Epifaniczny tom 9 – rozdział 4 – str. 304-317

poprzednia stronanastępna strona

Żniwo Wieku Ewangelii w typie i antytypie

PYTANIA

      (1) Jaka rocznica przypada 31 października? Czym cechuje się 22. rocznica przejścia naszego Pastora poza zasłonę i co jej świętowanie sobą obejmuje? Jakiego okresu to dotyczy i dla­czego? Czym jest rozdział 4. w zamierzeniu autora? Z jakich dwóch faktów wynika odpowiedniość tego rozdziału i zamie­rzonego celu? Jak zgodnie z tym należy patrzeć na ten i inne rozdziały E9?

      (2) Co zawiera 4 Moj. 31. i w jaki sposób jest to przedsta­wione? Co i w jaki sposób jest przedstawione w wersetach 1-24 i 48-54, z jakimi skutkami? Co podają nam wersety 25-47, w ja­kiej postaci i przez jaki typ? Jakie dwa zarysy Paruzji są opi­sane w w. 13-24? Jaki zarys opisany jest w w. 48-54? W jakich znaczeniach słowo Zakon może tu występować i jak to pokazu­ją zacytowane teksty (Gal. 4:21; Żyd. 10:1)? Jakie znaczenie ma fakt, że ta historia została opisana w Zakonie? Jaki drugi fakt wg w. 6., 19-24 pokazuje typiczność tej historii? Jaki trzeci fakt to pokazuje? Jaki jest pierwszy fakt dowodzący, że historia ta jest typem czegoś przy końcu Wieku Ewangelii? Jaki jest drugi fakt? Jaki jest trzeci fakt?

      (3) Na co wskazują powyższe trzy fakty? Jakie pytanie powstaje w odniesieniu do przepowiedzianej śmierci Mojże­sza? Kogo reprezentuje Mojżesz w tej historii i całej 4 Moj., z jakim wyjątkiem? Kogo Mojżesz reprezentuje w tym wy­jątku (4 Moj. 20:7-13)? Dlaczego śmierć Mojżesza przy końcu podróży Izraela po pustyni nie może przedstawiać śmierci naszego Pana umierającego przy końcu obecnego Wieku? Jak tego dowodzą zacytowane teksty Pisma Świętego? Jaki anty­typ daje nam wskazówkę co do antytypu śmierci Mojżesza? Czego typem jest śmierć Najwyższego Kapłana i jakiego urzę­du, sprawowanego przez naszego Pana dotyczy? Kiedy był sprawowany ten urząd? Do jakiej funkcji ta śmierć przygoto­wywała naszego Pana? Co zgodnie z tym przedstawia śmierć Mojżesza? Jakich dwóch zakresów to dotyczy? Kiedy pierwszy z tych dwóch zakresów kończy się, jaka jest jego ogólna praca i jakie okresy sobą obejmuje? Czego zatem dowodzi śmierć Mojżesza następująca krótko po wojnie? W jaki sposób od­powiednia działalność głównego podkapłana Fineesa (w. 6.) w antytypie również dostarcza analogicznego dowodu? Co przedstawia ostatnie obozowanie Izraela podczas podróży po pustyni i związane z tym fakty, dlaczego? Czego dowodzą trzy powyższe rozważania?

      (4) Do czego teraz jesteśmy gotowi? Jakie dwa fakty do­wodzą, że Bóg w w. 1. musi przedstawiać Ojca Niebiańskiego, dającego wskazówki itd. Jezusowi przy końcu tego Wieku? Jak brzmi tłumaczenie A.V. rozkazu Bożego w w. 2.? Dlaczego jest ono niefortunne? Jakie tłumaczenie hebrajskiego słowa nakam lepiej tu pasuje? Co w antytypie ten rozkaz Boży, wydany na­szemu Panu, oznaczał? Z jakiego faktu wynika trafność tej my­śli? Za czym lud Boży z ciemnych wieków w rzeczywistości się opowiadał? Co wydawało się wielkim teologom i mężom sta­nu tego okresu odnośnie do tych wiernych? Jakie były skutki tego dla wiernych? Jakimi pozornie byli ci wierni, a jakimi byli rzeczywiście? Czego Bóg życzył sobie w w. 2. i co antytypicznie rozkazał naszemu Panu?

      (5) Kogo przedstawia w w. 3. Mojżesz mówiący to ludowi? Kogo w typie dotyczył nakaz w. 3., by uzbroić się do plano­wanej wojny? Co to przedstawia w antytypie? Jakimi dwoma sposobami ten antytypiczny nakaz był wykonany – omów ko­lejno pierwszy i drugi sposób? Przez kogo nasz Pan dał taki nakaz i jak on był wykonany? Co ci słudzy prawdy uczynili i jak to jest pokazane w przytoczonych tekstach Pisma Świę­tego? Co z powyższego widzimy odnośnie do wojowników madiańskich? Kim byli ci polemiści, o których badamy, w ja­kich sferach działali? Co było zadaniem tak uzbrojonego i wy­ćwiczonego Małego Stadka w Paruzji?

      (6) Jak jest podany w typie cel wojny? Jaka wcześniejsza uwaga dotycząca hebrajskiego słowa nakam jest tu stosowna, z jaką różnicą? Jakie jest pochodzenie rzeczownika obrona? Jak to zdanie z w. 3. powinno być przetłumaczone? Czym była obrona Pana w typie? Jak to pokazują przytoczone teksty Pi­sma Świętego? Czego nie rozumiemy odnośnie do wersetów 2. i 3.? W czym jest widoczna zgodność stwierdzeń „obronić Izraela” i „obronić Pana”? Kto powinien być broniony w za­mierzonej wojnie – typ i antytyp? Co zauważyliśmy powyżej odnośnie do antytypicznego Izraela? Co teraz pokażemy? Co czynili obrońcy cred wyznaniowych oraz ci, którzy atakowali prawdę w kościele nominalnym? Co czynili polemiści kościoła nominalnego? Czego dopuścili się przesiewacze wśród ludu prawdy? Kto jeszcze podobnie postąpił wobec Boga? Wbrew jakiemu stanowisku ludu Bożego postąpili wszyscy antyty­piczni Madianici? Co więc w ten sposób Madianici czynili?

