Epifaniczny tom 9 – rozdział 3 – str. 184
żeby zbadali ziemię, odnosi się do duchowego Izraela przez jego potrzeby i słowa, proszącego Pana, aby wzbudził studentów Słowa Bożego do przestudiowania sfery prawdy i jej ducha (Chanaan) i w ten sposób ułatwił im poznanie tej prawdy i jej ducha oraz działanie w harmonii z nimi. Ta prośba najwyraźniej poprzedziła rozkaz Boga dany Mojżeszowi (4 Moj. 13:2), aby wysłać dwunastu szpiegów tak samo, jak w czasie przybliżania się do Paruzji prośbami do Boga o antytypiczną informację były potrzeby odczuwane przez duchowy Izrael i wypowiadane przez niego słowa, zanim Bóg polecił wysłać antytypicznych szpiegów, aby zdobyć tę informację. Boska odpowiedź jest widoczna w stosownym rozkazie (w. 2.). Nasz Pan był zadowolony z prośby i rozkazu (5 Moj. 1:23). Jak już wiemy, Chanaan przedstawia sferę prawdy i ducha prawdy. Głównie jest nią Biblia, ale gdy prawdy Biblii i ich duch coraz bardziej docierają do umysłów ludu Bożego, ich umysły stopniowo stają się sferą prawdy i jej ducha. Jak przed wejściem Izraela do ziemi Chananejskiej była ona opanowana przez nieprzyjaciół i wrogie miasta, tak zanim duchowy Izrael wszedł do antytypicznego Chanaanu, który jako prospektywna sfera prawdy i jej ducha, był napełniony różnego rodzaju złem, tzn. zło opanowało naturalne umysły ludu Bożego. Te umysły stały się polem walki prawdy i jej ducha przeciw ich nieprzyjaciołom tak, jak izraelski najazd na Chanaan w typie stał się polem walki jego mieszkańców i miast przeciw Izraelowi. Nowe stworzenie dokonuje najazdu na cielesny umysł i stopniowo przenika poddające się serce i umysł. Jak Mojżesz wysłał dwunastu szpiegów (w. 4-17; 5 Moj. 1:23), tak nasz Pan wysłał ich antytypy podczas Paruzji. Rozkaz brzmiał dosłownie: „Wypraw mężów […]” (w. 2., BW), sugerując, że szpiedzy mieli być pomocą typicznemu i antytypicznemu Mojżeszowi w tej sprawie.
(6) Wybór szpiegów po jednym z każdego pokolenia, przedstawia fakt, że grupa studentów biblijnych będących nowymi stworzeniami z każdej z dwunastu denominacji