Epifaniczny tom 9 – rozdział 2 – str. 119
tych siedmiu kościołów (Obj. 2 i 3). Jest to myśl pokazana w siedmiu gwiazdach w prawej ręce Pańskiej (Obj. 1:16,20) i w tym, że Acholiab był specjalnym i jedynym wymienionym z imienia pomocnikiem Besaleela (2Moj. 31:2, 6). To jest główna myśl, chociaż nie jedyna, zawarta w wyrażeniu prorocy w Liście do Efezów 2:20; 3:5; 4:11.
(30) Jesteśmy teraz gotowi, aby zrozumieć, co znaczy w antytypie Boskie rozmawianie z ust do ust z Mojżeszem. To znaczy, że Jezus przez członków gwiezdnych jako przez swoje usta mówi do Boga, który przemawia w Biblii będącej Bożymi ustami oraz że Bóg przemawia przez Biblię do Jezusa w członkach gwiezdnych będących ustami Jezusa. Co oznacza stwierdzenie, że Jezus przez członków gwiezdnych – jako przez swoje usta – przemawia do Boga, który przemawia do Jezusa w członkach gwiezdnych przez Biblię będącą Jego ustami? Po pierwsze oznacza to, że Jezus pobudził ich umysły do trafnych pytań odnoszących się do prawd na czasie, a po drugie, że oni badali Pismo Święte, by znaleźć odpowiedzi na te pytania. Takie badanie jest rozmową z Bogiem przez zadawanie pytań, przez Jego usta – Biblię. Tym sposobem Jezus przez swoje usta (członków gwiezdnych) przemawia do Boskich ust (Biblii). Co oznacza, że Bóg przemawia przez Biblię jako przez swoje usta do Jezusa, do Jego ust – członków gwiezdnych? Oznacza to, że Bóg przemawia przez Jezusa – swego tłumacza – przez Biblię (usta Boże) do Jezusa – ust Jezusa (członków gwiezdnych), tzn. że Bóg daje przez Jezusa, za pośrednictwem Biblii, odpowiedzi na pytania dotyczące prawdy na czasie – pytania, które Jezus wzbudził w umysłach członków gwiezdnych będących Jego ustami, aby postawili je Biblii – ustom Bożym. Innymi słowy, mieli oni przywilej jako usta Jezusowe badania Biblii bezpośrednio i przez takie badanie mogli zrozumieć Boską prawdę na czasie bezpośrednio z Biblii jako z ust Bożych. Słudzy prawdy, którzy nie są członkami gwiezdnymi, nie mają tego przywileju, a gdy zrozumieją coś nowego z Biblii, nie rozumieją przy pomocy bezpośredniego jej badania, lecz przez nagłe oświecenie. To znaczy, przez przypadkowe natknięcie się