Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 294

Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie

wygłoszone przed Kościołem powszechnym. Tylko ci pielgrzymi i pielgrzymi pomocniczy przynieśli takie ofiary w tym czasie. Dlatego rozumiemy, że złote klejnoty, przynie­sione przez dowódców, przedstawiają te wykłady. Zauważy­my, że było pięć rodzajów tych złotych klejnotów: łańcuszki, bransolety, pierścienie, kolczyki i pojemniki perfum. Przedsta­wiają one pięć różnych rodzajów wykładów, jakie pielgrzymi i pielgrzymi pomocniczy przynieśli Panu. Łańcuszki lub na­szyjniki reprezentują ozdoby nowej woli. W Biblii szyja jest użyta do przedstawienia woli. Dlatego uparta, zacięta osoba jest w Biblii nazwana osobą sztywnego karku (Ps. 75:6; Przyp. 29:1; Dz. Ap. 7:51). Wola, odnowiona do jedności z wolą Pań­ską, jest przedstawiona jako szyja ozdobiona symbolicznymi łańcuszkami lub naszyjnikami, które są jej ozdobami (Przyp. 1:9, 3:3,22; 6:20,21; PnP 1:10; 4:4; 7:4). W związku z tym na­szyjniki z w. 50. przedstawiają wykłady o nowej woli i jej ozdobach, przygotowane i wygłoszone przez paruzyjnych pielgrzymów i pielgrzymów pomocniczych przed Kościołem powszechnym. Bransoletki, które przynieśli dowódcy, przed­stawiają wykłady paruzyjnych pielgrzymów i pielgrzymów pomocniczych o służbie i postępowaniu. Następujące rozwa­żania to wyjaśnią: bransoletki w Palestynie były noszone na nadgarstkach i kostkach u nóg. W symbolach biblijnych ręce przedstawiają służbę (Obj. 13:16; 14:9; 20:4), a stopy przedsta­wiają postępowanie (Ps. 116:8; 119:59,101,105; Przyp. 1:16; 4:6). Ze względu na to, że w Palestynie bransolety były ozdobą rąk i stóp, mogą przedstawiać dobrą służbę Panu, prawdzie i bra­ciom, gdy są noszone na nadgarstkach i dobre postępowanie, gdy są noszone na kostkach. Dlatego wykłady paruzyjnych pielgrzymów i pielgrzymów pomocniczych wygłoszone Ko­ściołowi powszechnemu na tematy służby i postępowania są przedstawione przez te bransolety, które były ofiarowane przez dowódców.

      (47) Pierścienie w symbolach biblijnych przedstawiają stanowisko nowych stworzeń jako Boże błogosławieństwo Pięćdziesiątnicy dla Jego poświęconych Wieku Ewangelii

poprzednia stronanastępna strona