      (7) Jakim okresem była Paruzja w zakresie obrony? Jakie formy działań podczas Paruzji stanowiły te dwie obrony? Co w ten sposób czynił lud Boży przez cały ten wiek i cze­go doznawał w przeciwieństwie do przedstawicieli i obroń­ców błędu oraz atakujących prawdę? W jaki sposób prawda w czasie Paruzji była cudowną obroną Boga, pod jakimi czte­rema względami? Jaką była ta obrona, komu i dlaczego była przyjemna? Co czyni Towarzystwo względem Boga i Jego ludu, postępując za swym prezesem? Dlaczego ta obrona jest zła w przeciwstawieniu do obrony ludu Bożego? Jakie myśli przedstawia autor odnośnie do fałszywej obrony papieża ma­łego Babilonu, której naucza on w miejsce prawdziwej obrony z okresu Paruzji?

      (8) Jak wielu wojowników z każdego świeckiego pokolenia uformowało wyborową armię, z ilu wojowników ona się skła­dała? Które pokolenie było zwolnione z udziału w wojnach i dlaczego? Ilu wojowników było wówczas w Izraelu wg spisu ludności (4Moj. 26.)? Jaką myśl nasuwa to odnośnie do 12 ty­sięcy wojowników? Czym ta myśl jest potwierdzona? Jakie jest pierwsze rozważanie w tej sprawie i jak jest poparte Pismem Świętym? Jakie jest drugie rozważanie? A jakie trzecie rozwa­żanie – podaj różne przykłady na podstawie przytoczonych tekstów Pisma Świętego? Co stanowi czwarte rozważanie i kie­dy jego fakty będą przedstawione? Z czym zgadza się fakt, że do typicznej wojny wybrano 12 tysięcy wojowników, a nie 144 tysięcy? Co nie wydaje się rozsądne w antytypie w odniesieniu do liczby 12 tysięcy wojowników w typie, co jest w tej sprawie bardzo prawdopodobne? Dlaczego w typie zostało użytych 12 tysięcy wojowników z punktu widzenia antytypu? Jak Jezus wydał rozkaz z w. 4.? Ilu przyszło do Małego Stadka ze świata i w jaki sposób pokazuje ich ten obraz? W jaki sposób antytypicznie wypełnił się w. 5., z jakim rezultatem?

      (9) O czym mówi werset 6., jeśli chodzi o typ? Jak powinno być przetłumaczone słowo ve? Co zgodnie z 4 Moj. 10:9 mia­ło być używane na wojnie i kto jedynie mógł tego używać? O czym mamy pamiętać, gdy chodzi o przedstawienie pra­cy Paruzji? Jakie różne obrazy tę pracę pokazują – omów na podstawie przytoczonych tekstów Pisma Świętego? Jak każ­dy z tych obrazów pokazuje pracę Paruzji? Z jakiego punk­tu widzenia tę pracę przedstawiają nasze rozważania? Kogo przedstawia Mojżesz wysyłający 12 tysięcy wojowników? Jaki jest antytyp Mojżesza wysyłającego Fineesa jako główne­go dowódcę i dlaczego? Co było przedstawione w E8, rozdz. 10. odnośnie do antytypu dwóch srebrnych trąb? Co również było wykazane z 4 Moj. 10:8 względem trąbienia w trąby? Co te myśli umożliwiają nam lepiej zrozumieć odnośnie do anty­typu Fineesa? W jaki sposób typ dowodzi, że nasz Pastor jest przedstawiony z punktu widzenia jego działalności prowadze­nia debat podczas wojny Paruzji?

      (10) Jakimi trzema sposobami jest prowadzona symbolicz­na wojna? Co odkrywamy, przyglądając się działaniom na­szego Pastora? Czego on prawie nigdy nie czynił, a co czynił wobec szczególnie nauczanego błędu? Jak ważnym był ele­ment sporu w jego pismach i wykładach? W czym można to zauważyć i co potwierdza prawdziwość tego stwierdzenia? Na co była poświęcona duża część jego usługi i jak ten zarys walki jest pokazany w typie? Jakie myśli i fakty podaje autor odnośnie do pism i nauczania naszego Pastora, choć nie były one bezpośrednio przedstawione w typie? Z jakich powodów nasz Pastor, jako jednostka, jest przedstawiony przez Fineesa w 4 Moj. 31.? Do czego to skłoniło autora i jakie wypłynęło z tego życzenie?

      (11) Co opisuje w. 7.? Jaką prawdopodobnie była ta wojna i dlaczego? Z jakiego faktu widoczne jest to, że Madianici byli licznym narodem i jak to pokazują zacytowane teksty Pisma Świętego? Co możemy z tego wnioskować odnośnie do męż­czyzn z w. 7. w łączności z w. 17.? Jak antytyp sugeruje tę samą myśl? Jak jedynie można wytłumaczyć śmierć wszystkich wo­jowników po stronie liczniejszej, bez strat po stronie mniej licz­nej? Co bez wątpienia Bóg uczynił w tej sprawie i dlaczego? Co zostało przedstawione w tej wojnie? Co przedstawia zabicie Madianitów? Co przedstawia, że wszyscy zostali zabici? Jaka była Boska obietnica w tej sprawie i jak to potwierdzają przytoczone teksty Pisma Świętego? Jakie dwie rzeczy w typie i antytypie sugeruje wyrażenie w. 7. jako rozkazał Pan Mojże­szowi? Czego kolejnym dowodem są te dwa fakty?

      (12) Co pokazuje prawdziwość powyżej podanych antyty­pów? Jakim okresem była Paruzja wobec wszystkich okresów Wieku Ewangelii? W czym jest to widoczne w okresie Paruzji zgodnie z wersetami 14., 48-54? Jakie świadectwo dali pielgrzy­mi i pielgrzymi pomocniczy odnośnie do elementów sporu w ich służbie? Co pokazywali starsi zborowi w tej sprawie? Kto jeszcze pokazywał ten sam zarys? Jak to czynili kolporterzy, ochotnicy i pracownicy w Domu Biblijnym? Co wywołało pro­wadzenie tych sporów, szczególnie u kogo? Jakie argumenty były możliwe do przypomnienia po stronie prawdy i po stro­nie błędu, przez kogo? Czym skutkował ten czas symbolicznej wojny?

