Epifaniczny tom 9 – rozdział 3 – str. 236-250
poprzednia strona – następna strona
PYTANIA
(1) Którymi rozdziałami 4 Mojżeszowej obecnie się zajmiemy i co będziemy badali równolegle? O czym te rozdziały mówią? Co jeszcze opisują? Co nasz Pastor podaje w R3064, s. 5 odnośnie do cielesnego Izraela podczas pierwszego adwentu Jezusa? Kiedy jeszcze? Co brat Russell w ten sposób stwierdził? Z jakiego powodu? Gdzie i w oparciu o co taka myśl przykładowo jest podana? Jakie w związku z tym wystąpiły antytypy rozdziału 3. i 4. listu do Żydów – do kogo odnosił się większy antytyp? Co zauważamy, gdy chodzi o antytypiczne zastosowanie tej historii na podstawie równoległości Żniw? Co i wobec kogo jest wspólnym punktem tych zastosowań w Żniwie Żydowskim? Co to oznaczało w przypadku usprawiedliwionych, a co w przypadku nieusprawiedliwionych z punktu widzenia antytypicznych dwunastu pokoleń Wieku Ewangelii?
(2) Jak i na podstawie jakiego typicznego zastosowania autor pokazuje typ i antytyp na Żniwo Żydowskie? Kiedy rozpoczęło się podróżowanie do Chanaanu Wieku Ewangelii i kto w tej podróży uczestniczył? Kogo i kiedy Pan wybrał z tych antytypicznych dwunastu pokoleń? Do jakiej klasy oni należeli i czym się charakteryzowali wg Mat. 13:52? Co oni uczynili z nakazu Jezusa? Co przedstawia 40 dni szpiegowania? Czego nie mamy rozumieć odnośnie do zdawania raportu z tych 40 dni? Jak to należy rozumieć i na podobieństwo czego? Czego dowodzą fakty ze Żniwa Żydowskiego w sprawie składania raportów? Jaki jest przykład tego, z jakimi wyjątkami?
(3) Co nastąpiło po okresie składania takich raportów? Jakie raporty były podawane i do którego momentu? Co czynił antytypiczny Kaleb? Jaki był raport podany przez 10 grup szpiegów w typie i antytypie zgodnie z w. 32-34? Jaki był rezultat tego w Żniwie Żydowskim? Co przedstawia zachęcanie ludu przez Jozuego i Kaleba, by wyruszył na podbój Chanaanu? Kogo przedstawiają Izraelici w okresie Żniwa Żydowskiego? Jakimi się oni stali i co potem czynili w typie i antytypie? Czego oni domagali się wobec Jozuego i Kaleba w antytypie wg 4 Moj. 14:10? Jaka była Boska reakcja na zaistniałą sytuację? Co Bóg uczynił z niegodnymi i ich naśladowcami, z jakim skutkiem? Co przedstawiają usiłowania Izraelitów, by wejść do ziemi przed zakończeniem się 40 lat? Jak i dlaczego został podany antytyp 4 Moj. 13. i 14. dotyczący duchowego Izraela w Żniwie Żydowskim? Jaki jest zamiar autora odnośnie do tych rozdziałów, z jakiego powodu?
(4) Jaki jest główny antytyp czterdziestoletniego podróżowania Izraela po pustyni? Podrzędny antytyp? Z czego wynika drugie zastosowanie tego typu? Jaki raport przyniosło dwanaście grup antytypicznych szpiegów tego drugiego zastosowania? Co potem następuje aż do zdobycia antytypicznego Chanaanu? Czego nie będziemy głębiej omawiali i dlaczego? Co autor nam uzmysławia przez użycie powtórzenia? Do czego nas to prowadzi? Co autor często mówił podczas Epifanii o Wieku Ewangelii? Czego nie podał? Na których tekstach była oparta myśl odnosząca się do Żniwa Ewangelii i co zostanie pokazane odnośnie do 4 Moj. 13. i 14.? Co pokazuje równoległość Żniw Żydowskiego i Ewangelii oraz następujące wędrówki duchowego Izraela po tych Żniwach, tzn. w Wieku Ewangelii i w Epifanii? Jaka wynika z tego konkluzja?
(5) O czym musimy pamiętać podczas tego badania? Co przedstawia prośba ludu skierowana do Mojżesza, by wysłał szpiegów do przeszpiegowania ziemi? Z jakich powodów ta prośba została przedstawiona? Co ta prośba poprzedziła w typie i antytypie? W czym jest widoczna Boska odpowiedź? Jak nasz Pan zareagował na tę prośbę i Boski rozkaz? Co przedstawia Chanaan? Co głównie jest sferą prawdy i ducha prawdy? Co i w miarę czego staje się sferą prawdy i jej ducha? Co przedstawia fakt, że przed wejściem Izraela ziemia Chananejska była opanowana przez nieprzyjaciół i wrogie miasta? Czym umysły ludu Bożego stały się, jak to jest pokazane w typie? Jakie jest oddziaływanie nowego stworzenia na cielesny umysł? Co przedstawia wysłanie przez Mojżesza dwunastu szpiegów? Jak dosłownie brzmiał rozkaz i co on sugerował?
(6) Co reprezentuje wybór po jednym mężu z każdego pokolenia? Co przedstawia fakt, że nie wszyscy Izraelici, ale jedynie dwunastu książąt z dwunastu pokoleń zostało przyjętych do roli szpiegów? Co jest przedstawione w tym, że dziesięciu, którzy podali oszczerczy raport o ziemi, pomarło przed Panem? Co zatem powinniśmy rozumieć? Jakimi faktami jest to poparte wg 4 Moj. 7. i 10.? Dlaczego? Jaki wniosek możemy wyciągnąć z tych faktów? Co zaszło po złożeniu raportu? Jaka zmiana zaszła odnośnie do Jozuego, Kaleba i dziesięciu szpiegów?
