Epifaniczny tom 9 – rozdział 1 – str. 69-86
poprzednia strona – następna strona
PYTANIA
(1) O czym m.in. była mowa w artykule Wezwania, przesiewania, broń ku zabijaniu? Do jakiego okresu wg w. 6. i 11. te myśli również się odnoszą? Gdzie jest o tym mowa i jaka wzmianka jest podana w E5, rozdz. 2? Czego dowodzi doświadczenie związane z występowaniem tych przesiewań w czasie Epifanii i Żniw obu miniatur? W jakich innych okresach można się spodziewać tych przesiewań? Do jakich okresów Ap. Paweł stosuje, a do jakiego nie stosuje 1 Kor. 10:5-14? Gdzie Apostoł podaje zastosowanie do Wieku Ewangelii? Czym ono się różni od zastosowania w 1 Kor. 10:5-14?
(2) Co Apostoł Paweł pokazuje na podstawie Żyd. 3., przytaczając dzień „rozdrażnienia na puszczy”? Jak zacytowane teksty Pisma Świętego tego dowodzą? Co więcej pokazują wyrażenia wypowiadane w liczbie mnogiej? Co w antytypie pokazują doświadczenia cielesnego nominalnego i prawdziwego Izraela? W jaki sposób to wynika z przytoczonych ustępów Pisma Świętego? W jaki sposób Apostoł Paweł przedstawia w omawianym fragmencie typ i antytyp w odróżnieniu od sposobu użytego w 1 Kor. 10:5-11? Co wnioskujemy z użycia słowa „dziś” i jaka konkluzja wynika z porównania z 1 Kor. 10:5-14 odnośnie do pięciu przesiewań w okresie pomiędzy Żniwami?
(3) Przez jakie trzy fakty ta myśl jest szczególnie poparta? Jakim przesiewaniom pod względem charakteru i rodzaju one odpowiadają? Jakie przesiewające błędy wystąpiły w tych pięciu przesiewaniach? Do czego te rozważania nas przygotowują? Kiedy miało miejsce przesiewanie przeciwko Okupowi w Wieku Ewangelii? Gdzie to przesiewanie i jego odpowiedniki w Żniwach są przedstawione? Co uczynimy w tym rozdziale, w jaki sposób i z jakimi spodziewaniami?
(4) O czym jeszcze poza przesiewaniami przeciwko Okupowi mówi 4 Moj. rozdz. 11.? Dlaczego? Kiedy jest to również prawdziwe zgodnie z w. 1-3? Dlaczego będzie użyte zastosowanie typu dla Żniwa Wieku Ewangelii? Jak ulepszony przekład I.V. tłumaczy początek w. 1.? Co w. 1-3 przedstawiają na czas Żniwa Wieku Ewangelii? Jaka równoległość tu występuje? Kto był w tym czasie odsiany i od jakiej klasy? Jaki chronologiczny zawód stał się okazją do tego i dlaczego? Co autor przypomina odnośnie do wyznaczania przez br. Millera dat 1843 r. i 1844 r., jako czasu drugiego adwentu Jezusa w ciele? Co uczynili niektórzy bracia z klasy Świątnicy po 1846 r., gdy daty wyznaczone przez br. Millera zawiodły? Jaką niepewność br. Millera oni zachowali i jaki był tego skutek?
(5) Co nastąpiło, gdy wyznaczone daty drugiego adwentu nie spełniły się? Co miało miejsce szczególnie w obliczu czterech zawodów? Co powstało w rezultacie rozczarowania? Jak zareagował Bóg i co w związku z tym uczynił w typie i antytypie? Jaki był tego skutek i wobec jakich trzech klas? Co się stało z nimi w równoległości do pierwszego oczyszczania Świątnicy przez Jezusa? Jakie dwa skutki miało to u tych bardziej wiernych? Kim byli ci bardziej wierni? Którzy bracia znajdowali się wśród nich i kto później do nich dołączył? Co przedstawia modlitwa Mojżesza w w. 2.? Jaka była odpowiedź Pana w typie i antytypie? Jaki to miało skutek? Co wyobraża nadanie temu miejscu nazwy Tabera w w. 3.? Jak należy rozumieć to przesiewanie będące środkiem zniszczenia?
(6) W jakim okresie wystąpiło przesiewanie przeciwko Okupowi w Wieku Ewangelii? Kiedy i jakimi wydarzeniami okres ten się zaczął i zakończył? Co poprzedziło przesiewanie? Czego spodziewali się bracia podczas Żniwa Żydowskiego? Na co i w związku z czym ta nadzieja naraziła braci? Jaki jest przykład tego zwiedzenia? Dlaczego wielu chrześcijan mylnie spodziewało się ustanowienia Królestwa zaraz po wojnie rzymsko-żydowskiej? Którzy szczególnie to czynili? Jak postąpili mniej stateczni wśród nich?
(7) Jaki był wynik ich zawodu i w jakich dwóch grupach było to uwidocznione? Jaki był rezultat w przypadku pierwszej z tych grup, jeśli chodzi o nadzieję powrotu Pana? O co oskarżano Jezusa i Apostołów? Jaki był tego powód u tych, którzy zbłądzili? Co się stało z tymi, którzy poddali się takim błędom i odrzucili nadzieje drugiego adwentu? Co czynił lud Boży, który zachował trzeźwą postawę w tych okolicznościach i pomimo czego? Jaką prawdę zesłał Bóg? Czego ta prawda dokonała dla wiernych? Co rozpoznali ci, którzy przetrwali próbę przesiewania? Jaki związek miało to przesiewanie z przesiewaniem przeciw Okupowi w Wieku Ewangelii?
