Epifaniczny tom 2 – rozdział 12 – str. 477
SZÓSTY DZIEŃ – CZŁOWIEK
1Moj. 1:26-31; 2:7, 21-25
„UCZYŃMY CZŁOWIEKA” – OBRAZ BOGA W CZŁOWIEKU – JEGO ASPEKTY BIBLIJNE – PODOBIEŃSTWO BOGA W CZŁOWIEKU – MĘŻCZYZNA I KOBIETA – BŁOGOSŁAWIEŃSTWA DLA CZŁOWIEKA – ADAM UFORMOWANY, EWA STWORZONA TWÓRCZO – PROCES TWÓRCZY UŻYTY WOBEC CZŁOWIEKA – SKŁADNIKI CIAŁA ADAMA – JEGO UKŁAD POKARMOWY – KREW – MIĘŚNIE – KOŚCI – PŁUCA – ORGANY WYDALANIA I ROZRODCZE
Jak zauważyliśmy, pierwszą częścią dzieła szóstego dnia twórczego było stworzenie zwierząt lądowych. Nasza analiza prowadzi nas teraz do dzieła koronującego twórczość szóstego dnia, a także wieńczącego wszystkie Boskie ziemskie stworzenia – człowieka. Jego stworzenie jest w krótkości opisane w w. 26-31, a w szczegółach w 1Moj. 2:7, 21-25. W w.26 Bóg powiedział: „Uczyńmy człowieka”. Niektórzy rozumieją, że wyrażenie: „Uczyńmy człowieka” oznacza, że Bogów jest więcej niż jeden. Używają tego wyrażenia na poparcie swej teorii, że jest trzech Bogów, co jest politeizmem, tzn. doktryną o wielości Bogów. Doktryna taka jest niebiblijna, niezgodna z faktami i nielogiczna. Choć niewątpliwie werset ten mówi o więcej niż tylko jednej Istocie, nie stanowią one Boga. Według użytych tutaj sformułowań, wypowiadającym te słowa jest niewątpliwie Bóg, który ma na myśli także Samego Siebie jako jednego z Tych, którzy mają działać na rzecz stworzenia człowieka. O kogo innego jeszcze chodzi? Odpowiadamy: o przedludzkiego Pana Jezusa. Uczy o tym Jana 1:3; Kol. 1:16. Ani na podstawie tego tekstu, ani innych wersetów biblijnych nie można jednoznacznie stwierdzić, czy wyrażenie „uczyńmy” obejmuje także aniołów, którzy współdziałali w dziełach twórczych pod kierunkiem Logosa. Obejmuje ono jednak przynajmniej Ojca i Syna.