(7) Co wyobraża wysłanie przez Mojżesza dwunastu szpiegów z rozkazu Pańskiego (w. 4.)? Co jest częścią Biblii dotyczącą tego? Co zauważył nasz Pan po otrzymaniu wyjaśnienia tego typu? Jak to zostało oznajmione naszemu Panu? Czym to było w każdym przypadku? Co wyobraża wysłanie szpiegów z Kades Barne na puszczy Faran? Jak Kades Barne jest także nazwane i na co to wskazuje? Co oznacza w antytypie powtórzenie: „a oni mężowie wszyscy byli co przedniejsi z synów Izraelskich” w w. 4.? Co jest tu godne uwagi? Co to pokazuje w podsumowaniu tych myśli? Do czego dołączyli niektórzy ze szpiegów, a co uczynili inni i z jakim skutkiem?
(8) Co obecnie uczynimy? Co to sobą obejmuje i gdzie główne formy zostały pokazane? Z jakich powodów Kaatyci Wieku Ewangelii nie wnikali głęboko w wiedzę biblijną w porównaniu z dwunastoma szpiegami paruzyjnymi? Kogo pomyłkowo zaliczyliśmy do Kaatytów Wieku Ewangelii w E8, rozdz. 2.? Kiedy oni usługiwali? Co poniżej uczynimy względem nich? Co autor zaznacza odnośnie do prac Kaatytów, które stawały się dziełami naukowymi dotyczącymi Biblii? Kto jeszcze wykonywał taką pracę? – podaj przykłady. Kto z Małego Stadka wykonywał taką pracę? – podaj przykłady. Jaka jest końcowa myśl autora w tej sprawie?
(9) Jakim okresem była Paruzja w porównaniu do poprzednich okresów? W jakich trzech zakresach okres Paruzji się wyróżnia? W jakich dziedzinach wiedzy biblijnej pracowały wtedy zdolne nowe stworzenia? Jakie są edycje Pisma Świętego i hebrajskiego Starego Testamentu wydane w Paruzji? Czym się charakteryzują? Jakie są edycje greckiego Nowego Testamentu? Czym się charakteryzują? Wymień autorów pięciu opracowań krytycznych – jaki był przebieg ich pracy i jej rezultat? Kto jeszcze wykonał dobrą pracę w tej dziedzinie?
(10) Jaki następny rodzaj dzieł wydano w tym czasie, przez kogo były one opracowane? Co przygotowali i wydali Moulton i Milligan? Jakie dzieła i przez kogo były wydane z zakresu gramatyk hebrajskiej i greckiej w Paruzji? Czym jest Massora i przez kogo była przygotowana? Co przygotował rabin Mandelkern? Dlaczego to dzieło jest uważane za owoc pracy chrześcijańskiej? Jaka następna konkordancja wtedy się ukazała? Jakie jeszcze inne konkordancje się ukazały? Co podała konkordancja dr. Stronga? Jakie angielskie przekłady Pisma Świętego ukazały się w Paruzji? A jakie w innych językach? Co zatem z powyższego opisu można zauważyć?
(11) O jakich innych gałęziach wiedzy biblijnej można powiedzieć to samo? Jakie są trzy działy egzegetyki? O jakich tematach i z jakiego punktu widzenia mówi introdukcja? Ile jest tych wspaniałych prac o kanonie Starego i Nowego Testamentu? O księgach Nowego Testamentu? O kanonie i księgach Nowego Testamentu? O kanonie, tekście, księgach i obiegu całej Biblii? Jakimi są powyżej wymienione prace? Co autor pomija i dlaczego? Co ukazało się w Paruzji w dziedzinie interpretacji, jako owoc czyjej pracy? Przez kogo były napisane i jaki charakter miały paruzyjne komentarze do Starego Testamentu i do Nowego Testamentu? Jakie jeszcze komentarze do Biblii były napisane przez różnych uczonych i czym one były? Co następnie dostarczyli antytypiczni szpiedzy w zakresie interpretacyjnym – omów w odniesieniu do poszczególnych ksiąg. Czego dokonał Schaff odnośnie do komentarza Langa do całej Biblii? Dlaczego autor zalicza niektóre z powyższych dzieł do pracy antytypicznych szpiegów, pomimo iż były one opracowane przed 1874 r.?
(12) Co obejmuje sobą harmonetyka i jaką pracę w związku z nią wykonali antytypiczni szpiedzy? Którzy autorzy dokonali dobrej pracy w zakresie zgodności historii Starego Testamentu? O zgodności historii Nowego Testamentu? Kto wykonał harmonetyczne zestawienie Dziejów Apostolskich i Listów? Harmonetyczne zestawienie Ewangelii w grece? Jakie wydania Biblii ukazały się w Paruzji? Jaki Nowy Testament wydał Johns? Jaka pracę wydał Baxters, czym się ona charakteryzowała? Jaka książka jest największym zbiorem odnośników biblijnych, co jest w niej szczególnego? Co w tym samym czasie ukazało się, a co było najlepiej opracowane i przez kogo? Co zawierają prawie wszystkie Biblie angielskie z pomocami do nauczania? Co wydały dwa towarzystwa biblijne? Jak można podsumować powyższe myśli?
(13) Jaka jest trzecia gałąź wiedzy biblijnej i co było czynione w jej zakresie podczas paruzji? Co sobą obejmuje pierwsza sekcja tej gałęzi wiedzy? Dlaczego trzecią i czwartą sekcję zaliczamy do wiedzy biblijnej? Wymień najlepszych autorów w dziedzinie historii biblijnej. Co zostało wydane pod nadzorem J.S. Exella? W czym szczególnie i czego dokonali antytypiczni szpiedzy? Ile życiorysów Chrystusa ukazało się w Paruzji, głównie przez kogo były opracowane? Kto opracował życiorys św. Pawła? Kto św. Jana? A kto Jana Chrzciciela? Kto wydał opisy sławnych postaci Nowego Testamentu oraz wydarzeń z Dziejów Apostolskich? Co i którzy antytypiczni szpiedzy odkryli w zakresie historii Kościoła? A co w zakresie biografii Kościoła obejmującej członków gwiezdnych?
