Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 269

Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie

Była to zdobycz pozyskana szczególnie dla Niego, jako wyznaczonego przez Boga Wodza, Wykonawcy, Rzecznika Bożego dla antytypicznego Izraela.

      (18) Izraelici, przynosząc te zdobycze do Eleazara, przed­stawiają paruzyjne Małe Stadko, przynoszące podobne rzeczy do Jezusa jako ich Najwyższego Kapłana. Przyniesienie łupów i plonów przez te 12 tysięcy Izraelitów do zgromadzenia przed­stawia paruzyjne Małe Stadko przynoszące podobne rzeczy przed paruzyjny lud Boży, np. gdy kiedykolwiek ktoś z nas pozyskał kogoś dla prawdy, to przyprowadziliśmy go między braci tak szybko, jak mogliśmy i naprawdę byliśmy zadowoleni, że mieliśmy przywilej to zrobić. Przyniesienie tego do miejsca obozowania na pola Moabu przedstawia fakt, że antytyp miał miejsce w czasie, gdy lud Boży Wieku Ewangelii był na swo­im ostatnim postoju w podróży po pustyni, gdy mieszkali na terytorium sfery prawdy i jej ducha. Wcześniej to terytorium było w posiadaniu kościoła rzymsko-katolickiego, przedstawia­nego zwykle przez Moab, podczas gdy Ammon przedstawia protestantyzm. Powód dla którego ostatni obóz paruzyjny był umieszczony na dawnym rzymskokatolickim terytorium jest taki, że rzymski katolicyzm jest zupełnym fałszerstwem praw­dy i jej ducha, a protestantyzm taki nie jest. Dlatego otrzymując prawdę i jej ducha jako miejsce swego obozowania podczas Paruzji i Epifanii, Małe Stadko odebrało te sfery z rąk rzym­skiego katolicyzmu, tzn. zmieniło je w prawdziwe przez zmia­nę fałszerstw w prawdę. Wyrażenie: „które są nad Jordanem przeciw Jerychu” przedstawia, że ostatni postój Kościoła Wieku Ewangelii był poza nominalnym kościołem (Jerycho), ale blisko niego, przez śmierć (Jordan) miał on już opuścić Ziemię, idąc do Królestwa. To nie było prawdą w odniesieniu do żadnego okresu rozwoju Kościoła przed Żniwem.

      (19) Mojżesz, Eleazar i wszyscy książęta zgromadzenia (w. 13.), wychodząc na spotkanie wracającego wojska, przedsta­wiają powitanie Małego Stadka przez naszego Pana Jezusa jako wyznaczonego przez Boga Wodza, Wykonawcę i Rzecz­nika Boga do antytypicznego Izraela (Mojżesz), przez same­go siebie

poprzednia stronanastępna strona