Epifaniczny tom 9 – rozdział 2 – str. 158-178
poprzednia strona – następna strona
PYTANIA
(1) Jak antytypicznie może być podsumowany temat 4 Księgi Mojżeszowej? Czego dotyczyły nasze ostatnie rozważania? Jaki związek istnieje pomiędzy antytypem 4Moj. 12:1-16 a 4Moj. 9:15-11:35? O czym antytypicznie mówi 4Moj. 9:15-23? 4Moj. 10:1-10? 10:11-28? 10:29-32? 10:33-36? 11.? 12.?
(2) Co zgodnie z powyższym jest tematem całego tego fragmentu? Co w związku z tym można powiedzieć o częściach tej księgi, które poprzedzają 4Moj. 9:15? Jak to można antytypicznie zauważyć w 4Moj. rozdz. 1. i 2.? 3. i 4.? 5.? 6.? 7.? 8.? 9:1-14? Co z powyższego widzimy odnośnie do 4Moj. rozdz. 1-14, jaki antytypiczny temat w sobie zawierają? Co zobaczymy, badając dalej tę księgę w łączności z antytypem rozdziału 26.? Co istnieje w antytypach tej księgi? Do czego przygotuje nas zrozumienie 4Moj. i 5Moj. w ich antytypach? Jak to jest symbolizowane w Świątnicy Najświętszej? Jakie jest życzenie autora?
(3) Jaką jest historia rozdz. 12. w typie i jaki kontrast występuje w antytypie? Jakie korzyści będą uzyskane przez studiowanie tej historii, ze względu na co? Na które postacie ten rozdział zwraca naszą uwagę? Jaką pozycję zajmowała Miriam w czasie wyjścia z Egiptu, jakie jest znaczenie jej imienia i co reprezentuje w antytypie? Jaką pozycję miał Aaron, jakie jest znaczenie jego imienia i co wyobraża w antytypie? W jakim świetle są przedstawieni w tym rozdziale Miriam i Aaron, z jakich powodów i jak mogła się do tego przyczynić Zefora? Jakie jest znaczenie imienia Mojżesz, kogo on wyobraża po pierwsze i po drugie, za co był krytykowany? Kiedy, w jakim miejscu i z kim przybyła Zefora do Mojżesza? Czym i dla kogo stał się fakt pozostania Zefory z Mojżeszem? Jakie jest znaczenie imienia Zefora i jak była nazwana? Jakie były dwie grupy Kuszytów? Do których Kuszytów należała Zefora? Jakimi imionami w różnych tekstach Biblii jest nazwany jej ojciec? Jaki był jego urząd? W jaki sposób możemy pogodzić 4Moj. 10:29 z Sędz. 1:16 odnośnie do jego narodowości? Kim byli Kenici i czym różnili się od reszty Amalekitów? Kto jako pierwszy zorganizował Amalekitów w naród i na co to by wskazywało? Co jest przypuszczeniem odnośnie do założenia królestwa przez Nemroda i jaki ma to związek z Jetrem? Jak Zefora była traktowana przez Miriam i Aarona, pomimo czego? Czego było to powodem i do czego doprowadziło?
(4) Jak w ogólnym znaczeniu może być zastosowany antytyp 4Moj. 12.? Jak w szczególnym zastosowaniu? W czym to jest pokazane? Do jakiego okresu ta praca szczególnie należała i z uwzględnieniem czego w każdym z trzech poprzednich okresów? Kogo i w zgodzie z czym przedstawia Miriam? Co i w kim ci członkowie Wielkiej Kompanii znaleźli i do czego dążyli? Kogo w tym rozdziale przedstawia Aaron i jakie było postępowanie jego antytypów? Kogo w tym rozdziale przedstawia Mojżesz? Zefora? W czym pomoże nam ogólny typiczny obraz tych czterech postaci? Gdzie w antytypie znajdowała się Miriam w momencie rozpoczęcia antytypicznego szemrania i co stało się karą za jej złe postępowanie? Jaka była pozycja Aarona w antytypie? Jaki był skutek w typie i antytypie postępowania Miriam i Aarona, jakiej ilości nowych stworzeń dotyczył i z jakimi symptomami? Jak to się przejawiało wobec braci z Małego Stadka, szczególnie wobec których?
(5) W jaki sposób wyrażali się członkowie antytypicznej Miriam i Aarona o członkach Małego Stadka przedstawionych w Zeforze? Jakie czyny wynikające z pychy ze strony antytypicznej Miriam wobec takich braci były widoczne? Jak niektórzy okazywali to, choć nie czynili tego werbalnie? Co takie postępowanie okazane przez słowa, postawę lub czyny oznacza ? Co ono oznacza w ostatecznej analizie? Jaką pewność powinniśmy mieć w sprawie wyboru członków Oblubienicy Chrystusowej? Co w przeciwnym razie?
(6) Co tym sposobem uczynili Miriam i Aaron w typie i antytypie? Kto z nich zgrzeszył bardziej? Jakie jest, w ogólności, działanie grzechu uwidocznione w tym przypadku? Od czego i do czego rozwinął się ten grzech wg w. 1. i 2.? Co to reprezentuje w antytypie? Jakie w związku z tym powstają pytania, nawet odnośnie do nowych stworzeń na drodze utraty korony? Nawet wobec kogo jest to wątpliwe? Z jakim możliwym wyjątkiem? Jakie jest wypełnienie się tego antytypu?
(7) Jakie inne pytanie powstaje w tej kwestii? Jaka jest odpowiedź autora? Jak musiałoby być zakwalifikowane bezpośrednie roszczenie? Czy zostało ono uczynione w antytypie? Jak to roszczenie zostało dokonane? Co to oznacza? Co zostało wystarczająco wyjaśnione odnośnie do członków gwiezdnych, gdzie i czego autor nie będzie obecnie czynił? Co jednak trzeba o nich w tym miejscu powiedzieć? Co zatem z tego wynika w zgodzie z Łuk. 10:16? Jaki jest tego powód? Jak ta zasada jest pokazana w stosownych typach?
(8) Jak pokazuje to przypadek Mojżesza mówiącego do Datana i Abirona? Do Korego i jego roty? Co byłoby, gdybyśmy nie pamiętali, że członkowie gwiezdni są ustami, ręką i okiem Jezusa w Jego działaniu przez nich? Jak przykład Mojżesza pragnącego widzieć oblicze Boże pomoże nam to dostrzec? Jak nie można, a jak można wyjaśnić to harmonijnie z faktami i ze Słowem Bożym? Jak mamy rozumieć działanie naszego Pana w związku z tym przez Posłańców Paruzji i Epifanii? Jak podobna myśl o innych antytypach jest wyrażona w 2Moj. 19:21-24?
(9) Na co pozwolą nam powyższe uwagi? Kogo Miriam i Aaron przedstawiają? Jakie nauki były podawane przez te nowe stworzenia? Czym było to sprzeciwianie się i jak było okazane? Z czego nie zdawali sobie sprawy i co w tej kwestii rozumieli? Nawet czego w większości przypadków nie rozumieli? Komu oni tymi sposobami się sprzeciwiali w rzeczywistości? Co przez to twierdzili? Kiedy takie sprzeciwy występowały? Kiedy wystąpiły najbardziej jadowite? Jak to ilustruje przykład Ap. Pawła w Żniwie Żydowskim? Ap. Jana? Jedynie do kogo odnosi się zdanie z Łuk. 10:16? Czego nie oznacza, a co oznacza zaprzeczanie członkom gwiezdnym? W jaki sposób miało być realizowane przez Kapłaństwo napomnienie Apostoła w 1 Tes. 5:21? Czym taki sposób postępowania różnił się od przypadku Miriam i Aarona pokazanego w w. 2.? Czego nie oznacza, a co oznacza wyrażenie w. 2.: „a to usłyszał Pan”?
