Epifaniczny tom 9 – rozdział 3 – str. 191
Ewangelii wg św. Jana, Listu św. Pawła do Żydów i 1., 2. i 3. Listów św. Jana, Lightfoot do Listu św. Pawła do Galacjan, Filipian, Kolosan, Filemona i w swych wydanych pośmiertnie, niedokończonych dziełach w odniesieniu do innych listów Pawła, Ramsey do Listu św. Pawła do Galacjan, Godet do Ewangelii wg Św. Łukasza, Jana, Listu Św. Pawła do Rzymian i Koryntian, Luthardt do Ewangeli wg Św. Jana, Philipi do Listu Św. Pawła do Rzymian. Dokonana przez Schaffa aktualizacja komentarza Langa do całej Biblii, pierwotnie przygotowanego przez wielu uczonych niemieckich i przetłumaczonego na język angielski, przyniosła cenną zdobycz ze szpiegowania antytypicznego Chanaanu. Niektóre z dzieł wspomnianych wyżej zostały opracowane przed 1874 r., lecz ich późniejsze korekty zostały dokonane podczas Paruzji i z punktu widzenia takich poprawionych wydań zaliczamy je do pracy antytypicznych szpiegów.
(12) Antytypiczni szpiedzy wykonali dobrą pracę w części wiedzy egzegetycznej zwanej harmonetyką, która obejmuje: zgodność historii Starego i Nowego Testamentu, równoległe cytaty biblijne i indeksy biblijne. Little i Crockett wydali dobre dzieła o zgodności historii Starego Testamentu. Riddle, Broadus, Clark, Robertson, Stevens i Burton wykonali taką samą pracę w zakresie historii Nowego Testamentu. Przeplatające się relacje równoległych historii Starego Testamentu zostały podane przez Little’a, a Pittinger opracował takie same dzieło w odniesieniu do równoległych historii Nowego Testamentu, podczas gdy Clark i Burton wykonali harmonetyczne zestawienia Dziejów Apostolskich i Listów. Następnie Riddle, Kramer i Huck wydali harmonetyczne zestawienia Ewangelii w grece. Podczas Paruzji ukazało się wiele wydań Biblii, zawierających kompletne zestawy odnośników do innych wersetów. Johns wydał Nowy Testament z odnośnikami, które były cytowane w całości i w którym Ewangelie zostały ustawione w równoległych kolumnach, co dawało możliwość ich zharmonizowania. Baxters wydał podobną pracę odnoszącą się do całej Biblii bez zharmonizowanych Ewangelii, pod tytułem: A Commentary Wholly Biblical (Komentarz całkowicie biblijny – przyp. tłum.), lecz data wydania nie została podana, wydaje się, że to było przed 1874 r.,