(8) Gdzie są opisane wydarzenia bliższe przesiewaniom Żniwa Wieku Ewangelii i przeciw Okupowi w Wieku Ewangelii? Jaki był ich charakter? Do czego doprowadził ich pierwszy rodzaj (w.4-10)? Drugi rodzaj (w. 16., 17., 25-30)? Czym były one przeplatane (w. 10-23)? Co było podstawą wszystkich przesiewań przeciwko Okupowi i jaka ona była? Z kogo składał się lud mieszany Izraela? Co uczynili nieizraelscy niewolnicy, gdy Izraelici zostali uwolnieni z niewoli egipskiej? Dlaczego? Kto jako pierwszy zaprotestował przeciw mannie? Czego oni się domagali? Jak to się wypełniło w Żniwie Wieku Ewangelii (w. 4.,6.)? Kto został zarażony od nich tą bezbożną zarazą w typie i antytypie (w. 4.)? Na utratę czego to wskazywało i dlaczego? Kiedy staje się to oczywiste zgodnie z w. 5.? W czym okazywała się degeneracja smaku? W jakim czasie okazało się to być faktem?
(9) Co i kiedy nastąpiło na większą skalę? Czym charakteryzowała się ludność podążająca z Izraelem z niewoli egipskiej w typie i antytypie? Do jakich dwóch części duchowego Izraela to się odnosiło? Kiedy ta mieszanina zaczęła się objawiać w antytypicznym Izraelu? W których przesiewaniach można to łatwo zauważyć? Czym się wyróżniało piąte przesiewanie i na podobieństwo czego? Jakie dwa kolejne wydarzenia ujawniły większą ilość przesianych z tej mieszanej rzeszy? Co w związku z tym Apostoł Jan mógł słusznie pisać w swych Listach? Co było oczywiste, jeśli chodzi o tych zwiedzionych?
(10) Do czego przykład i agitacja mieszanego ludu wkrótce doprowadziły? Co czynili niektórzy z duchowych Izraelitów, by otrzymać to, za czym tęsknili? Skąd? Jakie są antytypy pożądanych pokarmów? Co oni byli gotowi uczynić, by uzyskać te pokarmy? Jak w w. 4-6 jest przedstawione straszliwe zepsucie smaku, w jakich zakresach? Do kogo byli oni podobni w swym pożądaniu wg w. 4. i 5.? Czym było to względem Pana i dlaczego? W jaki sposób oni pogardzali Panem? Jaką odpłatę otrzymali oni od Pana? Jaka wynika z tego nauka dla nas i z jakiego powodu?
(11) O czym mówią w. 7-9? Co reprezentuje manna? Co to oznacza w odniesieniu do Chrystusa? Co niektórzy mogliby pomyśleć o obu podanych definicjach i co objawi ich zgodność? Jak Jana 14:6 przyczynia się do ich zharmonizowania? Na podstawie czego jest to możliwe? Co oznacza, że całe Słowo Boże jest skoncentrowane na Chrystusie? Jak tego dowodzi 1 Kor. 1:30? Jak wskazują na to 1 Jana 1:1 i Obj. 19:13? Jaki przedludzki tytuł łączy się z tą myślą (Jana 1:1-3, 14) i dlaczego? Co zgodnie z tym jest prawdą z tego punktu widzenia? Co wynika z powyższego w odniesieniu do podwójnej definicji antytypicznej manny?
(12) Co było wcześniej podane odnośnie do cech prawdy wg w. 7.? Czym się charakteryzuje nasienie kolendry i co przez to jest pokazane w antytypie? Jaka, przede wszystkim, jest prawda i dlaczego? Jak dowodzą tego podane teksty Pisma Świętego? Jakie są kolejne cechy prawdy pokazane w aromatycznym zapachu nasienia kolendry? – omów na podstawie przytoczonych ustępów Pisma Świętego. Jakie cechy prawdy są pokazane w drugiej właściwości nasienia kolendry? Co powoduje, że prawda taka jest? – omów na podstawie przytoczonych tekstów Pisma Świętego. Jakim jest typ kolendry, do której jest porównana manna?
(13) Czym jest bdellium? Jakie dwie zalety prawdy są przedstawione przez mannę przyrównaną w kolorze do bdellium? Czego nie mamy przez to rozumieć względem Biblii i dlaczego? Jak dowodzą tego przytoczone teksty Pisma Świętego? Kiedy na podstawie Pisma Świętego prawda jest lub będzie jasna i dla kogo? Z czego ta jasność wynika? Co i w jaki sposób powoduje jej blask? Jak przytoczone teksty podkreślają zalety prawdy podobnej do diamentu? Jaki wniosek wypływa odnośnie do typu manny podobnej do nasienia kolendry i diamentu? Na co, w związku z tym, powinniśmy zwrócić uwagę? Jaka była reakcja pożądliwych ludzi na antytypiczną mannę?
(14) Co jest przedstawione w typie w. 8.? Co przedstawiają czynności Izraelitów z manną? Co pokazuje zbieranie manny? A co mielenie jej w żarnach i tłuczenie w moździerzach? Podaj ogólny przykład ogólnego podziału przedmiotu prawdy? Co przedstawia pieczenie (gotowanie) manny? A co robienie i spożywanie placków? Kiedy te czynności były wykonywane w antytypie?
(15) Jaki był smak placków w porównaniu ze smakiem starej oliwy? Co to sugeruje? Jakie jest w smaku Słowo Boże, z jakiego powodu i jakich siedem cech jest tym objęte? Jakie jest odziaływanie smaku Słowa Bożego? Co sprawia Duch Święty Słowa Bożego? Kiedy Słowo Boże smakowało duchowym Izraelitom i jak długo będzie to trwało? Co pokazuje w. 9. odnośnie do padania manny? W jaki sposób padała manna i dlaczego? Co w symbolach biblijnych przedstawia rosa? Jak to pokazują kolejne serie tekstów Pisma Świętego? Który z powyższych obrazów ma tutaj zastosowanie? W jaki sposób Pan podaje prawdę? Na co wskazuje padanie manny na rosę przez całą noc? Przez co jest to także pokazane? Jak prawda na czasie przychodziła w antytypie? Czego nie czyni postępująca prawda? Kto na podstawie obserwacji wie, że prawda posiada omawiane cechy? Kiedy ta szczególna cecha prawdy była widoczna? Jak pokazują to zacytowane teksty Pisma Świętego?