(10) Co wyżsi krytycy czynią, opierając się na w. 3.? Do jakiej konkluzji nie powinna, a do jakiej powinna prowadzić ich uwaga o rzekomej naganności stwierdzenia dotyczącego cichości Mojżesza, gdyby była ona prawdziwa? Jakie jest ich twierdzenie dotyczące Mojżesza? Co jest podstawą ich stanowiska? Jakie stanowisko zajmuje autor? Jakie jest zapewnienie autora? W jaki sposób Bóg mówi o sobie, z jakiej przyczyny i dlaczego? Jak Jezus mówi o sobie, a także Ap. Paweł o Nim i dlaczego nie jest to złe? Jak Ap. Paweł mówi o sobie w listach i dlaczego? Jak to samo jest widoczne w wypowiedziach brata Russella sprawującego urząd Onego Sługi, dlaczego one takimi były? Z jakich powodów Mojżesz napisał słowa w. 3. i co z tego wynika? Czego wyżsi krytycy zatem nie udowodnili?
(11) Jaka była głębsza przyczyna napisania tych słów i czego one były typem? Jak dowodzi tego Żyd. 3:1-6? Co te słowa antytypicznie zastosowane do naszego Pana pokazują? Czym jest cichość? Jakie są przejawy cichości? Dlaczego Bóg wybrał Mojżesza do realizacji swoich celów? Dlaczego natchnął go, by napisał te słowa o sobie? Co nasz Pan zawsze okazywał w tej sprawie? W Jego przedludzkim stanie? W Jego ludzkim stanie? W Jego obecnym Boskim stanie? W przyszłej wieczności? Z jakich względów jest On godzien zajmować najwyższe miejsce pod Bogiem?
(12) Co jest m.in. przedstawione w w. 2.? A co w w. 4.? Jak się rozpoczęło Boskie działanie? W jaki sposób rozkaz Boga był wydany i na co On nie dozwolił, a na co dozwolił? Czego Bóg wymaga w przypadku grzechów osobistych, a czego w przypadku grzechów publicznych? Jak takie działanie ze strony Boga przebiega w antytypie? Jak takie sprzeciwianie się odbywa i czym się staje? Co powodują takie rozmowy i jaki jest ich wynik? W jaki sposób Bóg w antytypie wydaje antytypiczny nakaz wg w. 4.?
(13) W jakich przypadkach występował taki przebieg wydarzeń? Kiedy i w jaki sposób można to zauważyć w sprzeciwianiu się wodzów Lewitów? Jaka jest Boska reakcja na takie sprzeciwianie się i kiedy ta reakcja ze strony Boga występuje? Jaka była reakcja Boga na mniej lub bardziej łagodne sprzeciwianie się antytypicznego Aarona? Wszystkich innych? Jakie są przykłady tego? Co i w jakiej formie spotykamy, cofając się do czasu Paruzji? Co antytypy Elizeusza czyniły wobec Posłańca Paruzji? Kiedy Bóg ich nie wezwał, a kiedy wezwał przed cały Kościół i jak się to stało? Do czego jest to przyrównane?
(14) Jakie rozróżnienie osób i wydarzeń musi być uczynione? Jakimi głównie były przesiewania (pięć) z okresu Żniwa w tym rozróżnieniu? Co było z nimi połączone i występowało w tle? Podaj przykład. Na czym polegało zwiedzenie przez antytypicznego Korego? Czemu sprzeciwiali się, będąc pod fałszywym wrażeniem i czym się w tym sprzeciwianiu kierowali? Co oni w ten sposób przedstawiali i faktycznie czynili? Jaki udział w tym przesiewaniu mieli niektórzy członkowie antytypicznego Aarona i na czym on polegał? Kto jest wspomniany przez autora jako przykład? Na pograniczu czego znajdowali się antytypiczni Miriam i Aaron w Paruzji i dlaczego nie było ich wówczas wyraźnie widać w porównaniu z przesiewaniami epifanicznymi? Gdzie niewątpliwie byli oni widoczni w Paruzji i Epifanii, w jakich okolicznościach? Kto brał udział w małym zawirowaniu dotyczącym daty 1914 r.? Kiedy miejscowy zbór, a kiedy cały Kościół jest odpowiednikiem Namiotu Zgromadzenia? Czego nie należy z powyższego wnosić odnośnie do Epifanii? Jak są pokazane przesiewania i przesiewacze wtórej śmierci podczas Epifanii?
(15) O czym mówi w. 5. w sprawie Miriam i Aarona? Co było pierwszym krokiem ze strony Boga? Czego nie mamy w tej sprawie rozumieć? Jak Bóg to bez wątpienia uczynił i przez kogo? Jakie są powody myślenia, że najprawdopodobniej był to Logos i jak to jest poparte przytoczonymi tekstami Pisma Świętego? Kto w antytypie był tym, który szczególnie w Paruzji i Epifanii zstąpił w słupie obłoku, co ten słup obłoku przedstawia? Co już poprzednio było wykazane odnośnie do antytypu słupa obłoku i słupa ognia? Który słup stosuje się do wszystkich czterech okresów i dlaczego? Jak stosownie do tego nie powinno być rozumiane odniesienie do słupa obłoku w w. 5.? Co mamy właściwie rozumieć przez zstąpienie Boga w słupie obłoku? Co Bóg zawsze czyni w trakcie takich doświadczeń? Co jest antytypem słupa obłoku w w. 5.?
(16) Co przedstawia stanie Boga w drzwiach Namiotu? W jaki sposób i dlaczego Bóg zwraca uwagę Kościoła na postępowanie antytypicznej Miriam i Aarona? Co było potrzebne, aby Kościół to zauważył? W jaki sposób Pan zwykle to czyni i przez kogo? Jaki przykład to ilustruje w nauczaniach Lewitów i czasami niektórych Kapłanów? Jak Pan podawał stosowne zarysy prawdy na czasie, przez kogo i komu były one przedstawiane? Jak to się odbywało na każdym etapie w typie i antytypie? Do czego Pan wezwał antytypiczną Miriam i Aarona, jak i dlaczego to uczynił? Co jest przedstawione przez odłączenie się Miriam i Aarona od Mojżesza?
(17) Co Bóg pokazuje w w. 6-8? Co pokazuje w. 6. przez słowa Boga skierowane do Miriam i Aarona? Co Bóg uczynił w antytypie wg w. 6. odnośnie do przywilejów i ograniczeń antytypicznych proroków w kontraście z przywilejami naszego Pana? W jaki sposób Bóg napomniał antytypicznych Miriam i Aarona? W jakim celu to uczynił? Jakie były przywileje zwykłych proroków w Izraelu? Co to sugeruje? Czym jest widzenie, kto je miał i jaki jest najlepszy przykład widzeń?
(18) Czym był sen proroczy? Jakie są biblijne przykłady snów proroczych? Co w antytypie istnieje między snem a widzeniem? Czym wg Joela 2:28 będą uprzywilejowani Starożytni Godni, a czym Młodociani Godni? Jak różnica między snem a widzeniem jest pokazana przez różnicę między typicznymi sprzętami Przybytku, przez kogo one były przenoszone w typie i na kogo to wskazuje w obrazie Tysiąclecia? Jakie różnice w typie występują w przypadku sprzętów noszonych przez Kaatytów i przez Gersonitów? Co z tego wnioskujemy i do czego ma to również zastosowanie? Jaka jest, ogólnie mówiąc, różnica pokazana w antytypie? W jakim wyrażeniu jest to pokazane? W jakich myślach jest zawarty pogląd o głębszych prawdach, a w jakich o mniej głębokich prawdach?