      (13) Kto jeszcze został zabity przez 12 tysięcy oprócz wszystkich wojowników (w. 8.), jakie są znaczenia ich imion? Co przedstawia pięciu królów madiańskich? Czym byli oni podczas Paruzji? Co tę myśl popiera? Co znaczenie imienia Ewi pokazuje w zgodzie z 1 Kor. 10:6 i 4 Moj. 11:4,34? Co suge­ruje znaczenie imienia Rechem w odniesieniu do przesiewa­czy niedowiarstwa? Na czym polegała różnorodność, barw­ność przesiewaczy niedowiarstwa w ich trzeciej podgrupie, także odnośnie do ilości? Co sugeruje znaczenie imienia Zur? Co imienia Hur? A co imienia Rebah? Co przedstawia Balaam syn Beora, jakie były jego działania w antytypie i co o nich mó­wią przytoczone teksty Pisma Świętego? W jakim znaczeniu zostali oni zabici przez tych 12 000 Małego Stadka?

      (14) Jakie słowo w Biblii KJV (w. 9.) jest niefortunnie wsta­wione i w odniesieniu do kogo? Czym skutkowałaby prawdzi­wość błędnego tłumaczenia KJV w w. 9.? Co pokazuje sytuacja Madianitów za czasów Gedeona? Jakie jest dosłowne tłuma­czenie w. 9. i co ono pokazuje? Jaki fakt jest tego dowodem? Kim były schwytane antytypiczne kobiety i dzieci? W jaki spo­sób w antytypie te kobiety i dzieci stały się jeńcami? Jaka była w tym rola Małego Stadka?

      (15) Czym i w jakim znaczeniu były antytypicznie wzięte w niewolę madiańskie kobiety i dzieci? Antytypiczni madiań­scy chłopcy? Co jest przedstawione przez owce, a co przez bydło – podaj przykład z Przybytku? Co przedstawiają osły w symbolach biblijnych i z jakiego obrazu można to zauwa­żyć? Jak to jest symbolizowane przez wierność naszego Pana zgodnie z 1 Moj. 49:11? Jak to również widzimy na podstawie wjazdu naszego Pana do Jeruzalemu (Mat. 21:5,7; Jana 12: 15), co to reprezentuje w Jego drugim adwencie? Co jeszcze potwierdza tę myśl? Co jest przedstawione przez 12 tysięcy wojowników zabierających osły i co te osły wyobrażają w anty­typie? Co przedstawiają inne dobra zabrane przez 12 tysięcy? Jakie dwie inne rzeczy wydają się przedstawiać „dobra”, które tych 12 tysięcy i ich dowódcy zdobyli? Jakie wysiłki pozwo­liły im uzyskać te łupy z walki? Czego Małe Stadko z pew­nością w Paruzji dokonało i jak pozostawiło antytypicznych Madianitów?

      (16) O czym mówi w. 10.? Jaki był efekt tego spustosze­nia? Co w symbolach biblijnych przedstawia miasto i na podstawie jakich przykładów w Piśmie Świętym możemy to zauważyć? Co oznacza spalenie ogniem tych symbolicznych miast? Co przedstawiają zamki (pałace) jako fortece? Jak to pokazują przytoczone teksty Pisma Świętego? Co stanowi­ło duże zamki madiańskie w antytypie? Jakie doktryny były twierdzami w części antytypicznego Madianu? Jakie błędy są innymi z tych dużych zamków? Na co jest typem spalenie du­żych zamków typicznych Madianitów? Jak to jest pokazane w 2 Król. 1:10-14? Kto był okopany w tych twierdzach i zam­kach w antytypie? Co wiemy odnośnie do symbolicznego spu­stoszenia w walkach Paruzji? Jaki był rezultat walk paruzyjne­go Małego Stadka w tej wojnie?

      (17) Co jest podane w wersetach 11. i 12.? Jak poprawnie powinno być przetłumaczone wyrażenie „i łupy” w w. 12.? Do czego wydają się odnosić łupy, a do czego plony? Co oznacza, a czego nie oznacza zabranie ich, opisane w w. 11. w porów­naniu z w. 9., dlaczego? Do czego odnosi się to w antytypie? Przez co przejawiało się mocne trzymanie tych symbolicznych plonów i łupów przez Małe Stadko, jak to było realizowane? Co przedstawia sprowadzenie łupów i plonów przez wojsko izraelskie do Mojżesza? Dla kogo ta zdobycz była szczególnie pozyskana?

      (18) Co przedstawiają Izraelici przynoszący zdobycze do Eleazara? Co przedstawia przyniesienie łupów i plonów przez 12 tysięcy do zgromadzenia? Podaj przykład. Co przedstawia przyniesienie do miejsca obozowania na pola Moabu? W czy­im posiadaniu było wcześniej to terytorium w antytypie, kogo zazwyczaj przedstawia Moab, a kogo Ammon? Jaki jest powód tego, że ostatni obóz paruzyjny był na dawnym rzymskoka­tolickim terytorium? Co w związku z tym Małe Stadko uczy­niło z tym antytypicznym terytorium? Co oznacza wyrażenie „które są nad Jordanem przeciw Jerychu” i kiedy nie było to prawdą?

      (19) Co reprezentuje wyjście Mojżesza, Eleazara i wszyst­kich książąt zgromadzenia na spotkanie wracającego wojska? Jak w antytypie odbywał się powrót w porównaniu z typem? Co jest pokazane w przywitaniu 12 tysięcy wojowników poza obozem? Co pokazuje udział Mojżesza i Eleazara w takim po­witaniu na podobieństwo wyjścia Melchizedeka na spotkanie Abrahama? Jak to pokazują przytoczone teksty Pisma Święte­go? Ilu królów zostało zabitych przez Abrahama? Co przedsta­wiają czterej królowie? Którzy przesiewacze nie są pokazani w tym obrazie i dlaczego? Przez co antytypiczny Lot został pochwycony? Jaki przykład to pokazuje (4 Moj. 26:9-11)? Jaka była różnica w reakcji Mojżesza wg w. 14. w stosunku do reak­cji Melchizedeka? Czego to nie oznacza? Jakimi są oba antyty­py i co one pokazują? Jaki fakt jest w ten sposób zilustrowany?