(14) Co jest drugą częścią historycznej gałęzi wiedzy biblijnej? Do czego zostali pobudzeni antytypiczni szpiedzy w związku z właściwą chronologią i dlaczego? Przez kogo takie potwierdzenia zostały wydobyte i czyim antytypem byli ci bracia, którzy to uczynili? Kto jeszcze dokonał pewnych rzeczy w tej dziedzinie? Co jest trzecią częścią historycznej wiedzy biblijnej? Jakie odkrycia antytypicznych szpiegów były bardziej owocne i użyteczne? Z czego uzyskano bardzo dużo tych informacji? Wymień głównych paruzyjnych pracowników w archeologii biblijnej. Co jest czwartą częścią historycznej wiedzy biblijnej? Co czynili antytypiczni szpiedzy i w jakich krajach? – wymień głównych z nich. Co możemy widzieć z dwóch powyższych paragrafów? W jakim znaczeniu jest tu użyte słowo historia?
(15) Co jest czwartą gałęzią sfery prawdy i jej ducha? Co ona sobą obejmuje? Co w tym zakresie wykonywali antytypiczni szpiedzy? Czym się charakteryzował ten czas w zakresie apologetyki, z jakiego powodu? Którzy apologeci dokonali badań, co dostarczyli i w jakim celu? Którzy apologeci bronili poglądu Biblii o stworzeniu jako przeciwnego ewolucji? A którzy przeciw wyższemu krytycyzmowi? Kto umiejętnie zbadał dowody historyczne popierające prawdę i jej ducha?
(16) Którzy ze szpiegów pozostający w swych denominacjach wykonali dobrą pracę w dziedzinie dogmatyki? Jakimi były ich inne starania? Podaj głównych przedstawicieli takich szpiegów oraz określ rodzaje ich pracy. Co autor mówi o często wymienianych szpiegach (Weiss, Koenig, Zahn i Westcott)? Jaka była w Paruzji aktywność na polu chrześcijańskiej etyki i kto brał w niej udział? Jaka była różnica pomiędzy szpiegami apologetami i etykami a szpiegami doktrynalnymi w nominalnym kościele? Kto znajdował się wśród wielkiej liczby współautorów różnych biblijnych i teologicznych dzieł podczas Paruzji? O czym oni pisali? Kto był największym i najbardziej owocnym z tych szpiegów? Czego on dostarczył? W jakich odkryciach On Sługa przewyższał wszystkich? Jakie są jego definicje różnych greckich i hebrajskich słów, pomimo czego? Podaj niektóre przykłady. Jakiej korekty on dokonał w zakresie tłumaczeń? Kto był przedstawiony w Kalebie, w którym momencie? Co zostało opisane w paragrafach 8-16?
(17) Z jakiego punktu widzenia wskazaliśmy powyżej pracę antytypicznych szpiegów? Z jakiego punktu widzenia nie zrobiliśmy tego? Co jednak należy rozumieć względem uczestnictwa w pracy szpiegowskiej (4 Moj. 13:4-15? Czyich nazwisk nie wspomnieliśmy, z jakimi wyjątkami? Czego to nie oznacza, lecz co to znaczy? Jaka była najlepsza praca rzymskich katolików, gdzie została wykonana i co jest jej szczególnym przykładem? Jakie części francuskiej encyklopedii teologicznej należą do rozważanego przedmiotu? Czym jest większość materiału tam przedstawionego? Jaką pracę wykonali niektórzy z niemieckich rzymskich katolików? Co możemy powiedzieć o szpiegach z sekt fanatycznych i z Kościoła greckokatolickiego? Którzy ze szpiegów denominacyjnych i w jakiej kolejności wykonali najlepszą pracę szpiegowską? Z jakim wyjątkiem i ze względu na co?
(18) Czym się teraz zajmiemy? Co przedstawia zmiana imienia z Ozeasza na Jozuego? Kto wysłał antytypicznych szpiegów? Co i w jaki sposób Pan w nich pobudził? Co tym samym i przez co polecił im pokonać? Co przedstawia pokonywanie góry na północ od Kades Barne? Dlaczego wyrażenie „ku południowi” jest błędne? Jak to także wynika z w. 23. i 22.? Co przedstawia wejście do Chanaanu od strony południowej i co to może sugerować? Co znaczy wg w. 19., że mieli oglądać ziemię, lud, który mieszka w niej, ocenić czy jest mocny, czy słaby, czy jest go mało, czy wiele – w jakim celu?
(19) Co nasz Pan szczególnie polecił szpiegom? Co im również zlecił odnośnie do twierdz zła? W jakim celu mieli badać sferę prawdy i jej ducha (w. 21.)? Co przedstawiają drzewa ziemi chananejskiej? Do czego Pan zachęcał antytypicznych szpiegów? Co On im również polecił? Kiedy będzie podane wyjaśnienie przyniesienia owoców? Kiedy przypadał czas rozpoczęcia wysyłania antytypicznych szpiegów? Jak autor doszedł do zrozumienia tego antytypu? Z jakich jeszcze faktów wynika zrozumienie tego antytypu, gdy bierze się pod uwagę początki Żniwa Żydowskiego i Żniwa Wieku Ewangelii? Czego one dowodzą?
(20) W jaki sposób szpiedzy paruzyjni wykonywali polecenie naszego Pana i w którym miejscu miał miejsce początek zgodnie z typem? Co to szpiegowanie sobą obejmowało zgodnie z w. 22.? Co można zauważyć z opisu podanego w paragrafach 8-17? Co w każdym szczególe zostało zbadane, co te badania objęły wg w. 23. i jak to jest pokazane w słowach: Hebron, Ahiman, Sesai, Talmai? Jakie badania zostały przeprowadzone zarówno pojedynczo, jak i łącznie w bezbożnym sojuszu? Kiedy ten sojusz został uformowany i jakim okresem był „świat, który był”? Jak to pokazuje w. 23.? Co reprezentuje Soan w Egipcie, jakie to słowo ma znaczenie? Jak postrzegamy tę trójkę mieszkańców Hebronu?
