Epifaniczny tom 9 – rozdział 2 – str. 110
drugiego tomu, jednak to brat John Edgar był głównym autorem „nowych rzeczy”. Widzimy więc, jak obydwaj bracia Edgarowie jako antytypiczni prorocy, byli uprzywilejowani zrozumieniem niektórych antytypicznych widzeń i snów. Gorąco polecamy ich dzieło: Przejścia Wielkiej Piramidy, szczególnie pierwsze wydanie. Zbadaliśmy uważnie pierwsze wydanie, ale z wyjątkiem małych części tomu drugiego, nie czytaliśmy drugiego wydania, które jak rozumiemy, szczególnie w tomie drugim zostało zmienione. Rozumiemy, że brat Morton Edgar odrzuca twierdzenie o milionach obecnie żyjących, które zamieścił w drugim wydaniu drugiego tomu. On poprawił i wydał to dzieło jako drugie wydanie, podczas gdy wciąż był w Towarzystwie i starał się usprawiedliwić twierdzenie o milionach. Prezes Towarzystwa jeszcze trzyma się tej nauki, oprócz daty, twierdząc, że te miliony są jego (nową) Wielką Kompanią, która jak uważa, nie jest klasą duchową, lecz jego tak zwanymi Jonadabami – niepoświęconymi ludźmi, zainteresowanymi poselstwem Towarzystwa, którzy otrzymują nadzieję przeżycia Armagedonu, co stanowi ich cel.
(23) Walter Bundy otrzymał jako nową rzecz antypiczne widzenie – zrozumienie przypowieści o zgubionym groszu. Podajemy krótkie streszczenie tego zrozumienia. Według jego zrozumienia, niewiasta z przypowieści (Łuk. 15:8-10) przedstawia Kościół, dziesięć groszy to dziesięć głównych doktryn biblijnych (dziesięć strun harfy Bożej). Kościół nigdy całkowicie nie utracił dziewięciu z tych doktryn, chociaż zostały symbolicznie bardzo zaćmione. Tylko jedna z tych doktryn, restytucja, została przez wieki zupełnie zagubiona dla Kościoła. Zamiatanie domu i szukanie zgubionego grosza (prawdy o restytucji) przedstawia oczyszczanie nauk biblijnych z błędów ciemnych wieków i badanie Biblii, poszukiwanie miejsca, w którym przebywa Kościół, poszukiwanie lepszej przyszłości niż wieczne męki dla tych, którzy umarli,