Epifaniczny tom 9 – rozdział 3 – str. 234
(oto jesteśmy (UBG) – dosł. tłum.: nie Panie, jesteśmy tutaj; 5Moj. 1:41). Byli zdecydowani przeforsować swoje pomysły związane ze zdobyciem ziemi obiecanej we wszystkich klasach tych, którzy odpadli (oto my pójdziemy na to miejsce). Są i byli pewni, że wolą Pana jest, aby oni wykonywali swoje własne plany (o którym nam Pan powiedział). Oni kontynuują swoje postępowanie nawet, gdy uznają, że ich wcześniejsze czyny były złe (bośmy zgrzeszyli). Przez cały czas, gdy niezależnie od Pańskiego zatwierdzenia i łaski, realizowali swoje wyobrażenia o ziemi obiecanej, nasz Pan przez Kościół napominał ich (Ale im powiedział Mojżesz: Przeczże wy przestępujecie słowo Pańskie?, w. 41.). Te protesty przeciw wojnie światowej i jej celom były głoszone przez Kościół, szczególnie przez brata Russella, pielgrzymów, kolporterów P4, ochotników i obrońców sumienia. Te protesty były także skierowane przeciw Lewitom w prawdzie i w nominalnym kościele przez Kapłaństwo epifaniczne. Wszyscy ci protestujący krytykowali takie postępowanie związane ze zdobywaniem ziemi. Podobne protesty były skierowane przeciw innym ruchom w państwie, kościele, kapitale, arystokracji, pracy i w życiu prywatnym, jakie były podejmowane, by zdobyć tę rzekomą ziemię obiecaną. We wszystkich przypadkach Pańskie Kapłaństwo, jako usta antytypicznego Mojżesza, przepowiadało porażkę zamiast powodzenia dla tych przedsięwzięć (to się wam nie nada).
(54) Ich nawoływanie skierowane do tych, którzy odpadli, zamierzających przeprowadzić swoje pomysły zawojowania rzekomo obiecanej ziemi, brzmiało: „Nie chodźcie; bo nie masz Pana między wami” (w. 42.), tzn.: Bóg nie aprobuje i nie udziela swej łaski dla waszych działań, więc wasze przedsięwzięcia nie powiodą się i dlatego ich nie podejmujcie (5 Moj. 1:42). Ponadto ostrzegali zarozumiałych, aby nie wchodzili do ziemi, bo zostaną pobici przez swoich wrogów (abyście nie byli pobici od nieprzyjaciół waszych. Amalekici [grzechy], Chananejczycy [światowość], w. 42., 43. i Amorejczycy [błędy], 5Moj. 1:42,44). Miecz (w. 43.) grzechu, światowości i błędu pobije wszystkich,