Epifaniczny tom 9 – rozdział 6 – str. 388
Niektóre krótkie typy opisujące Posłańca Paruzji
że udział Kościoła w ofierze za grzech prowadził Kościół do dostarczenia części zasługi Okupu. Twierdzili przy tym, że w ten sposób z konieczności nauczaliśmy, że sam Jezus nie dostarczył zupełnej zasługi Okupu. Niemało zostało zwiedzionych w tych dwóch punktach, wierząc w kłamstwa wodzów przesiewania, walcząc z nami jakbyśmy rzeczywiście nauczali tych błędów. Zwiedzeni walczyli z błędem, którego nie nauczaliśmy. Ci, którzy ich zwiedli – antytypiczny Kore – wiedzieli o tym, lecz byli na tyle pozbawieni sumienia, że głosili kłamstwo, by pociągnąć za sobą uczniów i z tego powodu zginęli jako nowe stworzenia. Jednak nowe stworzenia zwiedzione przez nich, walczące z prawdziwym błędem i walczące na próżno, jeśli chodzi o stosowne nauki dotyczące Kapłaństwa, nie umarły jako nowe stworzenia, co jest przedstawione przez zachowanie synów Korego (4Moj. 26:11). Tym niemniej, stając się synami antytypicznego Korego, stracili swoje korony i są obecnie jedną z 60 grup Lewitów Epifanii. Antytypicznymi kadzielnicami Korego i jego roty są wersety Pisma Świętego, których oni używali przeciw naszemu zrozumieniu ofiary za grzech, Pośrednika i przymierzy. Aaron wziął ogień do swojej kadzielnicy z Ołtarza ofiar całopalenia, podczas gdy inni najwyraźniej użyli obcego ognia. Węgle z Ołtarza przedstawiają prawdziwe nauki, a ich żar przedstawia ogniste próby, które są wynikiem służby ofiarującego takie nauki (Izaj. 6:5-7; 1Piotra 4:12-14). Kadzidło, jako wonne przyprawy korzenne, przedstawia rzeczywiste, doskonałe ludzkie władze Jezusa oraz nasze ludzkie władze uznane za doskonałe. Zapach unoszący się z tej służby przedstawia łaski, szczególnie wiarę, miłość, nieskwapliwość, pobłażliwość i cierpliwość. Obcy ogień Korego i jego roty przedstawia fałszywe doktryny, które ich antytypy wkładały do użytych wersetów biblijnych. Żar pochodzący z tego obcego ognia przedstawia doświadczenia, jakie przychodziły na nich podczas ofiarowania. Ich kadzidło, jako wonne przyprawy korzenne, przedstawia ich wyborne, usprawiedliwione ludzkie władze, a zapach tego kadzidła przedstawia ich łaski. Jednak w miarę takiego postępowania, ich ludzkie władze traciły usprawiedliwienie, a zapach ich kadzidła stawał