      (20) Co jest możliwe w odniesieniu do Mojżesza, choć tego nie podaje w. 14.? Czego Bóg nie zaplanował w tej sprawie i z jakiego powodu? Przeciw komu był skierowany gniew Moj­żesza w typie i antytypie? W kim jest pokazanych dwunastu pielgrzymów i jaka była ich działalność? Czego autor nie jest na tym etapie w stanie zidentyfikować? Na jakiej podstawie czyni to wobec siedmiu z nich? Kogo i w jakim urzędzie przed­stawia Jasoboam? Eleazar ? Banajas? Kogo przedstawia Sem­ma, z jakim zastrzeżeniem? Abisaj – z jakim zastrzeżeniem? Pomimo czego i w oparciu o co autor utożsamia siedmiu anty­typicznych dowódców w 1 Kron. 27:1-15 z siedmioma dowód­cami siedmiu tysięcy z naszego badania? Którzy z wymienio­nych są na pewno, a którzy mniej pewnie tymi antytypami? Wobec których dwóch braci autor nadal jest mniej pewny? W kim jest przedstawiona reszta pielgrzymów i pielgrzymów pomocniczych? Dlaczego Pan gniewał się na nich, gdy wracali z wojny, zgodnie z w. 14., 15.? Co uważał Mojżesz wg w. 16.?

      (21) Co spowodują następujące fakty? Kto został przypro­wadzony do obozu wg w. 17., mimo czego? Co w antytypie uczynili wojownicy (12 tysięcy), kogo przyprowadzili do ludu prawdy i pomimo czego? Kim byli ci przyprowadzeni, jeśli chodzi o poświęcenie, co przyjęli i o co walczyli? O co trosz­czyli się antytypiczni wojownicy nadmiernie i w czym nie byli wystarczająco staranni wobec pociągniętych przez nich prawdą? Jak oni powinni reagować wobec tych pociągnię­tych przez prawdę, którzy nie zgadzali się na postępowanie wg standardów prawdy? Kogo i dlaczego Pan Jezus obarczał odpowiedzialnością za to zaniedbanie i z jakiego powodu był On szczególnie niezadowolony z wodzów? Co przedstawia zabijanie kobiet, które nie były dziewicami i chłopców (w. 17.)? W jaki sposób odbywało się to w antytypie? Kogo przedsta­wiają dziewice – jak to pokazują teksty Pisma Świętego? W jaki sposób był wydany przez naszego Pana antytypiczny rozkaz z w. 17., 18.? Jak były zachowane przy życiu antytypiczne dzie­wice? Którzy wodzowie byli najaktywniejsi podczas odłącza­nia i zachowywania?

      (22) Co będziemy kontynuować? Kto jest mówcą w wer­setach 15-20 i kogo jako taki przedstawia, w jakich urzędach? Co jest przedstawione w w. 19. i 20. przez Mojżesza dającego instrukcje, kogo one dotyczyły? Na co wskazuje rozkaz po­zostania poza obozem w typie i antytypie? Co jest pokazane w pozostawaniu poza obozem przez siedem dni? Czego obóz tutaj nie oznacza, z jakiego powodu? Co przedstawia zabijanie duszy, a co dotkniecie zabitego? Co jest warunkiem wejścia do Królestwa? Co reprezentuje oczyszczenie trzeciego dnia, czego jest początkiem i jak długo ma trwać?

      (23) Co sugeruje oczyszczenie trzeciego dnia? Jak to widzi­my w tymczasowym usprawiedliwieniu Abrahama, w jakim celu zostało mu zaoferowane? Kiedy to oczyszczenie otrzy­mał? Co z tego wynika? Czego to oczyszczenie nie oznacza w tym przypadku i dlaczego nie? Czym jest to oczyszczenie, czego jest konsekwencją i jak się odbywa? Co przedstawia oczyszczenie siódmego dnia, dla jakiego stanu? Co wiemy z doświadczenia? Co uczynił Jezus w okresie żęcia jako anty­typ Mojżesza podającego instrukcje typicznego oczyszczenia? Komu Jezus dał te instrukcje i na czym one polegały? W jaki sposób Pan Jezus to oznajmiał? Czego dowodzą związane z tym fakty?

      (24) Jakie szczegóły odnośnie do oczyszczania podaje w. 20.? Co przedstawiają szaty – jak jest to pokazane w przyto­czonych tekstach Pisma Świętego? Co mieli oczyścić wodzowie i ci, którzy byli przez nich prowadzeni i w odróżnieniu od cze­go? Jakie myśli obejmuje nawiązanie do rzeczy skórzanych? Co reprezentują Pierwsze i Drugie Zasłony Przybytku? Jakie dwie rzeczy w związku z tym przedstawia oczyszczenie wyro­bów ze skóry? Co przedstawia zasłona z koziej sierści przykry­wająca Przybytek? Co pokazuje oczyszczenie wszystkich wy­robów z koziej sierści? Co w Przybytku przedstawia drewno? Jakie wady w człowieczeństwie są przedstawione w rzeczach drewnianych w w. 20.? Co przedstawia oczyszczanie rzeczy drewnianych? A co napomnienie do oczyszczania siebie? W czym jest przedstawione nowe stworzenie? Ile odrębnych rzeczy podlega oczyszczaniu w typie i antytypie?

      (25) Co czyni Eleazar w w. 21-24 i w jakim urzędzie? Jaka jest różnica między podaniem instrukcji przez Mojżesza, a po­daniem instrukcji przez Eleazara? Co przedstawiają pewne czynności Mojżesza i Eleazara w antytypie? Jakie cztery funk­cje sprawuje Pan Jezus dla naszego oczyszczenia i co one sobą obejmują? Czego dowodzi doświadczenie dotyczące tej spra­wy w okresie żęcia? Co w w. 21. przedstawia fakt wyjaśniania przez Eleazara wojownikom rzeczy, które Bóg rozkazał przez Mojżesza? Jaką myśl zawiera wyrażenie „ustawa zakonna”, jak jest ona pokazana w przytoczonych tekstach Pisma Święte­go? Co Jezus wyjaśnił podczas Paruzji w swojej pojednawczej pracy jako Najwyższy Kapłan, co było celem tego wyjaśnienia i co dowodzi, że miało to miejsce? Przez kogo te nauki zostały naszemu Panu dane i w jakich urzędach, dla kogo?