(19) Czego to rozróżnienie między antytypicznym snem i widzeniem nie mówi nam dokładnie i dlaczego? Co zauważamy, patrząc na antytypiczne sny i widzenia w Wieku Ewangelii, objawione antytypicznym prorokom? W jaki sposób były w Wieku Ewangelii wyrażone te widzenia i sny, komu były podane przez Pana? Jakie kwestie to obejmuje, ile ich jest w Biblii i czym to skutkuje? Co Bóg w w. 6. obiecuje, komu oraz w jakim zakresie? Co Pan nam mówi w Mat. 13:52 w związku z w. 6. i jaka obietnica jest w tym zawarta? W jakich okresach ta obietnica ma swoje wypełnienie? Gdzie znajdujemy wiele przypadków wypełnienia tej obietnicy przez Boga?
(20) Czego nie powinniśmy rozumieć względem członków gwiezdnych na podstawie porównania w. 6. z w. 7. i 8.? Jak fakty dowodzą, a szczególnie przypadek Onego Sługi, słuszności tego stwierdzenia? Jak powinniśmy rozumieć brak wzmianki o nich w związku z przemawianiem naszego Pana przez członków gwiezdnych? Jak można tę różnicę wyrazić innymi słowami? Co wiemy odnośnie do dostrzegania przez członków gwiezdnych antytypicznych widzeń i snów w kontraście do niebędących członkami gwiezdnymi? Kto jest jedynym tłumaczem Biblii i jaka w związku z tym jest rola członków gwiezdnych? Jak przytoczone wersety Pisma Świętego to pokazują? Jaki obowiązek mają ci niebędący członkami gwiezdnymi wobec członków gwiezdnych w przypadku zrozumienia „nowych rzeczy”? Czy mogą oni przedstawiać „nowe rzeczy” braciom bez akceptacji członków gwiezdnych? Co często czyni Szatan i co jest konieczne dla zachowania bezpieczeństwa?
(21) Jakie dowody podaje Strażnica z okresu Paruzji? Jakie były przypadki dotyczące nowych rzeczy? Co teraz będzie podane w związku z antytypem oświadczenia Boga w w. 6.? W jakim momencie Bóg dawał niekiedy wybitniejszym starszym takie antytypiczne sny i widzenia? Co wydaje się wynikać w tej sprawie z obserwacji autora związanej z Mat. 13:52? Kto należał do wyjątków? Podaj opis antytypicznego snu brata Bartona odnośnie do Izaj. 18:1, 2, 7. Gdzie jest on podany? Co zrozumiał odnośnie do Mat. 12:29, Mar. 3:27 i Łuk. 11:21, 22? Gdzie jest to podane? Co brat Barton tam wykazał?
(22) Którzy bracia są innym przykładem generalnych starszych mających antytypiczne widzenia i sny? Jaki błąd w 1904 r. wprawił brata Russella w zakłopotanie? Jak to jest pokazane w typie 2 Sam. 21:15-17? Komu ten błędny chronologiczny pogląd został przekazany do zbadania i jaki był rezultat przeprowadzonego badania chronologii przedstawionej w P2? Do czego doprowadziły rozważania brata Johna Edgara? Gdzie i kiedy ich wyniki zostały opublikowane? Kto pomagał bratu Johnowi Edgarowi w tej pracy? Kto po śmierci Johna Edgara napisał drugi tom The Great Pyramid Passages, a kto był głównym autorem „nowych rzeczy”? Czym obaj bracia Edgarowie byli uprzywilejowani jako antytypiczni prorocy? Jakie jest zalecenie autora odnośnie do pierwszego wydania? Jakie jest zastrzeżenie odnośnie do drugiego wydania? Co brat Morton Edgar zamieścił w drugim wydaniu, dla jakiego celu i co później odrzucił? Kto trzymał się nauki o milionach i na czym ona polegała?
(23) Co jako nową rzecz otrzymał Walter Bundy? Co obecnie podamy? Co wg tego zrozumienia przedstawia niewiasta z przypowieści (Łuk. 15:8-10), a co dziesięć groszy? Czego Kościół nigdy nie utracił i mimo czego? Która z tych doktryn była całkowicie stracona? Co reprezentuje zamiatanie domu i szukanie zgubionego grosza? Co było wynikiem tego szukania w przypowieści i w rzeczywistości? Co reprezentuje radość niewiasty z odnalezionego grosza? Co reprezentuje opowiadanie przyjaciółkom i sąsiadkom o znalezieniu grosza i zapraszanie do wspólnej radości? Co zakłada myśl o restytucji zgodnie z w. 10.? Co autor teraz uczyni? Jaka dyskusja miała miejsce 19 kwietnia 1909 r.? W jakiej sytuacji? Czego zrozumienie otrzymał brat Johnson od Pana w oparciu o Mat. 20: 1-16? Do kiedy części tej przypowieści pozostały niezrozumiałe? Która część przypowieści stała się dla brata Johnsona jasna w czerwcu 1914 r.? W 1917 r.? Co zrozumiał brat Russell odnośnie do symbolu grosza i jego dwukrotnego rozdania? Dlaczego to zrozumienie było dane bratu Russellowi, a nie bratu Johnsonowi? Jaką myśl otrzymał brat Johnson od pewnego brata na temat dnia tej przypowieści? Co brat Russell uczynił po przedstawieniu mu tego poglądu przez brata Johnsona? Co Pan dał zrozumieć bratu Johnsonowi w następnym roku odnośnie do pięciu wezwań i pięciu przesiewań z 1 Kor. 10:1-14? Co uczynił brat Russell po przedstawieniu mu tego zrozumienia? Jaką jeszcze myśl z Efez. 2:20 Pan dał zrozumieć bratu Johnsonowi i jaka była reakcja brata Russella po przedstawieniu mu tego zrozumienia?
(24) Jakie przykłady zostały podane w par. 21-23? Co byłoby także właściwe? Co wykażą przypadki, które będą przytoczone? Czyj przypadek jest przytoczony jako pierwszy, co Pan dał zrozumieć temu bratu i na podstawie jakich wersetów Pisma Świętego? Co ten brat uczynił ze swym zrozumieniem tych myśli i jaki był tego wynik? W jakim momencie dany był temu bratu antytypiczny sen? Co autor radzi w tej sprawie czytelnikom? Co i w jakim momencie otrzymał brat z Columbus, Ohio? Co Pan dał mu zrozumieć i co było w tym najważniejsze? Jak ten brat postąpił ze swym zrozumieniem? Jak brat Russell postąpił w tej sprawie i co wyraził w prywatnej rozmowie z bratem Johnsonem? Czego brat Johnson nie wiedział odnośnie do reprezentacji siedmiu czasz? W jakich zarysach czasze te przedstawiają siedem tomów i dlaczego? Co pokazuje 2 Tym. 3:15-17? Co wielu uważa, jeśli chodzi o Boską akceptację siódmego tomu? Jakie jest zdanie autora odnośnie do tego poglądu? Jaką rolę odegrał siódmy tom jako symboliczna czasza, w jakim stopniu? Pod jakim względem siódmy tom jest zaakceptowany przez Boga, a pod jakim nie? Zrozumienie czego otrzymał od Pana brat Shull, co uczynili w tej sprawie brat Russell i brat Johnson? Jakie antytypiczne widzenie otrzymał brat Fowler odnośnie do 1 Król. 19:5-8? Jak autor zrozumiał to antytypiczne widzenie?
(25) Czym jesteśmy poruszeni, patrząc wstecz na przebadane myśli tego rozdziału? Do jakich urzędowych funkcji Pana Jezusa odnosi się wyrażenie: „Apostoł…naszego wyznania” w Żyd. 3:1? Jakie były urzędowe funkcje dwunastu Apostołów? Co widzimy z Żyd. 3:1-6 w porównaniu z 4Moj. 12:7 i co z tego wynika? Kogo reprezentuje Miriam i na podstawie czego? Do czego autor nas odsyła? Z jakich faktów wynika antytyp Aarona? Jaki jest antytyp Zefory i z czego to wynika? Czego dowodzą fakty odnośnie do postępowania niektórych nowych stworzeń?
