstawia wrzucenie tych pierwszych do dołu z lwami? Jakie powiedzenie się wtedy wypełniło? Co przedstawiają lwy, w których mocy znalazło się dwóch książąt i 120 starostów? Co pokazuje rozszarpanie tych dostojników przez lwy? W jakim tempie działo się to w typie i antytypie? Jaką była siła charakteru naszego Pastora w porównaniu ze słabościami charakterów jego oszczerców? Co przedstawia dekret Dariusza (w. 26.)? Co będzie przedmiotem tego ogłaszania na okres Tysiąclecia i wobec kogo?
(29) Jaka różnica występuje między rozdziałami 1-6 a 7-12 Księgi Daniela i na czym ona polega? Czego nie zamierzamy w tym artykule wyjaśniać i dlaczego? Jaki typ pragniemy przedstawić i gdzie on występuje? Dlaczego jest to możliwe? Jaka jest zawartość 7. rozdziału Księgi Daniela? Kogo przedstawia Daniel, mający te wizje? Czego wtedy brat Russell jeszcze dokładnie nie rozumiał (w. 15. i 16.)? Od kogo według wersetów 16-27 Daniel otrzymał wyjaśnienie i jak to odbywało się w antytypie? Co przedstawia zasmucenie Daniela przez widzenie i wydarzenia jakie ono zwiastowało (w. 28.)? Co przedstawia zmienienie się twarzy Daniela, co twarz przedstawia w Piśmie Świętym? Co przedstawia zachowanie przez Daniela widzenia w sercu?
(30) Jakie wydarzenia teraz przytoczymy? Jakie wrażenie wywarło na bracie Russellu niewłaściwe zastosowanie czasu proroczego przez adwentystów? Co brat Russell uczynił wobec błędnych nauk adwentystów i co było powodem tego, że tak uczynił zgodnie ze swym zrozumieniem drugiego adwentu? Jakie było to zrozumienie? Do jakiego błędu odnośnie do chronologii on się posunął? Czym było takie postępowanie i czemu w zamierzeniu miało ono służyć? Co nasz Pastor uczynił, aby zwalczać te błędy? Jak długo on trwał w błędzie i ośmieszał chronologię proroczą? W jaki sposób Pan prowadził go do poznania prawdy na temat chronologii? Z jakim nastawieniem zaczął on czytać artykuł w otrzymanym czasopiśmie? Co brat Russell zauważył w artykule brata Barboura?
(31) Od kogo brat Barbour otrzymał list, w którym były opisane doświadczenia autora listu związane z chronologią podobne do doświadczeń brata Barboura? Co autor listu uczynił odnośnie do Mat. 24. i co tam zauważył? Co jeszcze dostrzegł on przez porównanie Mat. 24:38,39 z Łuk. 17:26,27? Jakie pytanie autor tego listu zadał bratu Barbourowi, uznając bezbłędność chronologii? Jakie ostrożne przypuszczenie wyraził brat Barbour w swoim artykule na podstawie otrzymanego listu? Co brat Russell po raz pierwszy zrozumiał po przeczytaniu tego artykułu? Jakie pytanie zrodziło się w umyśle brata Russella uznającego niewidzialność naszego Pana w Jego drugim adwencie, od jakiego czasu on to uznawał? Jaki skutek odnośnie do chronologii wywarło na nim przekonanie wynikające z tego pytania? Co w tym duchu zaczął czynić? Gdzie brat Russell zorganizował spotkanie z bratem Barbourem i w jakich okolicznościach? Jakim znamiennym czynem było poproszenie brata Barboura o spotkanie w Filadelfii i dlaczego?
(32) Co brat Russell i brat Barbour czynili wieczorami tego lata? Co brat Barbour wyjaśniał bratu Russellowi? Jakie prawdy brat Russell przedstawiał bratu Barbourowi? Co można w związku z tym zauważyć? Od kogo pochodziły prawdy, które brat Barbour podał bratu Russellowi? Co przytoczone fakty obnażają odnośnie do brata Barboura? Jaką ilość prawd wcześniej zrozumianych brat Russell podał bratu Barbourowi w porównaniu z prawdami, które otrzymał od niego? Czego ten fakt wówczas nie dowodził? Dlaczego? Kiedy brat Russell stał się Onym Sługą? Jaką cechę okazał brat Russell w przeciwieństwie do brata Barboura? Co brat Russell okazał wobec brata Barboura? Pomimo tych faktów, co nasz Pastor zawsze odczuwał wobec brata Barboura? Dlaczego wspominamy o tych faktach?