      (26) Co zauważamy w wersetach 22., 23.? Dlaczego metale miały być oczyszczane inaczej niż rzeczy z innych materia­łów? Jak miały być oczyszczane pierwsze z nich, tzn. meta­le, a jak drugie z nich? Dlaczego w typie miała miejsce taka różnica w sposobie oczyszczania? Co pokazują Pismo Święte i doświadczenie względem oczyszczania z niektórych naszych wad, jak to wynika z przytoczonych tekstów Pisma Świętego? Przez co jest to oczyszczenie pokazane? Jak jesteśmy oczysz­czani z innych naszych wad? Jak to pokazuje Pismo Święte i doświadczenie? W czym ta forma oczyszczania jest pokaza­na? Jaka jest różnica między antytypicznym oczyszczaniem wodą, a pokropieniem wodą oczyszczenia i jak odnosi się to do doświadczeń Starożytnych Godnych? Jak jest realizowane oczyszczanie przez samo Słowo Boże? W jakich przypadkach to się dzieje? Jak to działa w przypadku głęboko zakorzenio­nych wad? Co musi być dodane w takich przypadkach do pierwszego procesu? Jak w takich doświadczeniach należy po­stępować? Co takie postepowanie spowoduje i jak długo oraz w zależności od czego ten proces postępuje? Dzięki czemu znamy opisane powyżej metody w antytypie? W jaki sposób te rzeczy w typie i antytypie zostały wykazane przez naszego Pana?

      (27) Gdzie i kiedy znajdują swe antytypy wskazówki Ele­azara podane w w. 24.? Czym są szaty w antytypie? Czego wymaga nieczystość szat w typie i antytypie? Co musi być uczynione z każdą wadą związaną z łaskami i z każdą nieczy­stością ciała i ducha związaną z urzędowymi władzami? Jakich urzędowych władz to dotyczy? Jakiego okresu to w tym anty­typie dotyczyło? Czym skutkuje niedokonanie oczyszczenia? Czym skutkuje wykonanie oczyszczenia i jak ten skutek jest pokazany w w. 24.? Czego typem jest upranie szat siódme­go dnia? W czym tak zrozumiany antytyp w. 24. znalazł swe wypełnienie?

      (28) Na co jest teraz dobry moment i czego to dotyczy? Co było stwierdzone w drugim paragrafie tego rozdziału? Cze­go dowodzi nasze badanie 4 Moj. 31:1-24 i dlaczego? Jakimi nie są, a jakimi są przedstawione antytypy i z czym harmo­nizują? Co można zauważyć odnośnie do ruchów i działań Paruzji? Podaj w streszczeniu, co zawierają kolejno wersety 1-24 z przebadanych myśli? Co uznaje każdy, kto zna Paruzję rozpatrywaną z punktu widzenia operacji wojskowej? Czego tutaj dowodzą fakty? Co będą zawierać w. 48-54 i co możemy w związku z tym powiedzieć?

      (29) Co zgodnie z par. 2. podają w. 25-47 i jak one obrazują główne wydarzenia Epifanii? Do czego teraz przechodzimy? Jak Bóg jest przedstawiony w w. 25., co powierza Jezusowi i w jakim celu? Co przedstawia Boski nakaz dany Mojżeszo­wi, a przez niego Eleazarowi i najważniejszym z ludu, aby policzyli łupy? Co w typach i symbolach biblijnych oznacza wymaganie lub wykonanie liczenia osób albo rzeczy? Jak to widać w Ps. 48:13? Jakie słowo hebrajskie jest w Ps. 48:13 uży­te dla słowa „policzyć”? Jakie w staroangielskim? Czego ty­pem jest Syjon i co oznacza polecenie, aby go otoczyć? Czym są w antytypie mury Syjonu? Jego wieże? Co w świetle tego w symbolach biblijnych przedstawia policzenie?

      (30) Jakim obowiązkiem w antytypie jest polecenie z w. 26.? Z czego w typie i antytypie składał się łup? Kogo repre­zentuje Mojżesz liczący łup, w jakich czynnościach – do czego się one odnoszą? A kogo Eleazar liczący łup? Czyje działania mają miejsce wobec Wielkiej Kompanii podczas odłączania jej od Małego Stadka, zgodnie z czym się to odbywa? Na co wskazują działania Najwyższego Kapłana Świata w odniesie­niu do Wielkiej Kompanii, a na co wobec Kościoła? Z jakiego powodu wobec Wielkiej Kompanii jako Kozła Azazela działa Najwyższy Kapłan Świata, a nie po prostu Najwyższy Kapłan Kościoła? Co przedstawia liczenie łupu przez przedniejszych z ludu? Jaki fakt to dodatkowo potwierdza?

      (31) Przez kogo, w jakim czasie i w jaki sposób Jezus podał najpierw ten opis? Przez kogo następnie? Jakie były zgodnie z tym działania naszego Pastora jako Onego Sługi? Kto na­stępnie był czynny i w związku z czym? W jakim zakresie i w jakim urzędzie Jezus i Kościół podali ten opis? Z jakimi dwoma sposobami działania wobec symbolicznego Kozła Azazela było to zgodne i co sobą obejmowało? Co zauważyliśmy odnośnie do przedniejszych z ludu w obrazie na Wiek Ewangelii? W jaki sposób to dotyczy miniaturowych Wieków Ewangelii podczas Epifanii? Co ci wodzowie utracjuszy koron oferują jako an­tytypiczny łup i z jakimi myślami to czynią? Jakim w rzeczy­wistości jest opis wodzów utracjuszy koron i co w związku z nim nastąpi we właściwym czasie? Czego dowodzą fakty obserwowane od 1914 roku?