(16) Do czego te same uwagi mają zastosowanie? W jaki sposób i do jakich potrzeb swego ludu Bóg ułożył swe Słowo podawane jako prawda na czasie? Co to pokazuje? Co jest widoczne z Am. 3:7? Jak z zacytowanych tekstów wynika, że Bóg dostosował swe Słowo do potrzeb indywidualnych? Co sugeruje padanie manny w nocy? W których symbolicznych nocach Bóg dostarczał prawdy na czasie? Co więc oznacza padanie manny na rosę w obu znaczeniach? Co nas nie dziwi zgodnie z Żyd. 6:5? Jakim był grzech niesmaku wobec prawdy? Przez co był on okazany?
(17) Co zwróciło uwagę naszego Pana wg w. 10. i kiedy? Gdzie to niezadowolenie z prawdy się uwidoczniło? Jak to niezadowolenie i tęsknota były często wyrażane (w. 10.)? Co z tego wynika? Co zwróciło specjalną uwagę Boga zgodnie z w. 10. i dlaczego? O czym to świadczyło? Jak takie postępowanie oceniał nasz Pan? W jakich okresach te rzeczy się wydarzały? Co Pan zauważył szczególnie podczas okresu Smyrny? Co nasz Pan widział i w jakich formach to występowało? Czemu nie należy się dziwić?
(18) Co wg w. 11. Mojżesz czynił, a czego nie czynił? Czym dla niego jako sługi Bożego była ta sytuacja? Czym nie była? Jak on odczuwał ten ciężar? Czego możemy być pewni odnośnie do antytypu? Co było antytypicznym uskarżaniem się do Boga? Co dla naszego Pana powodowało utrapienie i cierpienie? Czego przejawem wobec Pana była konieczność zaspokajania takich niewłaściwych pragnień? Jakie dwa zarysy służby naszego Pana w Wieku Ewangelii wyjaśnią to? Jak dowodzą tego przytoczone teksty Pisma Świętego? Co nie należało do misji naszego Pana i jaki był stosunek Boga do narzuconych naszemu Panu dodatkowych obowiązków? Jak ten ciężar się rozwinął, z jakich przyczyn? Co te fakty nam pokazują? Czym było, a czym nie było uskarżanie się naszego Pana?
(19) Jaki zarzut można by postawić przeciw myśli, że nasz Pan prosił Boga o informację? Na co wskazuje Mat. 28:18? Co to oznacza? Jaka jest wiedza naszego Pana? Jaka jest pierwsza przyczyna dowodząca, że nasz Pan nie jest wszechwiedzący (2 Tym. 2:13)? Co jako drugie na to wskazuje? – omów typy Mojżesza, Gedeona oraz stosowne wersety z 4 Moj. 11.? W jaki sposób jest to po trzecie pokazane w nietypicznych fragmentach Pisma Świętego?
(20) Jak po czwarte jest to dowiedzione na podstawie Iz. 60:20? Jak dowodzą tego, po piąte, inne wzmianki Pisma Świętego? – omów na podstawie przytoczonych tekstów Pisma Świętego. Co dowodzi tego jako szóste? Jakie myśli dowodzą tego po siódme? Jaką myśl zawiera wyjaśniany powyżej obraz Księżyca odbijającego światło Słońca? Jaka zasada zgodnie z Jana 15:15 okaże się wiecznie prawdziwa?
(21) Jak wielką wiedzę posiadł Jezus? Jak wielkim jest On w zaletach fizycznych, umysłowych, moralnych i religijnych? Od kogo jest On niższy? Jak zacytowane teksty Pisma Świętego tego dowodzą? Co by oznaczało, gdyby Bóg uczynił naszego Pana równym sobie chociażby w jednym szczególe? Dlaczego w świetle Pisma Świętego jest to niemożliwe (2 Tym. 2:13)? Jakich trudności nie będziemy mieli, utrzymując w pamięci niższość naszego Pana we wszystkim względem Ojca? Odnośnie do jakich dwóch powszechnie nauczanych doktryn natchnione Pismo Święte milczy, a nawet naucza całkiem przeciwnie? Czego nie mówimy, odnosząc się w ten sposób do naszego Pana? Jakie postawy okazywane wobec Syna Bożego są nieprzyjemne dla Boga? Jak długo będzie prawdziwy tekst z Jan. 14:28? Jaka jest prawda w tej sprawie? Z czego wynika oczywistość tej zasady?
(22) Co w. 12. pokazuje odnośnie do uskarżania się przez Mojżesza? Jakimi są stwierdzenia w. 12. w antytypie i dlaczego? – Wyjaśnij na podstawie 1 Kor. 4:15 i Filem. 10 w zakresie aktu spładzania. W jakim znaczeniu słudzy prawdy są matką? Gdzie to jest wyjaśnione szczegółowo? Co przedstawia i obejmuje sobą mowa Mojżesza? Jaka jest odpowiedź na te antytypiczne pytania i dlaczego? Kiedy Pan wykonywał tę pracę i wobec kogo? Do jakiej misji naszego Pana to nawiązuje? Co Jezus wziął na siebie? Jaka praca Wieku Ewangelii nie była dla Jezusa ciężarem?
(23) Co rzeczywiście ciążyło naszemu Panu? Czego On nie chciał czynić względem nich i dlaczego? Czy miał w tym rację? Jak powinny być przetłumaczone w w. 12 słowa: „iż mi mówisz”? Co i w jaki sposób powoduje to poprawione tłumaczenie, jeśli chodzi o obowiązki Mojżesza w typie i antytypie? Wobec kogo nasz Pan miał takie obowiązki i jak się do nich odnosił? Czego dowodzą wersety 13. i 21-23 odnośnie do zakresu wiedzy naszego Pana? Dlaczego dobre serca Mojżesza i naszego Pana były zakłopotane wg w. 13.? W jakich zastosowaniach było to prawdziwe w przypadku Jezusa?