(26) Co jest widoczne w w. 2.? Co jest faktem odnośnie do Mojżesza i naszego Pana? Co uczynił Bóg przed całym Kościołem zgodnie z w. 4.? Co Bóg działający przez naszego Pana podał przed całym Kościołem i jaki był rezultat tego zgodnie z w. 5.? Jakie jest Boskie postanowienie odnośnie do przywilejów odkrywania nowych prawd, w odniesieniu do kogo? Co jest faktem odnośnie do podawania przez Pana tego rodzaju nauk, szczególnie w których okresach? Co Pan uczynił jako wypełnienie stwierdzeń z 4Moj. 12:6 i Mat. 13:52? Co na podstawie powyższego widzimy, gdy chodzi o tłumaczenie 4 Mojżeszowej 12. i co dowodzi, że jest ono właściwe? Co zauważymy, analizując dalszy ciąg tego rozdziału?
(27) Jakie granice Bóg określił prorokom w w. 6. i czego nie miał czynić poza nimi? Czego Bóg nie ograniczył Mojżeszowi (w. 7.)? Jakie zrozumienie względem Mojżesza wynika z w. 7.? Czym Bóg uprzywilejował Mojżesza dodatkowo? Co to oznacza w antytypie? Czego zatem w. 7. nie dowodzi? Dlaczego tak jest? Jak dowodzą tego teksty Pisma Świętego? Czego dowodzi ten fakt oraz kontrast pomiędzy w. 6. i w. 7.,8.? Jak dowodzą tego fakty dotyczące Ap. Pawła i naszego Pastora? Jakie słowa w. 7. pokazują te myśli?
(28) Kogo przedstawia Mojżesz w badanym rozdziale? W kim działa nasz Pan antytypicznie? Jaki wpływ ma ten fakt na słowa: „który we wszystkim domu moim najwierniejszy jest”, w porównaniu z jaką hipotetyczną sytuacją? Jaki byłby skutek, gdyby ta hipotetyczna sytuacja była rzeczywistością? W jakim znaczeniu nasz Pan jest ujęty w tym wyrażeniu? Do czego prowadzi myśl zawarta w badanym rozdziale i dlaczego? Czyją wierność i w jakim działaniu to sugeruje? Czego nie mamy na myśli, mówiąc o ich wierności? Co rozumiemy przez wierność członków gwiezdnych? Czego ten werset naucza z punktu widzenia badanego rozdziału? Jakie stwierdzenia Biblii dowodzą tego i w odniesieniu do kogo? Co stanowi dowód, że jest to prawdą w przypadku pozostałych członków gwiezdnych? Czego przez to nie rozumiemy? W jaki sposób myśl o ich wierności wynika z Żyd. 3: 2,6? Jaki z tego wyciągamy wniosek? W jakich tekstach i wobec kogo jest to sugerowane przez stwierdzenie Chrystusa? Jakie stwierdzenie zawierają wersety 7. i 8.? W stosunku do kogo?
(29) Do czego przygotowuje nas zrozumienie dawania antytypicznych przywilejów widzeń i snów członkom gwiezdnym? Gdzie to jest przedstawione w typie? Jakimi trzema przywilejami był wyróżniony Mojżesz wg w. 8.? W porównaniu z kim? Co zauważymy, badając kolejno te trzy przywileje w antytypie? Co jest potrzebne, aby zrozumieć wyrażenie: „usty do ust mawiam z nim”? W jaki sposób Jezus był i jest ustami Boga? Jakie zastosowanie zawiera słowo Logos a jakie Chrystus? Jak przytoczone ustępy Pisma Świętego wykazują, że jest On Rzecznikiem Boga? Co Bóg dlatego czynił w czasach Starego Testamentu? Co czynił Bóg w czasach Nowego Testamentu? Jak Bóg podał to, co objawił przez Niego? Czym jest Biblia i z jakiego powodu? Jak pokazują to przytoczone ustępy Pisma Świętego? Co w związku z tym rozumiemy odnośnie do pierwszego użycia słowa usta w w. 8? A co odnośnie do drugiego użycia? Kto i w jakim czasie był ustami Jezusa do świata? Kto był ustami Jezusa do całego Kościoła? Jaką rolę przed 1917 r. spełniali oprócz tego członkowie gwiezdni? Gdzie i jak ta myśl jest zawarta? Jak to jest pokazane w Obj. 1:16, 20? W Acholiabie (2Moj. 31:2, 6)? W wyrażeniu prorocy (Efez. 2:20; 3:5; 4:11)?
(30) Do czego jesteśmy teraz gotowi? Co to oznacza? Co po pierwsze oznacza stwierdzenie, że Jezus przez członków gwiezdnych jako przez swoje usta przemawia do Boga? Co po drugie? Co oznacza stwierdzenie, że Bóg przemawia przez Biblię jako swoje usta do Jezusa, do Jego ust? Jak ta myśl jest wyrażona innymi słowami? Jakiego przywileju nie mają słudzy prawdy niebędący członkami gwiezdnymi? Jak mogą oni zrozumieć coś nowego z Biblii? Czym byłoby z ich strony usiłowanie rozmawiania z Bogiem z ust do ust? Jak możemy to łatwo zrozumieć? Jakim jest ten przywilej członków gwiezdnych?
(31) Jaki jest szeroko rozpowszechniony pogląd odnośnie do przywileju badania Biblii? Co ten pogląd oznacza i jaki ma przynieść skutek wg wyznawców tego poglądu? Jak oni traktują, a jak nie traktują Biblii? Czym ona nie jest i co z tego wynika? Przez co to zobaczymy? Czym jest podręcznik? Jaki podręcznik może służyć jako ilustracja? Czym charakteryzuje się układ tematów w takim podręczniku, ich kolejność i wzajemne związki pomiędzy tematami? Co w ten sposób jest przedstawione w takim podręczniku? Co w ten sam ogólny sposób jest ułożone? Jak nie jest ułożona Biblia? Czego nie można znaleźć w Biblii w jednym miejscu i jak informacje w niej zawarte nie są przedstawione? Wg jakiej zasady są traktowane przedmioty zawarte w Biblii? Jak ilustrują to różne tematy Biblii we wzajemnych i fragmentarycznych połączeniach? Jaka z tego powodu jest Biblia dla studenta bez pomocy członków gwiezdnych? Jaką zagadką jest Biblia w porównaniu z najtrudniejszymi zagadkami? W jaki sposób autor wyraża się o Biblii i dlaczego?
(32) Z jakich źródeł widzimy, że jest to prawdą? Jaki pierwszy fakt tego dowodzi? Jaki jest drugi fakt? A jaki trzeci? Jaki jest czwarty fakt? Jaki jest piąty fakt? Czego powyższe fakty jasno dowodzą w kontraście z Izaj. 35:8? Czego sama Biblia uczy na ten temat? Jak tego dowodzi 1 Kor. 13:12? 1 Kor. 2:7? Mat. 13:35? Izaj. 28:10-13? Dla jakich dwóch celów, zgodnie z wersetami 9., 10. i 13., Biblia została w taki sposób ułożona? Jak Ap. Paweł i Dawid to potwierdzają w Rzym. 11:9, 10? Jaki jest powód takiego ułożenia Biblii przez Boga? Jakie są przyczyny takiego Boskiego postępowania – względem Kościoła, względem świata? Z czego więc wynika zagadkowość Biblii i dla jakiego celu Bóg tak ją ułożył? Co zatem można powiedzieć o Biblii?