(33) Jakie wydarzenia opisuje ósmy rozdział Księgi Daniela i jakie są ich antytypy? Czego nie będziemy badali w tym rozdziale, a na czym skupimy naszą uwagę? Jakiego imperium nie dotyczy wizja Daniela z rozdziału 8., a jakiego dotyczy? Kiedy rozpoczyna się okres 2300 dni z w. 14. oraz 490 dni z Dan. 9:24? Czego dotyczy pytanie z w. 13. i co trzeba uczynić, żeby zrozumienie tego tekstu było prawidłowe? Co pokazuje podana tam odpowiedź? Kiedy te dni się rozpoczynają i z czym jest tożsamy ich początek, kiedy on przypada? Na co było przeznaczone 490 dni z Dan. 9:24, z czym się one pokrywają i co potwierdzają? Czego nie zawiera 9. rozdział Księgi Daniela? Do czego te 490 dni nie mogą się odnosić i co w tym przypadku nie ma znaczenia? Z jakiego powodu te 490 dni musi być wyodrębnione z 2300 dni widzenia z rozdziału 8.? Dlaczego widzenie i proroctwo z Dan. 9:24 musi odnosić się do widzenia z 8. rozdziału i kto jest jego głosicielem? Co obalają przedstawione argumenty odnośnie do 2300 dni? Co przedstawia przebywanie Daniela w Susan, jakie jest znaczenie tego słowa i to, że w tym czasie otrzymał on widzenie zgodnie z w. 2.? Co przedstawia rzeka Ulaj i wizja Daniela przy tej rzece według w. 3–12? Jakie zarysy prawdy zrozumiał nasz Pastor w tym okresie?
(34) Kogo przedstawia Daniel słyszący, jak pierwszy święty mówił (w. 13.)? Kim był pierwszy święty? Kogo przedstawia drugi święty z w. 13.? Czego zrozumienie przez brata Russella jest pokazane w w. 13., gdy Daniel słyszał, jak drugi święty pytał pierwszego o czas trwania wizji i jej główne zarysy? Który ze świętych dał odpowiedź Danielowi w w. 14.? Co to oznacza w antytypie, jeśli chodzi o wyjaśnienie znaczenia 2300 dni? Co przedstawia pragnienie Daniela, aby zrozumieć to widzenie zgodnie z w. 15.? Kogo przedstawia Gabriel i co on uczynił? Czyim głosem był głos ludzki z w. 16. i co on podał w celu zrozumienia prawd przez brata Russella?
(35) Co przedstawia zbliżenie się Gabriela do Daniela w w. 17.? Co przedstawia miejsce, w którym stał Daniel? Co oznacza w antytypie przestraszenie się Daniela w czasie spotkania z Gabrielem? Co jest pokazane w tym, że Daniel padł na twarz przed Gabrielem? Co Gabriel powiedział Danielowi i jak to przebiegało w antytypie? Co przedstawia głęboki sen Daniela leżącego twarzą do ziemi (w. 18.)? A co dotknięcie Daniela przez Gabriela? Jaki skutek to wywarło na bracie Russellu? Co przedstawia to, że Daniel stanął prosto, podtrzymany przez Gabriela? Co przedstawia obietnica Gabriela dana Danielowi (w. 19.)? W czym to zostało wyrażone wobec brata Russella i jaki był tego efekt? Co przedstawia wyjaśnienie podane przez Gabriela w w. 20-26? Co jest pokazane w chorobie Daniela (w. 27.)? A co przez podniesienie się Daniela po chorobie i wykonywanie pracy dla króla? Co przez zdziwienie Daniela widzeniem? Co reprezentuje fakt, że w typie nikt nie zrozumiał wizji?