(24) Jakie fakty odnośnie do Mojżesza i Jezusa są przedstawione w w. 14.? Jak w w. 15. wypowiedź Mojżesza charakteryzuje jego postawę wobec powierzonej mu misji? W jaki sposób wypełnił w. 15. w antytypie nasz Pan, o jaką śmierć w Jego przypadku chodziło? Przez jakie okresy czasu to zjawisko występowało i czego wymagała sumienność naszego Pana? Czym byłoby dla Niego takie natychmiastowe odcięcie? Do jakiego wniosku doprowadza nas dokładne rozważenie tego typu i antytypu?
(25) Co zawierają wersety 16.,17. i czego ta odpowiedź dowodzi? W jaki sposób wersety 18-20 pokazują sposób uwolnienia Mojżesza i Jezusa od nadmiernego ciężaru? Jak wyżsi krytycy odnoszą się do dwóch epizodów zapisanych w w. 16., 17. i 2 Moj. 18:25, 26? Co pokaże krótka analiza? Jakie różnice pomiędzy tymi dwoma epizodami występują w typie? Jakie różnice występują w antytypie, z jakim uzasadnieniem? Kogo reprezentuje 70 starszych z punktu widzenia obu Żniw i okresu między Żniwami, co jest tego dowodem? Jaki obraz tych myśli występuje w 2 Moj. 15:27?
(26) Co reprezentuje polecenie dane Mojżeszowi w w. 16.? Kogo nie obejmuje, a kogo obejmuje to w antytypie? Co było warunkiem należenia do 70 pielgrzymów? Przez kogo Pan dokonywał naznaczenia w antytypie? Jakie kwalifikacje zgodnie z w. 16. oni posiadali? Spośród kogo oni mieli być wybrani i co to oznaczało? Co przedstawia przyprowadzenie ich przed Przybytek przez Mojżesza i to, że stali tam z nim? Co zauważamy odnośnie do wyboru pielgrzymów i jego związku z przesiewaniem przeciwko Okupowi? Kiedy zaczęło się namaszczenie brata Russella jako pielgrzyma? Dopiero kiedy przyszedł do antytypicznego Przybytku? Jakie pytanie zadaje autor i jak na nie odpowiada? Co jest odpowiednikiem wyboru brata Russella jako jednego z tych 70 przed rozpoczęciem Paruzji? Dlaczego tak było w obu przypadkach? Co to zjawisko związane z czasem pokrywa?
(27) Co dostrzegamy w Żniwie Wieku Ewangelii, jeśli chodzi o wysyłanie 70 parami (Łuk. 10:1)? Jak to pokaże autor? W jakim znaczeniu brat Russell nie miał pomocnika? Z jakim zastrzeżeniem? Jakich pięciu kolejnych pomocników miał brat Russell jako pielgrzym? Który z nich zatrzymał to stanowisko do końca, a którzy odpadli? Którzy bracia tworzyli kolejne grupy aż do piątej włącznie? Jaka zasada może być uznana za prawdziwą w przypadku pomocników brata Russella jako pielgrzyma? Kto był przywódcą każdej grupy? Co Bóg starał się uczynić w okresie między Żniwami, by ulżyć ciężarowi Jezusa? Przez co Bóg to sprawił? Kto dla takiej pomocy był wybrany przed okresem smyrneńskim, a nawet przed Pięćdziesiątnicą? Na jakie urzędy św. Jan był namaszczony i przygotowany? W jakim celu? Jak podczas każdego okresu Kościoła odbywało się wzywanie spośród tych 70 i dla jakiego celu?
(28) Jak zostało rozdzielonych 70 w okresie Interim, z jakim wyjątkiem i dlaczego? Jakie przykłady i z jakiego okresu obrazują to rozdzielenie?
(29) Jak było rozdzielonych 70 w poszczególnych okresach Kościoła pomiędzy Żniwami? Ilu było członków siedmiu gwiazd, ze szczególnym uwzględnieniem gwiazd efeskiej i laodycejskiej? Ilu było książąt w każdej z tych gwiazd (Mich. 5:5)? Co musiało zgodnie z w. 16. cechować 70 z okresów między Żniwami? Co wyobraża polecenie, by Mojżesz przyprowadził ich przed Przybytek? Co przedstawia ich stanie z Mojżeszem przy Przybytku zgodnie z w. 16.?
(30) Co zgodnie z w. 17. i 25. reprezentuje zstąpienie przez Boga do Mojżesza w obłoku? Co i w jaki sposób Bóg udzielił 70, w jakim celu? Jaki to był duch, w jakich ilościach i czego był uzupełnieniem? Do czego to uzdalniało 70? Jaki to miało skutek dla naszego Pana? Kiedy to się wypełniało? Historie, których braci świadczą o wypełnieniu tego typu w okresie Interim?
(31) O czym Bóg pouczył Mojżesza po udzieleniu mu instrukcji odnośnie do wyznaczenia 70 starszych? Co to oznacza w antytypie? W jaki sposób nasz Pan oznajmił to ludowi w Żniwie Wieku Ewangelii i jaki był tego rezultat? Jakie to było przesiewanie? W jakim jeszcze Żniwie okazało się to prawdziwe? Jak to oznajmienie naszego Pana znalazło zastosowanie w okresie Interim? W jaki sposób postępowało oddzielenie w tym i w innych przesiewaniach? Które oddzielenie jest przedstawione w jedzeniu przez lud mięsa przepiórek? Przez co nastąpiło oddzielenie w postępowaniu? Jaką reakcję Boga spowodowało niezadowolenie ludu z pokarmu od Niego (w. 18.) w antytypie? Co Szatan uczynił po wycofaniu ograniczeń ze strony Boga? Co nie podobało się Bogu zarówno w typie, jak i antytypie? Co Bóg w sposób dozwalający zesłał w typie i antytypie w każdym z trzech okresów (2 Tes. 2: 9-11)?
