Epifaniczny tom 9 – rozdział 3 – str. 221

a Ziemi do warunków raju jest sensem wyrażenia: „napełniona jest chwałą Pańską wszystka ziemia” – w. 21. Ta nauka jest dowodem, że obraz z 4Moj. 13. i 14. ma swój antytyp w Żniwach Żydowskim i Ewangelii, ponieważ jedynie w tych okresach nauczano o restytucji. Nauka ta krótko po Żniwie Żydowskim została zgubiona i nie była całkowicie odnaleziona aż do Paruzji, chociaż krótko przed Paruzją zaczęło się pojawiać trochę światła na ten temat, jak to zobaczymy w rozdziale Pierwsze ukazanie się Dawida.

      (42) To, że grzechy antytypicznego Izraela nie były zupełnie przebaczone, jest typicznie pokazane w w. 22-25. Bóg obarcza ich winą za dobrowolne grzeszenie (kusili mię, w. 22.), pomimo że widzieli Jego charakter i dzieła (którzy widzieli chwałę moję i znaki moje) okazane przeciw szatańskiemu porządkowi rzeczy (którem czynił w Egipcie) i w ich stanie odosobnienia (i na pustyni, UBG) od początku Wieku Ewangelii. Dziesięciokrotne kuszenie Boga (kusili po dziesięciokroć) odnosi się do pobudzania Go do gniewu w każdej z dziesięciu denominacyjnych grup chrześcijaństwa, jak to jest pokazane w dziesięciu synach Jakuba (zob. rozdz. I), wyłączając Józefa i Beniamina. Dlatego postępowanie tych dziesięciu grup denominacyjnych, rozpoczynając od Kościoła greko-katolickiego, a kończąc na Kościele adwentystów, było bardzo złe z powodu odrzucenia i prześladowania prawdziwego Kościoła oraz przez grzechy przeciw doktrynie, organizacji, karności i praktyce, co oczywiście drażniło Boga. Jednak ktoś może zapytać, dlaczego Bóg potępia dziesięć pokoleń paruzyjnych za pobudzanie Go do gniewu przez denominacje z Wieku Ewangelii? Odpowiadamy: (1) te pokolenia kontynuowały to samo zło, jakie denominacje popełniały w Wieku Ewangelii i (2) wiedziały o tych formach zła, a popełniając je, brały udział w winie nagromadzonej przez stosowne grzechy tych denominacji w Wieku Ewangelii. Dlatego Bóg w Paruzji mógł sprawiedliwie oskarżyć te pokolenia jako winne grzechów Wieku Ewangelii w ich poszczególnych denominacjach, na tych samych zasadach,

poprzednia stronanastępna strona