(21) Do jakich studiów z pewnością przeszli szpiedzy w swym badaniu? Jak to jest przedstawione? Co zebrali przez te studia, w czym jest to przedstawione? Jaka była ta część pracy szpiegowskiej? Jacy pracownicy wykonali tę dobrą pracę? Czyja praca była szczególnie owocna? W jaki sposób szpiedzy z obu części zarządzali wykonywaną przez nich pracą? Jak to jest pokazane? Z jakich elementów składa się ten zbiór łask? Jakie są składniki miłości opisane w Gal. 5:22,23? Jakie są składniki nie należące do miłości opisane w 2 Piotra 1:5-7? Jak łaski i zalety zostały opisane przez szpiegów? Co oni również zbadali i szczegółowo opisali oraz w czym to jest pokazane – omów przytoczone teksty Pisma Świętego? Co zawiera się w owocach Chrystusowego dzieła odkupienia? Co szpiedzy również zbadali i w czym to jest przedstawione? Szczególnie przez których szpiegów wszystko to zostało przyniesione i czym to było w ich pracy? Czego podkreśleniem jest powtórzenie w w. 25. informacji o potoku Eschol i gronie winnym? Z czym stoi to w sprzeczności?
(22) Co uczynili szpiedzy po przeszpiegowaniu różnych części sfery prawdy i jej ducha? Jak długo trwała praca szpiegowania? Z jakich dwóch dowodów wiemy, że szpiegowanie zakończyło się w 1914 r.? Jak wojna światowa położyła kres dalszej pracy szpiegowania i raportowania? Jaki wniosek wyciągamy z powyższych faktów?
(23) Czego i dlaczego nie należy rozumieć odnośnie do czasu zdawania antytypicznego raportu? Kiedy zostały opublikowane po raz pierwszy lub po przeredagowaniach wszystkie dzieła wymienione w paragrafach 8-17? Jaką uwagę autor powtarza ponownie? Kiedy zostały opublikowane wszystkie pisma naszego Pastora? Jak to się ma w odniesienu do artykułu w Watch Tower i kazań wydanych po 1914 r. ? Czym były prace naszego Pastora zawierające nowe myśli i do jakich prawd one należały? Czego dowodzą te fakty w związku z czasem zdawania raportów w antytypie? Jaka występuje równoległość w zdawaniu raportu? Co widzieliśmy w równoległości wydarzeń antytypicznego Goliata pokonywanego przez Dawida poprzez całą Paruzję w związku z typem? Co zgodnie z tym należy rozumieć, gdy chodzi o zdawanie raportu przez antytypicznych szpiegów i co z tego wynika?
(24) Komu raportowali antytypiczni szpiedzy? Przez co wypełniali to raportowanie? Kiedy to raportowanie miało miejsce, co było wtedy możliwe i jak to pokazuje typ? Czego fakty dowodzą w sprawie ich odkryć? Na jakie pytania odpowiedź zawierały ich wykłady i pisma? Co szpiedzy szczególnie tłumaczyli, ukazując antytypiczne owoce? Co przedstawia powtórzenie oświadczenia podczas zdawania raportu przed Mojżeszem (w. 27.) i jaka myśl jest przez to podkreślona? Co było oznajmianiem Panu, że Jego rozkaz został przez szpiegów wykonany? Czego badania szpiegów w swej naturze obficie dowiodły odnośnie do sfery prawdy i jej ducha? Co oni pokazali w swym raporcie i wobec kogo to uczynili?
(25) Jaka jest typiczna zawartość przytoczonych tekstów Pisma Świętego? O czym nie mamy zapominać? Co uczyniło dziesięciu szpiegów po tym, gdy Kaleb starał się zachęcić lud, by posiadł ziemię? Jak to się wypełniło w antytypie? Jakie szczegóły teraz podamy? Przez zrozumienie czego jesteśmy przygotowani do antytypu w. 29. i 30.? Jakim jest zło i jak jedynie można je podbić? Jak są ufortyfikowane twierdze tego zła? Jaka jest to część raportu? Co pogarsza sprawę podbicia tego zła, szczególnie jakiego?
(26) Co przedstawiają Amalekici, w jakich formach i jak to pokazuje miejsce ich zamieszkania? Do czego grzech jest gotowy? Co przedstawiają Hetejczycy i miejsce ich zamieszkania? Jakie są przykładowe formy samolubstwa pokazane w Hetejczykach? Co przedstawiają Jebuzejczycy i miejsce ich zamieszkania? Jakie są przykładowe formy takiego samolubstwa? Co przedstawiają Amorejczycy i miejsce ich zamieszkania? W czym widzimy różne formy błędu? Co przedstawia ą Chananejczycy i miejsce ich zamieszkania? Jakie są formy działania światowości, co one oznaczają i jak to jest pokazane w typie? Co z pewnością szpiedzy dobrze opisali w swym raporcie? Jaki był ten raport, jeśli chodzi o walkę chrześcijanina?
(27) Kogo wyobraża Kaleb od w. 31., a kogo wyobrażał przedtem? Co Małe Stadko zauważyło wśród ludu podczas zdawania raportu? Co starało się czynić wobec ludu i jak to jest przedstawione? Przed czym ten strach powstrzymywał lud? Czego Małe Stadko nie starało się czynić, zwalczając tego ducha? Dlaczego? Co Małe Stadko podkreślało, w oparciu o co? Do czego Małe Stadko nakłaniało? Co to pokazuje? Jakie myśli Małe Stadko podawało ze Słowa Bożego, by w poświęceniu dokonać tego podboju? Co tym sposobem może być osiągnięte? Co Małe Stadko czyniło z pewnością w Paruzji i w kim to jest zobrazowane w w. 31.?