(32) Co i jakimi słowami jest określone w w. 19. i 20.? Co należy zauważyć, jeśli chodzi o wspomniane w tych wierszach okresy? Kiedy w antytypie trwało zaprzeczanie Okupowi? – podaj daty pierwszego i ostatniego. Jak praktykowano zwalczanie Okupu, w jakich okresach Wieku Ewangelii i jak to jest określone w w. 20.? Na co wskazuje analiza liczby 30, ile okresów przesiewania w sobie zawiera i dla których zastosowań?
(33) Co potwierdza, że przesiewania przeciw Okupowi nie kończyły się wraz z końcem okresu ich rozpoczęcia? Czy znajduje to potwierdzenie w faktach? Jak to widać w przesiewaniu niedowiarstwa? W przesiewaniu kombinacjonizmu? W przesiewaniu reformizmu? W epokach Kościoła Wieku Ewangelii? Gdzie ta sama zasada jest widoczna? Co to oznacza, jeśli chodzi o 6 tomów paruzyjnych? Czyj błąd przy tej okazji zauważa autor i w jaki sposób go wyjaśnia?
(34) Na co wskazuje w. 20. odnośnie do jedzenia mięsa i skutków tego oraz czasu trwania? Co się pojawiło wraz z rozpoczęciem przesiewania na temat udziału Kościoła w ofierze za grzech i czym było to poparte? Jak to symboliczne wymiotowanie wygląda w obrazie Wieku Ewangelii, kiedy się rozpoczęło i do jakiego momentu trwało? Jakim czasem był okres reformacji? Jakie błędy przeciwne Okupowi odrzucili Wessel i Luter? Jak to było kontynuowane przez Serveta? Czym to symboliczne wymiotowanie się zakończyło, kiedy i odrzuceniem czego? Co jeszcze było objęte tym wymiotowaniem? Kiedy i w związku z czym miała miejsce ostatnia faza wymiotów? Co pokazuje literatura okresu reformacji? Jakimi były te wymioty i czego wymagały symbolicznie?
(35) Jakie były błędy w okresie reformacji? Jakie są przykłady takich doktryn i praktyk? Dla kogo były one obrzydliwością? Czemu się nie dziwimy? Co z tego możemy wnioskować? Jak to jest przedstawione w w. 20.? Jakie wnioski powinniśmy z tego wyciągnąć?
(36) Co sugerują w. 21., 22. odnośnie do sposobu myślenia Mojżesza? Co szczególnie jest przedmiotem jego zapytania? Na co wskazuje wypowiedź Mojżesza dotycząca ryb? Co w odniesieniu do naszego Pana przedstawia pytanie Boga przez Mojżesza i co to oznacza? Co zdaje się reprezentować mięso trzód, a co ryby morskie? Czego nasz Pan nie wiedział, jak długo? Jaki stąd wynika wniosek dotyczący wybicie stad i złowienia ryb? Na co wskazuje prośba Mojżesza o informację? Jakiej wątpliwości nasz Pan nie miał, a jaką miał? Co oznaczało zapytanie Mojżesza przez Boga w w. 23.? Co to pytanie dało Mojżeszowi do zrozumienia? Co to pytanie oznacza w antytypie? Jakie jest dosłowne tłumaczenie ostatniego członu w. 23. i co ono zawiera? Jaka myśl jest zawarta w przekładzie A.V., czy jest ona prawidłowa w typie i antytypie, z jakiego powodu? O czym Bóg zapewnił Jezusa? W jaki sposób Bóg wypełnił tę obietnicę? O czym nie powinniśmy zapominać? Co to Boskie zarządzenie uczyniło? Jaki jedynie mógł być udział Boga i dlaczego? Co te rozważania pokazują względem naszego Pana i z jakiego punktu widzenia? Kto jest żywicielem pożądliwych ludzi?
(37) W jaki sposób nasz Pan powiadomił antytypicznych Izraelitów, że nie podobali się Bogu i o skutkach tego faktu (w. 24)? Jakie było Jego postępowanie wobec 70, a jakie wobec antytypicznego ludu? W jakim czasie Paruzji miało miejsce powoływanie generalnych starszych? Co reprezentuje zebranie starszych przez Mojżesza (w. 24.)? A co zgromadzenie ich około Przybytku? Na co w typie wskazywało wyrażenie w. 24.: „siedemdziesiąt mężów [ze] starszych z ludu”? Jak ich później nazywano? Co to oznacza w antytypie? Co to oznacza, jeśli chodzi o zakres ich służby w porównaniu z zakresem służby lokalnych starszych? Jaki był porządek czasowy wezwania siedemdziesięciu w Żniwie Wieku Żydowskiego? Jak oni zostali opatrznościowo wybrani? Jaki jest powód tej różnicy? Co było konieczne, aby wypracować nierównoległe powiązania typu? Z czego wnosimy, że we wszystkich zastosowaniach było 70 osób w skończonym obrazie?
(38) Co reprezentuje obłok, w którym zstąpił Pan (w. 25.)? Co zstąpienie Pana oznacza zgodnie z przytoczonymi tekstami Pisma Świętego? Co to zstąpienie przedstawia? Czego nie oznacza, a co oznacza wzięcie przez Boga z ducha Mojżesza i udzielenie go 70? Czego dowodzi antytyp, analogicznie do typu, odnośnie do władzy i autorytetu Jezusa? Co Bóg uczynił w tym zakresie? Co było częścią takiej władzy? Jak one wszystkie były im dane w relacji do urzędu, autorytetu i władzy Jezusa (w. 17.; Mich. 5:4–6)?
