Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 266

Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie

na temat wszystkich dziewic spośród nich i co było prawdą o części pozostałych antytypicznych wziętych do niewoli ko­biet, podczas gdy reszta z nich nigdy nie była nowymi stwo­rzeniami. Wzięci do niewoli antytypiczni madiańscy chłopcy także byli wymieszani, niektórzy byli nowymi stworzeniami, a niektórzy nie. Rozumiemy, że przez owce jest przedstawio­ne człowieczeństwo nowych stworzeń, a przez bydło został przedstawiony fakt, że ich człowieczeństwo było usprawiedli­wione tak, jak zwierzęta w Przybytku zostały użyte do symbo­lizowania tych kwestii. W symbolach biblijnych osły są na ogół używane do przedstawiania nauk prawdy. Można to zauwa­żyć z obrazu osła, na którym jechał Balaam, przedstawiającego nauki prawdy, które niosły antytyp Balaama (4 Moj. 22:21-33; 2 Piotra 2:16). Wynika to również z tego, że wierność naszego Pana jest symbolizowana przez uwiązanie przez Szylo oślęcia do krzewu wybornej winnej macicy (1 Moj. 49:11). Widzimy to także we wjeździe naszego Pana do Jeruzalemu na oślicy i jej oślątku (Mat. 21:5,7; Jana 12:15), reprezentujących jego przyj­ście we władzy królewskiej do chrześcijaństwa – Jego wjazd na doktrynach o Okupie i drugim adwencie, co w 1878 r. zo­stało przedstawione w traktacie pt. Sposób i cel powrotu naszego Pana i w książce Trzy światy. Wiele innych wzmianek w typach i symbolach potwierdza tę myśl. Tych 12 tysięcy, zabierając osły, mogło przedstawiać Małe Stadko w Paruzji, przyswaja­jące sobie prawdy, które są w credach wyznaniowych Babilo­nu, np. dwanaście szafarskich doktryn itp. Osły tutaj mogłyby również przedstawiać prawdy, które Małe Stadko w Paruzji przyswoiło sobie z pism nominalnego kościoła. Natomiast inne dobra, które zostały zabrane przez tych 12 tysięcy, mogłyby przedstawiać różne pisma lewickie, które te 12 tysięcy sobie przyswoiło i dzięki którym otrzymali różne pomoce języko­we, interpretacyjne, historyczne i systematyczne w sprawach biblijnych. Nieożywione przedmioty – „dobra”, które te 12 ty­sięcy i ich dowódcy zdobyli, wydają się przedstawiać jeszcze dwie inne rzeczy: łaski, np. te pokazane w antytypie klejno­tów i szat, jakie Izraelici otrzymali, prosząc o nie Egipcjan

poprzednia stronanastępna strona