(36) Co zawiera dziewiąty rozdział Księgi Daniela? Co przedstawia przebywanie Daniela w Babilonie podczas rządów Dariusza? Co jest pokazane w zrozumieniu przez Daniela okresu spustoszenia Jerozolimy i na podstawie czego? – omów przytoczone wersety Pisma Świętego. Kiedy Daniel zrozumiał, że czas wyswobodzenia ludu oraz odbudowy świątyni i miasta był bliski i co jest w tym pokazane? Co u Daniela spowodowała świadomość bliskości wyzwolenia i dla jakich celów? Co podobnego miało miejsce w przypadku brata Russella? Co jest pokazane w antytypie przez Boskie poselstwo Gabriela do Daniela z zapewnieniem odpowiedzi na jego modlitwy?
(37) W zakres jakich równoległości wchodzi proroctwo Daniela o 70 tygodniach według w. 24-27? Jaki okres w antytypie obejmuje 70 tygodni? Rezultatem których grzechów Izraela były klęski, które spustoszyły go pod koniec Wieku Żydowskiego? Jak ta sprawa przedstawia się w antytypie? Dlaczego wydarzenia zapoczątkowane modlitwą Daniela wchodzą w zakres równoległości jako poprzedzające 70 tygodni? Jaki okres obejmuje to w typie i antytypie, znajdując wyraz w wydarzeniach poprzedzających 70 tygodni? Co zgodnie z tym seria wydarzeń od 537 r. p.n.e do 73 r. n.e. pokazuje w antytypie? Jaki wniosek z tego wypływa odnośnie do antytypicznego Gabriela i zastosowania tego proroctwa w antytypie? Gdzie wcześniej podaliśmy te myśli i co potwierdzimy?
(38) Kogo przedstawia Gabriel w wersetach 21-26? Kto był pierwszym z tych braci i co on wyjaśnił bratu Russellowi? Kto był drugim? Kto był trzecim i czwartym bratem i co ci bracia wyjaśnili? Co i kiedy piąty brat wskazał bratu Russellowi odnośnie do okresu czasu żęcia i z jakim skutkiem? Na czym były oparte przypuszczenia brata Russella i do jakiego błędnego wniosku prowadziły? Co piąty brat wskazał bratu Russellowi odnośnie do równoległości z Apostołami i w jakim czasie? Co on wyjaśnił bratu Russellowi w 1915 r.? Co przedstawia pospieszne przybycie Gabriela do Daniela? Co przedstawia przybycie Gabriela do Daniela podczas ofiary wieczornej? A co dotknięcie Daniela przez Gabriela i jego zapewnienie podane Danielowi?
(39) Co przedstawia natychmiastowa odpowiedź przygotowana przez Boga na modlitwę Daniela? Co Gabriel trzykrotnie powiedział Danielowi i co to ilustruje? Jak to jest pokazane w imionach Eldad i Dawid oraz w odniesieniu do jakich stanowisk? Co autor powiedział do brata Russella jesienią 1903 r. i jaka była odpowiedź brata Russella? Do czego Gabriel zachęca Daniela w w. 23. i z czego można to wywnioskować oraz czego to jest dowodem? Co bezspornie zauważamy odnośnie do 2300 dni i jakie twierdzenie to obala? Kogo wyobraża Gabriel zachęcający Daniela do rozważenia wizji?
(40) Co obecnie krótko przedstawimy i w jakiej kolejności? Co podał brat Barbour jako pierwszy latem 1876 r. ? Jakie było pierwsze porównanie, które on podał? Co Barbour następnie zestawił? Z czym zestawił on przedwczesny pierwszy adwent rozumiany jako narodzenie Jezusa w październiku 2 r. p.n.e.? Z jakich dwóch powodów brat Miller podał październik 1843 r., a następnie październik 1844 r. jako daty drugiego adwentu? Co następnie Barbour porównał w odniesieniu do drugiego adwentu w 1874 r.? Jaką równoległość podał on ostatecznie? Co zasugerował bratu Russellowi inny brat i co to oznaczało?
