Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 275

Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie

aby oczyszczali siebie ze wszystkich nieczystości ciała i ducha oraz ze wszystkich form samolubstwa i światowości. Oznajmiał to przez tomy, szczególnie P1, P5, P6, a zwłaszcza przez P6, Cienie Przybytku, Strażnice, Wiersze Brzasku, kazania, wykłady pielgrzymów, nauczanie starszych i stosowne rozmowy ludu Bożego. Dlatego związane z tym fakty dowodzą, że antytypy w. 19. wypełniły się za czasów służby naszego Pastora, podczas Paruzji.

      (24) Szczegóły dotyczące tego, co miało zostać oczyszczone, są podane w w. 20. – szaty, rzeczy ze skóry, wyroby z koziej sierści i każda drewniana rzecz, a także ludzie. Szaty przed­stawiają zalety serca i władze urzędowe nowych stworzeń (Kol. 3:12; 2Moj. 28:2,40). Wodzowie i ci, prowadzeni przez nich, mieli oczyścić swoje zalety serca i władze urzędowe jako nowe stworzenia z naturalnego samolubstwa i natural­nej światowości, różniących się od grzesznego samolubstwa i światowości. Nawiązanie do rzeczy skórzanych obejmuje te same myśli, jakie zostały przedstawione w typach przez za­słony Przybytku ze skór baranich farbowanych na czerwono i ze skór borsuczych. Te pierwsze zasłony reprezentują przy­krycie nas zasługą Chrystusową, a te drugie nasz wygląd jako odrażający dla świata. Dlatego oczyszczenie rzeczy ze skóry przedstawia dwie rzeczy: oczyszczenie wszystkich plam z na­szych szat i pozbycie się złych cech, które mogłyby uczynić lud Boży złym w oczach świata. Zasłona z koziej sierści, przy­krywająca Przybytek, przedstawia nasze usprawiedliwione człowieczeństwo. Oczyszczenie wszystkich wyrobów z koziej sierści przedstawiałoby zatem oczyszczanie naszych dobrych, ludzkich zalet – przykrytych sprawiedliwością naszego Pana – z ludzkich wad, które się ich trzymają. Drewno w Przybytku przedstawia zdegradowane człowieczeństwo. W naszym czło­wieczeństwie istnieją wady, które nie są związane z naszymi naturalnymi dobrymi zaletami, ale są ich przeciwieństwami. Są one przedstawione w rzeczach drewnianych w w. 20. Dlate­go oczyszczanie rzeczy drewnianych przedstawia pozbywanie się przez nas takich wad. Napomnienie do oczyszczenia siebie

poprzednia stronanastępna strona