(33) Jak nie powinna być badana Biblia i dlaczego? Do czego prowadzi badanie Biblii jak podręcznika? Jakie w związku z tym powstaje pytanie? Z jakich dwóch powodów lud Boży powinien badać Biblię? Jak dowodzą tego przytoczone teksty Pisma Świętego? Co te wersety Pisma Świętego pokazują? Jak Biblia ma być badana i dlaczego? Co oznacza badanie Biblii jako księgi tekstów? Jaka jest odpowiedź autora i z czego ta odpowiedź wynika? Dlaczego Bereanie są uważani za szlachetniejszych od Tesaloniczan? Jaką metodę badania Biblii mamy tu przedstawioną i jakie trzy elementy ta metoda obejmuje? Dlaczego ta metoda jest właściwa? Co z tego powodu jest pierwszą potrzebną rzeczą w badaniu Biblii? Jak to się odbywa? Co Jezus czyni w tym drugim przypadku? Jaka jest główna forma kontaktu z członkiem gwiezdnym?
(34) W których okresach te trzy metody działały? Co powinno być głównymi formami kontaktów z członkami gwiezdnymi podczas tych okresów? Czym ich pisma są przepełnione? Jakiej próbie powinno być poddane to, co Posłańcy podali? Z jaką gotowością i w jakim celu nauki Posłańców i innych członków gwiezdnych powinny być badane? Jakim jest opisane badanie Biblii i jakie daje rezultaty? Jaki wniosek z tego wypływa? Dlaczego jeszcze badanie Biblii jak podręcznika nie jest owocne? Z kim jedynie Bóg rozmawia z ust do ust? Jak przemawia Jezus, przez kogo? Dlaczego badanie Biblii jak podręcznika nie przynosi prawdy, lecz tworzy błąd? Jedynie kto otrzymywał błogosławieństwo z bezpośredniego badania Biblii i dlaczego? W co popadają ci bracia, którzy badają Biblię jak podręcznik, nie będąc członkami gwiezdnymi? Na czym powinno polegać ich badanie? Jaki jest ich przywilej, gdy są nauczycielami Kościoła? Co doświadczenia Paruzji i Epifanii pokazują w sprawie badania Biblii jak podręcznika? Czego jest to przyczyną? Gdzie znajduje się publikacja myśli naszego Pastora na ten temat?
(35) Co jest bardzo pożądane do studiowania Biblii jako księgi tekstów? Co będzie skutkiem nie czynienia tego? Jakich sześć zalet potrzeba, by uzyskać gotowość umysłu i jak to pokazują zacytowane teksty Pisma Świętego? Dlaczego potrzebne są: pokora? cichość? głód? uczciwość? cześć? dobroć serca? Do uzyskania czego te zalety są potrzebne? W jakich stadiach w odniesieniu do otrzymywanej prawdy potrzebny jest taki stan serca? Jakie skutki powoduje utrata lub też utrzymanie tych zalet serca?
(36) Jaką postawę przyjmują niektórzy z ludu prawdy i większość protestantów wobec tego poglądu na temat badania Biblii? Co Biblia pokazuje odnośnie do tych dwóch przeciwstawnych poglądów? Dlaczego Biblia potępia ich pogląd? Co Bóg przewidział odnośnie do spekulacji w Paruzji i Epifanii, co dlatego podał? Kiedy to ostrzeżenie było podane w typie? Jak Ap. Paweł odnosi się do tego w Żyd. 12:18-29 typicznie i antytypicznie, co pokazuje? Jak werset 2Moj. 19:16 pokazuje to i przez jakie wyrażenie? Jakie zarysy w typicznej łączności pokazują, że obejmuje to Epifanię? Jaki jest okres czasu brzmienia siódmej trąby? Jaka konkluzja z tego wynika? Czemu odpowiadają granice ustanowione przez Mojżesza (w. 12.,23.) w porównaniu z Przybytkiem? Co jest przedstawione w w. 21.? Co oznacza łacińskie słowo speculare? Jakie jest jego znaczenie religijne? W czym jest widoczny antytyp tego polecenia, kto je dał i kto je ogłosił?
(37) Jaką karę pokazuje w. 21.? Czego to nie oznacza, a co oznacza w antytypie? Jak to ilustruje przypadek pana Darwina w antytypicznym Obozie oraz jego zwolenników? Jak to ilustrują przypadki wielu usprawiedliwionych na Dziedzińcu? Jak to ilustrują przypadki wielu Kapłanów w Świątnicy? Co one spowodowały? W jakim okresie występuje wiele przykładów spekulacji? Jak to widzimy w odniesieniu do członków Wielkiej Kompanii i członków klasy Młodocianych Godnych? Co w tej sprawie pokazują w. 21., 22. i 24.? Do kogo i dlaczego w typie i antytypie odnosi się w. 22.?
(38) Jakie zapewnienia ze strony Jezusa są przedstawione w w. 23. przez Mojżesza mówiącego do Boga? Czemu prawdziwość tego nie zapobiegła i co Bóg nakazał w w. 24. naszemu Panu? Co następnie Bóg pokazuje w w. 24.? Kogo reprezentuje Mojżesz, a kogo Aaron na okres Paruzji i Epifanii? Co przedstawia przyjście Mojżesza do Boga? Jaką różnicę zauważamy między przystąpieniem do Boga Mojżesza a Aarona wg w. 24.? Co jest przez to pokazane w antytypie?
(39) Co jest antytypiczną sugestią odpowiedzi na pytanie: „lecz jak oni to zrobili”? W jaki sposób antytypiczni Kapłani i lud biorą udział w zabronionej spekulacji? Jaką myśl nasuwa fakt przemawiania przez Boga do Jezusa z ust do ust, co i kiedy to oznaczało dla członków gwiezdnych? Co na podstawie tego widzimy? Czego możemy być pewni odnośnie do członków gwiezdnych? Czyimi celami byli członkowie gwiezdni przez cały Wiek Ewangelii? Jak wielki był ich przywilej i co mu towarzyszyło? Dlaczego nie należy im zazdrościć tego przywileju? Jaka powinna być postawa ludu Bożego wobec nich? Czego nie czynili członkowie gwiezdni i za kogo się uważali? Kto z ludu Bożego to rozpoznawał i co czynił wobec tych braci? Co niektórzy mogli powiedzieć o Posłańcu Epifanii i jaką odpowiedź Posłaniec podaje? Co w Paruzji sprawiły braciom ataki na brata Russella? Co sprawiły ataki na brata Johnsona w Epifanii? Co i w jaki sposób mówi na swój temat brat Johnson i komu wszystko przypisuje?
(40) Co powodował fakt, że ci członkowie gwiezdni byli okiem, ustami i ręką Jezusa? Z jakich dwóch przyczyn to jest prawdziwe? Z jakiego powodu? Co ich urząd pokazuje w odniesieniu do Łuk. 10:16? Kim ten urząd ich nie czyni? Jak odniósł się do tego Ap. Paweł w 2 Kor. 1:24, kto i który był w kolejności wśród 49 członków gwiezdnych? Dlaczego między innymi zostali oni awansowani przez Pana na ten urząd? Jacy oni byli w ich wierności prawdzie wobec opozycji, a jacy wobec wiernych braci? Co i mimo czego dawali oni członkom Ciała? Co było ich największym pragnieniem ze wszystkich ich przywilejów? Jaki był tego rezultat?
(41) O jakim drugim przywileju Jezusa mówi w. 8.? Co Bóg powiedział w w. 6. odnośnie do typicznych proroków? Co oznacza w antytypie fakt, że Bóg mówił do Mojżesza „jasno, nie w zagadkach”? Jak oni mogli zrozumieć prawdę w przeciwieństwie do innych? Co twierdzą nauczyciele kościoła nominalnego na temat wielu biblijnych nauk – podaj przykłady ich „tajemnic”. Jak oni używają słowa tajemnica? Czym taka ich „tajemnica” nie jest, a czym jest? W jaki sposób Biblia używa słowa „tajemnica”? Jak Apostoł wyraża się o tym w 1 Kor. 13:2 i Efez. 3:3,4? Co Jezus na temat tajemnic mówił uczniom (Mat. 13:11; Łuk. 8:10; Mat. 13:18-23, 37-43) i czego to dowodzi? Jak prezentują to pozostałe teksty Pisma Świętego zacytowane w pozostałej części tego paragrafu? Co z tego wynika, jeśli chodzi o definicję słowa „tajemnica” podaną przez kościół nominalny? Jaki jest biblijny pogląd na temat tajemnic Biblii?
