Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 303

Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie

      (54) Mojżesz i Eleazar (w. 54.), biorąc te klejnoty od dowód­ców i przynosząc je do Namiotu Zgromadzenia na pamiątkę synów Izraelskich przed Panem, przedstawiają naszego Pana jako wyznaczonego przez Boga Wykonawcę, Rzecznika i Wo­dza (Mojżesz) oraz Najwyższego Kapłana Kościoła (Eleazar), czyniącego z takich wykładów pamiątki na korzyść antytypicz­nego Izraela w publicznej służbie jako rzeczy dotyczące Boga (przed Panem). W jaki sposób się to odbywało? Przez dbałość o to, aby te wykłady były całkowicie lub częściowo wydane na piśmie, przez co były publicznie zachowane w Kościele jako pamiątki. Niektóre z nich ukazały się jako artykuły w Strażni­cy, jako kazania i wykłady w Raportach konwencyjnych, których oficjalną nazwą były Pamiątki, ponieważ były one pamiątkami z konwencji. Niektóre z nich ukazały się jako kazania w róż­nych pismach, niektóre jako raporty z wykładów w gazetach, inne jako drukowane broszurki (np. Wykłady brata Bartona, Ka­zania Pastora Russella), a niektóre z nich ukazały się w formie mniej lub bardziej opracowanych notatek albo jako mniej lub bardziej kompletne raporty stenograficzne. Tym sposobem, w takiej lub innej formie, stały się one trwałymi pamiątkami w Kościele. Ich główną zasługą jako pomników jest to, że są one pamiątkami zwycięstw paruzyjnych pielgrzymów i piel­grzymów pomocniczych nad swymi własnymi grzechami, błędami, samolubstwem i światowością. Gdyby one mogły przemówić na temat tych zwycięstw, to dałyby świadectwa o wybawiającej łasce, które byłyby najpiękniejszym zestawem świadectw na świecie. Jednak Kościołowi wystarczy, że posia­da je jako pamiątki takich zwycięstw wybawiającej łaski! Tutaj zakończymy nasze badanie 4Moj. 31., które bardzo odświeży­ło naszą wiarę w Pańskie epifaniczne i paruzyjne dzieła przedstawione przez symbolikę działań wojennych i ich skutków.

poprzednia stronanastępna strona