(41) Jakie kolejne uzupełnienia równoległości podali bracia John i Morton Edgarowie? Gdzie one zostały opublikowane? Co wyjaśnili bracia Edgarowie jako część antytypicznego Gabriela? Jakie z tych równoległości przedstawimy i gdzie o innych można przeczytać? Z czym bracia Edgarowie porównali położenie fundamentu świątyni przez Zorobabela? Z czym następnie zestawili oni wznowienie prac przy świątyni przez Zorobabela w 522 r. p.n.e.? Na jaką analogię odnoszącą się do czteroletniej pracy Zorobabela przy ukończeniu świątyni, wskazali potem? Z czym porównali reformatorską pracę Ezdrasza w Izraelu zapoczątkowaną w 468 r. p.n.e.? Do czego przyrównali odbudowanie murów Jerozolimy przez Nehemiasza w 455 r. p.n.e.? Jakie są powyżej zaprezentowane równoległości? Gdzie znajdują się rozmaite wykresy, także i te dotyczące równoległości? Co brat Russell uczynił, gdy zostały mu one wszystkie przedstawione?
(42) Co podał piąty brat począwszy od jesieni 1903 r.? Jak była opublikowana pierwsza równoległość? Na co wskazywały wydania P2 przed 1904 r. i co to spowodowało? Na czym polegała korekta? Jak tę poprawkę wprowadzono do P2 i mimo czego? Jaki skutek spowodowało zastosowanie korekty, co brat Russell wcześniej utrzymywał i na podstawie czego? Jakie rozróżnienie nie było rozpoznane przed 1912 r. i co brat Russell zrozumiał w tej sprawie? Czego jeszcze przyczyną stała się ta korekta? Na co piąty brat zwrócił uwagę brata Russella w 1910 r.? Gdzie zostały zaprezentowane niektóre z tych równoległości, a kiedy zostaną przedstawione inne, w jakim opracowaniu? Jakie równoległości i w jakiej ilości wskazał piąty brat bratu Russellowi? Na jakie równoległości zwrócił on uwagę brata Russella w tym samym czasie i gdzie one są opisane? W jaki sposób piąty brat powiązał wydarzenia z kampanii 1915 r. i z oblężenia Jerozolimy w 70 r.? Kto w tych wydarzeniach stanowił równoległość i jak ona się uwidaczniała? Czego dowodzą przytoczone fakty dotyczące równoległości?
(43) Co obecnie zbadamy? W jaki sposób przeprowadzimy to badanie? Co zawiera dziesiąty rozdział Księgi Daniela i co jest potrzebne, by zrozumieć podane tam antytypy? Co przedstawia zdaniem autora trzytygodniowy smutek Daniela (w. 2.)? Co symbolizują trzy dni następujące po trzytygodniowym poście? Co przedstawia powstrzymywanie się Daniela od jedzenia przez trzy tygodnie? A co nienamaszczanie się Daniela olejkiem przez trzy tygodnie? Czego to nie oznacza i dlaczego? Do czego posłużył tutaj typ Daniela? Jakie prawdy w tym czasie przyjmował brat Russell wg w. 4. i jak wskazuje na to porównanie dotyczące rzeki Chydekel? Przez kogo Szatan wylał te ostre i srogie prawdy? Jak prawa człowieka zostały przedstawione w ich opracowaniach i kiedy je później wdrożono? Co zostało zaatakowane z taką samą mocą? Jakich wyrażeń użyli Wolter i Diderot? Jaki był stosunek brata Russella do prawd podanych przez tych sześciu ludzi i jak to jest pokazane w typie? Co brat Russell otrzymał w ciągu tych siedmiu lat, lecz jakie te prawdy nie były? Jaki stan pokazuje fragment z Dan. 10:4-19 i jakiego okresu to dotyczy?