(42) Co możemy z powyższego zrozumieć odnośnie do wyrażenia: „z nim będę rozmawiał jawnie a nie w zagadkach” w typie i antytypie? Jak to się przejawia w antytypie? W naukach Ariusza? Zwingli’ego? Marsyliusza? Serweta? Hubmaiera? Onego Sługi? W naukach Epifanii? Jaki kontrast dostrzegamy w nich wobec głębin Szatana? Co możemy uczynić natychmiast wobec nauczyciela uczącego niezrozumiałych doktryn i dlaczego? Czym szczyci się prawda w porównaniu z błędem? Co zatem oznacza, gdy Bóg przemawia przez Jezusa w członkach gwiezdnych?
(43) W jakich słowach jest przedstawiony trzeci wyjątkowy przywilej Jezusa, gdy działa przez członków gwiezdnych? Co to oznacza dla Mojżesza, a komu nie było udzielone? Kiedy Aaron mógł posiadać podobny przywilej i do czego to się odnosi w typie? Czego nie oznacza, a co oznacza to wyrażenie wobec Jezusa działającego przez członków gwiezdnych? Jak to pokazują zacytowane ustępy Pisma Świętego w połączeniu z myślą o antytypicznym wyobrażeniu Jehowy? W jaki sposób Bóg sprawia, że członkowie gwiezdni uważnie patrzą na wyobrażenie Jehowy? Co powinniśmy zauważyć odnośnie do niegwiezdnych nauczycieli Kościoła i wybitniejszych starszych zborowych mających widzenia i sny? Do kogo ten przywilej jest ograniczony? Czym byłaby i do czego by doprowadziła każda próba opracowania doktryny przez kogoś innego? W jaki sposób wszyscy członkowie gwiezdni korzystali z tego przywileju? Co dzięki temu otrzymywał następnie lud Boży? Którzy członkowie gwiezdni szczególnie pokazują, że ten przywilej należy do naszego Pana w Jego działaniu przez członków gwiezdnych? Jak to widać w przypadku Ap. Pawła? W przypadku brata Russella? Z jakim wyjątkiem? Co było przywilejem Posłańca Epifanii w tym zakresie?
(44) Co Bóg pokazał w w. 6-8? Co Bóg w tej sprawie uczynił wg w. 8.? Co to oznacza w antytypie? Co to pytanie daje do zrozumienia zarówno w typie, jak i w antytypie? Przed czym uchroniłby ich odpowiedni szacunek? Jaki był rezultat braku szacunku w typie i antytypie? Jaka była różnica pomiędzy przypadkiem Miriam a przypadkiem Aarona w typie i antytypie? Jaką przestrogą powinno być dla nas ich postępowanie i strofowanie ze strony Boga za to postępowanie?
(45) Co wystarczająco przedstawiają w. 2-8? Co jednak Bóg czyni w w. 9.? Co z pewnością jest straszną rzeczą w typie i antytypie, z jakiego powodu? Kiedy szczególnie? Jaką myśl przedstawia wyrażenie w. 9.: „[…] i odszedł”? Przez co jest to dalej podkreślone w w. 10.? Co to oznacza w antytypie? Co mamy teraz szczególnie podkreślone w typie odnośnie do Miriam? O czym typ ten nic nam nie mówi? Jedynie które części jej ciała były widoczne? Co daje do zrozumienia hebrajskie znaczenie słowa „ujrzeć” w wyrażeniu „wejrzawszy ujrzał”? Czego dowodzi fakt, że Miriam jest typem Wielkiej Kompanii i dlaczego? Jak zacytowane teksty Pisma Świętego i odniesienie do E4, rozdz. 4. tego dowodzą? Co daje do zrozumienia wyrażenie: „[…] gdy Aaron zwrócił się do Miriam, oto była ona trędowata”? Co Aaron mógłby zauważyć wcześniej, gdyby zwracał uwagę na Miriam i co ujrzał gdy na nią spojrzał?
(46) Kiedy w antytypie wydarzenia drugiej, trzeciej i czwartej części w. 10. miały swe mniejsze wypełnienie? Jakie przypadki tego dowodzą? Jak to wynika z przytoczonych tekstów Pisma Świętego? Kto jedynie znał członków Wielkiej Kompanii w okresie pomiędzy Żniwem Żydowskim a Epifanią? Dlaczego? Do jakiego wniosku to nas doprowadza, jeśli chodzi o Wielką Kompanię? Co w Epifanii nie jest potrzebne, w porównaniu ze Żniwem Żydowskim, do rozpoznania antytypicznego plamistego trądu? Jakie zrozumienie Pan dał w okresie Epifanii dla rozpoznania oznak antytypicznego trądu? Jakie są symptomy pozwalające rozpoznać trąd w typie i antytypie? Czego wszyscy członkowie Kapłaństwa podczas Epifanii potrzebują w tym względzie? Co było wynikiem braku oświecenia Kapłaństwa w okresie między Żniwem Żydowskim a Epifanią, z jakim wyjątkiem? W jakich okresach wypełniały się antytypy wersetów 1-9 i pierwszej części w. 10.? Co z tego wynika, gdy chodzi o zastosowanie spojrzenia Aarona na Miriam? Co przedstawia obrócenie się Aarona do Miriam? Jak to zwrócenie szczególnej uwagi na nieczystą Wielką Kompanię przebiega u Kapłanów w prawdzie Epifanii i poza prawdą Epifanii? Kiedy ci ostatni dojdą do zrozumienia tego? Co antytypiczny Aaron widział, jeśli chodzi o Wielką Kompanię pomiędzy Żniwem Żydowskim a Epifanią, z jakiego powodu i bez czego?
(47) Jak widok trędowatej Miriam podziałał na Aarona? Co było jeszcze straszniejsze dla antytypicznego Aarona? Z jakich dwóch punktów widzenia? Jakie musiały być odczucia Tymoteusza i Gajusa, gdy została im objawiona nieczystość Wielkiej Kompanii w Aleksandrze itd.? Czyimi błędami i złymi czynami musiał być przerażony antytypiczny Aaron między Żniwem Żydowskim a Epifanią, bez zrozumienia czego? Co wywołało przerażenie u Kapłanów w Paruzji? Jakie przypadki braci w Paruzji to pokazują? Co mimo przerażenia nie było wówczas zrozumiałe? Kiedy nadszedł czas szczególnego przerażenia? Jak zachowywał się wówczas antytypiczny Aaron? Nawet wobec kogo jest to prawdą?
(48) W stosunku do kogo jest to szczególnie prawdziwe? Wobec zwolenników Towarzystwa? Wobec kogo jeszcze? Co ogólnie mówiąc, oni czynili, a stanowiło to powód przerażenia antytypicznego Aarona? Która część antytypicznego Aarona rozpoznała rzeczywistą sytuację i pomimo czego? Kto nie jest włączony w antytypicznego Aarona podczas Epifanii? Co mimo tego ci Kapłani odczuwali? Co autora i innych Kapłanów napełniło przerażeniem? Co te przejawy zła powodowały i co było przyczyną zdumienia? Do czego to przerażenie się przyczyniło w przypadku autora? Wobec kogo? Jak autor ich do tej pory traktował i co spowodowało zmianę pod tym względem? Jak to jest wyrażone na przykładzie H. J. Shearna i W. Crawforda w kontraście z wierną służbą Onego Sługi i pamięcią o Nim?
