Epifaniczny tom 9 – rozdział 2 – str. 147
oraz kto był szafarzem w tej przypowieści. Później, stopniowo Pan dał nam zrozumieć jako „nowe rzeczy” pozostałą część przypowieści z wyjątkiem znaczenia grosza, dając to zrozumieć Onemu Słudze. Po 1909 r., w czerwcu 1914 r., jako „nową rzecz” otrzymaliśmy nowe zrozumienie wieczoru z tej przypowieści, tj. że wieczór nastąpił po październiku 1914 r., jak napisaliśmy wyżej. Zwróćmy uwagę na to, że Pan wstrzymał zrozumienie tej rzeczy aż do właściwego czasu po tym, jak wyraziliśmy żal za nasze postępowanie na zebraniu pytań i odpowiedzi w Waszyngtonie, co teraz uznajemy za uczestnictwo w antytypie Aarona przedstawionym w 4Moj. 12. Potem daliśmy stanowczy i pomyślny odpór wysiłkom Szatana, aby pobudzić nas do sprzeciwu wobec jasnego, zmienionego poglądu naszego Pastora, jaki ukazał się w Watch Tower w maju 1914 r. Powyżej podaliśmy doświadczenia braci: Bartona, Johna Edgara i nasze jako ilustracje doświadczeń związanych z uczestnictwem w antytypie Aarona z tego rozdziału, jakie były i nadal są powszechne między wodzami, którzy nie są członkami gwiezdnymi w Kościele powszechnym, jak i między lokalnymi starszymi. Paruzyjne doświadczenia J. Hemery’ego, A.H. MacMillana itd. podaliśmy jako przykłady paruzyjnych doświadczeń antytypicznej Miriam. Nie możemy sobie przypomnieć żadnego naszego doświadczenia, które byłoby udziałem w antytypicznym szemraniu przeciw Mojżeszowi z powodu tego, że Zefora była jego żoną. Wierzymy, że byłoby to korzystne, gdyby wodzowie oświeceni prawdą Epifanii przeanalizowali samych siebie, aby sprawdzić, czy nie brali udziału w antytypie Aarona przedstawionym w tym rozdziale. Niewątpliwie później wielu wodzów kapłańskich z grup lewickich uzmysłowi sobie swój sprzeciw wobec Jezusa przemawiającego przez Posłańca Epifanii, a przez to swe uczestnictwo w czynnościach antytypicznego Aarona opisanych w w. 11. Zauważmy, że Miriam nie brała udziału w przyznaniu się do grzechu i głupoty, prosząc o przebaczenie, co zostało opisane w wierszu 11. Powodem tego była jej nieczystość w tym czasie,