(28) Co teraz następuje ze strony typicznych i antytypicznych szpiegów? Kogo od tego momentu przedstawia dziesięciu szpiegów? Co ci szpiedzy twierdzili w typie i antytypie? Z jakiego powodu ci szpiedzy zostali wprowadzeni w błąd? Czego nie potrafili rozróżnić? Co dla nich znaczyło usprawiedliwienie przez wiarę? Co naprawdę i w jaki sposób usprawiedliwienie przez wiarę czyni? Na czym jest oparte wysokie powołanie, przez co jest podtrzymywane i w jaki sposób osiągane? Jak to pokazują przytoczone teksty Pisma Świętego? Z jakiego powodu szpiedzy trzymają się błędnej doktryny o deprawacji i w jakich słowach pokazuje to typ? Jaka jest doktryna o zupełnej deprawacji i jaki fałszywy wniosek z niej wypływa?
(29) Czego nie możemy sami uczynić wobec siebie i dlaczego? W jaki sposób jesteśmy usprawiedliwieni? Do czego usprawiedliwieni, poświęceni i spłodzeni z Ducha mogą nadawać się przez uczynki i wiarę? Czego to wymaga i czego jest warunkiem? Czego zwykle trzymało się dziesięciu antytypicznych szpiegów? Jakim twierdzeniem zwalczali oni naukę Małego Stadka w Paruzji? Jaką myśl bardzo zwalczali? Do czego doprowadziła ich ta waleczność? Jakie twierdzenie było ich pierwszym fałszerstwem (w. 33.)? Jak oni nazywali i przedsta wiali nauki paruzyjne? Z jakich powodów sfera prawdy i jej duch były uważane za symboliczną krainę głodu?
(30) Jakie było ich drugie fałszerstwo? Na czym ono było oparte? Jakimi były, a jakimi nie były różne formy zła? Na podstawie czego widać, że oni przedstawiali fałszywie fakty na ten temat? Jakie jest trzecie fałszerstwo podane w typie? W których tekstach Biblii występuje to hebrajskie słowo i jak jest przetłumaczone? Do jakiego wyłącznie przypadku odnosi się słowo nefilim i co to oznacza wobec innych hebrajskich słów przetłumaczonych na słowo olbrzymy? Co przedstawiają nefilimi zniszczeni w potopie? Co zatem to trzecie fałszerstwo sugeruje? Co potem szpiedzy bardzo wyolbrzymili? Co oni wówczas powinni byli powiedzieć? Co uczynili, nie mówiąc tego, lecz mówiąc rzeczy przeciwne? Co jest wiadome tym, którzy żyli w Paruzji i mieli udział w przywilejach prawdy? Wymień niektórych z tych fałszerzy okresu Paruzji? Co faktycznie można powiedzieć o wszystkich członkach tych dziesięciu antytypicznych szpiegów? Czym powinno być dla nas ich postępowanie? Wobec kogo i dlaczego?
(31) Jaki skutek miało fałszywe przedstawienie sfery prawdy i jej ducha przez antytypicznych dziesięciu szpiegów? Jaki duch zapanował wśród ludu? O czym w wyniku tego lud zapomniał? Na jakie przeciwieństwo dozwolił antytypiczny lud? Co ich oburzało i dlaczego, a równocześnie smuciło? Jak to jest przedstawione w typie i jak długo trwał ten smutek? Do czego posunęli się, będąc pełni gniewu na prawdę i jej ducha? Do jakiej krańcowości posunęli się w swojej niewierności i bojaźni? Jak to jest pokazane w typie? Do jakiego stopnia ten stan się rozszerzył i z wyjątkiem kogo?
(32) Kogo oni ostatecznie obwiniali, za co i w jaki sposób? Jak to jest pokazane w typie? Co w takich okolicznościach rozważali oni w sercu? Do czego następnie swoimi czynami zaczęli zachęcać drugich? Jak to wynika z typu? W jakim stopniu było to czynione? Jakie były główne etapy wykonywania tego? W zależności od czego odbywało się to w mniejszym lub większym stopniu? Kto był uważany za wodza pomiędzy ludem prawdy? W nominalnym kościele protestanckim? Kto w ruchach antychrześcijańskich? Jak się zakończył wybór wodza w typie i antytypie? Kto i w jaki sposób opuścił antytypiczny Obóz i zarazem Pana?
(33) Kto jest pominięty w typie w. 5.? Z jakiego powodu Mojżesz i Aaron upadli na swe oblicza – co to przedstawia w antytypie? Co jest pokazane przez rozdarcie szat przez Jozuego i Kaleba (w. 6.)? Przez co jeszcze? Co nasz Pan sprawił i kogo użył do tego celu? Gdzie to jest również pokazane? Co mogą potwierdzić wszyscy biorący udział w pracy Żniwa? Co się w nich wypełniało? Co antytypiczny Jozue i Kaleb zachwalali i komu w w. 7. i 8.? Dzięki czemu mogli tak z pewnością mówić? O czym oni zapewniali niewierzących i przerażonych? O czym jeszcze wg wersetów 8. i 9.? Jaki był cel tych zapewnień (w. 8.)?
(34) Kogo błagało Małe Stadko i jak pokazuje to typ? W jaki sposób odbywa się antytypiczny bunt? O czym Małe Stadko zapewniało takich? Co jest powodem tej pewności? Jakie następnie otrzymali najlepsze z zapewnień zgodnie w w. 9.? Jakie paruzyjne doświadczenia Kościoła przywołuje autor? W kim one są pokazane, przy czyim udziale?
(35) Jak zostały przyjęte czynności naszego Pana i Małego Stadka podczas Paruzji? Dlaczego? Jakie osoby atakowały naszego Pana i Małe Stadko? Jak to pokazuje typ? Dlaczego w typie i antytypie nie było kamienowania? Jak jest przedstawione odpieranie błędów przez naszego Pana, prawdę i Małe Stadko? Co rozumiemy przez Chwałę Pańską w typie i antytypie (Iz. 60:1,2)? W jaki sposób ta chwała okazała się nad antytypicznym Przybytkiem, Jezusem i Kościołem?
