Epifaniczny tom 9 – rozdział 3 – str. 186

wodzów będących w prawdzie paruzyjnej. Reszta antytypicznych szpiegów stała się utracjuszami koron.

      (7) Mojżesz, wysyłając szpiegów z rozkazu Pańskiego (dosł. z ust – w. 4.), przedstawia naszego Pana, wysyłającego „nauczonych” z Małego Stadka we wszystkich denominacjach jako antytypicznych szpiegów, zgodnie ze Słowem Bożym – Biblią. Częścią Biblii dotyczącą tego, są nasze badania 4Moj. 13. i 14.; 5Moj. 1:19-45. Nasz Pan po otrzymaniu od Ojca wyjaśnienia tego typu, zauważył, że było to Słowo Boże skierowane do Niego, aby wysłał tych szpiegów, by przeszpiegowali sferę prawdy i jej ducha. Możliwe, że Bóg zażądał tego od Niego bezpośrednio. W każdym przypadku czy też w obu przypadkach był to dla niego rozkaz Boga. Jak typiczni szpiedzy zostali wysłani z puszczy Faran (w hebr. Paran jamisty; w. 4.), w której znajdowało się Kades Barne (święta pustynia wędrowania; 5Moj. 1:19), ich miejsce wyjścia, tak antytypiczni szpiedzy zostali wysłani z paruzjnej części Tysiąclecia, będącej czasem pustynnego stanu poświęcenia. Kades Barne jest również nazwane Enmishpat (fontanna sądu; 1Moj. 14:7), co wskazuje na próby związane z doktrynami o Okupie i o ofierze za grzech, które miały miejsce w antytypicznym Kades (4Moj. 20:1-13), a które były głównymi doktrynalnymi próbami Paruzji. Jak zostało to podkreślone przez powtórzenie (a oni mężowie wszyscy byli co przedniejsi z synów Izraelskich, w. 4.), dwunastu szpiegów było wodzami w swych poszczególnych pokoleniach, tak też w antytypie zostało podkreślone to, że antytypiczni szpiedzy byli głównymi badaczami Biblii w swych poszczególnych denominacjach i byli w tym samym czasie członkami Małego Stadka. Godnym uwagi jest to, że ani pokolenie Lewiego, ani nikt z rodziny Aarona nie jest tu uwzględniony. To pokazuje, że członkowie Małego Stadka są przedstawieni przez szpiegów. Jak Mojżesz wysłał dwunastu szpiegów, aby przeszpiegowali typiczną ziemię Chananejską, tak nasz Pan z dwunastu denominacji wysłał „nauczonych” z Małego Stadka do przeszpiegowania sfery prawdy i ducha prawdy.

poprzednia stronanastępna strona