(39) Na co to nie wskazuje? Jak ta sprawa wyglądała w Żniwie Wieku Żydowskiego? Co większość z nas wie odnośnie do służby 70 w okresie Paruzji? Jaka różnica zachodziła, jeśli chodzi o 70 z okresu Interim? Co ponadto widać wśród tych, którzy nie byli książętami? – podaj przykłady. A co wśród tych, którzy byli pomocnikami? – podaj przykłady. Kim oni byli w okresie Interim? Kto nie miał w tym udziału?
(40) Co jest przedstawione w umieszczeniu przez Mojżesza 70 około Przybytku (w. 24.)? Z jakich faktów wynika ustanowienie ich także generalnymi starszymi nominalnego kościoła? Co to oznaczało w typie i co jest przez to pokazane w antytypie? Jakie wyrażenie w. 25. ma szczególne znaczenie i na co ono wskazuje? Czego ono nie oznacza w obu Żniwach? Jakie fakty dowodzą tego w Żniwie Wieku Żydowskiego? W Paruzji? Jaka myśl obejmuje wyrażenie „i nie przestali” w odniesieniu do skończonego obrazu obu Żniw? Czego dowodzi? Czego dowodzą fakty w odniesieniu do 70 okresu Interim i co można powiedzieć o każdym z nich?
(41) Jaki epizod jest przedstawiony w w. 26-29? Co wyobraża Obóz? Co przedstawia namaszczenie Eldada i Medada oraz prorokowanie przez nich w Obozie, a nie przy Przybytku? Co było wyjaśnione w angielskiej PT odnośnie do Eldada i Medada na okres Paruzji? Kogo dotyczyły szczegóły? Czego nie potrzebujemy rozważać szczegółowo, a co uczynimy? Jak długo trwał okres namaszczenia antytypicznego Eldada w porównaniu z namaszczeniem antytypicznego Medada w Paruzji? Czym będzie wyjaśnienie odnoszące się do otrzymania przez brata Russella prawdy, gdy był on jeszcze w Obozie? Kiedy miała miejsce ostatnia część tego namaszczenia i z czym była związana? Co brat Russell czynił zanim to namaszczenie zostało dopełnione, w jaki sposób i kiedy po tym przyszedł on do oczyszczonej Świątnicy? Co te fakty pokazują? Czego dowodzi postępowanie brata Russella jako pielgrzyma?
(42) Kto był Eldadem i Medadem w Żniwie Żydowskim? Jakie fakty z Pisma Świętego i osobiste kwalifikacje dowodzą, że Paweł był namaszczony i prorokował, gdy był jeszcze w Obozie? O czym świadczą doświadczenia Pawła opisane w Dz. Ap. 9:3-12? Co pokazują wersety 17-19 tego rozdziału? Czego dowodzi całe jego życie? Jak jest pokazane namaszczenie Apollosa w Dz.Ap. 18:24-26? Czego dowodzą wersety 26-28 tego rozdziału? Jakimi dwoma sposobami jest dowiedzione, że Apollos był Medadem Żniwa Żydowskiego? Jaki wpływ na słabszych braci miała jego skuteczność w pracy Pańskiej i jak to wynika z przytoczonych tekstów Pisma Świętego? Jakie były osobiste postawy Pawła i Apollosa względem siebie pomimo sekciarskiego postępowania niektórych słabszych braci? Jak 1 Kor. 4:1-15 pokazuje ich wzajemne relacje i uczucia w ich służbie? Na co wskazują wzmianki Ap. Pawła o Apollosie i jakie świadectwo z nich wynika (1 Kor. 3:4-10; 3:8)?
(43) Kto był Eldadem i Medadem okresu Interim? Jaki jest pierwszy fakt wskazujący, że Ap. Jan był Eldadem podczas Interim? Jak to wynika z przytoczonych tekstów Pisma Świętego? Czego to rozważanie nie dowodzi, na co jednak wskazuje i dlaczego? Podaj kolejne powody wskazujące, że Ap. Jan był Eldadem okresu Interim. Czego, w związku z tym, możemy być pewni?
(44) Jakie są dowody, że Jan Wessel jest Medadem okresu Interim? Jaki jest pierwszy dowód? Jakie podstawowe prawdy Pan podał Kościołowi przez Wessela? – wymień i omów każdą z siedmiu prawd. Jaki jest drugi dowód? Trzeci? Czwarty? Piąty? Szósty? Jaki epizod pokazuje jego wielką pokorę i umiłowanie Słowa Bożego? Jaki jest siódmy dowód? Co o nim i o jego pismach powiedział Luter? Kto pierwszy opublikował pisma Wessela, z wyłączeniem czego i z jakiego powodu? Gdzie Wessel znajdował się i jaką zajmował pozycję, gdy został namaszczony i zaczął prorokować? W jakich okolicznościach i kiedy znalazł się on pomiędzy prawdziwym ludem Bożym?
(45) Czego i z jakich faktów nie powinniśmy wnioskować? Ilu starszych było wybranych w typie stosownie do w. 16., 24- 26? Jakie są w tej sprawie poglądy żydowskie i rzymskokatolickie? Co powinniśmy rozumieć odnośnie do ich liczby w Żniwie Żydowskim i w okresie Interim? Czego nie powinniśmy wnioskować odnośnie do 70 w Żniwie Wieku Ewangelii? Kim był brat Russell jako pielgrzym, lecz kim nie był jako antytypiczny Eldad? W kim jest przedstawiony brat Russell jako On Sługa i czyją był równoległością? Jakich postaci równoległością nie jest on jako On Sługa? Na podstawie jakich faktów wnosimy, że św. Paweł i św. Jan nie mieli towarzyszy – pomocników – jaki musiałby być skutek w przeciwnym razie?
(46) Czym skutkował fakt, że brat Russell służył jako jednostka w urzędzie Onego Sługi, a także jako jeden z 70 pielgrzymów? Przeciwnie do jakich przypadków? Do jakich wniosków jednak przez to nie dochodzimy? Dlaczego? Jakie fakty wspomniane w Piśmie Świętym dostatecznie obalają poglądy żydowski i rzymski? Jakich siedmiu rozważań używa autor, aby obalić pogląd rzekomo nauczany w w. 25., że Eldad i Medad byli dwoma mężami oprócz 70?