(36) Dlaczego lud był niewierny i bojaźliwy? Czym skutkowało postępowanie niewiernego i bojaźliwego ludu w kulminacyjnym punkcie? Co wyczerpało Boską nieskwapliwość wobec ludu? Co czynili swoim postępowaniem i w jakich dwóch pytaniach pokazane jest Boskie niezadowolenie? Przez jakie okresy czasu Bóg przejawiał nieskwapliwość wobec ich niewiary i strachu? Z jakiej przyczyny Bóg zaprzestał okazywać nieskwapliwość w całej pełni jak to czynił wcześniej? W jakiej sytuacji Bóg kontynuowałby swą nieskwapliwość wobec nich? Co jednak na to nie pozwalało? Jakie dwa sposoby postępowania w tej sytuacji były możliwe dla Boga? Dlaczego o pierwszym sposobie mówi On na początku? Dla jakiego powodu Bóg przyjął mniej odpowiedni sposób działania? Jak to wszystko jest zobrazowane w typie? Co, jak się wydaje, przedstawia zagrożenie zarazą (w. 12.) i jak mogło to być realizowane? Jaki lud w takim przypadku Bóg wzbudziłby z Chrystusa?
(37) Co jest przedstawione w wersetach 13-19? O jakich dwóch sprawach musimy pamiętać, by zrozumieć co dla antytypicznego Mojżesza oznaczało uwolnienie z Egiptu? Do którego wyzwolenia odnosi się w. 13. i dlaczego? Do jakiego wyzwolenia musiało się odnosić antytypiczne wyrażenie Mojżesza w w. 13. i dlaczego? Jakie wyzwolenie miało miejsce w Wieku Ewangelii i kogo sobą obejmowało? Czy wyrażenie z w. 13. odnosi się do tego wyzwolenia z Wieku Ewangelii? O co nieusprawiedliwieni w Obozie i poganie mogliby oskarżyć Boga, gdyby postąpił według pierwszego sposobu? Jakim sposobem antytypiczni Egipcjanie mogliby mówić różnym rodzajom zła, a jakim nie, o domniemanej Boskiej niezdolności przyprowadzenia ludu do zbawienia? Czego różne rodzaje zła doświadczyły z rąk antytypicznego Izraela i z jakiej perspektywy? Przez jakie pięć sposobów zło doświadczyło porażek od antytypicznego Izraela? – omów kolejno.
(38) Jaki skutek na różne formy zła miałoby postępowanie przez Boga według pierwszego sposobu? Pomimo czego? Z czego i w jaki sposób zło mogłoby się chełpić? O co prosił nasz Pan i pomimo czego? Na czym nasz Pan oparł swą modlitwę? O co On nie prosił Boga, a o co prosił w swej modlitwie? Jak jest to przedstawione w typie (w. 15-18)? Czego nie sugeruje wstawiennictwo naszego Pana, a co sobą obejmuje w sprawie grzesznego ludu Bożego z Paruzji? Jak długo kara miała być wymierzana? Jakie zasady Pan zastosował do sprawy, którą miał przed sobą? Co one stanowiły? Co zauważamy w w. 19 odnośnie do realizacji wstawiennictwa naszego Pana? Jak nasz Pan zakończył swoją wstawienniczą prośbę? Jakim Orędownikiem jest nasz Pan zgodnie z tą modlitwą? Do czego powinno to nas prowadzić?
(39) Jakie było wstawiennictwo naszego Pana? Jaka myśl przeważyła dzięki temu wstawiennictwu? Jak to jest widoczne z w. 20.? Jakie dwie rzeczy dowodzą, że przebaczenie było tylko za tę część kary, która oznaczała zupełne odcięcie od łaski Bożej? O co nasz Pan nie prosił, a o co prosił? Jakie elementy prośby naszego Pana dowodzą tego i jak to jest pokazane w typie? Co również pokazuje w. 19.?
(40) Jakie grzechy do tego czasu Bóg przebaczał antytypicznemu Izraelowi? A za jakie grzechy ich karał? Za co ich także karał później i jak to pokazują przytoczone teksty Pisma Świętego? W jakim stopniu Bóg przebaczył w Paruzji antytypicznym Izraelitom, co towarzyszyło temu przebaczeniu i przez które okresy to trwało? Co na podstawie tego widzimy? Jak to można wyrazić innymi słowy? Względem kogo Bóg postępuje stosownie do tej zasady? Jak nie należy rozumieć powyższej wzmianki o przebaczeniu nieusprawiedliwionym, a co ona oznacza?
(41) Jaki największy zarzut przeciw sferze prawdy i jej duchowi stawiali ci, którzy nie byli w prawdzie? Co było ich hasłem przeciwko tej nauce i czym wydawał się im omawiany zarzut? Czym ten zarzut był dla Boga (w. 21.)? Kiedy i w jaki sposób Bóg dał to potwierdzenie, czym ono było poparte? Co jest sensem wyrażenia z w. 21.: „napełniona będzie chwałą Pańską wszystka ziemia”? Czego ta nauka jest dowodem w odniesieniu do 4 Moj. 13. i 14., z jakiego powodu? Co się stało z nauką o restytucji krótko po Żniwie Żydowskim i kiedy przyszło światło prawdy przywracające tę naukę?
