Epifaniczny tom 9 – rozdział 6 – str. 379

Niektóre krótkie typy opisujące Posłańca Paruzji

Jezusa w Tysiącletniej pracy Kościoła. Każdy z dwunastu Apostołów będzie działał pod jego kierownictwem jako nauczyciel i zarządca jednego z dwunastu pokoleń duchowego Izraela, a przez nich on będzie zarządzał dwunastoma pokoleniami Tysiącletniego Izraela – świata. Dlatego dwunastu braci, którzy stanowili Eleazara Żniwa Wieku Żydowskiego, będzie siedzieć na dwunastu tronach, sądząc (kierując, rządząc) dwanaście pokoleń (duchowego i tysiącletniego) Izraela (Łuk. 22:30), pod jego nadzorem jako specjalnego przedstawiciela Jezusa. Zatem ten typ uczy, że nasz Pastor będzie tym po prawicy naszego Pana w Królestwie. Stąd widzimy, że obaj antytypiczni Eleazarowie będą się troszczyć o Świątnicę Najświętszą – każdy z Apostołów, pod kierownictwem naszego Pana, będzie troszczyć się o jedno pokolenie, a Posłaniec Paruzji, pod kierownictwem Pana, będzie miał pieczę nad całą Świątnicą Najświętszą, łącznie z dwunastoma Apostołami.

      (21) Szóstym obowiązkiem Eleazara było dbanie o święte sprzęty. To zawiera się częściowo w wyrażeniu „i wszystkiego co w nim jest” oraz przez to, co oznacza wyrażenie przetłumaczone: „i świątnicy”. Rozumiemy, że tłumaczenie ostatnich dwóch zwrotów naszego wersetu (4Moj. 4:16 – przyp. tłum.) wyjaśniające poprzedzające wyrażenie: „i wszystkiego co w nim jest” powinno brzmieć następująco: związanego ze Świątnicą (sprzęty) oraz związanego z jej naczyniami. Użyte tutaj słowo kadesh nie może oznaczać Świątnicy lub Świątnicy Najświętszej, ponieważ te znaczenia są zawarte w słowie Przybytek, które jest użyte wcześniej. Wyrażenie naczynia jej jest częściowo zawarte, jako część dopowiedzenia, w wyrażeniu „i wszystkiego co w nim jest”. Co było resztą tego, co jest zawarte w: „wszystkim co w nim jest”? Oczywiście święte sprzęty. Dlatego widzimy, że ostatnie dwa wyrażenia w. 16. są uzupełnieniem stwierdzenia: „i wszystkiego co w nim jest” i w związku z tym je wyjaśniają. Ponieważ to naczynia są rozumiane przez to ostatnie stwierdzenie, sprzęty muszą być wymienione w następnym wyrażeniu. Dlatego szóstym obowiązkiem Eleazara było dbanie o święte sprzęty – dwa Ołtarze, Umywalnię, Świecznik, Stół oraz Arkę. Zatem obowiązkiem antytypicznego Eleazara (naszego Pastora) było dbanie o ich antytypy. Antytypicznym Ołtarzem Miedzianym jest człowieczeństwo Chrystusa w swej pracy pocieszania,

poprzednia stronanastępna strona