Epifaniczny tom 9 – rozdział 2 – str. 120

na takie nowe rzeczy. Gdyby usiłowali rozmawiać z Bogiem z ust do ust, byłoby to surowo zabronionym wpatrywaniem się – spekulacją – 2Moj. 19:21. Możemy łatwo zrozumieć, dlaczego oni nie mogą rozmawiać z ust do ust z Bogiem – jest tak, ponieważ Jezus jest jedynym tłumaczem Biblii, a Bóg, zabraniając wszelkiej spekulacji, nie odpowiada na bezpośrednie pytania odnoszące się do Biblii. Jednak odpowiada przez Biblię na pytania członków gwiezdnych związane z prawdami na czasie, jakie oni stawiają Bogu przez Biblię, będącą Jego ustami. To jest jeden z trzech wyjątkowych przywilejów członków gwiezdnych w czasie ich działalności, tzn. w roli ust Jezusa.

      (31) Szeroko jest rozpowszechniony pogląd zarówno między niektórymi z ludu prawdy, jak i między protestantami, że przywilejem wszystkich chrześcijan jest bezpośrednie badanie Biblii, tzn. używanie Biblii jako podręcznika publicznie i prywatnie oraz uczenie się prawdy z takiego badania. Dlatego traktują oni Biblię jak podręcznik, a nie jak księgę tekstów. Biblia stanowczo nie jest podręcznikiem i nie może być tak traktowana. Krótkie rozważania to pokażą. Podręcznikiem jest logiczna, rozwijająca się i uporządkowana rozprawa na temat pewnej gałęzi wiedzy. Każdy podręcznik arytmetyki może posłużyć tu jako ilustracja. Tematy w nim są tak ułożone, że znajdują się tam, gdzie logicznie być powinny, każda myśl jest traktowana oddzielnie i odrębnie. Wszystkie tematy są przedstawione od najprostszych do najtrudniejszych, związek między nimi jest taki, że jeden prowadzi do następnego. Nigdy nie są pomieszane, ale każdy z nich występuje we właściwej kolejności. W ten sposób wszystkie zagadnienia związane z arytmetyką są przedstawione w takim podręczniku. W ten sam ogólny sposób jest ułożony każdy dobrze przygotowany podręcznik. Jednak Biblia nie jest w taki sposób ułożona. Nigdzie w Biblii w jednym miejscu nie można znaleźć wszystkich informacji na dany temat, nie mówiąc już o tym, że nie są one przedstawione w logicznej i progresywnej kolejności. Raczej przedmioty są traktowane według zasady: „trochę tu, trochę ówdzie” (Izaj. 28:10). Gdy weźmiemy pod uwagę jakikolwiek z jej tematów,

poprzednia stronanastępna strona