Epifaniczny tom 2 – rozdział 2 – str. 53

Świat Ducha

i ostatnim Swego szczególnego rodzaju w tym znaczeniu, że jest pierwszym i ostatnim, który został bezpośrednio stworzony przez Boga, a wszystkie inne stworzenia zostały stworzone przez Boga pośrednio, tzn. za pośrednictwem Logosa. W ten sposób zarówno Ojciec, jak i Syn są wyjątkowi, co jest znaczeniem tych trzech wyrażeń, lecz każdy z Nich jest wyjątkowy w innym znaczeniu: Ojciec w tym, że jest jedyną – pierwszą i ostatnią – Istotą, która nigdy nie została stworzona; a Syn w tym, że jest jedyną – pierwszą i ostatnią – Istotą, jaka kiedykolwiek została bezpośrednio stworzona przez Boga, bez udziału innego narzędzia. Taka twórcza interwencja ze strony Logosa miała miejsce w przypadku każdego innego stworzenia. Tak więc Jehowa jest Pierwszym i Ostatnim, Alfą i Omegą, Początkiem i Końcem nie stworzonych – jedyną Istotą, która nigdy nie została stworzona. Logos jest Pierwszym i Ostatnim, Alfą i Omegą, Początkiem i Końcem bezpośredniego Boskiego stworzenia. Innymi słowy, określenia te użyte w odniesieniu do Syna są równoważne nazwie „jednorodzony od Ojca” (Jana 1:14,18; 3:16,18; 1Jana 4:9); natomiast użycie ich w odniesieniu do Ojca oznacza Jego istnienie od wieczności, choć nie uczą one tego bezpośrednio, zaś ich bezpośrednią nauką jest Jego wyjątkowość w tym, że w przeciwieństwie do Syna nigdy nie został stworzony ani zrodzony.

      Wyżej udowodniony fakt – że Logos został stworzony, zrodzony i że miał początek – prowadzi do tematu Jego relacji wobec Ojca. Cudowna harmonia Biblii na ten temat została w dużym stopniu zaciemniona przez szatana (2 Kor.4:4) na początku zapadającej nocy ciemnych wieków, szczególnie przez nauczane przez niego trzy wielkie błędy na ten temat: że Syn jest odwieczny, współistotny i równy Ojcu. Nie ma ani jednego wersetu, który uczyłby o którejkolwiek z tych trzech myśli, lecz jest wiele wersetów i faktów, które zaprzeczają każdej z nich. Fakt, iż jest On Synem Boga, dowodzi, że Jego istnienie nie mogło obyć się bez początku; synostwo oznacza bowiem powstanie w wyniku spłodzenia przez ojca. Ojciec

poprzednia stronanastępna strona