(44) Kogo zobaczył Daniel i co to przedstawia (w. 5.)? Kim prawdopodobnie był „Mąż niejaki”? Dlaczego możemy wysnuć takie przypuszczenie i jak to pokazują przytoczone teksty Pisma Świętego? Kogo w tym rozdziale przedstawia „Mąż niejaki”, a kogo Michał? Jak to pokazuje w. 13.? Z czego wynika fakt, że Gabriel przedstawia naszego Pana? Co ilustruje lniana szata? Co przedstawiają biodra przepasane szczerym złotem z Ofir? Co przedstawia jego ciało (w. 6.), w czym to jest pokazane? A co jego twarz jak błyskawica? Jak to pokazuje 2 Kor. 4:6? Co przedstawiają jego oczy jak płonące lampy? A co ramiona i nogi w kolorze polerowanej miedzi? Co przedstawia jego głos jak głos mnóstwa? Co przedstawia dostrzeżenie wizji tylko przez Daniela? Jaki skutek na członków zboru, do którego należał wówczas brat Russell, wywarło jego zainteresowanie tymi zagadnieniami? Co oni uważali w tej sprawie? Co uczynili, gdy brat Russell zainteresował się proroctwami czasowymi? Dlaczego to uczynili i jak to jest pokazane w w. 7.?
(45) Co ilustruje samotność Daniela pokazana w w. 8.? Co przedstawia osłabienie Daniela (w. 8.)? Co reprezentuje fakt, że uroda Daniela została zniszczona i jak jest przetłumaczone to samo słowo w Iz. 53:2, które użyte jest w w. 8.? Co symbolizuje słabość Daniela (w. 8.)? Co jest zilustrowane w w. 9. przez usłyszenie głosu Gabriela przez Daniela? Co reprezentuje głęboki sen Daniela (w. 9.)? Co jest pokazane w tym, że Daniel spał, leżąc twarzą do ziemi? Co reprezentuje ręka, która dotknęła Daniela (w. 10.)? A co podniesienie Daniela przez tę rękę i postawienie go na kolanach i dłoniach (w. 10.)? Co reprezentuje oznajmienie Danielowi, że jest on bardzo kochany (w. 11.)? A co zachęcenie Daniela przez Gabriela, aby zrozumiał jego słowa? Co reprezentuje Gabriel zachęcający Daniela, aby powstał (w. 11.)? Co jest pokazane w tym, że Daniel drżąc, podniósł się i stanął wyprostowany?
(46) Co jest przedstawione przez Gabriela dodającego odwagi Danielowi (w. 12.)? Co Gabriel oznajmił Danielowi w w. 12.? Czego to jest typem? Co obrazuje przybycie Gabriela w w. 12.? Kogo przedstawia książę Królestwa Perskiego (w. 13.)? Co jest pokazane w sprzeciwianiu się przez 21 dni księcia Królestwa Perskiego przyjściu Gabriela z pomocą Danielowi? Jakie pytanie w związku z tym się nasuwa? Kiedy odpowiedź na to pytanie stanie się jasna? Jakich metod używał Szatan w sprzeciwianiu się Jezusowi, by oświecił brata Russella? Co jednak czynił Jezus jako mistrz strategii, aby brat Russell został oświecony odpowiednimi prawdami? Kiedy te prawdy otrzymał brat Russell? Co tym sposobem Jezus uczynił, by zdobyć i zniszczyć twierdzę niewiary w sercu brata Russella?
(47) Jak powinien być przetłumaczony przytoczony fragment z w. 13.? Dlaczego to tłumaczenie jest całkowicie poprawne i jak to wynika z Kol. 1:15-17? Kogo reprezentuje Michał i z czego to wynika? Kogo wyobraża Michał wspierający Gabriela i dla jakiego celu? Co jest pokazane w przetrwaniu przez Gabriela oporu króla Persji? Jak tłumaczenie Ginsberga przedstawia tę część zdania z w. 13. i co mogłoby to przedstawiać? Dlaczego taka interpretacja nie byłaby prawdziwa na podstawie zgodności z antytypem? Co przedstawia zapewnienie Gabriela dane Danielowi, że przyszedł, aby objawić mu los jego ludu? W jakim z dni to miało nastąpić i jak to pokazuje poprawność tłumaczenia Żyd. 1:2 wg Diaglotta i A.R.V.? Co czynią zawstydzeni ludzie? Co w tym względzie uczynił Daniel? Co to oznacza w antytypie? Co dotąd opisuje 10. rozdział Księgi Daniela w antytypie?
