Epifaniczny tom 9 – rozdział 1 – str. 67

– Jezus nie może odrzucać Boskiego zwierzchnictwa, ani Kościół nie może odrzucać zwierzchnictwa Jezusa; (2) rozdzierania szat – Jezus i Kościół nie mogą szkodzić swym władzom urzędowym i duchowym łaskom oraz (3) opuszczenia Przybytku – Jezus i Kościół nie mogą rezygnować ze swej służby kapłańskiej i naśladować odrzuconych w ich złym postępowaniu. Koniec antytypicznych doświadczeń pożądania jest przedstawiony przez wyruszenie ludu z Kibrot – Hattaawa. Posuwanie się naprzód po drodze do Hazerotu przedstawia postęp w łasce, znajomości i służbie, przygotowujący do doświadczeń przedstawionych przez ich przebywanie w Hazerocie. To przebywanie, jak pokaże nasza analiza 4 Moj. 12, przedstawia wypróbowujące doświadczenia ludu Bożego z wielkim i małym sekciarstwem. Hazerot (wioski) przedstawia sekciarstwo, ponieważ wiele wiosek połączonych razem tworzy miasto, rząd sekciarsko-religijny, a każda z nich oddzielnie małą sektę.

      (58) Zakończyliśmy nasze badanie 11. rozdziału 4 Księgi Mojżeszowej. Dzięki temu badaniu dowiedzieliśmy się m.in., że Bóg przez typy biblijne dał nam oprócz innych rzeczy, prorockie przepowiednie dotyczące dziejów Kościoła. Dalsze badanie typów pokaże nam, że Bóg dał nam w nich pełną historię prawdziwego i nominalnego Kościoła oraz ich wzajemnych kontaktów i stosunków z innymi instytucjami tego świata. W większej części historia Kościoła przedstawiona przez historyków podaje nam dzieje nominalnego Kościoła, a bardzo mało mówi o dziejach Kościoła prawdziwego. Kiedy rozumiemy historyczne typy Kościoła, to uczymy się odszukiwać te wydarzenia w historii Kościoła, które dotyczą zarówno prawdziwego jak i nominalnego Kościoła. W ten sposób otrzymujemy dokładne zrozumienie historii prawdziwego ludu Bożego. Ta wiedza daje nam możliwość odrzucenia wielu fałszywych przedstawień podawanych przez nominalny lud Boży, z powodu których prawdziwy lud Boży i słudzy Boży doznawali cierpień ze strony tego nominalnego ludu i pozwoli nam odzyskać prawdziwą historię ludu Bożego z pism historyków

poprzednia stronanastępna strona