(49) Jaki był stan antytypicznej Miriam? Co było widoczne przez cały Wiek Ewangelii, choć nie rozpoznane, jak długo i z jakim wyjątkiem? Co w tej sprawie zaistniało w Epifanii? W jakich symptomach objawiała się nieczystość Wielkiej Kompanii podczas okresu Epifanii? Jaki przypadek pokazuje to najwyraźniej? Jakie cechy podaje 2 Tym. 3:1-9 jako widoczne u wodzów grup lewickich? Jakimi są charaktery z takimi cechami? W kim te cechy są szczególnie zilustrowane? W jakim stopniu? Co niektórym z nich udowodniono? Czym to rzeczywiście jest? Jak to odnosi się do ich zwolenników? Co powoduje i wobec kogo widok antytypicznej Miriam?
(50) Co typiczny Aaron rozpoznał z sytuacji Miriam? Co to reprezentuje w antytypie? Który brat jest przykładem tego jako część antytypicznego Aarona? Jaki błąd popełnił brat Barton? Co ten czyn z jego strony oznaczał? Co brat Barton otrzymał od Boga i z jakim skutkiem? Czym było jego przyznanie się do niewłaściwego postępowania? Jak pokazuje to przypadek brata Johna Edgara? Czego on domagał się tym czynem? Co wkrótce rozpoznał i co potem uczynił? Czyj przypadek i dlaczego znajduje się w kontraście do przypadku brata Johna Edgara, co tego dowodzi?
(51) Kto jeszcze miał podobne doświadczenie? W czym może ono pomóc? Kiedy nasz Pastor zaczął wątpić czy Kościół będzie zabrany w październiku 1914 r.? Do kogo i jak wyrażał jedynie te wątpliwości? Kiedy i jak ogłosił swą wątpliwość publicznie? Jak brat Johnson skomentował tę wątpliwość w swym umyśle? Jakie pytanie zostało zadane bratu Johnsonowi w marcu 1914 r.? W jaki sposób udzielił odpowiedzi i w oparciu o co? Co zostało zrobione z tą odpowiedzią brata Johnsona? Co nasz Pastor uczynił w Strażnicy z maja 1914 r.? Od czego to jasne oświadczenie brata Russella powstrzymało autora? Dlaczego? W jakim przypadku autor nie udzieliłby takiej odpowiedzi, jaką udzielił w Waszyngtonie? Jaki skutek na niektórych braci wywarło opublikowanie notatki z odpowiedzi autora w Waszyngtonie? Co bardzo niepokoiło autora i czego unikał? Jaką była myśl o niezgodności z bratem Russellem, z jakiego powodu i czego do tego momentu nie mógł uznać autor?
(52) Do czego ta sytuacja doprowadziła autora? O co autor się modlił? Jakie trudne sytuacje wystawiały go na próbę? Jakich udzielał odpowiedzi? Jak długo to trwało? Kiedy i gdzie nastąpił przełomowy punkt? Co na tej konwencji było widoczne wśród braci? Co czynili niektórzy bracia zapoznani z odpowiedzą autora w Waszyngtonie i do czego go zachęcali? Jaki skutek to wywarło na nim i dlaczego? Co brat Johnson uczynił, wiedząc, że bracia wyrażający takie uwagi byli w nieczystym stanie? Co było celem tych uwag? Co było powodem wielkiego przerażenia brata Johnsona? Jaką postawę on zawsze przyjmował? Co przedstawił on Panu w modlitwie w związku z poprzednim i zmienionym poglądem naszego Pastora? Co także powiedział Panu i o co prosił? Jak i przez co Pan odpowiedział na tę modlitwę? Czego nie uczynił autor wobec tej nowej myśli i przed czym? O czym opowiedział on naszemu Pastorowi i za co wyraził żal? O czym zapewnił naszego Pastora i co następnie przedstawił? Co powiedział mu o wypowiedziach braci dzień wcześniej? Co następnie powiedział naszemu Pastorowi odnośnie do grosza i czym ten pogląd wydawał się być? Kiedy i gdzie Pastor wyraził autorowi zgodę, zatwierdzając ten pogląd? Jaki był tego skutek?
(53) Czyje postępowanie było przeciwne postępowaniu autora i jak to było pokazane w typie obu przypadków? Co A. H. MacMillan powinien uczynić wobec poglądu podanego w Watch Tower z maja 1914 r., a co wbrew temu uczynił? Jak długo to trwało? Jakie dwa sprzeczne z sobą, błędne stwierdzenia wypowiedział A. H. MacMillan, kiedy i gdzie? Czego dowiedział się autor odnośnie do oświadczenia MacMillana? Czego więcej dowiedział się autor na ten temat? Co MacMillan powiedział, opuszczając Bethel na temat swej podróży i jaki był tego rezultat? Co autor mówi o Kościele na Ziemi po 1 października 1914 r.? Kiedy i co uczynił A. H. MacMillan wobec brata Johnsona? Jak on przedstawił ten list? Do jakiego czasu brat Russell nic nie wiedział o tej kwestii? Dlaczego brat Russell nigdy nie dał nagany autorowi w tej sprawie? Czego nie zrobił A. H. MacMillan podczas czynienia wyrzutów autorowi? Na czym polega kontrast między postępowaniem autora i postępowaniem A. H. MacMillana w omawianej sprawie? Kto jeszcze i w jakich okolicznościach okazał takie samo postępowanie?
(54) Co podczas spotkania w Columbus, Ohio autor powiedział bratu Russellowi i jaka była jego inicjatywa, by przeciwdziałać złym skutkom wywołanym przez notatkę z jego odpowiedzi na pytanie w Waszyngtonie? Kiedy ten list został napisany, a kiedy i gdzie opublikowany? Co było powyżej pokazane odnośnie do zrozumienia, jakie Pan dał autorowi w 1909 r., co było później stopniowo podane i z jakim wyjątkiem? Zrozumienie czego jako „nowej rzeczy” otrzymał autor w czerwcu 1914 r.? Na co w związku z powyższym autor zwraca naszą uwagę? Co autor uczynił potem? Czyje doświadczenia, dotyczące uczestnictwa w antytypie Aarona, są podane powyżej? A czyje uczestnictwa w antytypie Miriam? Jakiego doświadczenia autor sobie nie przypomina? Co byłoby korzystne dla wodzów oświeconych prawdą Epifanii? Co niewątpliwie wielu wodzów kapłańskich z grup lewickich uczyni zgodnie z w. 11.? Co zauważamy względem Miriam wg w. 11.? Co było tego powodem i jakie to ma znaczenie w antytypie?
(55) Co okazuje Aaron w w. 11.,12.? O co modlił się Aaron? W jaki sposób jest pokazane, że Aaron był uleczony z zarazy roszczenia sobie równości z Mojżeszem? Przez co to jest pokazane w antytypie? O co się modlił antytypiczny Aaron? Co sugeruje modlitwa Aarona w antytypie w związku z Przymierzem Sary? Jaką klasę w tym miejscu przedstawia Miriam? Czego powodem to powinno być? Co antytypiczny Aaron nieustanie czynił i czyni, z jakiego powodu? Jak to jest pokazane w Psalm 107:10? Jakie działanie antytypicznego Aarona odnośnie do modlitwy jest ponownie wyrażone? Dlaczego ta modlitwa zarówno w typie, jak i w antytypie jest bardzo szczera (w. 11.)? W jaki sposób wodzowie Małego Stadka w grupach lewickich przyczynili się do rewolucjonizmu antytypicznej Miriam? Co nastąpi po zrozumieniu przez nich prawdziwego stanu rzeczy?
