Epifaniczny tom 9 – rozdział 6 – str. 363
Niektóre krótkie typy opisujące Posłańca Paruzji
kiedy używana jest symbolika wojskowa. W obrazie Kapłanów te same nauki są przedstawione przez czasze, jak to zostało pokazane w rozdz. 2. Jeżeli zbadamy fakty związane z rozważaną sprawą, dojdziemy do wniosku, że główną literacką walką naszego Pastora była ta, przeciw nauce o wiecznych mękach, a następną pod względem wielkości była ta, przeciw doktrynie o świadomości umarłych. Spustoszenie, jakie spowodował wśród sekciarzy przez swoje pisma o wiecznych mękach jest przedstawione przez Jasobama zabijającego włócznią ośmiuset Filistynów za jednym razem, a pogrom, jakiego dokonał przez swoje pisma wśród sekciarzy nauczających o świadomości umarłych, jest przedstawiony przez Jasobama zabijającego włócznią trzystu Filistynów za jednym razem. Zauważamy, że Abisaj także zabił włócznią trzystu (2Sam. 23:18,19; 1Kron. 11:20,21). Wierzymy, iż on przedstawia naszego umiłowanego i uświęconego brata Johna Edgara, a jego włócznia przedstawia jego broszurę pt. Gdzie są umarli, która całkowicie obnaża błędy nauczycieli doktryny o świadomości umarłych. To na podstawie tej pracy brata Edgara byliśmy częściowo zdolni zrozumieć, że podniesienie włóczni przez Jasobama przeciwko trzystu przedstawia literacką aktywność naszego Pastora przeciw nauce o świadomości umarłych jako odrębnej od jego literackiej walki przeciw doktrynie o wiecznych mękach – kwestii, którą przez skojarzenie mogliśmy zrozumieć i która była przedstawiona przez zabicie włócznią ośmiuset Filistynów przez Jasobama.
(4) Kiedy spojrzymy na tytuły dzieł dyskusyjnych naszego Pastora o wiecznych mękach oraz o świadomości umarłych i uważnie przestudiujemy ich treść, to z łatwością zauważymy, że w zakresie tych dwóch tematów dokonał więcej spustoszenia wśród sekciarzy (antytypicznych Filistynów) niż w zakresie jakichkolwiek innych tematów, których oni bronili. Jego główne pisma na te tematy były następujące: dwie broszury o piekle i spirytyzmie, duża część Tomów, np. P5, rozdz. 12