(47) Jaki epizod znajdujemy w w. 27-29? Do kogo można przyrównać chłopca, który przybiegł do Mojżesza z informacją o prorokowaniu przez Eldada i Medada w Obozie? Co było charakterystyczne w postępowaniu Jozuego? W postępowaniu Mojżesza? Jakie znaczenie mają ci trzej z w. 27-29? W kim antytyp w zastosowaniu do Żniwa Żydowskiego pokazany jest wyraźniej? Co możemy dostrzec z Dz. Ap. 9:19-27 i w jaki sposób? Kto był w antytypie chłopcem, Jozuem i Mojżeszem w przypadku Ap. Pawła i jaka była ich działalność? Kim ci trzej byli w antytypie dla Apollosa i jaka była ich działalność (1 Kor. 1:11-13; 3:1-4:21)? Co zauważyliśmy w przypadku św. Jana jako Eldada okresu Interim? Co analogicznie musimy stwierdzić? Kto był chłopcem w antytypie, zbierającym i rozpowszechniającym wiadomości w odniesieniu do św. Jana jako Eldada okresu Interim? Jak to jest poparte w przytoczonych tekstach Pisma Świętego? Kto był w tym przypadku antytypem Jozuego i z czego to wynika? Jak to widzimy w działaniach wobec Eldada okresu Interim?
(48) W czym przejawiała się wspaniałomyślność Jezusa? Czym jest pytanie: „Czemuż im ty zazdrościsz dla mnie”? Co było antytypicznym chłopcem zbierającym i rozpowszechniającym plotki? Jak w związku z tym postąpił Jan Wessel w zaistniałych okolicznościach? Kto był dla Wessela antytypicznym Jozuem, w jaki sposób? Kto był antytypicznym Mojżeszem i jaka stosowna odpowiedź po pierwsze i po drugie została udzielona? Kiedy zaczął prorokować w Obozie Eldad Żniwa Wieku Ewangelii? Kto był antytypicznym chłopcem, Jozuem i Mojżeszem w przypadku Eldada Paruzji? W czym przejawiały się ich działania i z jakimi rezultatami?
(49) Jakie fakty odnoszące się do Medada Paruzji miały wielki rozgłos? Kto i w jaki sposób był plotkującym chłopcem wobec Medada Żniwa Wieku Ewangelii? Kto i w jaki sposób był Jozuem wobec Medada Żniwa Wieku Ewangelii? Jak wypełnił się antytyp Mojżesza w odniesieniu do Medada Paruzji – jaka była odpowiedź Jezusa? Co charakterystycznego wystąpiło w związku ze wzrostem liczby pracowników Żniwa, jak długo to trwało? Co w ten sposób Pan uczynił wobec Jozuego i na korzyść Medada Paruzji zgodnie z w. 29.?
(50) Dlaczego w. 30. jest godny uwagi? W czym się przejawiało pójście Jezusa i 70 do Obozu Żniwa Wieku Żydowskiego? Jaką rolę spełnili Jezus, Apostołowie i 70 w tej pracy i jak długo ona trwała? Gdzie jest opisana? W czym przejawia się antytyp w. 30. na okres Interim? Jaka była ta praca w porównaniu z pracą Żniwa Wieku Żydowskiego? Dlaczego? Jak wyglądają prace pięciu okresów Kościoła Interim i Kościołów dwóch Żniw, biorąc pod uwagę proporcje czasowe ich realizacji? Na co wskazuje w. 30. w odniesieniu do Żniwa Wieku Ewangelii? Jaka praca i przez kogo była wykonana w 40 latach Paruzji? Jakie są statystyki dotyczące różnych rodzajów pracowników podczas Paruzji? Czego to wszystko było antytypami?
(51) Jaki był cel powyższej analizy i co obecnie uczynimy? Co przedstawia wiatr w w. 31.? Od kogo pochodzi ta wojna i co wskutek niej nastąpiło? Co jest przedstawione w E5, rozdz. 2 i dla jakiego okresu? Jakie formy przybrały antytypiczne przepiórki w czasie Żniwa Wieku Żydowskiego? Co będzie opisane nieco później? Co przedstawia duża liczba tych przepiórek oraz ich lot tylko dwa łokcie ponad ziemią? Na kogo te teorie oddziaływały i w jakich okresach? Czym niektóre z tych teorii były i kiedy? Kto i w jaki sposób zgodnie z w. 32. bezpośrednio odrzucał Okup? W jaki sposób było to czynione pośrednio, przez kogo? Jakie jeszcze systemy doktryn były przedstawiane jako nauki Chrystusa i przez kogo były przyjmowane? Kiedy kolejno te błędy wzrastały? Co nie będzie tu podane i dlaczego?
(52) Co obecnie podamy? Kto najpierw bezpośrednio zaprzeczał Okupowi? Czemu Elkesaici zaprzeczali i jakie były ich poglądy w odniesieniu do Jezusa? W co ich przedstawiciele zaczęli później wątpić? W jaki sposób przestali oni być chrześcijanami? Która grupa zaprzeczała Okupowi pośrednio i w jaki sposób? Co i z jakich względów czynili liczni z pogańskich wyznawców chrześcijaństwa? Jakie trzy doktryny wyznaniowej ortodoksji zostały następnie wprowadzone? Co każda z nich czyni? Co wprowadził do chrześcijaństwa Justyn Męczennik? Co nastąpiło w okresie smyrneńskim i czterech następnych okresach, jeśli chodzi o te i inne błędy? Jaki impuls dał Orygenes i co jego teoria implikowała? Jakie teorie wymyślili Dionizjusz z Rzymu i Atanazjusz z Aleksandrii? Co zaczęto podkreślać w okresie smyrneńskim odnośnie do Ducha Świętego, kiedy stało się to doktryną soborową? Kiedy po stopniowym rozwoju, doktryny przeciwne Okupowi w Interim zostały skompletowane?