(48) Co jest przedstawione w w. 16.? O czym autor przypomina? Kogo w w. 16. przedstawia ten podobny do synów ludzkich? Co oznacza dotknięcie ust Daniela wg w. 16. w antytypie? Jaki był skutek dotknięcia ust Daniela i co to reprezentuje w antytpie? Co jest wyrażone w w. 17. odnośnie do odczuć Daniela i jak to przebiegało w antytypie?
(49) Co przedstawia dotknięcie Daniela po raz trzeci i wzmocnienie go zgodnie z w. 18.? Co ukazuje 10. rozdział Księgi Daniela w odniesieniu do brata Russella? Jaki był pierwszy etap przedstawiony w w. 10.? Drugi etap wg w. 16.? Trzeci etap wg w. 18.? Co przedstawia ponowna zachęta Gabriela skierowana do Daniela w w. 19.? Jaka była samoocena naszego Pastora i jak to jest przedstawione w w. 16. i 17.? Do czego ten fakt się przyczynił i czym został spotęgowany, co było w związku z tym potrzebne? Jaki skutek na Danielu wywarło zapewnienie go, że jest bardzo kochany przez Boga, pokazane w zapewnieniu, które otrzymał Daniel zgodnie z w. 19.? Jak to przebiegało w antytypie? Na jakie teksty biblijne prawdopodobnie została zwrócona uwaga brata Russella?
(50) W jaki sposób zachęta przedstawiona w w. 19. stała się wzmocnieniem i pocieszeniem w typie i antytypie? Co Daniel docenił wg w. 19. i jaki był tego skutek? Jak to się wypełniło w antytypie? Jaki był cel pytania postawionego Danielowi przez Gabriela w w. 20.? Jak to się wypełniło w antytypie? Co powinniśmy zauważyć odnośnie do wersetów Dan. 10:20-12:5? Jaki kontrast występuje, jeśli chodzi o Gabriela, między rozdziałami 8. i 9. Księgi Daniela a 10-12 i co to obejmuje w antytypie? Jakie fragmenty Księgi Daniela 10:20-12:4 pominiemy, dlaczego i gdzie rozpoczniemy nasze dalsze badanie?
(51) Co przedstawia opis zawarty w Dan. 12:5,6? Jakie pytanie zostało zadane mężowi w lnianej szacie? Ilu mężów przedstawiają powyższe wersety w typie i antytypie? Jakie pytanie stawia obecnie autor? Co oznaczało stanie po tej stronie rzeki prawdy wypływającej z ust węża? Kto był pierwszym po reformacji, a przed 1748 r. zgłębiającym zagadnienia związane z proroctwami czasowymi? Z jakich trzech ważnych dzieł jest znany ten brat, jako czołowy chrześcijański uczony swoich czasów? Omów każde z nich oddzielnie. Co jest związane z naszym omówieniem w pkt. 3. dzieł opracowanych przez br. J. A. Bengela? Czego wyrazem są badania br. J. A. Bengela, by znaleźć odpowiedź na pytania: jak długo będą trwać rządy zła oraz kiedy rozpocznie się panowanie Chrystusa? W jaki sposób on zadał pytanie z w. 6. : „Kiedyż przyjdzie koniec tym dziwnym rzeczom”? Jak pisma i kazania brata Bengela działały na zainteresowanie tymi tematami w Niemczech i do czego pobudziły brata Wolfa, kim był brat Wolf? Kogo zatem nasz Pastor widział na drugim brzegu rzeki w antytypie?
(52) Kim był mąż stojący na tym samym brzegu rzeki co brat Russell? Z czego wynika, że to nie brat Barbour zadał pytanie z w. 6.? Co jest powodem, dla którego brat Barbour jest włączony w ten obraz? Kim był mąż w szacie lnianej stojący nad rzeką w antytypie? Jakiej odpowiedzi brat Miller udzielił na pytanie postawione przez brata Bengela zgodnie z w. 7.? Co najprawdopodobniej przedstawia stanie nad wodą? Co przedstawia lniana szata, w którą ten mąż był ubrany? A co podniesienie przez niego obu rąk ku niebu? Co przedstawia przysięga na Boga? A co ujrzenie przez Daniela widzenia opisane w w. 5-7?
