Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 266
Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie
na temat wszystkich dziewic spośród nich i co było prawdą o części pozostałych antytypicznych wziętych do niewoli kobiet, podczas gdy reszta z nich nigdy nie była nowymi stworzeniami. Wzięci do niewoli antytypiczni madiańscy chłopcy także byli wymieszani, niektórzy byli nowymi stworzeniami, a niektórzy nie. Rozumiemy, że przez owce jest przedstawione człowieczeństwo nowych stworzeń, a przez bydło został przedstawiony fakt, że ich człowieczeństwo było usprawiedliwione tak, jak zwierzęta w Przybytku zostały użyte do symbolizowania tych kwestii. W symbolach biblijnych osły są na ogół używane do przedstawiania nauk prawdy. Można to zauważyć z obrazu osła, na którym jechał Balaam, przedstawiającego nauki prawdy, które niosły antytyp Balaama (4 Moj. 22:21-33; 2 Piotra 2:16). Wynika to również z tego, że wierność naszego Pana jest symbolizowana przez uwiązanie przez Szylo oślęcia do krzewu wybornej winnej macicy (1 Moj. 49:11). Widzimy to także we wjeździe naszego Pana do Jeruzalemu na oślicy i jej oślątku (Mat. 21:5,7; Jana 12:15), reprezentujących jego przyjście we władzy królewskiej do chrześcijaństwa – Jego wjazd na doktrynach o Okupie i drugim adwencie, co w 1878 r. zostało przedstawione w traktacie pt. Sposób i cel powrotu naszego Pana i w książce Trzy światy. Wiele innych wzmianek w typach i symbolach potwierdza tę myśl. Tych 12 tysięcy, zabierając osły, mogło przedstawiać Małe Stadko w Paruzji, przyswajające sobie prawdy, które są w credach wyznaniowych Babilonu, np. dwanaście szafarskich doktryn itp. Osły tutaj mogłyby również przedstawiać prawdy, które Małe Stadko w Paruzji przyswoiło sobie z pism nominalnego kościoła. Natomiast inne dobra, które zostały zabrane przez tych 12 tysięcy, mogłyby przedstawiać różne pisma lewickie, które te 12 tysięcy sobie przyswoiło i dzięki którym otrzymali różne pomoce językowe, interpretacyjne, historyczne i systematyczne w sprawach biblijnych. Nieożywione przedmioty – „dobra”, które te 12 tysięcy i ich dowódcy zdobyli, wydają się przedstawiać jeszcze dwie inne rzeczy: łaski, np. te pokazane w antytypie klejnotów i szat, jakie Izraelici otrzymali, prosząc o nie Egipcjan