(42) Gdzie jest pokazane, że grzechy antytypicznego Izraela nie były zupełnie przebaczone? Za jakie grzechy Bóg obarcza ich winą? Pomimo czego oni grzeszyli? Do czego odnosi się dziesięciokrotne kuszenie Boga? W kim to jest pokazane? Jakie z tego powodu było postępowanie tych dziesięciu grup denominacyjnych i co sobą obejmowało oraz czym skutkowało? Dlaczego Bóg potępia dziesięć pokoleń paruzyjnych za pobudzenie Go do gniewu przez denominacje z Wieku Ewangelii? Gdzie jeszcze widzimy rozliczanie pokoleń na tych samych zasadach? W jakich słowach jest zawarte oskarżenie? Co, innymi słowy mówiąc, Bóg czyni wobec winnych? Czego to oskarżenie dowodzi? Z jakiego powodu dobrowolne grzechy nie mogą być przebaczone?
(43) Jakie z tych względów jest uroczyste oświadczenie Boga? Co więcej znajduje się w uroczystym oświadczeniu Boga z wersetu 23. i co to oznacza w antytypie? Jak powinno być przetłumaczone ostatnie zdanie wersetu 23.? Co to zdanie określa i do czego służy? Co jest podkreślone przez powtórzenie słowa „zobaczą”? Kto wg wersetu 24. miał wejść do niebiańskiego Chanaanu? Z jakich dwóch powodów? Co było tym duchem? Z czego się składa i co obejmuje wierne postępowanie za Bogiem? Kto stanowi potomstwo antytypicznego Kaleba? Kim jest antytypiczny Kaleb?
(44) Na co mamy zwrócić uwagę? Jaki jest powód tego niedopowiedzenia? Jaką obietnicę dał Bóg Małemu Stadku podczas Paruzji? W jakim znaczeniu antytypiczny Kaleb wszedł do ziemi? Jakimi były w Paruzji duch i uczynki antytypicznych Izraelitów drażniących Boga? Jak to jest pokazane w typie? Do czego odnosi się następująca część w. 25. oraz 5Moj. 1:40? Do czego doprowadziły niepowodzenia pierwszego i drugiego wejścia do ziemi? Kto z pokolenia paruzyjnego wchodzi, a kto nie wchodzi do niebiańskiego Chanaanu i jak to jest pokazane w typie? Jakie są znaczenia słowa „jutro” z w. 25.? Czym jest podróżowanie w obu przypadkach?
(45) Co jest typicznie przedstawione w wersetach 26-37? Do kogo w antytypie Bóg najpierw wyraził swoje rozdrażnienie? Co Bóg oświadcza w w. 27.? Co Bóg następnie wyraził i dlaczego? Co Bóg rozkazuje naszemu Panu, by powiedział antytypicznemu Izraelowi w Paruzji? Co miało ich spotkać za karę? Jakimi dwoma sposobami miało się to dokonać? Jak na to wskazują przytoczone teksty Pisma Świętego w typie i antytypie? Kim byli ci, którzy w ten sposób mieli upaść? Kogo to obejmowało? Odnośnie do czego nie ma żadnej wątpliwości, pomimo czego (typ i antytyp zgodnie z przytoczonymi tekstami Pisma Świętego)? Do kogo należy obietnica potwierdzona przysięgą, kto z niej odpadł i dlaczego (w. 30.; 5 Mój. 1:31-38)? Kto jest antytypicznym Kalebem i jakie jest znaczenie imienia Kaleb? Jak znaczenie imienia ojca Kaleba pokazuje, że obietnica ta była uczyniona dla antytypicznego Kaleba, gdy był on w ciele? A jaki wpływ ma znaczenie imienia ojca Jozuego na to, że obietnica była uczyniona Jezusowi, gdy był w ciele? Kiedy te obietnice dawały upewnienie Jezusowi i antytypicznemu Kalebowi?
(46) Którzy z powołanych w Paruzji mieli zdobyć antytypiczny Chanaan? Jak to pokazuje typ? Kto w typie i antytypie bał się o niedojrzałych, z jakiego powodu (5Moj. 1:39)? Na jaki standard oni się skarżyli? Jak to pokazuje typ? Kto, na co i z jakim wyjątkiem uskarżał się w Paruzji? Co, w jaki sposób i wobec kogo Bóg oznajmia w w. 31.? Co Bóg przez naszego Pana tym sposobem oznajmił? O czym świadczy spojrzenie wstecz na czasy Paruzji? Co następnie Bóg oznajmia typicznie i antytypicznie w w. 32.? Do jakich klas odpadają niewierni, bojaźliwi i szemrzący wzgardziciele?
(47) Co wskutek paruzyjnego wyroku odziedziczyli ci niedojrzali? Jak to jest pokazane w typie? Jakie jest odczucie autora wobec tułania się na epifanicznej pustyni? Za co Małe Stadko cierpiało podczas tych doświadczeń? Co jest wolą Bożą odnośnie do tego tułania się podczas Epifanii? Jakie fakty upadków pomiędzy ludem prawdy są widoczne podczas Epifanii? Kiedy to odpadanie się rozpoczęło i czym się przejawiało? Kto był świadkiem tego odpadania w Paruzji i w Epifanii? Jaki był wynik tego odpadania i ze względu na co? W jakim porównaniu polegli są bardziej widoczni? Jak długo ma to trwać?
(48) Co w symbolach biblijnych przedstawiają okresy 40 dni i 40 lat? Na podstawie czego to można zauważyć? Czego uczą nas wiersze 33. i 34.? Co odbywało się w obu Żniwach i co potem następowało? Który z tych okresów był pierwszym, a który drugim? Jakie w związku z tym powstają pytania? Jakie odpowiedzi wydają się być zadowalające odnośnie do pierwszego pytania? – omów kolejno.