(53) Co jest pokazane w tym, że Daniel nie pojmował różnych szczegółów z wyjaśnień Gabriela oraz w tym, że prosił o ich wytłumaczenie? Co wynika z odpowiedzi Gabriela (w. 8.)? Co w podobny sposób Pan pozwolił zrozumieć bratu Russellowi i jakiej bardzo ważnej lekcji mu udzielił? Jakiej lekcji nasz Pan udziela w w. 10. bratu Russellowi i odnośnie do czego? Jaką korzyść przyniosła bratu Russellowi ta udzielona przez Pana pomoc? Czym nie miał się martwić? Kogo rozumiemy przez bezbożnych? Gdzie? Czego dowodem było przyjęcie przez kogoś prawdy i jaki powinien być tego skutek? Jakimi te dwie lekcje okazały się dla naszego Pastora?
(54) Jakie zarysy wizji nie były dane Danielowi do zrozumienia, a na co została zwrócona jego uwaga? Na co wskazuje powiązanie między w. 10. a w. 11-12? W jaki sposób to powiązanie między w. 10. a w. 11-12 pokazuje właściwe znaczenie wyrażenia, że mądry zrozumie nawet znaczenie 1290 dni przez ustanowienie obrzydliwości spustoszenia? Kiedy mądrzy żyjący w czasie końca w różnym stopniu mieli zrozumieć zarysy czasowe i w jakich okresach? Kiedy zgodnie z tym rozpoczyna się pierwszy okres i jaka była w tym rola brata Millera? Co następnie zostało Danielowi objawione w w. 12. odnośnie do pełniejszego zrozumienia przez mądrych? Co przedstawia podanie przez Gabriela tych zarysów Danielowi? Co w antytypie Pan sprawił w odniesieniu do zrozumienia przez brata Russella rozpoczęcia się pierwszego z tych okresów i nadejścia drugiego z tych okresów? Czego, w związku z tym, dowodzą pisma brata Russella, a szczególnie jego wyjaśnienia dni i tygodni w P2 i P3?
(55) Czego nie oznacza, a co oznacza polecenie Gabriela skierowane do Daniela w w. 13., aby szedł swoją drogą aż do końca? Jak to się wypełniło w antytypie? Co oznaczało stwierdzenie „aż odpoczniesz” w typie i antytypie? Jak te myśli są poparte przez Rzym. 6:3-11? Co przepowiadają Danielowi słowa „zostaniesz w losie twoim”? Czego wyrażenie „aż do skończenia dni” nie oznacza, z jakiego powodu i co ono oznacza? Co nastanie tego czasu oznacza dla brata Russella?
(56) Co poniżej wyjaśnimy? Jaki nadzór i jaką kontrolę będzie sprawował brat Russell jako indywidualny Eleazar Tysiąclecia? Jak to pokazują przytoczone teksty Pisma Świętego? Ilu Eleazarów było podczas Wieku Ewangelii? Jakiego rodzaju oni byli Eleazarami? Ilu Eleazarów i jakiego rodzaju będzie podczas Tysiąclecia? Jaki nadzór będą sprawowali obaj Eleazarowie podczas Tysiąclecia? Jaka różnica wystąpi pomiędzy sprawowaniem nadzoru przez zbiorowego Eleazara, a sprawowaniem nadzoru przez indywidualnego Eleazara podczas Wieku Tysiąclecia? Jak pokazują to przytoczone teksty Pisma Świętego? Czego wymownym dowodem jest przyznanie bratu Russellowi tego urzędu, jak to jest widoczne u Mat. 20:23? Co dzięki temu możemy zrozumieć w odniesieniu do pracy brata Russella w relacji do pracy Pana Jezusa? Jak proroczo i typicznie jest to przedstawione w różnych księgach Starego i Nowego Testamentu? Z jakich względów autor wyraża zadowolenie, że powyższe myśli o Danielu w typie i antytypie zostały przedstawione braciom w 1934 r.? Jakie jest życzenie autora wobec pamięci o bracie Russellu?