      (32) Co przedstawiają wersety 24-47? W czym ta specjalna praca Epifanii jest pokazana? Przez jaki fakt jest pokazane to, że rozdzielenie dotyczy w antytypie Małego Stadka i Wielkiej Kompanii, przez co jeszcze? Komu była dana jedna część łupu w typie i antytypie? W jaki sposób zgodnie z w. 29. jest poka­zane, że te dziewice przedstawiają całe Małe Stadko? Dlaczego tak? Komu była dana druga połowa dziewic, co to pokazu­je i dlaczego? Jak to wynika z przytoczonych tekstów Pisma Świętego? Co pokazuje (w. 30.) jedna część z pięćdziesięciu, która była dana Lewitom z części ludu i dlaczego? Jakie pro­porcje pokazuje fakt, że taka sama część była dana ołtarzowi z części wojowników i taka sama była dana Lewitom z czę­ści zgromadzenia? Jak te proporcje wyglądały w przypadku Kapłanów i Lewitów – omów na podstawie 4 Moj. 18:26-28? Ile więc dano Lewitom, a ile Kapłanom? Kogo przedstawiają Eleazar w w. 29. i Aaron w 4 Moj. 28.? Co jeszcze dowodzi tej samej myśli, kiedy będzie to omówione? Co autor zaznacza w odniesieniu do równych części, na które był podzielony łup? Jaki przykład to uzasadnia?

      (33) Jakie pytanie, kontynuując, zadaje autor? Co przedsta­wiają owce, a co woły i z jakich punktów widzenia? Co przed­stawiają osły? Z czego wynika, że osły przedstawiają praw­dziwe nauki i książki? Z czego jeszcze? Co reprezentują konie, gdy nie występuje kontrast w użyciu koni i osłów? W czym będzie to pokazane w odniesieniu do cred wyznaniowych? Co oprócz dwunastu szafarskich doktryn zostało w Paruzji złupione od antytypicznych Madianitów? Czym te nauki były splamione – podaj przykłady. Jak są one przedstawione? Jakie cztery grupy dzieł zostały podczas Paruzji zdobyte od antyty­picznych Madianitów, co one zawierają i czym są? Które klasy posiadają taki łup? Co zgodnie z tym widzimy podczas Paruzji i Epifanii?

      (34) Jaki fakt odnośnie do symbolicznego znaczenia liczb biblijnych, mających związek z oboma podziałami łupu, był wspomniany powyżej? Czego ten fakt dowodzi odnośnie do podziału antytypicznego łupu? Co wiemy odnośnie do liczby 7 i jej wielokrotności? Odnośnie do liczby 12 i jej wielokrotno­ści? Odnośnie do liczby 10 i jej wielokrotności oraz jaki to ma związek z Wielką Kompanią? Jak Ps. 91:7 i 5 Moj. 32:30 pokazu­ją Wielką Kompanię? Co i w jaki sposób teraz uczynimy, mając te symboliczne znaczenia liczb pod uwagą?

      (35) Ile było owiec (w. 32.)? Ile wołów (w. 33.)? Ile osłów (w. 34.)? Ile dziewic (w. 35.)? Ile sztuk łupu było razem? Jakie są wyniki dokonanego dzielenia? Czego uczy symbolika tych dzielników? Z jakimi myślami zgadzają się te wyniki?

      (36) Jaka część łupu została dana wojownikom i jaką stano­wiło to liczbę? W jakiej kolejności i dlaczego w takiej dokonano dzielenia liczby 420 000? Jakie są wyniki dokonanego dziele­nia? Czego uczy symbolika tych dzielników? Jakim warunkom i wobec kogo to odpowiada?

      (37) Jaka część łupu była dana zgromadzeniu i jaką to sta­nowi liczbę? W jaki sposób dokonamy dzielenia, w jakiej kolej­ności liczb i dlaczego? Jakie są wyniki dokonanego dzielenia? Czego uczy symbolika tych dzielników? Jakiemu przypadkowi to odpowiada?

      (38) Jaka wg w. 37-40 była danina ze sztuk przeznaczonych dla Pana: ilość owiec, ilość wołów, ilość osłów, ilość dziewic i czyje sprawy ona przedstawiała? Jaka jest suma tych liczb? W jaki sposób i w jakiej kolejności dokonamy dzielenia? Czym spowodowana jest ta kolejność? Jakie są wyniki dokonanego dzielenia? Czego uczy symbolika tych dzielników? Jakim fak­tom to odpowiada?

      (39) Ile sztuk każdego rodzaju łupu otrzymali Lewici w po­równaniu z Kapłanami? Ile owiec? Ile wołów? Ile osłów? Ile dziewic? Jaka jest suma łupów przeznaczona dla Lewitów? Do kogo odnosi się ta liczba i jak ją podzielimy? Jakie są wyniki dokonanego dzielenia? Co oznacza symbolika tych dzielni­ków? Jakim faktom to odpowiada?

      (40) Ile sztuk łupu pozostało wojownikom po oddaniu z 420 000 części należącej się Kapłanom? Jaka jest ta ostatnia liczba i dlaczego? Jak to rzutuje na kolejność dzielenia? Jakie są wyniki dokonanego dzielenia? Co oznacza symbolika tych dzielników? Z jakimi faktami jest to zgodne?

      (41) Ile sztuk łupu pozostało w rękach zgromadzenia po daniu Lewitom należnej im części? Dlaczego ta ostatnia licz­ba jest znacząca i jak wpływa to na sposób dzielenia? Jakie są wyniki? Co oznacza symbolika tych dzielników? Jaką myśl na­suwa ostatni iloraz tego obliczenia? Co należy zauważyć odno­śnie do opracowanych powyżej siedmiu różnych zagadnień? Czym jest ta siedmiokrotność i co ona obwieszcza?

      (42) Jakie pytanie nasuwa się w związku z tym? Co samo postawienie pytania sugeruje? Co autor wykaże z punktu widzenia prawdopodobieństwa i przypadku? W jaki sposób ograniczenie prawdopodobieństwa wystąpienia cyfry 7 oraz innych liczb mniejszych niż 7, oraz większych od 7 ilustruje ten punkt widzenia? Do jakich liczb jako dzielników miałaby zastosowanie ta sama zasada? Co musiałoby zostać uczynio­ne z wynikami? Jakie powinny być następne kroki? Jaki byłby ostateczny wynik? Jaki wniosek z tego wypływa?

