Epifaniczny tom 9 – rozdział 3 – str. 223

i praktykowanie prawdy, rozwijając charakter, czujność, modlitwę i wierne trwanie w nieprzewidzianych doświadczeniach. Potomstwo antytypicznego Kaleba (nasienie jego) składa się z tych wszystkich, którzy naśladowali go w wiernym postępowaniu. Tutaj oni są Małym Stadkiem z tego punktu widzenia, że byli rozwijani przez swoich wiernych braci, podczas gdy antytypiczny Kaleb to słudzy prawdy spośród Małego Stadka, którzy rozwijają swych braci z Małego Stadka.

      (44) Zwrócimy uwagę na to, że w tych wersetach nie ma żadnej wzmianki o wejściu Jozuego do ziemi. To zostało niedopowiedziane ze względu na to, że nasz Pan, którego przedstawiał Jozue z punktu widzenia wypełnienia obu Żniw, był już w niebiańskim Chanaanie. Należy także zauważyć, iż Bóg obiecuje wprowadzić Małe Stadko do niebiańskiego Chanaanu (wprowadzę do ziemi). Bóg obiecał to przez głoszenie na temat Przymierza Sary podczas Paruzji. Antytypiczny Kaleb wszedł do niebiańskiego Chanaanu (do której wszedł, UBG) w tym znaczeniu, że badał go wiarą, tj. badał jego nauki i ducha, a przez nadzieję oczekiwał na odziedziczenie jego chwały. Duch i uczynki antytypicznych Izraelitów, drażniących Boga, były bliskie duchowi i uczynkom grzeszników (Amalekitów) i światowych ludzi (Chananejczyków; Amalekita i Chananejczyk mieszkają w dolinie). Dlatego ci wymienieni jako pierwsi grzeszyli, a ci drudzy, drażniąc Boga, praktykowali światowość. Kolejne zdanie odnosi się do dalszego wędrowania po pustyni (jutro […] wyruszcie na pustynię, w. 25.; 5 Moj. 1:40, UBG). Pierwsze niepowodzenie wejścia do ziemi doprowadziło do długiego podróżowania podczas Wieku Ewangelii, a drugie niepowodzenie doprowadziło do podróżowania podczas Epifanii. Tylko antytypiczny Kaleb z pokolenia Paruzyjnego wchodzi do niebiańskiego Chanaanu, a wszyscy inni z tego pokolenia nie wchodzą, co było pokazane w typie przez śmierć wszystkich mężczyzn izraelskich w wieku powyżej dwudziestu lat. Jakie pustynne doświadczenia przechodziliśmy przez pierwsze 24 lata i kolejne w Epifanii! „Jutro” z w. 25. przedstawia dla nas okres, jaki następuje po Paruzji, właśnie Epifanię. Tak jak jutro Żniwa Żydowskiego było okresem Interim między Żniwami,

poprzednia stronanastępna strona