Epifaniczny tom 9 – rozdział 1 – str. 43
W Żniwie Wieku Żydowskiego porządek czasowy wezwania tych siedemdziesięciu był pod jednym względem nieco inny od porządku czasowego dwóch innych zastosowań antytypu. Tych siedemdziesięciu było opatrznościowo wybranych zanim pierwsze przesiewanie się rozpoczęło. Ze względu na to, że niektórzy z nich odpadli, inni zostali wezwani, aby zająć ich miejsce, np. Barnabasz, Sylas, Tymoteusz, Tytus, Apollos, Łukasz, Marek itd. Powód tej różnicy jest następujący: pierwotna grupa tych 70 ze Żniwa Wieku Żydowskiego jako całość była użyta tylko jako typ tych 70 z okresu między Żniwami i Paruzji, podczas gdy ci z nich, którzy okazali się wierni oraz wierni później wezwani, by zająć miejsca niewiernych, są nie tylko typami późniejszych dwóch grup tych 70, lecz są także równoległością drugiej grupy – grupy tych 70 z Paruzji. Aby wypracować te nierównoległe typy, było koniecznym, żeby pierwotnych 70 zostało wezwanych od razu, podczas gdy ich antytypy w dwóch grupach niezależnie od równoległości, nie miały być wybrane od razu, jak tego dowodzą fakty z tym związane. To, że we wszystkich trzech zastosowaniach w skończonym obrazie było 70 osób, wnosimy z faktu, że tak jak 12 źródeł reprezentuje 12 osób w skończonym obrazie – przy czym Paweł zajmuje miejsce Judasza – tak 70 palm reprezentuje 70 osób w skończonym obrazie (2Moj. 15:27).
(38) Obłok, w którym Pan zstąpił (w. 25.), jak zauważyliśmy w E8, rozdz. 9, reprezentuje prawdę na czasie. Zstąpienie Pana oznacza odpowiednią działalność Boga przez Logosa, za pośrednictwem którego ogólnie, choć nie wyłącznie, Bóg objawił zarządzenia prawa Mojżeszowego (2Moj. 3:2; Dz.Ap. 7:38,53; Gal. 3:19). Zstąpienie Pana i mówienie do Mojżesza w obłoku, przedstawia zatem Jehowę wyjaśniającego Jezusowi przez prawdę na czasie nauki odnoszące się do trzech grup 70, tj. w Żniwach i między Żniwami. Wzięcie przez Jehowę z ducha Mojżesza i udzielenie go 70 nie oznacza, że Bóg zmniejszył moc Mojżesza, dzieląc tego ducha – moc między 70. Oznacza to raczej, że Bóg dał tym 70 ten sam rodzaj mocy, choć nie w tym samym stopniu, w jakim była ona dana Mojżeszowi.