(49) Jakim było drugie pytanie z poprzedniego paragrafu? Jaka jest pierwsza odpowiedź? Druga? Trzecia odpowiedź obejmująca trzy skale pięciu przesiewań z okresu Interim mających miejsce w Epifanii? Omów kolejno trzy miniatury Wieku Ewangelii w Epifanii (a, b, c). Czym rozpoczyna się prawdziwy Wiek Ewangelii w każdym z tych trzech przypadków? Co mamy w każdej z tych trzech miniatur? Jak dzieli się wielkie przesiewanie rewolucjonizmu i na czym polega różnica w stosunku do pięciu przesiewań z każdego Żniwa? Co powyższe trzy powody dobrze wyjaśniają odnośnie do drugiego antytypicznego wędrowania po pustyni? Na jaką skalę odbywa się drugie wędrowanie po pustyni podczas Epifanii? Jak w języku hebrajskim jest podane wyrażenie z w. 34. „dzień każdy za rok”? Czego to powtórzenie nie oznacza i dlaczego? Co ono raczej oznacza? Czego doświadczyliśmy w Epifanii? Jak to jest pokazane w typie? Jaki był charakter doświadczeń epifanicznych, a jaki doświadczeń paruzyjnych? Jakie były w dużej mierze nasze doświadczenia w Epifanii? Czyje niegodziwości w tych doświadczeniach ponosiliśmy?
(50) Co Bóg powtarza w w. 35. i w jakim celu? Jak pierwsze zdanie w. 35. jest przetłumaczone przez dr. Younga? Dlaczego ten przekład jest lepszy niż przekład A.V.? Jak przekład A.V. podaje tę myśl w następnym zdaniu? Co w związku z tym widzimy, że Bóg uczynił w typie i w dwóch antytypach? Jaki było zgromadzenie paruzyjne z wyjątkiem Małego Stadka (w. 35.)? Kto nie jest brany pod uwagę w tym obrazie? Co to złe zgromadzenie uczyniło przeciwko Bogu, w związku z czym? Jaki tego musi być skutek i z jakim wyjątkiem? Gdzie i do jakiego czasu? Co Bóg następnie spowodował w Paruzji? Jakie były sposoby podawania oszczerczego raportu przez antytypicznych dziesięciu szpiegów? Co sprawiły wielkie przywileje jakie ci szpiedzy posiadali? Co oni spowodowali pomimo swej odpowiedzialności? Co się z nimi stało i kiedy (w. 37.)? Co zauważamy w w. 37.? Jaki jest tego antytyp? W jakim znaczeniu oni umierali? Co w każdym przypadku było antytypiczną plagą? Jaki błąd i związane z nim przesiewania miały wpływ na antytypicznych szpiegów? Kto bezpiecznie przetrwał tę antytypiczną plagę?
(51) Co Jezus uczynił z poselstwami z wersetów 20-25 i 26- 38? Czego nie wiemy odnośnie do tych poselstw i czy interesowanie się tym jest konieczne? Czego ten przykład jako jeden z wielu dowodzi? Co jest pewne odnośnie do przekazu tych poselstw przez Jezusa dla zaangażowanych klas? W jaki sposób i kiedy ogłoszenie tych rzeczy rozpoczęło się, wzrastało i doszło do punktu kulminacyjnego?
(52) Co nie wydaje się być zgodne z obrazem? Co jest decydujące w tej kwestii? W jaki sposób to zharmonizujemy, gdy chodzi o Paruzję? Jak to przebiegało podczas Epifanii? Wobec kogo ta sama zasada jest prawdziwa – kiedy były im oznajmiane te antytypiczne poselstwa? Co wzmagało się wraz z obwieszczaniem tych poselstw? W którym momencie? Kiedy taki antytypiczny płacz ludu rozpoczął się, wzrastał i dochodzi do punktu kulminacyjnego podczas Epifanii? Jakie inne cechy smutku są wyrażone przez antytypiczny płacz tych, którzy utracili swoje stanowiska? Co ten płacz zawiera w sobie?
(53) Jakie antytypiczne zastosowania ma scena opisana w wersetach 40-45? Kiedy i w jaki sposób ten antytyp zaczął się wykonywać? Kto przyłączył się do tych idei? Kiedy takie postępowanie rozpoczęło się wśród Lewitów prawdy, na kogo się rozszerzyło i na czym polegało? Co praktycznie wyrażają wszystkie świeckie i religijne ruchy podczas Epifanii w odniesieniu do w. 40.? Co oznacza wstąpienie na wierzch góry (w. 40.)? Jakimi stali się ci, którzy tam wstąpili? Na co oni byli zdecydowani? Czego są i byli pewni? Nawet kiedy kontynuują swoje postępowanie? Co przez cały ten czas czynił nasz Pan przez Kościół i jak to pokazuje w. 41.? Co i w jaki sposób było głoszone w Paruzji przez Kościół? Przeciw komu i przez kogo były skierowane te protesty podczas Epifanii? Przeciwko jakim jeszcze ruchom były skierowane podobne protesty? Co Kapłaństwo, jako usta antytypicznego Mojżesza, przepowiadało w każdym przypadku? Jak te rzeczy są pokazane w typie?
(54) Jakie było nawoływanie Kapłaństwa skierowane do tych, którzy odpadli zgodnie z typem w. 42.? Jakie ostrzeżenie było dodatkowo podane w typie i antytypie? Przeciw którym nieprzyjaciołom? Jakie skutki miało przynieść użycie miecza z w. 43. i z jakiego powodu? Jaka jest w antytypie różnica pomiędzy tym mieczem a Amalekitami, Chananejczykami i Amorejczykami? Kiedy ktoś pada od tego miecza? Co odważni pomimo tych napomnień próbowali czynić – typ i antytyp? Co jest przedstawione przez fakt, że Arka Przymierza i Mojżesz nie odchodzili od Przybytku (w. 43.)? Jaki był rezultat tego zarozumialstwa w typie i antytypie? Przez co byli oni pobici? Jak działają symboliczne pszczoły z 5Moj. 1:44? Gdzie spostrzegamy straszne porażki tych, którzy odpadli ze swych stanowisk – dlaczego są odpowiedzialni za te porażki? Czego jeszcze można się spodziewać w pozostałej części Epifanii? Jak 5Moj. 1:45 i Żyd. 12:16,17 pokazują, że Pan nie przywróci ich do poprzedniego stanowiska przed Nim pomimo ich płaczu?