Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 258
Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie
podczas gdy obrona ludu Bożego jest oparta na twierdzeniu, że cała ludzkość nie umrze w Armagedonie! Taka jest ta fałszywa obrona, jakiej mały papież małego Babilonu naucza w miejsce tej prawdziwej, która odbyła się podczas Paruzji. Porównując, ta fałszywa obrona jest jak ciemność koła podbiegunowego, natomiast ta prawdziwa jest jak jasność łagodnego dnia w maju w strefie umiarkowanej.
(8) Wysłanie na wojnę po tysiącu wojowników (w. 4.,5.) z każdego z dwunastu świeckich pokoleń (poświęcone pokolenie Lewiego było zwolnione z udziału w wojnach Izraela), uformowało wyborową armię 12 tysięcy, podczas gdy spis ludności zapisany w 4 Moj. 26. podaje, że w Izraelu było wtedy 600 tysięcy wojowników. To nasuwa myśl, że 12 tysięcy wojowników przedstawia wierne Małe Stadko w ciele podczas Paruzji. Ta myśl jest potwierdzona kilkoma poniższymi analizami. (1) Według w. 49. żaden z tych 12 tysięcy żołnierzy nie zginął w wojnie z Madianitami, co jest w zgodzie z myślą, że nikt z wiernych nie zginie podczas antytypicznej wojny (Ps. 91:7; Mal. 3:2). (2) Zgodnie z w. 7. oni zabili wszystkich wojowników madiańskich, którzy prawdopodobnie przewyższali ich liczebnie, co potwierdza myśl, iż ci wierni zwyciężyli paruzyjnych nieprzyjaciół prawdy, którzy są liczniejsi od nich (Iz. 54:17; Łuk. 21:15). (3) Liczba 12 i jej wielokrotności w symbolicznych wersetach przedstawiają wierne Małe Stadko i kwestie związane z Małym Stadkiem, np. 12 antytypicznych pokoleń, 12 tysięcy z każdego pokolenia (Obj. 7:4- 8), 144 tysiące (Obj. 7:4; 14:1), 12 tysięcy stajań i 144 łokcie (Obj. 21:16,17), 12 bram, 12 aniołów, 12 Apostołów, 12 kamieni, 12 pereł i 12 owoców wydawanych na każdy z 12 miesięcy (Obj. 21:12,14,19,20,21; 22:2). (4) Fakty związane z antytypem, które zostaną przedstawione później, zupełnie potwierdzają tę myśl. To, że do tej typicznej wojny wybrano 12 tysięcy żołnierzy, a nie 144 tysiące, zgadza się z myślą, że Paruzja nie zebrała całego Małego Stadka, lecz tylko jego część.