Epifaniczny tom 9 – rozdział 6 – str. 386

Niektóre krótkie typy opisujące Posłańca Paruzji

naszego Pana głównym, jeśli nie wyłącznym, źródłem proroctw podanych w Mat. 24. i Łuk. 12.

      (28) Praktyczną myślą, jaką z korzyścią możemy wyciągnąć z tego badania, jest ćwiczenie cichej postawy serca i umysłu – takiej, jaka da się pouczyć i poprowadzić − w stosunku do nauk i zarządzeń podanych przez Onego Sługę. To nie oznacza, że on był nieomylny. Tego, że nie był, dowodzą niektóre jego słowa i nauki. Jego nauki nie powinny być przyjmowane bezmyślnie i w zaślepieniu, ponieważ nie byłoby to postawą kapłańską. To oznacza, że powinniśmy podchodzić do jego nauk jako pochodzących od Boskich, upoważnionych, specjalnych oka i ust Pana dla Kościoła podczas Paruzji, a także jak do podstawowych nauk dla okresu Epifanii. Również do jego zarządzeń powinniśmy podchodzić jako do tych, ustanowionych przez Boskiego wykonawcę Pana na okres Paruzji, które są także podstawą dla Epifanii. Taka postawa uchroni nas przed rewolucjonizmem, utrzyma nas w prawdzie paruzyjnej i sprawi, że będziemy podatni na wpływ prawdy epifanicznej. Co więcej, umożliwi nam zaakceptowanie stanowiska uznającego, że jego nauki potrzebne do rozwoju Kościoła, jakie zostały podane w 1914 r., są prawdziwe. To nie oznacza, że każdy szczegół jego nauk do 1914 r. dotyczący rozwoju Wielkiej Kompanii był prawdziwy, ponieważ prawdy rozwijające Wielką Kompanię nie są wolne od błędu aż do 1954 r. – matka i córka nie były całkowicie oczyszczone do 80. dnia. Jednak ten zarys powinien być rozumiany w taki sposób, że do czasu jego śmierci, 31 października 1916 r., wszystkie fundamenty prawdy dotyczące Wielkiej Kompanii zostały położone, chociaż od tego czasu tu i ówdzie niewielkie korekty w tych fundamentach musiały zostać poczynione. Właściwe dostosowanie nas samych do jego nauk i zarządzeń utrzyma nas z dala od lewickich i innych błędów Epifanii oraz utrzyma nas we właściwej postawie wobec nauk kapłańskich i wobec pracy Kapłanów Epifanii. Krótkie spojrzenie oczami naszego zrozumienia na

poprzednia stronanastępna strona