Epifaniczny tom 9 – rozdział 6 – str. 372

Niektóre krótkie typy opisujące Posłańca Paruzji

z tym nowo znalezionym skarbem? Gorączkowy pośpiech, jaki wcześniej odczuwał, opuścił go. Zamiast opublikować natychmiast swoje wnioski lub powiadomić o tym braci, zwołał naradę z wybitnymi braćmi i podczas ośmiodniowej dyskusji podzielił się z nimi tym, co później napisał w Cieniach Przybytku. Opowiedział braciom zebranym na tej naradzie o swoim doświadczeniu z lękiem, o walce z demonami, o swoich modlitwach i badaniach, o tym, jak walczył, aby przebić się, jak się okazało, przez obóz antytypicznych Filistynów, walczących przeciw Okupowi za namową demonów. Wybitni bracia zostali, poza p. Patonem, przekonani przez podaną na ten temat prawdę, zaczęli głosić ją innym. Podczas gdy p. Paton widocznie zazdrosny, że Pan wyróżnił brata Russella, a nie jego, tak dużą ilością postępującej prawdy, stał się niezadowolony, a jego niezadowolenie narastało do tego stopnia, że dwa lata później – jesienią 1881 r. – odrzucił Okup w przesiewaniu niedowiarstwa, silnie popierając wypaczenie Okupu i błąd uniwersalizmu nauczanego obecnie przez Concordant Versionism („Błędny system religijny, którego zwolennicy są uniwersalistami najgorszego rodzaju. Założycielem tego systemu był pan A. E. Knoch, a jego błędy wśród ludu bożego szczególnie rozpowszechniał pan F. H. Robison” [TP 1962, s. 124] – przyp. tłum.).

      (13) Po naradzie z wybitniejszymi braćmi brat Russell nauczał na ten temat przed zgromadzeniem Allegheny, gdzie najpierw ta prawda spotkała się z niechęcią, ale później nastąpiło jej serdeczne przyjęcie i głoszenie. W lutym 1880 r. w Strażnicy (zobacz przedruki Strażnic, s. 72,73) pojawił się pierwszy artykuł z wyjaśnieniem światła na temat Przybytku, pt. Cienie Zakonu. Prawie zawsze podczas Żniwa na początku pojawiała się niechęć wiernych do zaakceptowania myśli, że Kościół ma udział w przywileju bycia częścią ofiary za grzech, lecz ta niechęć ustępowała serdecznemu przyjęciu tego przywileju wysokiego powołania i późniejszemu przedstawianiu tego innym.

      (14) Nasz Pastor powiedział nam, że Pan bez wątpienia kazał mu czekać trzy dni, zanim jego modlitwy i badania przyniosły owoc,

poprzednia stronanastępna strona