(56) Jaką była modlitwa Aarona w w. 12. i jak odniósł się do niej Mojżesz? Czego dowodzi fakt, że Mojżesz modlił się do Pana w w. 13., mimo czego? Jaka jest modlitwa Mojżesza w w. 13. wg Biblii A.V. i jak ją uwypukla dosłowne tłumaczenie z hebrajskiego? Jaka jest modlitwa Mojżesza w porównaniu z modlitwą Aarona z w. 12. i co ona pokazuje? Co ta modlitwa oznacza w antytypie i kogo obejmuje? Jaka ona była? Co powinniśmy zauważyć w typie zgodnie z wierszami 14-16? Jak ta modlitwa spełnia się w antytypie? Na co ta modlitwa wskazuje? Co to daje nam do zrozumienia?
(57) Komu Bóg nie przebacza? Dlaczego nie? Jak w w. 14. i 15. jest pokazana Boska gotowość do przebaczania? Co w ten sposób okazują Bóg i Jezus? Nawet kiedy? W czym to widzimy? Co byłoby, gdyby Bóg czekał najpierw na pokutę świata i Kościoła? Jak te myśli wypływają z Rzym. 5:8,6? Co Bóg czynił wobec buntowniczych dzieci Wielkiej Kompanii i jaki będzie tego efekt? Co zatem widzimy w wersetach 14-16 (UBG)? Czym byłoby przebaczenie Wielkiej Kompanii i uzdrowienie jej bez pokuty z jej strony? Co Bóg w swej łaskawości i gotowości do przebaczenia przygotował dla Wielkiej Kompanii? Jak to jest pokazane w typie w w. 14. i 15.? Dlaczego Bóg był zadowolony ze szczerej modlitwy Jezusa w Jego członkach gwiezdnych? Jaka powinna być nasza postawa wobec Boga i jak powinniśmy współpracować z Nim? Do czego teraz jesteśmy przygotowani?
(58) Co Bóg uczynił najpierw, gdy chodzi o to zarządzenie? Czemu ono miało służyć? Jakie porównanie jest tu użyte przez Boga? W których krajach plucie w twarz jest nieznane, z jakim wyjątkiem, a w których jest stosowane i jaki jest tego cel? Jak Biblia przedstawia tę kwestię? Co takie plunięcie w twarz córce przez ojca sprawiłoby córce? Czym by to skutkowało? Jaki typ tu występuje? Z jakiego punktu widzenia Bóg postąpił z Miriam? Jak tego dowodzi 5Moj. 14:1? Co Miriam miała poczuć podczas tych siedmiu dni? Co miało nastąpić po tym okresie czasu? Jako kto, w jaki sposób i dla jakiego celu Bóg traktował Miriam? Jaki musiał być skutek zarządzenia, jakie Bóg objawił Mojżeszowi?
(59) Co antytypicznie było wytłumaczone w E4, rozdz. 6.? Kim z pewnego punktu widzenia był lud Boży? Jak Obj. 3:16 i Jana 9:6 pokazują to? Czym jest ślina z ust Bożych? Co niekiedy usta Boże muszą uczynić? Co to oznacza wobec czyniących zło? Co pobudziło Boga do obrzydzenia w przypadku Wielkiej Kompanii? Co i przez kogo Bóg czyni z tego powodu? Co Bóg tym sposobem uczynił wobec antytypicznej Miriam? Jak to antytypiczne plucie się odbywało?Jak w pierwszym przypadku? A jak w drugim przypadku? Wobec kogo Bóg to czynił przez Teraźniejszą Prawdę, a wobec kogo przez Heralda? Od kiedy ta praca się odbywała i jaki był jej początek? Co Bóg czynił przez Kapłaństwo jako swe usta i wobec czego? Kto więc tego plucia głównie dokonywał i wobec kogo, a kto następnie i w jakiej formie? Co stąd widzimy zgodnie z w. 14.?
(60) Jak długo miała odczuwać wstyd córka, na której twarz splunął ojciec? Co z tego powodu Bóg oświadczył? Co Bóg w związku z tym zarządził w antytypie? Co Bóg pokazuje wg w. 15. i w jakim innym typie te same doświadczenia są pokazane? Z jakiego powodu? W czym nie ma różnicy, a w czym występuje różnica i jak te typy tę różnicę pokazują? Co jest Boską wolą wobec antytypicznej Miriam? Co nie powinno powstrzymywać i zniechęcać Kapłanów, w jakich zarysach wykonywania dobrej pracy? Przeciw komu są skierowane sprzeciwiania się i krytyka, a jaki jest Boski cel w tej sprawie? Jakim ten cel jest? Co byłoby wynikiem nieprzeprowadzenia tego procesu wobec antytypicznej Miriam? Czego powinno się dopilnować w uczuciach do antytypicznej Miriam? Jak Kapłani, mając takie motywy, powinni współpracować z Głową Najwyższego Kapłana Świata wg 4Moj. 12: 14,15; 3Moj. 16:20-22? Jaki będzie rezultat czynienia tego w opisanym powyżej duchu?
(61) O czym mamy pamiętać, gdy chodzi o typ Miriam? Kogo nie przedstawia, a kogo przedstawia Miriam? Jakie jest działanie w antytypie wobec Miriam wg porządku czasowego? Do jakiego stanu i jakiej pracy oni się udają? Co oni przeżywają, znajdując się w rękach Azazela? Jak to jest pokazane w sześciu formach trądu? Jakim jest to doświadczenie? Jakie porównanie obrazuje ich doświadczenie w ostateczności? Do czego ono doprowadzi? Przez co i z czego Pan ich wybawi zgodnie z Psalm 107:12-14? Co będą oni potem czynić zgodnie z Psalm 107:15? Z jakim nastawieniem będą oni powitani jako córki Boże w tym wspaniałym dniu? Co Kapłani czynili i w jaki sposób, by ten dzień przyszedł? Na czym jest oparta pewność przyjścia? Co wtedy nastąpi w przeciwieństwie do obecnego stanu?
(62) Jakie jest drugie zdanie w. 15.? Czego dowiedzieliśmy się z marszów Izraela po pustyni? Co przedstawia myśl, że antytypiczny Izrael nie ruszył się z miejsca, dopóki Miriam nie została przyjęta do Obozu? Co przedstawia dołączenie Miriam do ludu i bycie z ludem podczas następnej podróży? W jakich dwóch częściach? Co nie powinno być przeoczone, jeśli chodzi o dosłowne tłumaczenie słowa „zebrana” i dlaczego? W jakim znaczeniu nie używamy słowa „zebrana”, do czego jednak użycie go pasuje? Co daje nam to do zrozumienia w stosunku do Miriam? Co wydaje się z tego wynikać? Co to przedstawia?
(63) Z jakich dwóch powodów wynika poprawność wniosku, że Miriam podróżowała z ludem? Dokąd odbywała się ta podróż i co to przedstawia? Jak przytoczone odniesienia do 4Moj. 10:12 i E8, rozdz. 10. to pokazują? Co rozumiemy odnośnie do udziału antytypicznej Miriam w podróży i jej służby, która jest częścią tej podróży? Gdzie miało miejsce obozowanie zapisane w 4Moj. 12.? Co znaczy słowo Haserot i co przedstawia? Jak to jest podane w Moj. 11:35 i E9, rozdz. 1., par. 27.? Z czym były połączone doświadczenia antytypicznej Miriam i z jakiego powodu? Jakie szczególne doświadczenia mieli Kapłani podczas Epifanii? W jakich dwóch okresach także to się działo? Jaka różnica występowała w doświadczeniach Kapłaństwa w tych okresach w porównaniu z Epifanią? Jaki wpływ na srogość tych doświadczeń ma oczyszczenie Miriam? Co pokazuje obozowanie w Haserot i ze względu na co? Czego dowodzi mieszkanie Izraelitów w Haserot po powrocie Miriam do Obozu? Z jakiego względu tak się stanie? Dlaczego i jak długo ta praca będzie trwać? Co ta podróż przedstawia? Do czego powinna być zachętą chwalebna myśl o zbliżającym się Królestwie? Dlaczego?