      (43) Jak to się zatem stało, że te liczby pokazują takie zna­czenie i jaka jest odpowiedź na to pytanie? Poza jakie zdolno­ści wykracza opracowanie tak złożonego zagadnienia? Czego dowodzi opracowanie przez Boga tak złożonego zagadnienia? Kogo Bóg użył w związku z łupem i w jakim celu? Co w związ­ku z tym zauważamy w wersetach 7. i 49.? Jak musieli dzia­łać aniołowie wobec Madianitów i wobec Izraelitów oraz by zapewnić odpowiednią ilość sztuk z czterech rodzajów łupu? Czym był wynik bitwy i jej skutków w odniesieniu do łupu? Jaki trzeci wniosek wynika z tej sprawy? Jakim jest omawiany typ i co on pokazuje odnośnie do działań w Paruzji i Epifa­nii? Czego dowodem są te fakty? Co dobrego możemy o tym powiedzieć?

      (44) Co stwierdza w. 31.? Co Mojżeszowi i Eleazarowi naka­zano poza zebraniem i policzeniem łupu wykonanych łącznie z książętami zgromadzenia? Dlaczego książęta zgromadzenia tego nie zrobili w antytypie? Jakie fakty dowodzą, że wodzowie grup utracjuszy koron nie mogli nadzorować tego podziału? Co pokazuje postępowanie Aarona z kozłem Azazela? Na pod­stawie czego jest widoczne, że nasz Pan jako antytyp Mojżesza i jako antytyp Eleazara nadzoruje podział tych dwóch klas? Ja­kie urzędy to obejmuje w działaniu antytypu Mojżesza, a jakie w przypadku Eleazara? Jak w przypadku Najwyższego Kapła­na Świata pokazują to czynności Aarona z kozłem Azazela? Z czym są zgodne wypełnione fakty? Co epifaniczni podkapłani mogą z radością przyjmować ze strony Lewitów i dlaczego? Czego dowodzi nasze badanie wersetów 1-24? Wersetów 25- 47? Jaki jest zamierzony skutek tego badania?

      (45) Co zostało podane w wersetach 48-54 i do czego się to odnosi? Czego dowodzą fakty związane z tym epizodem podczas Paruzji? Co było już wykazane odnośnie do typu i an­tytypu dowódców nad tysiącami i nad setkami? Jak i z jakiego powodu bez wątpienia Pan postąpił z zapisem epizodu z w. 1-24? Jak Pan postąpił w tej sprawie w antytypie i pomimo cze­go tak postąpił? Kogo przedstawiają dowódcy z w. 48. i 49. i co przedstawia zdawanie przez nich raportu Mojżeszowi? Co ten raport podawał w typie? Co to przedstawia w odniesieniu do antytypicznych dowódców? Co wnikliwie należy rozważyć? Z czego ono się składało? Co mógł obejmować sobą taki antyty­piczny opis? Czym to było spowodowane w typie i antytypie?

      (46) Co podaje w. 50.? Z czego składała się ofiara Panu w ty­pie? W jaki sposób możemy ustalić, co przedstawiają te ofiary dowódców? Co było tymi ofiarami w Paruzji i kto je przynosił w tym czasie? Ile rodzajów złotych klejnotów było w typie – ja­kie to były klejnoty? Co te pięć rodzajów klejnotów reprezen­tuje? Co przedstawiają łańcuszki lub naszyjniki? Co w Biblii przedstawia szyja? Jak Biblia nazywa osobę zaciętą i upartą? Omów przytoczone teksty Pisma Świętego. Jak jest przedsta­wiona wola odnowiona do jedności z wolą Pańską? Omów przytoczone teksty Pisma Świętego. Co w związku z tym przedstawiają naszyjniki z w. 50.? Co przedstawiają branso­letki przyniesione przez dowódców? Jak w Palestynie noszono bransoletki? Co w symbolach biblijnych przedstawiają ręce? Jak to pokazuje Pismo Święte w przytoczonych tekstach? Co przedstawiają stopy? Jak to pokazuje Pismo Święte w przyto­czonych tekstach? Co i z jakiego względu mogą przedstawiać bransolety będące ozdobą rąk, a co, gdy są ozdobą stóp? Co jest więc przedstawione przez te bransolety, które były ofiaro­wane przez dowódców?

      (47) Co w symbolach biblijnych przedstawiają pierścienie? Omów przytoczone teksty Pisma Świętego. Jaki zgodnie z tym jest antytyp pierścieni i jakie to miało znaczenie dla Kościoła powszechnego? Czym są kolczyki? Co w symbolach biblijnych przedstawiają uszy? Jak pokazują to przytoczone teksty Pisma Świętego? Co zgodnie z tym przedstawiają kolczyki? Kogo przedstawiają dowódcy przynoszący kolczyki jako ofiarę Panu i jakie to miało znaczenie dla Kościoła powszechnego? Co było ostatnią ozdobą wg w. 50.? Co oznacza hebrajskie słowo chu­maz przetłumaczone na wisiorki? Co potwierdza poprawność tego tłumaczenia? Co w symbolach biblijnych przedstawia­ją perfumy? Jak to pokazują przytoczone teksty Pisma Św.? Co przedstawia przyjemny zapach pochodzący z kadzidła? Co w związku z tym przedstawiają pojemniki perfum? Co w swych wykładach przedstawiali paruzyjni pielgrzymi i piel­grzymi pomocniczy Kościołowi powszechnemu? Co niewątpli­wie pielgrzymi i pielgrzymi pomocniczy ofiarowali jako ofiary Panu? Dlaczego takie zrozumienie jest prawdziwe?

      (48) Co jest powiedziane na końcu w. 50.? Jak wszystkie mowy w typie wypełniają się antytypicznie? Jakim wydaje się w pierwszej chwili to stwierdzenie w odniesieniu do pielgrzy­mów i pomocniczych pielgrzymów? Dlaczego? Kiedy znika ta pozorna niezgodność? Co musi być uzyskane przez te dwie rzeczy dla obu stron? Czyją pracą jest pojednanie w pierw­szym znaczeniu? Przez co ono się odbywa? Co dlatego miało miejsce i jak to pokazują przytoczone teksty Pisma Św.? Czyim dziełem jest pojednanie w drugiej części – jaką rolę spełnia w nim Jezus? Co my musimy czynić, aby być zadowolonymi ze wszystkiego, co jest w Bogu i co jest Mu przyjemne? Jak część drugiej pracy pojednania jest pokazana w w. 50.?