(53) Jakie teorie przeciwne Okupowi przeważały we wczesnym okresie Smyrny? Do czego była podobna rola tych kierunków we wczesnym okresie Interim? Jaka jednak była tu różnica, jeśli chodzi o długość trwania? Czego mieszaniną jest gnostycyzm? Czego gnostycyzm uczył o najwyższym Bogu? O Eonach i Chrystusie? O Demiurgu? Jakie błędy według nich popełnił Demiurg? Co gnostycyzm mówi o duchu i materii? Co i w jaki sposób gnostycyzm podejmuje się dokonać, by naprawić pomyłkę Demiurga? Jakie jest twierdzenie gnostyków na temat rodzajów ludzi? Jakie nadzieje są wg nich dla każdego z trzech rodzajów ludzi? Co było wg nich największym zadaniem? Jaką pomoc uzyskiwali duchowi i jak pozbywali się oni materii? Co jednak niektórzy z gnostyków głosili, co praktykowali i z jakimi rezultatami?
(54) Na czym opierała się doktryna gnostyków o zbawieniu? Jaka była ich doktryna o Chrystusie i Jezusie? Co dla Demiurga było niemożliwe, co on wg nich wymyślił i w jakim celu? Jakie rodzaje Chrystusów i Jezusów mieli gnostycy? W jaki sposób wg ich doktryny powstał Jezus Chrystus i dla jakiego celu? Jakie ciało przyjął Jezus i dlaczego? Jaka w związku z tym była Jego śmierć? Kim więc Jezus Chrystus wg nich nie był, a kim był, co czynił i dla jakiego celu? Raczej kto i kogo stara się zbawić, z jakim rezultatem? Czym był gnostycyzm dla Kościoła smyrneńskiego wobec takiego schematu zbawienia? Kto i kiedy zadał gnostycyzmowi śmiertelny cios? W czym gnostycyzm odrodził się? Kiedy i dzięki czemu przestał istnieć manicheizm? Co miało miejsce oprócz gnostycyzmu, szczególnie w okresie Pergamońskim?
(55) Co reprezentuje powstanie ludu w w. 32.? A co zbieranie przepiórek przez 36 godzin w związku ze znaczeniem liczby 6? Co jest widoczne u przeciwników Okupu, nawet w jakim przypadku? Czym było w antytypie każdego z tych okresów symboliczne zbieranie przez lud? Czego to bez wątpienia wymagało w zakresie greckich i żydowskich teorii podczas Żniwa Wieku Żydowskiego? Jak to samo stwierdzenie odnosiło się do różnych teorii w czasie Żniwa Wieku Ewangelii oraz w okresie Interim? Co jest przedstawione przez zebranie co najmniej 10 homerów? Co liczba 10 symbolizuje w odniesieniu do tej sytuacji? Co to oznaczało i szczególnie w jakich okresach? Co przedstawia wieszanie przepiórek wokół obozu? A co, że czynili to wszędy (w. 32.) sobie wokoło?
(56) Co jest przedstawione przez wyrażenie w. 33.? Jakie są skutki plagi w dosłownym znaczeniu? Jak Bóg posługuje się obrazami plagi? Jak to przejawia się w przesiewaczach i przesianych? Co sugeruje samo wspomnienie powyższych systemów błędu? Co pokazuje przykład gnostycyzmu? Co osobiste kontakty z przeciwnikami Okupu w Żniwie Wieku Ewangelii pokazywały w tej sprawie? Jakie klasy przesiewaczy są opisane w 2 Tym. 3:1-9, która z nich jest najgorsza? Jakie dwie cechy charakteru przesiewaczy przeciwko Okupowi są opisane w tym tekście i gdzie one się ujawniają? Jaki jest opis straszliwości tej plagi na podstawie słów Apostoła Pawła? Jaką modlitwą należałoby wyrazić uczucie ludu Bożego wobec straszliwości tej plagi?
(57) Co przedstawia nazwanie miejsca pochowania ludu pożądającego mięsa Kibrot – Hattaawa? Czym był ten stan? Jak umarli i byli pogrzebani niektórzy przeciwnicy Okupu z Małego Stadka? Z utracjuszy koron? Z Młodocianych Godnych podczas Żniwa Wieku Ewangelii? Z tymczasowo usprawiedliwionych? A jak niektórzy z obozowców? W ilu zastosowaniach miało to miejsce? Jaki był proces symbolicznego grzebania? Jakie trzy rzeczy były zabronione Kapłanom w typie i antytypie wg 3 Moj. 10: 6, 7? Dlaczego? Co reprezentuje wyruszenie ludu z Kibrot – Hattaawa i posuwanie się naprzód do Hazerotu? Co jest przedstawione przez przebywanie w Hazerocie na podstawie 4 Moj. 12.? Jak myśl o wielkim i małym sekciarstwie wypływa ze znaczenia słowa „Hazerot”?
(58) Czego dowiedzieliśmy się z zakończonego badania 4 Moj. 11.? Co pokaże nam dalsze badanie typów? Jaka przeważnie jest historia podana nam przez historyków? Jaki skutek ma w związku z tym zrozumienie historycznych typów Kościoła? Co w ten sposób otrzymujemy? Jaką możliwość ta wiedza nam daje? Jaki był wpływ fałszywych przedstawień podawanych przez nominalny lud Boży na prawdziwy lud Boży i sług Bożych? Co możemy w ten sposób odzyskać i prześledzić? Co jest naszym celem w badaniu typów, szczególnie z 4 Księgi Mojżeszowej? Kiedy z tego badania odniesiemy stosowne błogosławieństwo i dlaczego? Jakie życzenie dla nas wyraża w związku z tym autor?