      (49) Przez co dowiemy się, jak to się dokonało? Do jakiego doświadczenia naszego Pastora odniesiemy się najpierw i na czym ono polegało? Co w związku z tym czytamy w Jana 10: 28? Z jakim antytypem było połączone to doświadczenie na­szego Pastora? Czego odnośnie do Okupu nauczał Barbour i co wydał oraz w jakim celu? Czego bardzo obawiał się nasz Pastor i z jakiego powodu? Jakim się stał ten strach? Gdzie opis tego będzie bardziej stosowny niż tutaj? Co ten strach naszego Pastora dał demonom? Co on usilnie czynił w tej sytuacji i z ja­kim końcowym wynikiem? Dzięki czemu? Co było powodem, dla którego nasz Pastor nie śpieszył się z rozpowszechnianiem tej prawdy? Jak postąpił on w tej sprawie i z jakim rezultatem? Co wówczas nasz Pastor uczynił? Kiedy po tym doświadcze­niu i w jakim czasopiśmie ukazał się pierwszy artykuł na temat 3 Moj. 16.? Dzięki czemu nasz Pastor zwyciężył strach i miał pełnię pokoju? Czego on dokonał podczas tej wielkiej walki z demonami i co to oznaczało? W jakim czasie nasz Pan dał mu drugą funkcję związaną z jego urzędem, a kiedy powierzył mu pierwszą funkcję – co te funkcje sobą obejmowały? Co było niezbędne, aby nasz Pastor właściwie sprawował ten urząd, co byłoby w przeciwnym wypadku?

      (50) Czyje stosowne doświadczenie będzie podane i jak ono jest pokazane w typie w 2 Sam. 23:11,16? Na czym pole­gała związana z tym słabość brata Bartona i przez co się ujaw­niała? Jakim było odczucie brata Bartona wobec postępowania brata Russella z A. E. Williamsonem i jaką z tego powodu oka­zał postawę? Co czyniły wobec brata Bartona demony i w jaki sposób odniósł on zwycięstwo w tej walce? Co po tej walce uzyskał i jaką prawdę wydobył? W jakim celu ta jego walka musiała być stoczona i co przez nią musiało zostać osiągnięte?

      (51) Kto jest antytypem Eleazara z 2 Sam. 23:9,16, czego dotyczyła jego słabość? Wyjaśnij przejawy tej słabości według podanego przykładu. Co Pan uczynił w 1910 r.? Jakie powsta­ło pytanie odnośnie do postępowania nauczyciela Kościo­ła Powszechnego w stosunku do funkcji Onego Sługi i jakie szczególne myśli zawierało? Jak przebiegała u tego brata we­wnętrzna debata nad tą kwestią i jaką ona była? Co był w sta­nie uczynić w tej debacie i dlaczego? Jak ostatecznie ten brat wyszedł z tej walki i na czym polegało jego zwycięstwo? Cze­go przez te problemy brat ten się nauczył? Co on w ten sposób uczynił przed Panem? Co nastąpiło zaraz potem w związku z 1 Kor. 10:1-14? Co ten brat uczynił z tą prawdą i jak następnie postąpił On Sługa? Co Pan dał naszemu Pastorowi w doświad­czeniu przy studni? Co, jak się wydaje, uczynił Pan wobec tego brata w związku z tym doświadczeniem przy studni? Dlacze­go jest to prawdą w obu przypadkach?

      (52) Czego nie mamy myśleć odnośnie do przywileju wy­noszenia czegoś nowego lub starego ze spichlerza? O czym w tej sprawie zapewnia nas Pan? Co powinno być uczynione w przypadku, gdy jakaś rzecz zostałaby znaleziona w spichle­rzu i wg jakiej zasady, a co nie powinno być czynione? Jakiego ograniczenia nie wprowadza Mat. 13:52? Kto jeszcze miał ten przywilej? Czego możemy być pewni we wszystkich takich przypadkach i co to oznacza? Jak to się odnosi do paruzyj­nych pielgrzymów i pielgrzymów pomocniczych w związku z w. 50.? Jaki był w związku z tym Pański wymóg wobec nich? O czym przekona się każdy pielgrzym i pielgrzym pomocni­czy po zbadaniu swoich stosownych doświadczeń? Co Pan w ten sposób czyni wobec nich i w jakim celu?

      (53) Jakie zapewnienie mamy podane w w. 51.? Co jest przedstawione przez odebranie złotych klejnotów z rąk do­wódców przez Mojżesza i Eleazara? Dlaczego uczynił to Ele­azar jako Najwyższy Kapłan Kościoła? Co mogła przedstawiać danina dla Pana z w. 52.? Co możemy zauważyć odnośnie do wagi klejnotów w syklach względem wielokrotności liczb 7, 12 i 10? Jakie wnioski z tego wynikają? Jakie fakty również tego dowodzą? Dla jakiej możliwości podana jest waga sykli – 16 750? Co jest przedstawione w zdaniu z w. 53. dotyczącym łupu wojowników? W odróżnieniu od czego w w. 50.? Czym cha­rakteryzowały się lekcje, wykłady, rozmowy i dyskusje prze­prowadzane przez tych braci?

      (54) Co Mojżesz i Eleazar uczynili wg w. 54. z klejnotami wziętymi od dowódców? Jaki czyn naszego Pana to przedsta­wia, w jakich urzędach dokonywany i dla jakiego celu? W jaki sposób się to odbywało? W jakich różnych formach wykłady te ukazały się publicznie, by były zachowane w Kościele jako pamiątki? Co jest główną wartością tych pamiątek jako pomni­ków? Jakie świadectwa dałyby, gdyby mogły przemówić? Co jednak Kościołowi wystarczy? Co uczyniło kończące się bada­nie 4 Moj. 31. z naszą wiarą w Pańskie dzieła Paruzji i Epifanii?

poprzednia stronanastępna strona